Skip to main content

Ovako je izgledala ulaznica za Burning Man 1996.


Korisnik reddita, BMX_Bandit666 prisjetio se svog prvog odlaska na Burning Man 1996. za koji je rekao da je bio pravi party bez zakona. “Nisam bio spreman za ono što me čeka. Hrana mi se pokvarila, nisam imao dovoljno vode.



Ljudi su koristili oružje za zabavu, kao i palili razne predmete. Cijeli prostor je u nekim trenucima izgledao kao veliko smetlište. Iako me je sve to prepalo, svejedno sam naposljetku uživao te se vraćao iz godine u godinu u Black Rock City.”

Te godine Burning Man je posjetilo otprilike 8000 ljudi, a tema je bila “The Inferno” koja se na satirični način referencirala na Danteov pakao. Ulaznica je koštala svega 35$, a na sebi je imala sedam savjeta kako se ponašati i preživjeti u Black Rock Cityju, jer principi Burning Mana još nisu postojali.

Organizatori su tada poručili svim posjetiteljima da ponesu dovoljno hrane, vode i ostalih potrepština za preživljavanje.

Fotografiranje i snimanje nije bilo dozvoljeno u komercijalnu svrhu. Dok možda najzanimljivija preporuka je bila ona o nekorištenju oružja u samom kampu.

Studija elektroničke glazbe: 20% živi od industrije; 35% zarađuje honorarno; 45% nema prihoda


Među brojnim kreatorima, DJ-evima, producentima i ostalim akterima elektroničke scene, njih svega 20% može živjeti od industrije. 35% njih od elektroničke glazbe zarađuje honorarno, dok 45% aktera nema prihoda od industrije.



Jedna stavka koja povezuje svih njih je da im elektronička glazba nije samo hobi, već prava strast od koje imaju želju stvoriti karijeru i zarađivati novce. Detaljnije istraživajući statistiku, IMS je otkrio kako je prosječna zarada kreatora u elektroničkoj glazbi nešto manja od 9500 američkih dolara na razini cijele godine, dok u nekim drugim glazbenim industrijama ona iznosi par tisuća dolara više.


*Klikni za fotografiju u većoj rezoluciji

Gotovo 47% te zarade dolazi sa streaming platformi, a 34% ispitanika je otkrilo kako su imali porast u prihodima u odnosu na prošlu godinu. Što se tiče problema i izazova na koje glazbenici u elektroničkoj glazbi najčešće nailaze su:

– manjak edukacije i “know-how”
– neuspješno korištenje društvenih mreža i streaming platformi
– nedovoljno financijskih sredstava
– nedovoljno vremena za stvaranje glazbe
– manjak prilika za prezentiranje svog rada

Pogledajte panel "Business Keeps On Dancing" održan na Ambasadoru prošle godine, gdje se razgovaralo se o poslovnoj strani glazbe odnosno o tome kako izgraditi posao iz strasti prema glazbi te kako to uspjeti održati. Sudjelovali su Ivan Bušljeta (Papaya club), Ana Veliki (Blender), Mersel Bujak (Klabika), Tomo In Der Muhlen (Steel) i Adnan Mehmedović (Fresh Island festival) kao moderator i ispričali nam o svojim počecima, financijama i o situaciji u industriji danas.

Mene o hip-houseu: -Definitivno sam ga modernizirao i prilagodio današnjoj publici-

DJ s beogradskom adresom, posljednjih mjeseci je postao pravi hit u Hrvatskoj, a posebno se istaknuo sa svojim zanimljivim stilom u kojem miješa više stilova. Više o svojoj glazbi, izdavačkoj kući i iskustvu nastupa na Sonusu nam je otkrio nakon što je odradio dva fantastična seta.

Trenutno tvoja adresa je u Beogradu, gradu elektroničke glazbe. No dolaziš iz manjeg grada s juga Srbije. Kako su izgledali tvoji prvi doticaji s elektroničkom glazbom?

Zapravo sam samo rođen na jugu, djetinjstvo sam proveo u Kruševcu, gradu gdje se u to vrijeme lijepo njegovala kultura elektroničke glazbe. Bio je to jedan od vodećih gradova u Srbiji što se tiče elektroničke glazbe u tom trenutku. Svakog vikenda ste mogli da čujete nekog od poznatih regionalnih DJ-eva u Kulturnom centru Kruševac. Samim tim, sam i ja upoznao elektroničku glazbu uz te partyje.
 

Koji su glazbenici, DJ-evi, producenti utjecali na razvoj tvoj glazbeni razvoj?

