Skip to main content

999999999 razdrmali tvrđavu Kastel u Banja Luci i otvorili Freshwave festival

Krenulo je 12. izdanje Freshwave festivala koje će se do nedjelje održavati na banjalučkoj tvrđavi Kastel.

Prve večeri pleslao se na nekoliko pozornica, Energy Stage je ugostio regionalne DJ-eve, elektronika se mogla čuti još i na Nirvana pozornici, kao i na Funk You stageu, Live stage je ugostio regionalna hip-hop i rap imena, dok na Mainstageu su se tresli elektronički ritmovi internacionalnih gostiju.

Headlineri prve večeri su bili talijanski teškaški dvojac 999999999 i japanski duo Drunken Kong koji su obilježili Mainstage sa svojim setovima.

Kako je izgledala prva večer Freshwave festivala provjerite u video-karuselu te kroz fotografije Marka Edga.

Tisno je epicentar house glazbe! Defected Croatia je otvorio svoja festivalska vrata

Popularni britanski brend započeo je svoje osmo rasprodano ljetovanje u The Garden Resortu u Tisnom. Defectedova hrvatska festivalska inačica je otvorila svoja vrata te ugostila više tisuća partijanera koji su tijekom prvog dana plesali uz house ritmove na boat partyjima, pozornicama u samom resortu te u kultnoj Barbarelli.

Prvog festivalskog dana se tako plesalo uz goste poput Fat Tonyja, Sam Divine, Honey Dijon, Mikea Dunna, Nightmares on Wax, Dan Shakea i mnoge druge.

Drugi festivalski dan kreće nešto iza podne, a za DJ pult na nekoliko pozornica će se popesti Mele, Riva Starr, Dennis Ferrer, Derrick Carter, Honey Dijon, Luke Solomon i drugi. Iako je festival rasprodan, organizatori su ostavili manji broj dnevnih ulaznica na vratima za regionalne posjetitelje.

Atmosferu s otvaranja Defected Croatia pogledajte u prvom objavljenom video-materijalu!

@defectedrecords Nothing better than dancing in the sunshine 🕺 #Defected #DefectedRecords #Festival #Dance #Croatia ♬ La Verdolaga (feat. Totó La Momposina) – HUGEL

Zvjezdano nebo, ekskluzivna lokacija i jedinstven ambijent – Tvrđava sv. Mihovila ugošćuje niz spektakularnih ljetnih koncerata!

Jedan od najvažnijih baštinskih spomenika Šibenika, mjesto iz kojeg se grad razvio prije više stotina godina, danas je ekskluzivna lokacija za održavanje glazbeno-scenskih događaja koji su pozicionirali Šibenik kao jednu od vodećih koncertnih destinacija u regiji.

Voditeljica Odjela za programsku produkciju Tvrđave kulture Morana Periša nam se u razgovoru prisjeća samih početaka koji nisu bili nimalo lagani, ali su bili uvelike važni za stvaranje istaknute, prepoznate i priznate ustanove u kulturi koja je postala nositelj samog kulturnog razvoja grada. “Počeli smo sa svega nekoliko djelatnika kao dio Muzeja grada Šibenika, a danas smo institucija sa šezdesetak zaposlenih. Upravo je s Tvrđavom sv. Mihovila čija pozornica ove godine slavi deseti rođendan, sve počelo.”

Open-air pozornica na Tvrđavi sv. Mihovila otvorena je 2014., a u sljedećem desetljeću je ugostila preko 200 događaja – od opera i baleta preko rock festivala pa sve do poznatih izvođača elektroničke glazbe. Brojna svjetska poznata, priznata i nagrađivana imena nastupila su do sada na Tvrđavi sv. Mihovila. No, ono što je također jako važno, je da su priliku za predstavljanje dobili i mladi, neafirmirani izvođači, ističe Periša.

Tvrđava kulture ne upravlja samo “Mihovilom” već su se na priču tijekom godina nadovezale i obnovljene tvrđave Barone te sv. Ivan, kao i Kuća umjetnosti Arsen, Hrvatski centar koralja na Zlarinu te adventski sajam Adventura. Širenjem svog djelovanja Tvrđava kulture ne samo da je dobila priliku tijekom cijele godine stvarati kulturni program, već i neke druge mogućnosti poput prostora za sve vrste umjetnosti, a još važnije prostora u kojem mogu djelovati lokalni kreativci i umjetnici.

Rođendanska proslava pozornice na kojoj je sve počelo, ona na Tvrđavi sv. Mihovila odvila se još na otvaranju nove koncertne sezone krajem svibnja uz BADBADNOTGOOD. U nastavku sezone se održao još niz rasprodanih događaja i koncerata poput onog nedavnog od Gregoryja Portera.

