Skip to main content

Various Artist (Monoid 040)

Godinama je Monoid bio pionir u technu, te je uvijek proširivao njegove granice, bio inovativan i nadasve napredan. Sada je vrijeme za broj 40 na Alex Flatner-ovom imprintu. Savršeno vrijeme za predstavljanje various artist EP-a, koji pokazuje potencijal koji ovaj label ima za ponuditi izdajući klasične, izvanredne techno stvari. To dokazuje još jednom da Monoid slovi kao kvalitetan label i proizvodi stvari koje vole slušatelji i plesači u neusporedivom emocijalnom smislu.

A1.: Bryan Zentz 'Floorpunch'
Poslije njegovog visoko priznatog mix cd-a na Monoidu, koji vole kritičari i publika , Bryan Zentz is back! Ovaj put počinje sa čistim udaraljkama dodajući klasične stringove koje svi volimo na danceflooru. Uskoro pjesma gomila tenzije, dodaje groove i nastavlja. Tada Bryan stvara kratki, ali energični break, nakon čega je opet 'back on the track', kreće se naprijed, pumpa i pumpa, te uvijek zadržava fokus na ljude na flooru. 'Floorpunch' je stvar čiji naslov sve govori.

A2.: Stanny Franssen 'Playing with the R'
Belgijska techno figura Stanny Franssen dolazi sa 'Playing with the R', pruža nam uvid u njegov nadolazeći Monoid 041 EP, te pokazuje samo njemu svojstvene zvukove, kickin' prostrano i groovy! Sigurno neuobičajena i prosječna techno stvar! Drugim rječima: Stanny još jednom stvara baš njemu svojstven inovativni techno.

B1.: Paul Mac 'Past Glorys'
Nakon brojnih izdanja na prestižnim labelima kao što su Bush, Primate i Ongaku, Paul je predstavljao svoj značajni zvuk na Monoidu 039, skupa sa njegovim remixom stvari 'Baby likes to move' od Flatnera i Stryke-a. Sa 'Past Glorys' Paul počinje prilično laid back i nakon nekog vremena čini stvar dinamičnijom sa fizzling high hat-ovima stvarajući lebdeći feeling. Playing mind games and thinking of the past…

B2.: Patrik Skoog 'Quick Step'
Švedski techno kralj i Headroom mastermind Patrik Skoog radi svoj debi na Monoidu, dostavljajući techno stvar koja gura granice unaprijed: kicking beat i hipnotički zvukovi uspješni su u svojoj namjeri. Kad ova stvar dođe do vašeg mozga, vaše noge ne mogu mirovati! It keeps you moving and moving and moving…

Prodigy – Voodoo People (Pendulum Rmx) / Smack My Bitch Up

Još jedan remix legendi i njihovih ¨himni¨. Jedni od najvećih producenata zadnjih godina remiksirali su dva klasika. Na ovoj ploči Pendulum je napravio remix ‘Voodoo People’, jedna od Prodigya najprepoznatljivija stvar. Stvar sa klasičnim gitarskim rifovima i vokalima, a ni remix nije daleko od toga. Na drugoj strani ploče nalazi se Sub Focus-ov remix ‘Smack my bitch up’. Da Prodigy nije prije napravio ovu stvar ljudi bi rekli da je tipična Sub Focusova stvar. Uzevši iz originala samo vokale i dio samplova, Sub Focus je dodao svoje tipične zvukove koji su njegovi ¨zaštitni¨ zvukovi. Sve u svemu ploča je jedna od boljih DNB ploča ove godine, odličan uradak Austalskog tria i UK producenta.

PRIPREMIO: VEDRAN ZENZEROVIÆ

Alex Flatner & Stryke – Baby Likes To Move (Monoid)

Alex Flatner je jedan od najvećih u Europi i napravio je sjajan posao na Monoid etiketi. Dovršio je svoj Ep sa Stryke-om od čega su nastali remixevi Dweed-a i Paul Mac-a uključujući i osobni remix. „Baby loves to move“ je svestrani ep kao i kreativci koji su ga i napravili. Takav groove teče Greg Stryke-ovom krvi skoro već 20-tak godina i tako daje povijesti plesne mjuze krv u vene. Kao A&R za Circlemusic i Monoid Recordings Alex Flatner je ispred svih što se tiče inovativne plesne mjuze.

