Skip to main content

Ovako izgleda Rave kada se održi u bestežinskom stanju


Njemačka tvrtka BigCityBeats, koja stoji iza festivalskog brenda World Club Dome, prije nekoliko godina je pomaknula granicu po pitanju lokacija gdje se sve mogu održati partyji. Naime, njemački organizatori su odbacili sve norme te su odlučili eksperimentirati i stvoriti uvjete za povijesni party u bestežinskom stanju.

Tako je nastao World Club Dome – Zero Gravity Rave koji se održao 2018. i 2019. uz pomoć frankfurtskog aerodroma i zrakoplova A310 kojeg koristi Europska Svemirska Agencija za svoje istraživačke projekte te treniranje astronauta.

Povijest je ispisana 2018. sa Steve Aokijem i W&W za pultom koji su imali čast biti prvi DJ-evi na “zero gravity raveu” pred 20-ak partijanera i nekoliko astronauta. Nakon premijernog uspjeha,World Club Dome je u čast 50. obljetnici sletanja na Mjesec odlučio odraditi još jedan rave u bestežinskom stanju, a tog puta su se za pultom našli Timmy Trumpet i Le Shuuk.


Foto Julien Duvall

Prva dva, dosad zabilježena ravea u bestežinskom stanju trajala su po 90-ak minuta, a za njih ostvariti bilo je potrebno izvesti 16 kontroliranih paraboličnih manevara posebno prilagođenog zrakoplova Airbus A310. Tijekom leta, osim što su partijaneri imali priliku okusiti rave u “zero gravityju”, doživjeli su i rave sa 2G silom koja bi se stvorila za vrijeme izvođenja paraboličnih manevara.

Priča o bestežinskim partyjima, raveovima i koncertima nakon dva inicijalna događaja nije se pretjerano razvijala, sve do nedavno kada je američka tvrtka “Zero-Gnajavila niz bestežinskih letova, ali i tri glazbena događaja. Do kraja godine, iznad sjevernoameričkog kontinenta u bestežinskom stanju održat će se novi DJ set te prvi hip-hop te pop koncert.

Ukoliko, netko želi pak organizirati vlastiti party u bestežinskom stanju, trenutno u Europi osim Europske Svemirske Agencije, francuska tvrtka AirZeroG posjeduje zrakoplov Airbus A310 prilagođen stvaranju bestežinskog stanja. Cijena najamnine aviona bi bila pak prava “sitnica” – 6000€ po osobi, ako skupite još 20 uzvanika.





Imogen u Petom Kupeu 14. listopada uz eklektične zvukove Čileanke Paule Tape


Kad svoje glazbeno putovanje počnete kao bubnjarica u metal i indie bendovima, jasno je da vam je ritam u krvi. Strast prema poliritmičnim zvukovima odvela je Paulu Tape i u svijet elektroničke glazbe.



Ova čileanska DJ-ica i producentica poznata je po svom odabiru i perkusivnim setovima koji povezuju zamršene ritmove i eklektične zvukove. Takav joj je pristup otvorio vrata etiketa kao što su Rhythm Section i Permanent Vacation. Paula Tape preselila je u Milano gdje i dalje razvija strast prema skrivenim draguljima, i to angažmanom na etiketi Tempo Dischi, posvećenoj talijanskim reizdanjima rariteta.



Upravo zato su je Ilija Rudman i Antonio Zuza odabrali za gošću sljedećeg Imogenovog eventa 14. listopada. Sve troje jamče večer punu uzbudljive i neodoljive glazbe u Petom Kupeu.

FB event: www.facebook.com/events/805000371628361

Ulaznice su dostupne na Entrio ovdje.

Mladen Tomić za kraj ljeta -Fly with me- EP u prepoznatljivom groovy ritmu


Mladen Tomić je objavio svoj novi EP Fly With Me” na nagrađivanom Night Light Recordsu. “Fly With Me” donosi dvije trake – istoimenu “Fly With Me” te “Miracle” koje je iskusni banjalučki DJ i producent imao prilike svirati posljednjih mjeseci u svojim setovima diljem svijeta, kao i testirati reakcije publike.

S novim trakama, Mladen Tomić partijanere vodi na još jedno eksplozivno putovanje koje je zamišljeno da zapali plesni podij. EP je skladan u njegovom prepoznatljivom groovy ritmu, a trake žanrovski sežu od techna do tech-housea te tako stvarajući neodoljivu fuziju energije.

