Skip to main content

Umek – Recon Warriors 001

Recon Warriors je proizvod potpune odanosti i čiste strasti prema najkvalitetnijoj techno glazbi. Label je osnovan 2004. od strane Marka Nastića, zvijezde u usponu, koji je sada širom poznat kao jedan od potencijalno najboljih techno dj-a širom svijeta. Marko je sada najpoznatiji istočno europski dj čija je full time dj karijera počela 1995. u njegovim teenagerskim godinama, sa impresivnim rasporedom od 150-200 nastupa godišnje. Nakon što je puštao skoro 10 godina na underground sceni i probio se u globalnu superstar techno ligu posljednjih godina, 2002. godine je pokrenuo i svoju vlastitu produkciju koja je doživjela nevjerovatan uspjeh za tako mladog artista. Njegova prva izdanja na Recycled Loops i Earresistable labelima, kao i remixi za Dark House Music, Basehound, Badgirls i Fargo labele, doživjela su uspjeh ne samo od širokog spektra dj-a, uključujući Carl Coxa, Adama Beyera i Marca Carole, nego i od strane publike širom svijeta.

Godina 2004 – vrijeme je da predstavimo svježi srpski zvuk kombiniran sa vrhunskim produkcijskim vještinama, 'dostavljen' na Markovu killer labelu 'Recon Warriors'. Prvo izdanje 'Recon Warriors 001' je produkcija Umeka, slovenskog kuma techna, donoseći funky tribal techno killer bombu. Čak i sa njegovim vrlo pretrpanim rasporedom, i dalje uspijeva producirati impresivan broj high quality dancefloor techno stvari.
Upcoming: drugo izdanje predstavlja mladog i talentiranog srpskog producenta Kobaye. Stay tuned for more…

Intervju: Alex Flatner (D)

Iz svog iskustva što nam možeš reći o atmosferi u Hrvatskoj?

Bio sam samo jednom u Hrvatskoj i to nedavno na Funk Festivalu u Šibeniku. Bilo je zaista sjajno doći u zemlju odakle je dio moje obitelji. Ljudi su ovdje vrlo dragi i prijateljski raspoloženi, a atmosfera na partiju je bila sjajna. Ovom prilikom ću zahvaliti svima koji su došli na Funk Festival.

Reci nam par riječi o Monoidu i producentima koji izdaju tamo..

Monoid je techno label koji je uvijek u potrazi za vrlo kvalitetnim techno stvarima. Uvijek izaberemo prave producente što je veliki plus za Monoid izdanja. Monoid je trenutno izbacuje stvari koje imaju elemente funky techna i detroita. Dosada su za nas izdavali Oxia, Umek, Leandro Gamez, Bando, Samuel L. Session, Adam Jay, Felipe & Nicolas Bacher, Bryan Zentz, Paul Mac, Stanny Franssen, Stryke i ja.

Kakva je tvoja pozicija u Monoidu?

Ja sam glavna i odgovorna osoba Monoid Recordsa.

Koji su tvoji dosadašnji, a koji budući projekti/izdanja?

U prošlosti sam izbacio stvar na Black-Nation sa Jay Denham-om, zatim imam izdanje na Equator-u od Gayle San, britanskom labelu Maelstrom i berlinskom MFS-u. Osim toga napravio sam nekoliko remixa za ew Order,s Crystal, Blue Amazon, R-Factors, Tom Wax. Uskoro na Monoidu izbacujem izdanje koje uključuje remixe od Paul Mac-a i DJ Dweed-a koji slavi svoje prvo izdanje na Monoidovom sublabelu Circle. Na Circle ću još izbaciti par svojih stvari koje će uključivati remixe by Dan Corco i Adam Jay. Tu je u pripremi i moj remix legendarne tech-house stvari PLASTIC CITY.

Koji softver koristiš za produkciju?

Logic 7.1 i Live 5.1

Koju vrstu glazbe preferiraš?