Nikada nisam radio pod utjecajem nekog određenog žanra ili DJ-a. Naravno, bilo je tu uzora što sa naše, što sa svjetske scene, ali sam se uvijek trudio da stvaram nešto konkretno svoje.

Slušajući tvoje setove, čujemo nešto drugačije ritmove housea, istraživajući otkrivamo da ga nazivaš “hip house”. Kako si došao do ove zanimljive fuzije hip hopa i housea?

Utjecaj hip-hopa imam, jer sam ga puno slušao kao klinac, a i dan danas ga volim. A hip-house kao hip-house žanr je stariji i od moje karijere, tako da ne mogu da kažem da sam ga ja nazvao, ali definitivno sam ga modernizirao i prilagodio današnjoj publici.

U prošlosti si kroz neke intervjue istaknuo koliko ti je važna produkcija i napredak u njoj. Danas nakon brojnih izdanja stasao si u ozbiljnog producenta čija se glazba sluša u svim krajevima svijeta. Koliko si zadovoljan s razvojom vlastite produkcije? Što možemo dalje očekivati od tebe?

Naravno da sam zadovoljan, ali ja sam lik koji uvijek teži ka napretku, tako da i dalje puno radim. Bilo bi glupo da kažem da nisam zadovoljan, jer trenutno sam 5. po prodaji na svijetu u minimal žanru. Ne volim unaprijed da govorim, niti bilo šta da očekujem, volio bih samo da ostanete uz mene, uživate, jer puno muzike dolazi.
 

Stojiš iza TOZLA etikete, koja je priča o njoj?

TOZLA je izdavačka kuća sasvježim i "golden" zvukom. Fokus je na dobroj muzici, a ne na žanru, dakle nije bitno je li je traka techno ili minimal, niti to je li artist veliki ili mali. U jednom trenutku sam ga ugasio, ali sam ga ponovo otvorio i jako mi se sviđa u kom se pravcu razvija.
 

Posljednja dva produkcijska umijeća su EP-jevi, jedan je “MASAVA” na elrow Musicu, dok je drugi “Easy Man” na Whippinu. Otkrij nam malo više o njima…

"Easy Man" je kolaboracija nastala na Ibizi sa mojim jako dobrim prijateljom Reelowom, dok je "Masava" moj solo EP. Podržani su od strane svih najvećih DJ-eva, na šta sam jako ponosan.

Tri izdanja Golden Rimsa si izbacio. Za one koji nisu upoznati sa tim izdanjima, to su tvoji editi traka koje su ti drage. Koje su ti trake trenutno favoriti, imaš li neki novi edit u pripremi?

Pošto je trenutno prisutna hiperprodukcija, a ja nastupam svakog vikenda, tako se i moja playlista mijenja iz dana u dan pa ne bih da ističem favorite. Mogu vam samo reći da upravo spremam četvrto izdanje “Golden Rimsa” koje će biti fireeeee!

Razgovarali smo dosta o tvojoj produkciji, no imaš li svoj najdraži set ili možda lokaciju na kojoj si svirao?

Ove godine sam stvarno imao puno nastupa i mnogo dobrih momenata, ali definitivno mogu da izdvojim EXIT Dance Arenu kao jedno od omiljenih mjesta. Kao klinac sam maštao o tome. Ove godine sam imao po drugi put priliku da puštam i to ispred pune Dance Arene, što je meni puno značilo.
 

Iza tebe je zaposleno ljeto, svirao si diljem regije, a sad te hvatamo na jubilarnom Sonusu gdje si svirao po prvi put. Kakav je osjećaj svirati na Sonusu i dijeliti pozornicu s najvećim imenima elektroničke scene?

Pored toga što je privilegija puštati na festivalu kao što je Sonus, Pag je jedan magičan otok koji je doprinjeo samom utisku. Tako da je moje iskustvo bilo fantastično i lagao bih ako kažem da se ne nadam ponovnom druženju.

Imao si priliku odraditi day time set prije Josepha Capriatija i onda spontani B2B sa Silvie Loto. Kako je prošao set u dnevnom programu? A posebno nas zanima kako je došlo do spontanog B2B?

Jako sam zadovoljan kako sam odradio zagrijavanje za Josepha, ali je definitivno na mene ostavio veći utisak B2B set sa Silvie Loto. Do toga je došlo tako što se poznajemo dugi niz godina, poštovatelj je moje muzike. Onda je Benny Take a Moment bacio hint (hvala Bennyju!) “Zašto ne biste uradili B2B set?”, na što je ona samo rekla da pripremim USB-ove i ostatak je povijest :).
 

