Skip to main content

BSH otvara desetu sezonu s partyjem na Šalati u travnju

Krajem studenog prošle godine, BSH Events proslavio je deveti rođendan sa Staceyjem Pullenom i duplim slavljem u Zagrebu i Rijeci. Nakon kratkog, ali zasluženog predaha od organizacije partyja, BSH najavljuje novu jubilarnu desetu sezonu.

 

Uvertira u velikih 10 godina postojanja, kreće 15. travnja na dobro poznatoj lokaciji na vrhu grada Zagreba na ŠRC-u Šalata kada kultni stadion postaje plesni podij za prvi ovogodišnji BSH Zagreb Open.

 

Kao i prošle godine, kada su se partijaneri probudili nakon dvije godine pauze, termin je poslijepodnevni što znači da će se plesati uz zalazak sunca. Uz koga će zagrebački partijaneri plesati na Šalati, BSH otkriva uskoro.

Ulaznice za BSH Zagreb Open dostupne su kroz sustav Entrio.

 

Marko Felinger: -Nadam se da će i progressive uskoro dobiti pažnju koju zaslužuje-

Iza pulta je stao sa samo 15 godina, a od tad se njegov zvuk razvijao prema izgradnji jedinstvenog stila koji kombinira mračne melodije deep progressiva i techna. Čini se da je u pravu kada za sebe kaže da je glazbeni junkie jer samo ovisnička strast može održati dugogodišnji entuzijazam u jednakom intenzitetu.

Rezultat toga su brojni projekti i važni doprinosi u underground vodama, a povodom dvadesete obljetnice s nama je podijelio svoja razmišljanja o sceni, muzici i DJ-ingu.

Nedavno si proslavio 20 g. djelovanja na sceni. Znači svjedočio si razvoju scene još od razdoblja koje se nostalgično naziva zlatnim dobom. Koliko se scena promijenila od tvojih početaka? Kako bi usporedio scenu tada i sada?

Tako je, imam tu sreću da mogu reći kako sam više od pola svog života aktivno provodio na sceni. Kao i većina DJ-a, prvu energiju elektroničke glazbe osjetio sam prvo na podiju kao partijaner, i to na samom vrhuncu prvog vala elektronske scene. Puno toga se promijenilo od tada; pamtim da je u to vrijeme bilo puno više ljudi na partijima i općenito više klubova i događaja. Bilo je „moderno“ ići na partije, svi su htjeli na neki način sudjelovati u sceni – organizatori, DJ-i, ugostitelji, sponzori… Nakon tog prvog vrhunca došlo je do određenog zasićenja i resetiranja scene gdje smo kasnije polako dobili bolju publiku, onu koju zaista zanima elektronička glazba. Scena je od svojih početaka evoluirala, kao i njezini dionici.

Osim kao DJ, aktivan si kao promotor i organizator. Jesu li ove različite uloge nekada u sukobu interesa, s obzirom da organizatori moraju uzeti u obzir isplativost eventa, dok DJ-evi uglavnom ljubav prema glazbi vide kao prioritet?

Puno mojih kolega, ili bolje da kažem – većina njih, živi u tim različitim, ali povezanim ulogama DJ/organizator. Razlog tomu je prije svega mogućnost organizacije događaja prema svojim željama, bez kompromisa. Na taj način je moguće prezentirati svoju viziju i zamišljeni koncept uz razna gostovanja i na kraju u to sve uključiti i vlastiti nastup. Prostora za unutarnji sukob interesa ne ostavljam previše jer sam se uvijek trudio osigurati sve za gostujuće izvođače, a ukoliko na kraju ostane i za mene kao organizatora – odlično. U suprotnom, tu je ta ljubav od koje žive mnogi DJ/organizatori kada zagusti.

„O2 Underground“ je projekt koji je 2012. g. probudio osječku scenu. Kako komentiraš osječku scenu danas, smatraš li da se razvoj nastavio u dobrom smjeru?

Smatram da je O2 Underground, projekt koji smo tada lansirali DJ Omer, Daniel E i ja, odradio značajan posao u trenutku pokretanja i tijekom svoje tri sezone koliko je ukupno trajao. Uspjeli smo tada inertnu scenu još jednom pokrenuti i potvrditi da je Osijek grad koji itekako voli elektroniku. Siguran sam da je razvoj otišao u pravom smjeru jer su već tada nastale nove struje koje su nastavile podizati scenu.