Kod kuće volim slušati Lounge i Jazzy stvari. Kao DJ puštam dosta funky, tech-housy, techy stvari. Ne prežestoko ali ne i premekano.

Koji su ti omiljeni producenti i DJ-i?

Najviše volim produkciju Joris Voorna i Bryan Zentza. Imaju strašne uratke.
Od DJa iznenađen sam odličnim svirkama Strykea iz Miamia koji je već par puta napravio urnebesnu atmosferu.

Voliš li više svirati na velikim eventima ili u klubskom ugođaju?

Volim obe stvari. Veliki događaji su dobri za stjecanje iskustva, a kada želim glazbom prodrijeti više među ljude tada mi je klubska atmosfera draža.

Kakva je situacija na sceni u Njemačkoj? Koja glazba je sada popularna tamo?

U posljednje dvije godine glazbena scena se totalno promijenila u Njemačkoj. Nijemci sada najviše briju na minimal techno, house i electro stvari. In the last 2 years, the musical scene has totally changed in Germany.

Koje ti je mjesto najbolje za ljetne svirke?

Imam ih puno pa ću spomenuti ono najbolje, a to je Barcelona. Lijep grad a uz to jako dobar za partijanje.

Što možeš poručiti čitateljima KS i partijanerima u Hrvatskoj?

… Stay as you are and keep in Rockin … Alex

{snippet 1}

Kraftwerk – Minimum Maximum (EMI)

Dugo očekivana kompilacija probranih uradaka legendarne Njemačke grupe Kraftwerk je početkom ove godine ugledala svjetlo dana. Naime, label `Astralwerks` i `EMI` su izbacili kompilaciju svih najvećih hitova grupe Kraftwerk na Vinylu, duplom Cd-u i dvd-u, pa su tako svi ljubitelji i kolekcionari konačno dosli na svoje. "Minimum Maximum" je audio i video zapis njihovih Live act-ova i nastupa u zadnjih par godina širom svijeta, i zato se nebi trebali iznenaditi ako vam ova kompilacija ostane jako dugo u cd playeru ili dvd-u, jer jednostavno ju nećete moći prestati slušati. Prepoznatljivi electro sound i aktivno sudjelovanje u glazbenoj industriji ovih danas vitalnih "staraca" je rezultiralo time da su postali žive legende elektronske glazbe i puno mlađih producenata i dj-a danas ih ubraja pod svoje velike uzore i pod nepresušan izvor za ideje kod stvaranja svoje glazbe. Planetarno popularni hitovi kao sto su: Das model, Music non stop, Tour the France, Numbers itd su definitivno garancija za nezaboravno putovanje kroz vrijeme.

 

Sklad harmonija i ritmova je toliko presavršen da i najvećim muzičkim kritičarima noge zaklecaju, što se pokazalo da je svako izdanje grupe Kraftwerk postiglo platinastu i dijamantnu nakladu. Minimum Maximum je definitivno "Best buy"!

NAPISAO: N_ter aka Jumbo

Mark Antonio presents Mimesis

Markantonio je nesumnjivo jedan od 'poboljsanih' techno producenata na sceni i sada stvara ozbiljno dobre stvari. On je izvanredno natjerao talijanski zvuk do savrsenstva, a i ovdje koristi svoju formulu za taj sjajni efekt koji sadrzi njegova glazba. A strana je killer, sa acid stab-ovima i driving groovy bass linijama. B strana je slicna, ali nesto suptilnije izrađena. Ovo je jedno od najboljih izdanja Markantonia i ne smije se ignorirati.

Intervju: Carl Cox (UK)


 

Htjela bih vam postaviti nekoliko pitanja. Bili ste vec u Hrvatskoj? Mozete li mi reći kako se osjećate ovdje?

