Skip to main content

Bili smo na najboljem partyju u Beogradu – a za to su zaslužni Lovefest, Dixon i dr.

Sada kad su nam se dojmovi smirili, a i mi, i spremni smo vam reći kako je bilo na najboljem partyu ovog vikenda, a i sa sigurnosšću vam možemo reći da jedva čekamo plesati u Vrnjačkoj Banji ovo ljeto na Lovefestu.

U subotu 11. veljače stigli smo u Hangar sa napunjenim baterijama i sa očekivanjima da ćemo bit spremni za što god nam je Lovefest pripremio. No, varali smo se. U trenutku kad smo ušli bili smo pozdravljeni od ljubaznog osoblja na ulazu koji su nas uputili prema stage-u gdje smo već mogli vidjeti i čuti talentiranog Nikolu Vemića koji je okupio brojne plesače na flooru. Kada smo stigli u backstage imali smo priliku upoznati genije koji stoje iza kreiranja tako spektakulranog događaja i koji nam je samo probudio uzbuđenje za Lovefest u Vrnjačkoj Banji u kolovozu 2023.

Hangar je poznato mjesto u Beogradu u kojem se održavaju razni eventi poput Central Dance Eventa i Illusionsa koje isto posjećujemo, ali ovaj puta su nam nadmašena sva očekivanja sa postavljenim stageom, light showom i vizualima, a zvuk soundsystem-a dopirao je i do najmanje stanice u tijelima svih plesača.

DJ Nikola Vemić savršeno je zagrijao publiku uz neke trake koje smo već mogli čuti prije na nastupima, ali i neke koji su nam bili pravo otkriće. Bio je izuzetno ljubazan i družio se s nama na događaju te smo ga uspjeli upoznati i pitati ga pokoje pitanje. Evo što je DJ Nikola Vemić rekao na simpatičnom druženje.

Na pitanje kakva su mu očekivanja bila prije eventa, i jesu li bila nadmašena poslije, izjavio je:

"Prije svega hvala na lijepim riječima! Iskreno, ovo je prva Lovefest žurka od kako je život nastavljen normalno poslije pandemije. NIsam imao pojma što da očekujem, ali da, kao što kažete, nadmašena su mi očekivanja definitivno, čak sam i sam sebe iznenadio big room muzikom. Definitivno mi je nedostajalo to – rekao nam je Nikola Vemić, a mi smo mu rekli da je on nadmasio sva naša očekivanja."

Pitali smo ga kako se pripremao za nastup, obzirom da je nastupao prije Dixona. Iznenadio nas je odgovorom da se zapravo nikada ne priprema. Ubaci hard disk u player, i prepusti se. Prati ljude, atmosferu, svijetlo… pa što ispadne. Generalno, volim raditi intro, a nije mu bitno kome. Doživljaj mu je da pokrene ljude, koji su tek došli na zabavu. Kasnije, kada su svi zagrijani, bude svima lakše.

–       Samo želim da artisti sa Balkana uživaju veće poštovanje kod kolega iz EU ili USA. Imamo definitivno DJ-e i producente kojima se trebamo ponositi. Kad ovo kažem, mislim na cijelu EX YU. – odgovorio je Vemić na pitanje koje su mu daljnje želje u karijeri koje želi ostvariti u ovoj godini.

Zatim, oko 1 sat, Dixon je započeo svoj poznati intro za sve svoje setove. Mračni ambijent, minimal, laseri i bassovi koji su tresli tlo pod nogama, nama već dobro poznato, ali svaki put nas iznenadi kao da prvi put doživljavamo nastup ovog glazbenog majstora.

Njegov set trajao je 3 sata i bilo je to tri sata čiste ljubavi. Dixon savršeno je izabrao sve trake za plesače koji su stvorili nevjerojatnu atmosferu tokom cijelog eventa. Kreirao je savršen spoj mračnih i uplifting beatova radi kojih mi nismo prestali plesati cijeli njegov nastup. Ozvučenje i osvijetljenje je dalo posebnu notu misterioznosti i intenzivnosti te su savršeno pratili svaki njegov korak. Ostavio nas je bez riječi u trenutku, a primijetili smo da su i mnogi drugi samo uživali, plesali i pustili da ih ova selekcija glazbe vodi kroz prostor.

Poslije Dixona, pult je preuzeo naš dragi Coeus koji je čak osvojio Nagradu Ambasadora u 2022 za remiks godine. Pratimo ga na brojnim nastupima i uvijek nam je drago kada nam se putevi sretnu i podružimo se malo. Primijetili smo da svaki put svoj glazbeni opus diže na višu ljestvicu i da nadmašuje svačija očekivanja. Njegov nastup na Lovefestu je istinski pokazao da je pravi glazbeni umjetnik koji sluša potrebe publike i ambijenta da digne cijelu atmosferu na nešto neočekivano. Pitali smo ga možemo li očekivati u skorije vrijeme nešto novo, neki preokret od njega.