Prepoznatljiv si po zanimljivoj kombinaciji deep progressive zvuka i melodičnog techna. Kako se razvijao tvoj stil?

Od kada sam još u osnovnoj školi otkrio elektroničku glazbu, najviše me zanimao melodičan (trance) i nešto mračniji (progressive house) zvuk. To su dva glavna stupa elektronike koji su ostavili najviše traga na meni. Danas, puno toga što vrtim potvrđuje kakvi su mi korijeni te često u dužim nastupima znam posvetiti dio seta i toj selekciji.  

Kako komentiraš hrvatsku scenu u kontekstu progresivne i melodične elektronike?

Iskreno, moram priznati da melodičan i progresivan zvuk u Hrvatskoj nema udio u sceni kao kod npr. naših mađarskih i srpskih susjeda. Ne uzimam u obzir ljeto i velike festivale, koji često znaju biti bogati raznim, pa i takvim imenima. Mislim da mnogi promotori vole ići na sigurno i nemaju previše strpljenja za edukaciju publike. Bez obzira na to, postoji i nekolicina odvažnih koji se trude raditi na tom području, ali generalno mislim da imamo jako puno prostora za napredak u tom pogledu.
 

Možeš li nam više reći o aktualnom „State of Mind“ projektu? Kakav program se nudi i kojim ciljem se vodite?

„State of Mind“ je program koji je u jesen 2022. godine ugledao svjetlo dana. To je serijal kojemu je cilj publici prezentirati zanimljiva i aktualna imena progresivne i melodične scene, s naglaskom na imena koja premijerno nastupaju kod nas. Kvaliteta izvođača je na prvom mjestu, a sve ostalo dolazi poslije. Prvi headliner bio je Hobin Rude, talentirani progressive DJ/producent iz Beograda, koji je zaista oduševio osječku publiku. Druga „State of Mind“ epizoda održat će se 22. travnja i to je sve što za sada mogu otkriti o tom eventu.

Dva puta godišnje u Osijeku održavaš „All Night Long“ večeri. Koje su prednosti, a koji nedostaci 'allnightera'?

„All Night Long“ je serijal evenata koji sam pokrenuo prije više od 5 godina, povodom svog 30. rođendana. Pola godine poslije sam obilježio 15 godina na sceni u istom formatu i nakon toga je nastala tradicija tog dvogodišnjeg okupljanja u Osijeku gdje imam priliku kroz otprilike 8 sati ispričati svoju priču. Jako volim te nastupe, najviše zbog pozitivne energije koja nastane tijekom noći i zaista velikog odaziva.

No, prvi 'allnighteri' koje sam održao bili su na mojim samim počecima, još 2003. godine. Tada je bilo sasvim normalno nastupati sam cijelu noć – tako se pekao zanat kod mnogih DJ-a, ne samo kod mene. Danas je to samo malo više marketinški istaknuto ali princip je ostao isti. Sve gore navedeno bih istaknuo kao prednost. S druge strane, glavni nedostatak ovakvog nastupa je činjenica da mi treba puno vremena za kvalitetnu pripremu i organizaciju glazbe, što često zna biti velik izazov.

Započeli smo razgovor povratkom 20 g. unatrag, pa me za kraj zanima tvoj pogled na budućnost. Kakve promjene na lokalnoj sceni bi volio vidjeti u nastavku svog rada?

Kao i uvijek, gledam pozitivno naprijed. Mislim da je to je i jedini razlog zašto sam još uvijek prisutan. Volio bih da „State of Mind“ program svakim eventom bude sve jači i da se otvori mogućnost prezentiranja i u nekim drugim gradovima izvan Osijeka. Također, nekako se nadam da će i progressive dio scene uskoro dobiti pažnju koju zaslužuje, a kada se to dogodi, bit ćemo spremni.