Da, prvi put sam bio u Hrvatskoj 1998. kad sam svirao u klubu F1 u Trogiru. Bilo je izvanredno. Nikad nisam mislio da cu svirati u ovoj zemlji i da ce voljeti moju glazbu. Moju glazbu su vise razumjeli u evropskim drzavama koje su blize mjestu gdje ja zivim, tako da doci sve do ovde i vidjeti koliko podrsku imam je bilo fantasticno. Glazba je putovala u pozitivnom smjeru i ljudi su uzivali u onom sto sam kao DJ radio.

Puno ljudi te voli, imas komunikaciju s publikom, kako uspijevas uspostaviti tu komunikaciju s publikom i dati im ono sto zele od tebe?

Najbitnije je znati da ja volim svoj posao. Razumijem kako je kad cujem neku plocu koju je netko odabrao i za koju vjeruje da je jako dobra i da ce se i drugim ljudima svidjeti. Ta vjera u glazbu, ta vrsta komunikacije je ono sto na kraju mozes razumjeti. Ljudi kupuju rock ili rnb plocu jer je osjecaju na neki nacin i razumiju sta vole kod nje. Kod DJ-a se to događa trenutacno jer plocu mora staviti odmah u trenutku. Volim to, znam da ce ljudi uzivati u tome jer znam kako muzika pokrece mene i nadam se da ce na kraju pokrenuti i sve ostale. Komuniciram s publikom pomocu glazbe vec godinama i to se stalno događa. Vrlo je posebno, ne znam tocno reci zasto se događa, jednostavno znam da se događa.

Sto je vasa glavna inspiracija koja vam pomaze u vasem radu?

Cijeli zivot se bavim samo muzikom i nicim drugim. Ne bavim se nikakvim sportovima. Bavim se slusanjem glazbe, promoviranjem novih umjetnika, razvijanjem moje vlastite glazbe i mojih kreacija pomocu mojih albuma. Moj treci album Second Sign je cijeli o mom izrazaju glazbe koju kreiram. Volim svoju zaokupljenost i to ne mogu prekinuti, jednostavno volim ono sto radim.

Vas posao se cini toliko zanimljiv, pun zabave i smijeha. Mozete li mi reci neke nedostatke tog posla?

Najvise to sto sam odvojen od svoje obitelji i prijatelja, majke i oca. Zna biti tesko ali i dajem i uzimam od svog zivota, zbog toga sto sam godinama okupiran. Ali pokusavam ih vidjeti sto vise mogu, na praznike ici s njima, reci evo sad moram vidjeti svoju obitelj. Nista drugo nije vazno. To je svakako jedna od najtezih stvari.

Koji su vasi planovi za buducnost?

Zelim otici u penziju i nista ne raditi do kraja u zivotu haha. Jednog dana cu usporiti, manje se baviti DJ-ingom a vise raditi svoju vlastitu glazbu, baviti se vise mojim etiketama i novim umjetnicima. To se nece uskoro dogoditi ali jednog dana u buducnosti hoce.

Mozete li nesto poruciti nasim slusateljima?

Ja sam Carl Cox, slusate midnight house i sve sto vam mogu reci je zivite svoj zivot, budite sretni s onim sto radite i vjerujte u sebe.

Interview by: Sanja Čvrljak
Copyright: klubskascena.com & radio dalmacija (midnight house)

Poslušajte intervju u wma formatu! Klik ovdje

 

Logic Vs. Cubase

Ono sto je najzanimljivije kod Logic-a je definitivno Environment. To je Logic-ov trademark i po tome je jedinstven u moru multitrack recordera i sequencera. Environment dopusta potpuno podesavajuci flowchart i time daje apsolutnu kontrolu nad sistemskim signal flow om! Environment je jedan od glavnih razloga zasto novi useri odustaju od Logic-a. Treba biti maksimalno motiviran i uporan da se konfigurira najosnovniji workspace. Zamislite da imate slikarsko platno (sequencer) i da morate naslikati nesto. E sad zamislite da morate napraviti kistove i boju (environment) kako bi naslikali nesto! Iako vec postoji default konfiguracija, da bi se ustedjelo na resursima treba pravilno konfigurirati flowchart, tj. Napraviti osobni setup Environmenta koji najbolje odgovara useru i konfiguraciji computera.