Rekao nam je kako smatra da se umjetnik konstantno mora razvijati i poboljšavati se, pa tako se i on trudi da to postigne. Što se tiče budućnosti, svašta se sprema, ali za to valja pratiti njegovo putovanje i sam se uvjeriti u velike stvari koje dolaze. Pitali smo ga kada ga možemo očekivati u Hrvatskoj, na što je rekao da svakako želi doći i družiti se rame uz rame sa svojim prijateljima iz Hrvatske. Ne može više o tome reći, ali da ćemo svi saznati na vrijeme o posjetima Hrvatskoj.

Za kraj, možemo samo pohvaliti ovaj party, kao i cijelu Lovefest organizaciju. Izrazito su bili susretljivi, osjećali smo se dobrodošli, upoznali smo ljude iz svakog sektora organizacije i samo se nadamo da će više velikih festivala zračiti ovakvom ljubavlju i odgovornošću prema onome što rade. Veselimo se pratiti što nam na ljeto spremaju, a idućeg puta se družimo na Lovefestu, uz Patrick Toppinga.

Pogledajte atmosferu s partya niže u našoj objavi na Instagramu.

Pogledajte Fatboy Slimov dokumentarac o kultnom Big Beach Boutique II nastupu

Događaj koji je opisan kao “najveći open air party kojeg je Britanija ikad vidjela” održao se 13. srpnja 2002 na plaži u Brightonu. Big Boutique II bio je drugi u nizu besplatnih Fatboy Slimovih koncerata u Brightonu na kojem se okupilo više od 250 tisuća ljudi za koje nitko nije bio spreman.

Dugometražni dokumentarac “Right Here, Right Now” vraća se 20 godina u prošlost s arhivskim snimcima i intervjuima te kroz razgovore s Fatboy Slimom i drugim važnim akterima događaja koji su iskusili kaos iz prve ruke poput Simona Pegga, Nicka Frosta, Vernona Kayja, Johna Simma i Nicka Stevensona saznajemo dosad neotkrivene detalje o Big Boutique II partyju.

Right Here, Right Now” dostupan je za gledanje preko Skyove platforme za video sadržaj na zahtjev.

House s okusom techna: Tko je bio Nathan Coles?

Ovdje smo da se isto tako prisjetimo i njegovog doprinosa za scenu elektroničke glazbe generalno jer je svojim radom ostavio traga kao jedan od tvoraca tech-housea kojeg su zajednički definirali kao spoj najboljeg od house i techno glazbe.

Sada već nažalost legendarni DJ i producent napustio nas je počinivši samoubojstvo nakon mentalnih problema koji su se manifestirali posljednjih godina. Vijest se jučer brzinom svjetlosti proširila društvenim mrežama i medijima, a brojni kolege od njega su se opraštali fotografijama i memoarima. Tako su učinili i naši promotori jer Hrvatska je zemlja u kojoj se Nathan osjećao kao doma i često puštao glazbu uveselivši mnoge na plesnom podiju.

Iako je londonska tech-house mafija na prijelazu tisućljeća stvorila scenu s prepoznatljivim zvukom, tech-house kao pojam zapravo nikad nije ukazivao na jasno definiran, samosvojan žanr. “House s okusom techna” je toliko labav koncept da ga se – ovisno o perspektivi – može vezati za mali milijun primjera iz već postojećih, čvrsto zacrtanih podžanrova housea, pa bila riječ o funkyju, tribalu ili acidu.

Ne postoje univerzalni, instantno prepoznatljivi elementi “tech-housea”: to je najčešće samo oznaka za kojom ljudi posežu kad nemaju pojma za kojom bi drugom oznakom posegnuli. Što, naravno, ne mora uopće biti loša stvar! Jer fluidnost tech-housea kao kategorije otvara poprilično širok manevarski prostor, omogućujući DJ-ima privrženima toj estetici da budu u vječnom stilskom muvingu – a da pritom ostanu vjerni sebi. Nathan Coles je idealan primjer za to.

Kao i mnogim drugim Londonerima, Colesu je eksplozija acid housea krajem osamdesetih okrenula život naopačke i pogurnula ga u smjeru DJ-pulta. Nameće se kao značajan igrač radeći serijal partyja “Release” s Mr. C-jem, a zatim zajedno s Terryjem Francisom pokreće legendarnu večer “Wiggle”, te nedugo potom postaje rezident londonskog superkluba Fabric. U međuvremenu se odlučio dokazati i kao producent, što je rezultiralo uspješnim suradnjama s Matthewom Bushwackom i Asadom Rizvijem, kao i remiksima za brojna imena s pedigreom (Hardfloor, Kurtis Blow, DJ Pierre…).

Coles je poznat po svom radu u kojem se i kao DJ i kao producent bavio funky tech-house glazbom. Vodio je i dva labela, Wiggle Records i Wrong Records, a prelazak u A&R department of Eukahouse Records još je jedno od njegovih postignuća. Izdavao je još za Is This Music, Loaded, Visitor, Plank, 10 Kilo, Household, The End, Funk’d i dr.

U popularnom londonskom klubu ”The End” uspješno je promovirao tech-house scenu, kao i njegovi DJ-i, i to u mjesečnim večerima zvanim ”Sub-terrain”.