Zaronite u stari disco uz novu kolumnu Tomislava Peretija -Discotheque-

Moderna glazba, pogotovo elektronička i njeni podžanr kao što je house vuče korijene u discu, soulu, funku…Kroz godine zvuk se evoluirao, no došli smo do trenutka kada je kultura sempliranja uzela maha. Naš suradnik će kroz svoju novu kolumnu “Discotheque” zaroniti u stari disco, iz naftalina izvući stare hitove, predstaviti samplirane originale te ispričati poneku zanimljivu činjenicu o disco stvarima.

Nova kolumna kreće uskoro, kroz nju ćemo se upoznati s po 5 disco stvari, a biti će objavljivana na mjesečnoj razini. Za sami kraj najave Peretti zaključuje “Vi sa jedne strane ja sa druge, baš kao i u klubu, samo je ovo u nekom drugom formatu.”

Tomislav Pereti osim što je DJ, ujedno je i začetnik klupske večeri “VON” koja stavlja naglasak na gramofonske ploče, B2B setove i intimnu lokaciju. Što se tiče glazbenog opusa Peretija on varira od mjesta do mjesta, a kreće se kroz zvukove housea, deep housea,nu-disca i techna.

Paul Van Dyk otkriva 5 trance noviteta koje planira puštati u Zagrebu

Nakon što smo napravili presjek kroz trance himne koje su mu obilježile karijeru, ovaj put Paul nam je odlučio otkriti 5 trance noviteta koje planira puštati u Boogaloo klubu.

1. Paul van Dyk & Weekend Heroes ft. Christian Schottstaedt – VENTURE X

2. Ciaran McAuley – Together We Rise – VANDIT

3. Paul van Dyk & Alex M.O.R.P.H. – Hawkins Square – VANDIT

4. Weekend Heroes – Faceless – VANDIT Alternative

5. Liam Wilson & Corin Bayley – Worth The Wait- VANDIT

Ulaznice za party na kojem promovira svoj album "Off The Record" još uvijek su dostupne u pretprodaji na Entrio.

Felver, Damir Cuculić i Plazmatick gostovali u Podcast Inkubatoru

U 899. epizodi Podcast Inkubatora gostovali su Felver, Damir Cuculić i Plazmatick koji su se u nešto manje od tri sata dotakli brojnih tema od početaka elektroničke glazbe, njenog razvoja, današnje situacije preko anegdota, zanimljivih priča, konzumaciji droga na partyjima pa sve do vlastitih projekata.

Kroz gostovanje pokušali su voditelju Ratku Martinoviću odgovoriti i na neka pitanja poput toga kako su izgledali počeci elektroničke glazbe u Hrvata, što svjetski festivali na Jadranu znače za razvoj domaće scene te hoće li ekipa Podcast Inkubatora uspjeti dovesti Mladena Solomuna ili Emira Kobilića, poznatijeg kao Salvatorea Ganaccija? Kraj emisije tradicionalno je ostavljen za pitanja publike i gledatelja.

Što su sve odgovorili i ispričali Felver, Cuculić i Plazmatick poslušajte u 899. epizodi Podcast Inkubatora.

Podcast Inkubator već je u prijašnjim izdanjima ugostio aktere iz elektroničke scene poput Petra Dundova, DJ Jocka i Insolate.

Fatboy Slim objavio snimku kultnog seta iz 2002. s Big Beach Boutiquea

Fatboy Slim objavio je kompletnu snimku svog ikonskog seta iz 2002. s Big Beach Boutiquea na Brighton Beachu.

90 minutni set dostupan je i na streaming platformama u audio verziji, a kroz njega imamo priliku poslušati klasike kao što su Tim Deluxov “It Just Won’t Do”, X-Press 2-o “Lazy”, Camisrov “Let Me Show You” i Fatboy Slimov edit “Pure Shores”.

Prošlog ljeta, Fatboy Slim započeo je proslavu jubilarnih 20 godina od Big Beach Boutique koncerta, koji je 2002. okupio više od 250 tisuća ljudi na plaži u Brightonu. Na open air partyju na plaži očekivalo se oko 60 tisuća ljudi, no ta brojka je premašena na 250 tisuća i događaj je ostao zapisan u povijesti kao jedan od najvećih eventova na otvorenom u povijesti Ujedinjenog Kraljevstva.

Uskoro izlazi i dugometražni dokumentarac Right Here Right Now” koji donosi priču o nastanku, organizaciji i posljedicama jednog od najvećih partyja ikad.