Logic se ne razlikuje puno od Cubase SX-a, osim Environmenta i daleko boljoj izvedbi SysEx-a i ostalih naprednih midi funkcija, ciji puni potencijal dolazi do izrazaja u interakciji sa hardware-om. Ali u principu koncept je isti. Logic je nesumnjivo superioran u interakciji sa hardware-om, ali kad je rijec o soft (software) produkciji ili produkciji 'konvencionalne' glazbe, Cubase SX dominira.

Ta 2 programa imaju gotovo identicne MIDI i audio funkcije, osim sto Logic ima malo napredniji multidriver 32-bit-ni Audio Engine, dok CSX (Cubase SX) procesira u 24-bit-noj rezoluciji uz mogucnost koristenja Steinberg TrueTape 32-bit-nog modula koji emulira zvuk DAT recordera i ima utjecaja cak i ako hardware (soundcard) podrzava samo 16-bit-nu rezoluciju! 32-bit-no procesiranje je nepotrebno jer se 24-bit smatra DVD kvalitetom, a veca rezolucija od toga se ne ocitava na vecini reprodukcijskih sistema.

Svaku ideju mozete realizirati detaljno u Cubase-u i Logic-u (ako se radi o soft produkciji of course, jer je Cubase u odnosu na Logic malo sloppy u interakciji sa hardware-om (pritom mislim na samplere i syntheve) i ima fiksni flowchart). However, Cubase je ekspresni alat za realiziranje ideja, flexibilan, user friendly i ekstremno efikasan. Logic-ov mixer je nista u usporedbi sa Cubase-ovim i kod Logic-a je nekako neprakticno sto bouncira u real-time-u i dithering sistemi se dodaju tijekom bounciranja, dok Cubase ima 2 post-(master)fader slota za dithering sistem i eventualno koji kompresor, eq ili ultramaximizer.

Furthermore, treba imati prilicno mocnu masinu za Logic, dok je Cubase fleksibilan i njegove bypass funkcije, za razliku od Logic-ovih, potpuno izbacuju bypass-irane fx-e iz memory circuit-a i sto je najvaznije, kad ih opet vratite online, samo exportirate bez problema, jer CSX ne exportira u real-time-u. Integrirani Emagic-ovi VST instrumenti u Logic-u su nula u usporedbi sa Steinberg-ovim u CSX-u. Emagic-ovi su zahtjevni i redovito daju lo-fi hard zvuk. Imaju dosta kreativno smisljenih parametara, ali akcent je na vizualnom dojmu, sto oduzima dosta memorije.

CSX ima VST System Link, sto omogucava interakciju izmedu 2 ili vise computera sa CSX sistemom, s time da jedan sluzi kao sequencer, a drugi kao VST Rack. Pametna distribucija resursa. CSX je bolji u ulozi digital sound editora i post-production systema sa podesavajucim
surround konfiguracijama (iako i Logic sadrzi tu funkciju).

Zakljucak: Ova dva najpopularnija sequencera se ne razlikuju gotovo ni u cemu kad je rijec o kreativnom procesu, osim u interface-u i njima svojstvenim funkcijama i specifikacijama. Oba su izuzetno kvalitetna i efikasna i samo je rijec o subjektivnoj procjeni i o tome prakticirate li soft ili hard produkciju prilikom opredjeljenja za neki od njih dvoje. Ja se osobno ne mogu odluciti i zato koristim oboje. Ipak svaki od njih ima svoj specificni zvuk i nacin rada. It's all good! However, mislim da je u ovom dvoboju, u foto-finishu, Logic odnio pobjedu.

Autor: Mario ([email protected])