Na Sonus nisi samo došao odraditi svoj set, već i poslušati druge kolege. Koga si sve uhvatio tijekom ovih dana?

Ja sam, nažalost, zbog obaveza bio samo jednu večer festivala, ali sam uspio sresti puno svojih dobrih prijatelja i kolega. Od ovog što sam poslušao, izdvojio bih set Dejana Milićevića.

Objavljen album Remiks identiteta 8

Album je rezultat istoimenog glazbenog natječaja za remiksiranje rovinjskih bitinada koji se provodio u prosincu 2022. godine. Stručni žiri u sastavu Milan Đurić, Alessio Giuricin i Marino Jurcan odabrali su dva najbolja rada: Marka Kalčića i Anice Franjul – E guarda gia da secoli (Disconada Fiasco! Remix) i Abiral Khadke – La Sarturela (Joondroid Remix), a u izbor za zajedničko izdanje ušle su i prijave Eve Badanjak – La Sarturela (modrozelena Remix) i Damira Tubaka – I muratori (Žminjski Trapmix).

Uz njih na albumu su objavljeni i remiksevi Marina Jurcana (Morski) i Milana Đurića (Neki) – četiri zajednička E guarda già da secoli (Morski & Neki Remix), La muièru maladìta (Morski & Neki Remix), I muratori (Morski & Neki Remix), La sarturela (Morski & Neki Remix) i jedan samostalni remiks: E guarda già da secoli (Neki Remix).

Uvodni tekst knjižice albuma potpisuje Alessio Giuricin

Remiks identiteta glazbeni je projekt udruge Metamedij koji se provodi u sklopu Metamedia Laba i glazbenog community studija Metamusic – kreativnih laboratorija Društvenog centra Rojc, čija je svrha lokalnim umjetnicima omogućiti uvjete za glazbenu produkciju. Projekt nastoji uspostaviti dijalog između tradicijske i suvremene glazbe, te istražuje mogućnosti komunikacije među društvima, kulturama, tradicijama, povijesnim razdobljima i smjerovima kroz suvremenu glazbu, remiksirajući tradicijsku glazbu sa suvremenom. Sva dosadašnja izdanja Remiksa identiteta dostupna su na: https://metamusicproduction.bandcamp.com/
 

„Rovinjske bitinade jedinstvene su interpretacije u kojima jedan ili više solista pjevaju melodiju u pratnji grupe bitinadura koji svojim glasovima imitiraju zvukove muzičkih instrumenata, uglavnom trzalačkih glazbala kao što su gitara, mandolina i kontrabas, i to iz zato što se nekad pjevalo dok se radilo pa su ruke bile “zauzete”.  Na inicijativu Talijanske zajednice “Pino Budicin”, rovinjske su bitinade uvrštene u Registar zaštićenih nematerijalnih kulturnih dobara Ministarstva kulture Republike Hrvatske kao “vokalna glazbena vrsta talijanske zajednice u kulturnog prostora grada Rovinja”. Za natječaj “Remiks identiteta 8” izabrane su sljedeće pjesme: “E guarda già da secoli”, “I muratori”, “La muièru maladìta” i “La sarturela”, i to zbog toga što su lako izvedive u bitinadi te, s obzirom na to da su nepoznatog autora, željelo se istaknuti popularno genijalno stvaralaštvo. Ove pjesme snimljene su 2017. godine i nalaze se na albumu sedamdesete obljetnice “Gèri, ancùi, dumàn…” KUD-a “Marco Garbin”.

„Pjesma “E guarda già da secoli”, poznatija po naslovu “Che orchestra, fiòi, che musica”, nastala je najvjerojatnije početkom 20. stoljeća. Rovinjci su je odmah zavoljeli i ušla je u repertoar bitinada s malim varijacijama harmonijskih elemenata, odnosno pojednostavljivanjem harmonije. Uz solista Alessia Giuricina u ovoj izvedbi, pjesma priča o ljepoti grada Rovinja-Rovigno te o posebnosti njezinih stanovnika i o njihovim zanatima.

„“I muratori” svojstvena je pjesma iz obližnjih regija. Na području Rovinja, ovu pjesmu pjevaju žene u obliku ulične melodije (tal. ària da cuntràda) u tercama, ali često se dodaje pratnja bitinade. Pjesma priča o zanatu zidara i o osobinama istih, a solisti u ovoj izvedbi su ženski zbor KUD-a “Marco Garbin”.