Za sve ljubitelje elektroničke glazbe, ipak posebno je zanimljiv mjesec kolovoz, u kojemu već ovog vikenda se spremaju dva spektakla – prvo u subotu rasprodani koncert Krudera & Dorfmeistera u sklopu njihove turneje povodom 30 godina na sceni, a samo dan kasnije u nedjelju se sprema ekskluzivni koncert kraljeva retro chill-out glazbe Aira koji će na Tvrđavi sv. Mihovila svirati svoj znameniti album Moon Safari. Za koncert proslavljenog francuskog dua je dostupno još nešto karata koje se mogu osigurati kroz sustav Eventim te u City Pointu Tvrđave kulture u centru Šibenika.

Obožavatelji elektroničke glazbe neće htjeti propustiti ni koncert kultnog kultnog danskog producenta i multiinstrumentalista Trentemøllera koji će 14. kolovoza doći na Tvrđavu sv. Mihovila, svega par tjedana prije nego li objavi svoj novi album.

Proces samog stvaranja koncertnog programa nam je opisala Morana PerišaOrganizatori smo koncertnih nastupa mnogih svjetski poznatih glazbenih imena za koja smatramo da ih, iako malena, pozornica Tvrđave sv. Mihovila zaslužuje i upravo se takve i trudimo već godinama dovoditi u Šibenik. Naši izvođači tako su uglavnom ”veći” od kapaciteta naše pozornice koja je ograničena na 1077 mjesta.” te dodaje da su odgoj i edukacija publike u fokusu njihovog rada od početka djelovanja te da je naglasak posebno na mladima kao nositeljima društvenog i kulturnog razvoja grada. “Kod kreiranja programa na tvrđavama, kao i u Kući umjetnosti Arsen vodimo se idejom da zadovoljimo ukuse različitih publika te nerijetko naša događanja poput koncerata na Mihovilu ili filmskih večeri na Baroneu privuku vrlo šaroliku publiku, domaću i stranu, mlađu i stariju populaciju.

Na koncerte svjetskih poznatih izvođača, publika u Šibeniku već je navikla, a što kažu sami glazbenici koji nastupaju na uistinu jedinstvenoj lokaciji? Na to pitanje, voditeljica Odjela za programsku produkciju nam ponosno tvrdi kako su izvođači oduševljeni samom lokacijom, sama pozornica i tvrđava sa sobom nose povijesni i kulturni značaj koji izazivaju veliki respekt. “Često čujemo kako je tu jedna posebna energija, no to je naravno i zbog publike te cjelokupne atmosfere koja je tijekom godina postala dio prepoznatljivosti.

Upravo je ta posebna energija i atmosfera možda razlog zašto se neki izvođači vraćaju na pozornicu Tvrđave sv. Mihovila. “Na nedavnom koncertu Gregoryja Portera njegov saksofonist Tivon Pennicott pokazivao nam je oduševljeno fotografiju zalaska koju je napravio kada je bio na Tvrđavi 2017. godine i sačuvao je do danas. S razlogom se neki izvođači vraćaju na našu pozornicu…” prepričava nam Periša.

Dugogodišnji dobar rad je prepoznat i potvrđen i od strane struke, Tvrđava kulture u svojim vitrinama ima cijeli niz nagrada, a za prošlu koncertnu sezonu su dobili dvije, što cijelom timu predstavlja dokaz da su na pravom putu i daje veliku motivaciju za dalje. Morana Periša nam ističe kako Nagrada Ambasador, koju je prošle godine preuzela za nastup Bonoboa na Mihovilu u kategoriji “event godine”, ima jednu dodatnu težinu jer potvrđuje “i specifičnu, možda i jedinstvenu ulogu koju je smo preuzeli unutar javnoga sektora, čiji smo bili i jedini predstavnici od preko 150 nominiranih za nagradu.

Terminal V: Techno oaza u Tisnom stvorila novo prijateljstvo između Škotske i Hrvatske

Vodeći škotski elektronički brend Terminal V, nešto ranije ovog srpnja je stigao u Hrvatsku, gdje je na pet dana preuzeo The Garden Resort u Tisnom i pretvorio ga u techno oazu uz Jadransko more. Premijerno festivalsko izdanje u Hrvatskoj je privuklo više tisuća posjetitelja, a osim partijanera iz Velike Britanije značajnu brojku na plesnom podiju su predstavljali i partijaneri iz Hrvatske.