A1.: „Baby likes to move“ kombinira čiste perkusije, harmonične vokale i ubitačnu bass liniju! Ritmički akordi guraju cijelu stvar naprijed. Stryke i Flatner su radili dosta dugu ističući tako harmoničnu „Baby likes to move“ ispod svih.

B1.: “Paul Mac Rmx“ počinje kao kraj „Baby likes to move“-a, kombinirajući drive elemente i agresivnost! Posjeduje dosta stvari koje se nemogu usporit, koje daju energiju cijelom kompletu elemenata što na kraju rezultira stvari koja je više od običnoga sounda. Duboke harmonije su više izražajnije i izdižu se u drugom dijelu remixa. Kao stvar koja lako može doći iz južnog dijela francuske izdiže se i može se reći kao jedna odlična stvar!

B2.: “Flatner & Dwees Rmx“ uključujući melankonične djelove i klasične zvukove originala Flatner-a i Dweed-a učinili su sjajan posao uključivanjem zvukova koji nemogu a da se ne prestanu dizati i odvajati od cjeloukupnog aranžmana. Kasnija acid linija daje totalni groove element koji daje mekani sound u cjeloukupnoj okolini remixa. Okvirno gledano stvar sa dosta stilova i zvukova dovedenih zajedno do savršenstva šta govori da techno još nije niti došao do statusa umiranja nego je tek evoluirao!

Preveo i pripremio: Fily

Reloop Vs. Pioneer


PIONEER DJM-600 je jedan od popularnijih mixera sa sjajnim izlaznim efektima, mnostvom spojeva i dobrog zvuka. Dakle, RMX 40 DSP prati pobjednicku formulu. To je sigurno i napravljeno ! Ako bas morate uputiti prigovore na PIONEERovu HQ mogli bi izazvati suprotan efekat kod DJa. Na prvi pogled glavna razlika kod ovog novog uredjaja je niza cijena. Ili mozda nije ?

RAZLIKE
Postoji nekoliko razlika izmedju ova dva mixera, iako iznenadjujuce one su uglavnom u vezi nadogradnje odnosno poboljsanja. Plus strana RMXa je fader start na obje strane crossfadera umjesto kod Pioneera na samo neke. Reloop ima cetiri uzemljenja za gramofon u suprotnosti sa Pioneerom koji ima jedno. Ovdje su cak i cetiri phono ulaza nasuprot tri, i svaki od njih moze bit prebacen na line ulaz za fleksibilnije spajanje. Svi faderi na RELOOPU se mogu kontrolirati a ne samo na crossfaderu kao na PIONEERU " CURVE CONTROL " za bolji ulaz mixa, ili kako pase DJu. Mikrofonski kanal takodjer podrzava cut -26db dok je kod PIONEERA do -12db, takodjer kod oba je dupli XLR ulaz na prednjoj ploci.

 

Reloop ima tonske kontrole ( EQ ) na izlaznom pojacalu slusalica dok Pioneer nema te je velika prednost Reloopa u kill switchevima na izlaznim kanalima. Oba imaju potenciometar signala koji se nalazi odostraga, na ploci spajanja. Covjece, koja razlika !!!

NEGATIVNE RAZLIKE
Reloop nema samplera i reverba, koji i nisu toliko bitni DJima. Sampler je nekim ljudima vrlo vazna stvar, ali da kazemo nesto zauzvrat, on moze biti lako spojen na neku profesionalnu vanjsku jedinicu.

PLUS STRANE
Ako stedite sve ono sto vam ostane razlikom u cjeni izmedju Reloopa i Pioneera ostane vam vise nego dovoljno gotovine da si priustite REDSAUND CYCLOPS ili neku slicnu spravicu.

EQ
Pruza samo rez od 26db, sto nije dovoljno da ubije totalno frekvencije. Svejedno, kill switchevi pruzaju kompletni efekt i to se rezultira na izlazu crosfadera. Visoki i srednji killovi nude odlicnu separaciju frekvencija ali bass bi mogao ici jos mrvicu dublje sto i nije uopce tako stasno.