„“La muièru maladìta” vrlo je zabavna ironična pjesma nepoznatog autora, jednostavno izvediva u obliku bitinade kao spori marš i s obaveznom frazom za basove. Riječ je o pjesmi koja opisuje jednu “prokletu suprugu” i njezno ponašanje prema svojem mužu. Refren koji on otpjeva uvijek kaže: “Ako se žalim sam zločest, čudovište sam bez srca, ali kad ona lupa kukovima ja se zaista znojim”, sugerirajući da se u krevetu poslije sve rješava. Solist u ovoj izvedbi je Alessio Giuricin.

„Pjesma “La sarturela” zasigurno je nastala na području Trsta (moguće je da ima slično podrjetlo kao “Tu non vedi che l’albero pende”). Priča o ljubavnoj epizodi jednog mladića sa starijom ženom, ali bez sreće. Jednostavna je za pratiti u bitinadi, a ima jak vizualni učinak i na publiku kad se izvodi, ako se dobro interpretira sav tekst. Solistice u ovoj izvedbi su Marisa Poretti i Angela Preden“, piše Alessio Giuricin.

Popis pjesama:

1. Morski i Neki – E guarda già da secoli (Morski & Neki Remix) – 03:26

2. Joondroid – La sarturela (Joondroid Remix) – 04:25

3. Tubak Žminjski – I muratori (Žminjski Trapmix) 02:08

4. Morski i Neki – La muièru maladìta (Morski & Neki Remix) – 04:03

5. Fiasco! – E guarda già da secoli (Fiasco! Disconada Remix)-  03:41

6. modrozelena – La sarturela (modrozelena Remix) – 03:06

7. Morski i Neki – I muratori (Morski & Neki Remix) – 03:43

8. Neki – E guarda già da secoli (Neki Remix) – 03:41

9. Morski i Neki – La sarturela (Morski & Neki Remix) – 04:00

Napomena:

Za besplatno preuzimanje albuma i popratne knjižice na Bandcampu potrebno kliknuti na ikonu Buy Digital Album i u okviru Enter Amount upisati 0 $.

ŽIVA promovira debitanski album u Tvornici


Nakon što se u vrijeme pandemije i lockdowna preselila u Melbourne, Lucija je počela raditi na novom projektu ŽIVA. Istoimeni debitantski album odmak je od prijašnjeg rada, a pokazuje njen rast kao glazbenice i producentice, te novi početak u novoj zemlji.

Pateći od nesanice i OKP-a tijekom stvaranja albuma, Lucijin put od osjećajnih trenutaka, do coldwavea i industrial EBM zvuka predstavljen je na prvijencu. “ŽIVA” broji devet pjesama od kojih je šest pisano dvojezično, a prenose slavonske korijene i tradicionalne načine pjevanja. Album je predstavljen singlovima “Power”, “Dualism” i “Bad Blood”, koji su zavrijedili svoje mjesto na međunarodnom radijskim postajama i streaming servisima.

Recenzije nekih od najutjecajnijih australskih medija The AU Review i TripleJ hvale hipnotičke vokale, industrial zvuk, te kompoziciju i produkciju. Domaći mediji album nazivaju hrabrim, beskompromisnim i sjajnim te hvale spoj elektronike i slavonske glazbe.

Album otvara “Anything but the Night” uz teme povjerenja, zadovoljstva i sumnje u samu sebe, a slijede “Bad Blood” i “Dualism” i “Only Feeling When I'm Lost” na kojoj je tamburicu odsvirao Brane Norac. Introspektivne pjesme “Voices” i “Power” istražuje nesigurnosti i opsesivne misli, uvodeći u RnB/trip-hop i ljubavnu pjesmu “Severed Flower”, te “I Need To Let Go” i “What Now?” koja pokazuje elemente psihodeličnog rocka.

Sve pjesme je napisala, snimila i producirala Lucija Ivšić tj. ŽIVA u Melbourneu, a na aranžmanima i editiranju surađuje s Anjom Tkalec, producenticom i glazbenicom koja miksala pjesmu “I Need to Let Go”. Ostale pjesme su miksane u Londonu i Los Angelesu, a mastering potpisuje Elliot James Mulhern iz Chicaga. Album je samoizdan preko Lucijine izdavačke kuće Cereal Booking i dostupan je na svim streaming platformama.

Ulaznice za koncert u Tvornici kulture su 8 eura u pretprodaji, dok će na dan koncerta cijena iznositi 10 eura. Dostupne su na Entrio.hr i svim prodajnim mjestima Entria, kao i Eventim.hr i svim prodajnim mjestima Eventima.