Ususret samom početku, organizatori festivala Derek Martin i Simon McGrath su vjerovali u uspjeh te su istaknuli kako je Hrvatska bila njihov prvi izbor za ljetno izdanje Terminala V i dodali “Ovo je jedno novo poglavlje u prijateljstvu Škotske i Hrvatske!

foto: Enora Paola

Upravo prijateljstvo partijanera, ne samo iz Škotske i Hrvatske, već i cijele Europe je obilježilo pet dana plesa u Tisnom. Još od trenutka kad su se festivalska vrata u četvrtak otvorila i prvi taktovi pustili na pozornicama osjetila se prijateljska, opuštena atmosfera.

Tijekom festivala u “pogonu” je bilo pet pozornica – ona dnevna The Pontoon koja je tijekom cijelog festivala pratila partijanere u poslijepodnevnim satima u kupanju, sunčanju i plesu. Kako je sunce padalo, tako su se aktivirale i ostale pozornice koje su nosile veći dio programa samog festivala – The Beach, Olive Grove i The Yard. Dok, za one neumorne tu su bili afterpartyji u kultnoj Barbarella’s.

foto: Enora Paola

The Beach pozornica je svih dana okupljala DJ-eve s nešto mekšim zvukom, na The Yardu se plesalo uz najbrže, najtvrđe i najnabrijanije ritmove, dok su u Olive Groveu bili mračni, nešto više underground tonovi.

Svakako vrijedi spomenuti da se u kreiranju lineupa kojeg je krasilo preko 80 DJ-eva iz cijeloga svijeta među kojima su bili Klangkeunstler, Azyr, Fjaak, Charlie Sparks, Kobosil, Narciss, Mall Grab, Funk Assault, Ki/Ki, Alt 8, SNTS, Frazi.er i drugi, svoje mjesto su imali i hrvatski te regionalni predstavnici. Za pultom su se našli DJ Jock, Gumja, Insolate, X-Coast te Underground d.o.o rezidenti.

foto: Enora Paola

Tijekom samog festivala najviše vremena smo proveli na The Beach Stageu na kojem se u ranim večernjim satima lagano podizala atmosfera i temperatura, samo da bi svaku večer završili na The Yardu i plesu uz najtvrđe ritmove.

Među brojnim poslušanim setovima bilo je prilike čuti razne vrste techna, a iako DJ-evi na Terminal V u Škotskoj ne prakticiraju toliko house ritmove više, u Hrvatskoj su oni odlično lijegali na The Beach pozornici.

U naše uho je tijekom vikenda najviše upao ritam Kettame, Mall Graba, Tommy Holohana i MRD-a. Ova četvorka se u nekoliko navrata našla i u raznim b2b kombinacijama te su privukli najviše pažnje partijanera te odradili najduže setove na The Beach pozornici.

Setovi već spomenutih DJ-eva su bili odlično zagrijavanje za The Yard pozornicu na kojoj je program svake večeri najduže trajao. Tako smo imali prilike večeri zaključiti s Azyrom, Charlie Sparksom, Aidom Arko i Klangkuenstlerom. Upravo set koji je pobudio najviše interesa tijekom svih pet dana je bio Klangkuenstlerov koji je dostavio dva sata čiste energije.

@klubskascena Čekićanje s @klangkuenstler na premijernom @Terminal V Croatia festivalu u Tisnom 🇭🇷 #klubskascena #klangkuenstler #hardtechno #hardstyle #tekkno #techno #schranz #technomusic #summer #festival #tisno #croatia ♬ original sound – Klubska Scena

Nakon pet dana razuzdanih ritmova, istraživanja novih zvukova i plesa kada je došlo vrijeme da Terminal V zatvori svoja vrata – partijaneri nisu htjeli ići kući, već su htjeli još i još. Tako smo nam je Conor iz Irske kazao “Iskreno, ne želim da ovaj festival završi. Kvaliteta muzike i samih izvođača su na višem nivou.”

foto: Enora Paola

Osim brojnih partijanera, zadovoljni su bili i DJ-evi koji su nastupili. Imali smo prilike kratko uhvatiti ALT8-a koji je zatvarao festival te nam je u prolazu spomenuo “Bila mi je čast zatvoriti ovaj festival. Veliko hvala svima iz organizacije i jedva se čekam vratiti dogodine” dok je njegov kolega Frazi.er kratko zaključio “Odlična prva godina, razvalili smo“.