Pioneer djm 600

EFEKTI
Kvaliteta i kontrola nad efektima ovdje je najvece iznenadjenje do sad, zbog tog modela i efekata prestat cete razbijat glavu o najboljim mixetama na svjetu, narucito ako su u sklopu sa BPM counterom. EFEKT BOX mu je totalno cist bez sumova a kontroleri – potenciometri leze odlicno pod rukom. Efekti kod RMX 40 DSP mogu biti podeseni na svaki kanal posebno, mikrofon, ili na cjeli master.

Postoji " wet and dry mix " koji moze biti upotrebljen za najbolji nivo mixanja, mogu biti slusani u slusalicama da vas navedu na najbolji put u mixu. Mixer takodjer prepoznaje svaki ulaz bitova i odredjuje BPMe za svaki kanal koje pokazuje na displayu. Jednom podesen vremenski stupanj na displayu i kontrola stupnjeva dopusta vam da preskacete sinhronizirana vremenska razdoblja. To se takodjer sve moze fino podesiti rucno.

Na taj nacin mozete birati sve ponudjene efekte. Delay i echo su jako dobrta zabava u kombinaciji sa sa izlaznim potenciometrima u realizaciji sa rezovima pojedinih sekvenci. Filter obavlja vrlo dobar posao. Flanger & Phase effect omogucavaju i iznenadjujuce obogacuju bolje ili cak odlicne rezultate i ine efekte. Pitch prekidac moze se ispravno precizirati. Glavni gubitak snage sa efekt boxa dozivljava samo slabi gubitak impendancije.


KONEKTORI
Postoje XLR konektori za spajanje profesionalnih izlaznih AMPS te razdvojenih i ostalih MASTER izlaza RCA. Sva cetri ulaza imaju phono / line prekidace za ulaze. Prvi kanal na zadnjoj ulaznoj kontrolnoj ploci spajanja ima ulaz za jack. Takodjer na zadnjoj ploci postoje dva mini jacka za fader start. Konacno, send / reeturn je takodjer XLR jack koji je potreban za spajanje efekata koji se spajaju na zajednicki konektor.

ZVUCNA KVALITETA
Zvucna slika i kvaliteta kod Reloopa su jedina podrucja na kojeme mozete dobiti ustedjetedjeni novac pri kupnji u udnosu na Pioneer. Svakako za cjenu za koju mozete kupiti Reloop dobijete puno vise nego sto ste mogli ocrkivati u odnosu na Pioneer. Potenciometri imaju poseban i elegantan osjecaj, nice and smooth. Crossfader je vrlo elegantan i ne postoji nacin na koji bi skrecher mogao ucinit neke krive pokrete a da prije sam sebe ne ozljedi.

Faderi su sami po sebi "lagano teski" ali ne pre teski. Postoji puno pokretnih djelova na istoj jedinici kao sto su pop up faderi, koji povecavaju stupanj greske, te je ustvari mogu svesti na minimum. Ocito, nemozemo testirati novi mixer na dugi test izdrzljivosti, ali iz iskustva znamo da mu je presuda odlicna. Kvaliteta zvuka je takodjer vrlo, vrlo pristojna. Sigurno nema ocite degradacije. Sound je totalno odlican i bez izoblicenja iali u svakom slucaju nije Mount Everest. Delay, Echo i Flanger su najbolji dio toga.

ZAKLJUCAK
Ovaj mixer je izvrstan za Dje, klubove i barove koji ce dati njihovim DJima fleksibilnost u kabini i usreciti ih. To je odlicna alternativa DJima koji nemaju 2000 Eura za savrsen mixer. Zvuk mu je odlican te se odlicno odrazava sa efektima kroz mix. Specijalno iznenadjenje nam je bilo savrsenstvo uskladjenja BPMa u mixu koji su se prikazali na displayu. Ovaj mixer svakako nece biti povratni efekat kupljenoga i svakako ce trajati u svim vasim party zamislima, te ga toplo preporucamo svim DJima.