Inače koristio se mnogim pseudonimima pa ako naletite na Get Fucked, Two Right Wrongans, The Mashup Headz, Housey Doings, 3 In Key, The Delinquent i Cult Fusion, znajte da su to sve shortcutevi koji vode do Nathana, a ponekad i drugih s kojima radi.

Prošlo je skoro 30 godina od kada je Terry Francis započeo organizirati Wiggle partije čime je započeo tech-house movement kojemu su se ubrzo priključili Nils Hess, Eddie Richards i Nathan Coles. Večeri su u kratkom vremenu izgradile kvalitetan imidž i dobile mnoštvo sljedbenika. Ova činjenica je potvrđena i nominacijom "best small club" na Muzik Magazine Awardsima.

Wiggle kao label koji je postao sinonim za londonski underground tech house zvuk i neponovljive partije koji su se održavali na najoriginalnijim mjestima poput skladišta, sajmova automobila, napuštenih mesnica i plaža, a pod Wiggle imenom obišao je svijet, izdao preko 200 vlastitih izdanja te 10 godina nastupao kao rezident u poznatom londonskom klubu Fabric.

Od 1999. kada je prvi put posjetio našu zemlju tijekom Stereo Studia u Tvornici, Coles je vrtio u gotovo svim krajevima lijepe naše. Na listi su klubovi poput Lazareta i Revelina (Dubrovnik); Kameleona, Jungle, Judinog Drva, Metropolisa, Mastersa, otok Barbarinac (Split); Aurora (Primošten); Barbarellas (Pirovac); Exit (Vodice); Skipper (Zadar); Alter Ego i Crkva (Rijeka); Tvornica, Masters, Sirup, Depo, OTV/Boogaloo (Zagreb); Valkana Beach festival, samo su neka mjesta gdje je gostovao.

Jebite se! Kažu on i kompanjon mu Hess imenom njihovog zajedničkog projekta – 'Get Fucked'. Ovaj projekt ujedinjava tech house Nathan Colesa s technom Nils Hessa (koji je DJ-ima vjerojatno poznatiji pod pseudonimom Reck). Upravo s tim projektom gostovali su 2001. na Stereo Studiu u Zagrebu.

Život i rad Nathan Colesa nešto je o čemu bi mogli pisati unedogled. Ovdje smo pak pokušali rezimirati najosnovnije činjenice zbog kojih je unaprijedio elektroničku glazbu.

Charlotte de Witte pokrenula vlastiti brend soja umaka

Charlotte de Witte pokrenula je vlastitu liniju soja umaka zvanu “Tears of Soy”.

Na svom Instagram profilu fanovima se pohvalila sa svojom novom poslovnom avanturom, gdje je također otkrila kako ima “blagu ovisnost o soja umaku.”

Belgijska DJ-ica spontano je došla na ideju kreiranja vlastitog brenda umaka, a za svoje partnere odabrala je malu, nezavisnu tvornicu umaka baziranu u Rotterdamu. “Tears of Soy” baziran je na hmelju, a recept sadržava tradicionalne kineske elemente povezane s belgijskom pivom i kulturom.

Shipin rođendanski party u Boogaloou

Ove subote 18. veljače, rezident Future Scopea Shipe okuplja prepoznatljiva lokalna imena i organizira rođendansku zabavu u Small roomu Boogalooa. Uz slavljenika nastupaju Kali, Neroa, Adio F., Looka i Gogy H.

Anđelko Šipuš poznatiji kao Shipe rado je viđeni gost zagrebačkog “hrama sreće” gdje se gotovo uvijek nalazi u ulozi DJ-a ili organizatora događaja. Kroz nešto više od desetak godina karijere, imao je priliku nastupati rame uz rame s imenima kao što su Carl Cox, Fatboy Slim, Jeff Mills, Cristian Varela, Monika Kruse, Dave Clarke, Amelie Lens i mnogi drugi.

Slušajući Shipine setove, plešemo uz moderni techno s debelim bass linijama i funky ritmom, a osim u solo izdanju za DJ pultom se voli družiti s kolegama te ga često vidimo u kombinaciji s DJ Jockom.

FB EVENT: Shipe b-day [18.02.2023.]

Istraživanje: Elektronička glazba najpopularniji je žanr na festivalima

Istraživanje otkriva kako više od 29% izvođača na festivalima puštaju elektroničku glazbu, dok rock izvođača ima 22%, a pop 21%. Što se tiče same popularnosti elektroničke glazbe kod Britanaca ona je u porastu te se u 2022. nalazila na drugom mjestu odmah iza pop glazbe.

U posljednjih 12 mjeseci, britanske festivale posjetilo je više od 2.4 milijuna ljudi od kojih se 67% odnosi na festivale usmjerene na elektroničku glazbu. Istraživanje zaključuje kako elektronička glazba za britansku ekonomiju vrijedi više od 2.5 milijardi funti, no zbog pandemije se zatvorilo 365 noćnih klubova diljem Ujedinjenog Kraljevstva.