Ljudi, atmosfera, ma sve je bilo top. Tisno je jednostavno prekrasno i tako idilično mjesto za naš festival. Hrvatska nas je jednostavno oduševila.“ ponosno su zaključili organizatori Derek i Simon koji su već potvrdili povratak sljedeće godine.

foto: Enora Paola

Terminal V se vraća u Hrvatsku od 17. do 21. srpnja, a mjesto radnje će još jednom biti The Garden Resort u Tisnom. Ranoptičje ulaznice su se već razgrabile, predbilježbe za sljedeći val ulaznica, kao i za one regionalne možete napraviti ovdje.

Bakula o sakupljanju vinyla: “Bitno je da kupim kvalitetno, uvijek aktualno i da ne zvuči smiješno za 20 godina”

Andrija Bakula nekoć poznatiji kao Bake Junior, a danas jednostavno po svom prezimenu Bakula kojeg koristi kao umjetničko ime. Mladi Šibenčanin je na glasu kao jedan od najtalentiranijih hrvatskih DJ-eva koji “plivaju” u disco, funk, soul i house vodama.

S Bakulom smo razgovarali o njegovim počecima u glazbi uz oca koji je također DJ – Baku Seniora, vinylima, kolekciji ploča i naravno njegovom skorašnjem debiju u kultnoj primoštenskoj Aurori gdje zagrijava plesni podij za legendarnog Davida Moralesa 8. kolovoza.

foto: Sandro Sklepić

Pozdrav Bakula! Za pultom po Šibeniku i diljem Dalmacije te hvatamo već neko vrijeme – no kako se dogodila tvoja ljubav s elektroničkom glazbom? Što te je potaknulo da se uhvatiš DJ-inga? Sve je krenulo zapravo s tvojim ocem, zar ne?

Pozdrav vama i svim vašim čitateljima. Da, dobro ste pretpostavili, sve je krenulo s ocem koji je jedan od pionira DJ-inga u Dalmaciji s obzirom da je svoj DJ put započeo krajem 70-ih. Gramofoni, kazetofoni i playeri su od malih nogu bili oko mene, a glazba je doma konstantno svirala jer je otac uvijek preslušavao i snimao pa sam se postupno kroz tinejdžersku dob zainteresirao za glazbu i DJ-ing, prvenstveno scratch, jer smo često zajedno gledali stare VHS kazete s DMC natjecanja. Ako se ne varam, 2007. godine su krenuli prvi nastupi u šibenskom baru Domald koji je u to vrijeme dosta gurao house glazbu s resident DJ-ima Nikom Balovom, Vladom i Tonkom Mikulandrom. Ako pitate mog oca, on uvijek izdvaja jednu večer u vodičkom baru Molineto Marinero (mislim da je to bio moj prvi solo nastup), gdje sam pola večeri vrtio disco 70-ih i 80-ih, što meni u tom momentu nije bilo tako cool kao house, no njemu se jako svidjelo jer sam se kao početnik dobro snalazio s beatmatchingom pjesama čiji BPM konstatno varira. S vremenom se ispostavilo da će disco glazba nakon nekoliko godina ipak postati jedna od mojih glavnih preferencija tako da mi iz današnje perspektive taj nastup jako drag.

Pa tako si se jedno vrijeme zvao Bake Junior, a sada nastupaš kao Bakula…

Da, prvih 7-8 godina sam vrtio kad Bake Junior, jer su oca svi znali pod imenom DJ Bake tako da sam napravio prečac po pitanju marketinga s kojim sam ionako uvijek na ”vi” 🙂

foto: Valerio Baranović

Kako bi opisao svoju glazbenu evoluciju kroz žanrove? Kako si završio danas u funky-disco-house ritmovima koji danas krase tvoje setove i nastupe?

Na početku sam dosta bio u house glazbi, zakačen za Defected izdanja i još više mixeve koje su tad slagali Dimitri from Paris, Kevin Yost i njima slični. Rekao bih da je to bila osobna french house faza. Toliko je glazbe bilo za otkriti i stvarno sam dosta preslušavao, nekad po čitave dane jer sam tad imao dosta slobodnog vremena. Tinjedžerski džeparac sam zarađivao od isključivo od DJ nastupa stoga sam u glazbi bio 100%. Tijekom 2009. – 2010. često sam dolazio na radio Šibenik i emisiju DJ Time koju je vodio DJ Mladen Živković i na koju gledam kao još jedno mentorstvo koje mi je puno pomoglo da odrastem u glazbenom smislu, stoga i dan danas smatram da kvalitetne radio emisije imaju potencijal da educiraju i oblikuju mlade ljude. Nakon određenog perioda, house me odvukao u 80-te, prvenstveno disco, ali i također soul, funk, italo jer je otac imao veliku kolekciju vinila iz koje sam dosta toga upijao i dobivao na glazbenoj naslušanosti koja je uvijek korisna, a u DJ-ingu definitivno i potrebna. Dolaskom festivala u Tisno dodatno sam proširio glazbene horizonte jer sam nekoliko godina radio na boat partyjima kao tech support i svaki dan po 10-ak sati slušao raznovrsne DJ-eve svjetskog glasa.