Beatport je traku “Fly With Me” uvrstio na Hype top ljestvicu, a renomirani DJ-evi su s novim Tomićevim EP-jem proširili svoje playliste. Sinisa Tamamovic, Joseph Capriati, Cristian Varela, Ilario Alicante, Paco Osuna, Marco Carola, Richie Hawtin, Sam Divine, Technasia samo su neki od DJ-eva koji su podržali EPFly With Me”.

20 fotki sa techno partya Joey Beltrama u Crkvi


Kroz četiri desetljeća na sceni, predvodio je postave brojnih festivala poput Nature One, Awakenings, Coachella, Tomorrowland, Glastonbury, a kroz karijeru je kreirao i brojne techno produkcije koji su se našli na etiketama poput Tresor, Warp, Nu-Groove i drugim.







S njim su krajem rujna u Crkvi još nastupali Mystic Live, Lab Mouse i Ogi. Pogledajte kako je bilo na flooru u fotogaleriji.
































 

Masterclass, live izvedbe i clubbing na četvrtom micro festivalu Tenzije u Rijeci


U subotu 14. listopada, micro festival eksperimentalnih audiovizualnih izvedbi TENZIJE četvrtu godinu prezentira avangardne sonične narative u Rijeci, a ovog puta u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti. Program je koncipiran od tri dijela – masterclassa, umjetničkog i klupskog programa.

Edukativni, umjetnički i klupski program ugostit će live izvedbu slovenske umjetnice rouge-ah i vizualnog umjetnika Branimira Štivića, posjet glazbenom studiju te DJ setove Lorens i di.merkla koji će u Galeriji OK kreirati ozračje prethodno i nakon live izvedbe u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti.

Urška Preis poznata i kao rouge-ah, je glazbenica, harfistica, vizualna umjetnica i glazbena producentica. Magistrirala je na Akademiji likovnih umjetnosti i dizajna u Ljubljani, a svoje znanje usavršavala u Reykjavíku, Leipzigu, Londonu i Kopenhagenu.

Friends of Friends · FF Mixtape #179: rouge-ah

Njezin debitantski album “bare” objavljuje Kamizdat Records u jesen 2018. Zajedno s glazbenom producenticom Tine Vrabič – Nitz formira duo II/III koji je debitirao na AmbientSoup labelu s EP-omIt Could Be Paradise”. Također je članica fluidnog ansambla Roka Zalokara „Zhlehtet“ i četveročlane eksperimentalne noise skupine Sujevera, koja je nastupala na TENZIJAMA 2021.

Mjesta za masterclass radionicu su popunjena, a ulaz na ostatak programa micro festivala TENZIJE je besplatan.

FB EVENT: Micro festival TENZIJE

Evo što kažu stručni suradnici nagrade za -Likovno oblikovanje- na Ambasadoru


Nagrada Ambasador
u svom sedmom izdanju vraća kategoriju Likovno oblikovanje godine, koja se prije zvala Vizualno rješenje godine, na razini regije. Ambasador u kategoriji Vizualno rješenje godine dodijeljen je dva puta2020. Anti Zvonimiru Stamaću za album cover ABOP – “Delta” te 2021. Hani Matić za cover Groove Masters – “Moving” EP-ja.

Ovogodišnje prijavljene radove u kategoriji Likovno oblikovanje godine nominiraju stručni suradnici Sanja i Ivo T. Montina iz Montina Designa, a o pobjedniku će odlučiti struka i to isključivo promotori svojim glasom.

Sanja i Ivo T. Montina stoje iza tvrtke Montina Design koja između ostalih usluga, izrađuje kreativne koncepte i likovno oblikuje cijele kampanje za domaće i strane festivale i evente. U svojim profesionalnim karijerama imaju preko 20 godina iskustva u vizualnoj komunikaciji, a već neko vrijeme su službeni dizajneri za belgijski Legacy Festival te renomiranu izdavačku kuću Bonzai Music. Njihov bogati portfolio možete pogledati na montina-design.eu.