DJ Magazin UK 02.2005 TEST REPORT / orig. text by DAVID ESERIN ( U.K. DJ Magazin )

Preveo i prilagodio Sasa Krnjic ( DJ-NR )

 

Dopplereffekt – Gesamtkunstwerk (Int. DJ Gigolo Rec)

Ne tako novi ali sigurno jedan od legendarnijih electro albuma, `Gesamtkunstwerk` pomalo misteriozne Detroitske electro skupine Dopplereffekt (Gerald Donald, Kim Karli, Rudolf Ellis Klorzeiger & William Scott) je slijedeća stanica u predstavljanju svjetske electro "Elite". Album "Gesamtkunstwerk izdan je 1999. godine za njemački electro/techno label "International Deejay Gigolo Records" i u samom početku distribucije doživio je planetarno popularan uspjeh. 17.stvari na ovom albumu stapaju se u cjelinu Electro savršenstva i same po sebi su glazbena "delicija" za sve electro "gurmane".

Mješavina klasičnog electra sa provokativnim tekstovima i moćnim detroitskim basslineovima ostavljaju dubok dojam kod slušatelja i definitivno potvrđuju svoju kvalitetu. Gesamtkunstwerk je jedan od najbolje prodavanih albuma i danas ga je gotovo nemoguće nabaviti "legalno". Postao je povijest koju definitivno treba provjeriti. Grupa "Dopplereffekt" je nakon tog albuma doživjela pravi medijski Boom..ali ne u svijetu hiper produkcije i "fancy" glazbe nego u krugovima DJ-a i producenata elektronske glazbe nikako upitne kvalitete i zasluženo uživaju status electro genijalaca.

Uratci grupe Dopplereffekt se još mogu naći i pod imenom "Der Zyklus" i "Dr Finn & Dr.Otto Henke, a članovi grupe su isto tako i aktivni po projektima i grupama kao što su "Drexciya", "Arpanet", "Japanese Telecom"… Stoga, ako Vam se svidi album "Gesamtkunstwerk", definitivno nećete pogriješiti ako provjerite i ostale uratke grupe "Dopplereffekt" i projekata koji su gore navedeni. Ako bi ocijenjivali ovaj album od 1 do 10, slobodno se mogu odvažiti i dati im čistu desetku… provjerite zašto.

Pripremio: n_ter aka Jumbo

Technics Vs. Numark


Rezultat tih svih napora su: Technics: SL-DZ 1200, te Numark CDX… U kratkim crtama: oba dva playera su turntable emulatori, što će reći da posjeduju direktno pogonjene tanjure čija manipulacija (okretanje, zaustavljanje…) se direktno odražava na muzički materijal koji može biti u obliku običnog cd-a, mp3-cd-a, SD-kartice (sa wave, mp3 ili AAC podacima). Prije nego što se dam na recenziju ovih dvaju "paklenih mašina" rado bi se na ovome mjestu zahvalio tvrtki "Music Store" koja mi je za jedan vikend, prepustila ova dva, kako slična, tako i različita suparnika nove generacije vinyl emulatora.

Izgled / dimenzije
Oba produkta sam razriješio njihovih kartonskih i ostalih okova te ih kao dva rivala postavio sa lijeve i desne strane moga DJ-battle-mixera. Prikaz je bio više nego veličanstven, sjajni i luksuzno dizajnirani Technics te sa druge strane brutalno-crni i masivniji Numark. Kao prvo što mi je zapalo za oko je bilo to da Technics ima manji tanjur (10 inch-a) za razliku od Numarka koji sa svojim tanjurom od 12 inch-a, ništa ne odudara od svojih analognih predaka poput Numarka TT-a ili Techn. SL-MK 1200. Naravno, Technicsov SL-DZ 1200 zauzima manje mjesta na Dj pultu i izgleda kao jedan Techn. SL-MK 1200, kojeg su umanjili za nekih 20%.

Dimenzije / težina
– Numark : (s x v x d): 37,1 x 45,1 x 92,0 cm, tezina : 10 kg
– Technics : (s x v x d): 32,0 x 11,1 x 32,0 cm, tezina : 5,8 kg

Ulazi / izlazi / priključci
Impresioniran tim činjenicama, odlučio sam priključiti ova dva kako slična, tako i različita konkurenta.
Pri spajanju Numark-a, na mixer, primjetio sam da se pored analognog (chinch) izlaza tu nalazi i jedan digitalni output (RESPEKT!!!)! To me je automatski navelo da pogledam i Technichsovu “stražnjicu“, i glede “čuda”, ni on me u tome pogledu nije razočarao. (Kasnije sam čitav sistem digitalno spojio na digitalni Yamaha 02R mixer i sve je perfektno funkcioniralo). Ali kada sam još malo bolje pogledao, ova dva kandidata ne samo da raspolažu sa digitalnim izlazima vec i sa MIDI konekcijom!!!! To sve nagovještava jednu izvanrednu BPM sinkronizaciju sa svim MIDI-kompatibilnim uređajima (npr. ritam mašinama kao i sa svim ostalim hardware ili software sekvencerima (Cubase, Logic.., naravno uklj. i Reason). Vrijedno spomena je i to da SL-DZ 1200 posjeduje i čitac / pisač za SD-kartice, koji u ovome slucaju ima višestruku funkciju:


· Memoriranje internih informacija (CUE-tačke, Loop-ovi)
· Za prenošenje muzičkog materijala u mp3 (NAPOMENA: za pisanje mp3 formata se koristi poseban program od Technicsa, razlog ovoga je zaštita autorskih i izvođačkih prava) ili AAC formatu kao i Wave-u
· Kao RECORDER, npr. Za snimanje čitavog DJ-seta

Numark CDX

Start / Stop / Display / Pitch / tasteri / dugmići i ostala braća
Kod Numarka, na raspolaganju stoje dva start/stop tastera (frontalno, lijevo i desno), kod kojih je čak moguće regulirati i brzinu njihove reakcije (0,25sec do 6sec). Numark posjeduje memoriju za 3000 CUE-tačaka koje se na veoma jednostavan način daju definirati. Technics-ov “starter” se nalazi (kao i kod SL-MK) na lijevoj strani, a poviše njega su smješteni kako CUE taster (po cd-u 4 CUE- tačke) tako i nam svima dobro poznati stroboskop koji kao i kod svog analognog pendanta osvjetluje “brzinsku” mustru na rubu tanjura. Oba dva kandidata posjeduju dobre i logički sortirane display-e koji osim standarnih informacija prikazuju i tzv. ID3-Tag, tj. dodatne informacije o izvođaču i muzičkom komadu:

· Numark:
display, u gornjem desnom uglu, dosta dobro očitljiv.

· Technics:
display, u samome centru player-a, (može se čak okretati oko svoje osi), za dobru očitljivost u svim svjetlosnim uslovima brine se mogućnost regulacije kontrasta.

Na ovome mjestu još vrijedan spomena je i REVERSE-šalter, kojeg posjeduju oba player-a.
Ovaj šalter, kao što se da i pretpostaviti, reproducira dati muzički materijal unazad ali ne latentno kao kod analognih gramofona, već momentalno!! Također se i tanjuri (sa malo mehaničkog zakašnjenja) u datom momentu počinju okretati sa suprotnim spinom. Nenadmašan i zadivljujući je i obrtni momenat (TORQUE) Numark-ovog tanjura, koji kao i kod TT-serije iznosi 5 Kgf/cm (ova vrijednost predstavlja trenutno referenciju na tržištu gramofona, kako analognih, tako i digitalnih). Skoro da sam zaboravio napomenuti jednu jako bitnu funkciju tj., PITCH CONTROL (PC), koja u ovim digitalnim turntable-verzijama, nadmašuje sve dosada viđeno:

· Numark:
PC se nalazi u gornjem desnom uglu, mogućnost regulacije je +- 6, 12, 25, 100%, vrijednost regulacije se kao i kod Technicsa može očitati na display-u.

· Technics:
PC se nalazi frontalno na desnoj strani (“kao” da mu je SL-MK nešto u rodu!!), mogućnost regulacije je +- 8, 16, 33, 50%, ove vrijednosti se kod reprodukcije mp3 formata reduciraju na +-8, 16%!!

Oba dva playera raspolažu sa tasterima za resetiranje PC-a kao i tzv. Pitch / Key – Lock – funkcijom / efektom, koja pri ekstremnim pitch-vrijednostima eliminira Miki Maus efekt (korekcija, slična “time stretching”-u).

DSP-efekti

· Numark:
u gornjem lijevom kutku sam zapazio dugmiće sa DSP-efektima (sonar, slide, chop, echo…), koji se mogu i automatski sinkronizirati sa muzičkim materijalom na cd-u, npr. chop efekt koji je uz to i sinkroniziran, zvuči zaista zastrašujuće dobro. Automatska sinkronizacija se naravno može i asinkrono / manuelno, uz pomoc TAP tastera, kontrolirati.
Izbor kao i regulacija se realizira pomoću Jog-dial-kontrole.