Tvoje setove možemo slušati u raznim okruženjima – od intimnih barova, preko klubova i festivala pa sve do gradskih trgova. Gdje ti je najdraže nastupati i što misliš gdje tvoj zvuk najbolje leži?

Teško je reći jer svaki prostor ima detalj(e) koji ga krasi, ili mu stvara nekakav nedostatak, no na kraju se sve uvijek svede na publiku i na to koliko je spremna i voljna uživati u glazbi, nebitno govorimo li o laganijoj glazbi koju volim puštati primjerice na šibenskoj Maloj loži ili plesnim formatima koje guraju klubovi i festivali. Meni jako drago mjesto je klub Azimut gdje sam resident desetak godina i gdje imam apsolutnu glazbenu slobodu stoga uvijek mogu eksperimentirati s laganijim stvarima i pločama koje su neobične (i nisu isključivo za clubbing) te prema publici graditi plesnu atmosferu, ukoliko je uopće potrebno, nije uvijek. Većina klubova ima zadan, plesni format, što nekad, glazbeno gledano može prerasti u forsiranje stoga bi rekao da su mi intimniji prostori malo draži u usporedbi s klubovima jer u načelu dopuštaju puno veću glazbenu širinu.

foto: Nino Solić

Što ti je draže – svirati na vinylima ili CDJ-evima?

Zavisi do prostora i zvuka. Ako su dobro posloženi, onda vinyl, ali najčešće volim na pultu imati i CDJ-eve, za svaki slučaj. Uvijek se sjetim situacije s jednog boat partyja u Tisnom gdje vrtio Sadar Bahar, isključivo s gramofona. Maestral je svako malo prebacivao zvučnice na gramofonima pa smo kartonske stranice lijepili oko gramofona samo da spasimo set. Jako stresna situacija od koje baš i ne volim vidjet gramofone na brodu.

Kolekcionar si ploča. Koliko imaš vinyla na svojim policama? Koji su najvrijedniji primjerci koje posjeduješ? Koja ti je ploča pak najdraža?

Vinylima sam se aktivnije okrenuo tek zadnjih nekoliko godina. Nikad nisam brojao, ali mislim da sam prešao prvu tisuću, premda s brojkama nemam nekih opterećenja. Bitnije od toga je da ono što kupim je kvalitetno, uvijek aktualno i da ne zvuči smiješno za recimo 20 godina. Od raritetnih bi izdvojio neka talijanska disco izdanja poput Rico & C.– Chiquita ili pak francusku 12” Diva – Prise Au Piege čije je izdanje iz 1985. teško pronaći u near mint stanju. Svejedno mislim sam da je suludo za raritetne ploče davati po 150-200€ kojih danas na Discogsu ima koliko god hoćete. Ploča je onoliko vrijedna koliko određene ljude i situacije povežeš uz nju.

foto: Valerio Baranović

Da možeš samo jednu ploču iz svoje kolekcije slušati na “repeat” do kraja života koja bi to bila?

Proširit ću izbor bar na dvije, jednu plesnu, jednu easy: Hugh Masekela – Don’t Go Lose It Baby i album Prone od Ned Dohenyja.

Igrom slučajeva dosad nisi imao prilike puštati u kultnoj primoštenskoj Aurori, a sada ćeš to napokon odraditi i to pred legendarnog Davida Moralesa za kojeg ćeš zagrijavati plesni podij. Jesi li uzbuđen, što možemo očekivati od tvog seta za tu uzavrelu ljetnu večeri?

Kad god nastupam u nekom novom prostoru po prvi put, uvijek je dodatna razina uzbuđenja, pogotovo kad znam da će to biti prije Davida Moralesa koji je od 80-ih nastupao u legendarnim njujorškim klubovima s pojedincima koje sve glazbene knjige navode i opisuju u povijestima DJ-inga. Kod nas je kultni status stekao upravo u partyjima u Aurori i svakako će mi biti čast da ga popratim zanimljivim izborom housea i disca i to na slikovit 808 datum!

Ulaznice za gostovanje legendarnog Davida Moralesa u primoštenskoj Aurori su dostupne kroz sustav Adriaticket.