Gozba u čast kraju ljeta – Goulash Disko zamiješao najsočniji lonac dobre muzike


Oni koji su uranili na proslavu, već su nulti dan mogli nazdraviti na Lunar Lagoonu i Main Stageu. Na laguni ispod mjeseca nastupili su KUDJO, REBEL UP SEBCAT, RAFAEL ARAGON, SALMA LINDA i FOURMI ROUZ B2B DJ BLECH, dok su Main Stage otvorili MR BIZZ, PHRASAL te BEEPOLAR.







U iščekivanju muzike na Astro Loungeu, gulašani su se na zemljanom platou mogli okupirati s raznim radionicama koje su se nastavile kroz cijeli tjedan, tako da su se osim talentiranih glazbenika tu mogli naći i masteri yoge, hula hoopa, gline, slack linea te raznih cirkuških vještina. Lagana muzika počela je u poslijepodnevnim satima, a osim samozatajnih bendova mogli smo čuti mnoge improvizacije nasumičnih prolaznika koje su se svakim danom neumorno vodile do sitnih sati i imale najvjerniju publiku na nogama.





Na Main Stageu se u međuvremenu odvijao pravi veseljački party, a najistaknutiji zabavljači bili su legendarni mađarski romski bend PARNO GRASZT te klaun širokog osmijeha i harmonikaškog mijeha ED COX koji je očekivano dobro spojio ovaj tradicionalni instrument s elektroničkom glazbom. U sličnoj atmosferi plesalo se i na plaži pored, uz nedvosmislene balkanske ritmove BALKAN GANGSTERA i mladog etno benda BALKALARA te jazz, funk i afro setova VIS JAZZ SOCIETYJA, MUITA MUITA te mnoge druge.





Drugi dan na istome mjestu Goulash je pružio široku sliku žanrova sa suprotnih strana svijeta, od francuskog downtempa te orijentalnog techna YEAHMANA i RAFAELA ARAGONA do japanskih organic techno i house beatova SAEKO KILLY, DJ GROUNDA, AKIRE ARASAWE te QUE SAKAMOTA. Na glavnoj pozornici ništa nas manje nije iznenadio genijalni britanski BUFFO'S WAKE ORCHESTRA s prizvukom piratskih popijevki, koji je publiku pokrenuo već tijekom probe na sunčanoj plaži, a u večernjem izdanju bilo se teško progurati do pozornice kroz ono što se moglo opisati samo kao „hippie pogo“.





Neobičan sample mixing koji uključuje i dječje pjesmice pružio nam je zatim svestrani ØKAPI, a drugu noć zatvorio je A GUY CALLED GERALD. Oni koji su pomno istražili line-up znali su da se sljedeći dan moraju naći na glavnom stageu u jedanaest sati, a oni koji nisu, mogli su vidjeti da se centriranjem pozornice s manjim, ali bogatim setom bubnjeva i miksetom usred plesnog podija sprema nešto posebno.





Nakon napetog iščekivanja, Izraelac NADAV DAGON probio se u sredinu, rotirajući se svako malo na drugi set instrumenata skoro dva sata držeći koncentraciju i napravio show kakav će Goulash dugo pamtiti. Stage je zatvorio hrvatskoj sceni već znani FOURMI ROUZ, a Lunar Lagoon izgarao je hip hop i dub beatovima MISTAFIREA, dok pozornicu nisu preuzeli KOMBOLOI STAR, J:MC, JMAN & NO ICE CREAM te SESHIRE CAT.





Tko je nekim slučajem uspio sačuvati koljena, četvrti dan mogao je čagati pod šarenim vizualima uz mađarski TUKA TAKA TAKEOVER, koji je rezervirao lagunu na cijeli dan za jaki ženski line-up s mješavinom live nastupa. Noć ste mogli nastaviti sjedeći na plaži uz dahooduzimajuće nastupe s vatrom dok je u pozadini dominirao jedan od najjačih reggae sound systema CHANNEL ONE s RAMONOM JUDAHOM.





Party se po običaju nastavio do jutra, a onda ste mogli popiti još par pivi i pričekati ukrcaj na organizirani brod za Biševo, koji je osim svoje poznate Modre špilje tamo ugostio i mamurne gulašane s yoga matovima spremne za dan pun zena. Unatoč prepolovljenom broju publike, na kopnu zabava ipak nije stala pa se na samom kraju Goulash crew odlučio zaokružiti svih pet dana sa svojim takeoverom i pozdraviti ljeto 2023. u stilu.

Video doživljaje s Goulasha pogledajte na Instagramu