· Technics:
ovdje su DSP-efekti (old radio, air hammer, telephone…) smješteni u gornjem desnom kutu, u biti dosta identične kvalitete kao i kod Numark-a. Jako dobro zvuči tzv. VINYL-emulacija, koja u biti dočarava zvučnu prljavštinu jedne prave ploče.
Regulacija se vrši pomoću jednog +/- tastera.

Looping / sampling

· Numark:
Na centralnom podestu, pri samome vrhu, smješten je i jedan looper (sampler) koji
unatoč svojih skromnih performansi, izvrsno ispunjava svoju funkciju (ova “alatka” je veoma cijenjena, spašava prelaze, čini ih jednostavnijim, povećava kreativnu sliku DJ-a).
LOOP IN- taster startuje sampling, koji se okončava sa LOOP-OUT-tasterom, ovaj zadnji ujedno i automatski aktivira reprodukciju semplovanog materijala (LOOP).

· Technics:
U gornjem lijevom uglu nalaze se SAMPLING/ LOOP-BANK sa 4-tastera, koja dozvoljavaju samplovanje u trajanju od oko 40 sec (sa time da se to vrijeme može proizvoljno rasporediti na 4 direktorija).

U direktnoj usporedbi, Numark ima mjesta samo za jedan loop, osim toga Technics istovremeno moze reproducirati 2 loop-a a uz to postoji mogućnost memoriranja samplovanog materijala na već spomenutoj SD-kartici.
Veoma dobra stvar je da Numark dozvoljava obradu FRAME-ova od samplovanog materijala (sa ovom funkcijom se LOOP moze tačno definirati, kao i obraditi / rezati) što je dosta praktično i u biti neophodno za čiste i taktne loop-ove.

Cijena

Ma, prava "sitnica":
· Numark: ca. 900 EUR

· Technics: ca. 950 EUR

Na ovome mjestu treba spomenuti i to da dosta visoku nabavnu cijenu amortizira i činjenica da se u biti relativira nabavka dosta skupih (kao teško nabavljivih) vinyl ploča, da ne spominjem mogućnosti koje se pojedincu otvaraju sa mp3 i AAC reprodukcijom. Razumije se i gramofonske glave / igle su u ovome slučaju prošlost.

Praktični test

Napokon……
Pun emocija, praćenih velikim nestprljenjem, na Numark-ov tanjur sam postavio slipmate a zatim vinyl-atrapu (sa njom se u biti emulira ploča, isporučuje se zajedno sa player-om), te sam ubacio jedan cd sa “Miami Bass Electronic” glazbom. I glede čuda nakon što sam pritisnuo veliko i frontalno dugme za start sve je krenulo da se okreće, ne samo Numark-ov tanjur vec i sve oko mene!
Moja prva reakcija je bila zaustaviti tanjur i opaliti jedan cascade-pitch-scratch u staroškolskom maniru. U tom momentu sam bio jednostavno fasciniran, ma kakav gramofon, pa ovo je bolje od gramofona!!!
Uistinu svi moji pokreti na tanjuru su 1:1 utjecali na cd-koji je svirao. Pitch je također besprijekorno regulirao.

CD sa identičnom muzikom sam gurnuo i u Technics SL-DZ 1200, također kao i kod CDX-a sve je bilo OK i na svome mjestu. Jedan od nedostataka sam uočio u malo labavoj vinyl-atrapi koja baš ne onemogućava preciznost rada kao sa CDX-om, osim toga slabiji obrtni moment tanjura (naročito kod scratch-eva), ovdje SL DZ 1200 jednostavno nemože dostići razinu od CDX-a.

Mene osobno je Numark CDX više impresionirao od Technics SL-DZ 1200-a koji ljepše izgleda, ima ulaz za SD-karticu, raznovrsniji LOOP-er….. Međutim sve je to nevažno, jer jedan profesionalni CD-TURNTABLE-EMULATOR mora kao i njegovi analogni preci, imati: 12 incha tanjur, veliki pogonski TORQUE od istoga, dobar PITCH, robušnost za rad i u lošijim uslovima, a zatim finese kao:dobre efekte, solidan LOOP-er…

Autor: Damir Lihović