Stručni suradnici, Sanja i Ivo nam otkrivaju kako iznimno cijene važnost nagrade Ambasador i svega što predstavlja za hrvatsku scenu u tom segmentu te dodaju kako razumiju svakog tko prijavljuje svoje radove na natječaj no “također možemo objektivno ocijeniti koje likovno oblikovanje ima sve što je potrebno da bi bilo zamijećeno i prihvaćeno od strane publike.”

Elektronička glazba oduvijek je slušateljima davala slobodu kreativnog razmišljanja i bila podloga da se svatko prepusti maštanju o nekom svijetu izvan ovog svijeta” pričaju nam iz Montina Designa te otkrivaju filozofiju nastanka vizualnih dizajnova “ U čistoj elektroničkoj glazbi nema vokala koji bi pričali o nekoj određenoj temi, već se daje širina stvaranja onoliko kreativnih dimenzija koliko ima slušatelja. Vođeni tom filozofijom, u svijetu evenatavide se češće vizuali koji djeluju kao neki idealni svjetovi ili bolje rečeno idealistične dimenzije” te dodaju “Neki eventi, festivali po samom stilu glazbe imaju puno različitosti te takvi eventi ponekad zahtijevaju puno detalja u vizualu kako bi se očarala atmosfera i vizualno ispričala “priča” o tome.”

Prilikom ocjenjivanja prijavljenih radova i odabira nominacija, stručni suradnici ističnu nekoliko faktora koje će uzeti u obzir, jer ističu da su to elementi na koje dizajner može utjecati i koji su u konačnici ključni faktori uspjeha marketinške kampanje, a oni glase:

Usklađenost boja i forma sa ciljanom komunikacijom (primjena psihologije boje i forme)

Jasnoća hijerarhije i čitljivost informacija

Prilagođenost formata različitim medijima od društvenih mreža do printanih billboarda (jasnoća primanja poruke od strane ciljane publike)

Muzika je najapstraktniji vid umjetnosti, jer traje u trenutku, ne može se vidjeti, ni mirisati, ni dotaknuti. Dizajneri svojim talentom imaju priliku muzici dati vizualni identitet.” komentiraju iz Montina Designa objašnjavajući važnost postojanja kategorije poput Likovnog oblikovanja godine “Stoga kategorija je vrlo bitna i pomaže publici da kroz kreativni vizual osjete vibru muzike i stila koji se odnosi na event.”

Tijekom povijesti, važnu ulogu u svijetu elektroničke glazbe su imali flyeri preko koji su se događaji promovirali, bili su prilika za brojne dizajnere da prezentiraju svoju kreativnost te naposljetku i uspomena za partijanere. “Flyeri su izgubili na ulozi sredstva za oglašavanje, ali nažalost njihovim nestankom izgubili smo još jedan ritual. Naime prirodno je u čovjeku da želi imati neki predmet skladnim vizualom i s informacijama koji će ga podsjećati na neki lijepi doživljaj. Mnogi od nas imaju kutije u kojima se čuvaju ulaznice i flyeri ako su bili posebni” prisjećaju se Sanja i Ivo.

Prije nego što dođe vrijeme da pregledaju prijavljene projekte, stručni suradnici iz Montina Designa su poručili mladim dizajnerima: “Specifičnost rada u digitalnom okruženju je mjerenje uspješnosti kroz različite mjerljive KPI-jeve (Ključni pokazatelj uspiješnosti). Svaka kampanja je izvor mnogih podatka temeljem kojih se može pratiti kako korisnici reagiraju pa se vizualna rješenja mogu unaprijediti i učiniti primamljivom tijekom same kampanje. Publika brzo mijenja svoje ukuse, preferencije pa naročitu pažnju treba pridati trigerima, tj elementa u dizajnu koji u određenim okolnostima dovodi do željenje reakcije primatelja poruke.”

Podsjetimo, otvorene su javne prijave i predlaganje kandidata za sedmo izdanje nagrade Ambasador. Prijave su otvorene do 15. listopada u ponoć, a prijave za kategoriju Najbolje likovno oblikovanje u Hrvatskoj i regiji se može izvršiti klikom na poveznicu.

– grafičko rješenje treba biti originalan rad natjecatelja/ice

– svaki natjecatelj/ica može prijaviti najviše tri (3) rada

– evaluiraju se radovi u formatima: plakat, flyer, grafički vizuali za društvene mreže, programska knjižica, cover vinyla, singla, remiksa, EP-a ili albuma