Skip to main content

Oliver Ho – World Of Life (Meta 20)

Oliver Ho. Jedan od najtalentiranijih i najboljih producenata danasnjice. Njegov superb label Meta Records postao je sinonim za odlican dancefloor techno sa tribal elementima. Oliver je jedan od malobrojnih ljudi zasluznih za najoriginalniju produkciju unutar techna uopce. It's all about pushin' it forward. Ova breath-taking ploca, odmah po izlasku, nasla se u boxevima najcijenjenijih dj-a i zasigurno ce tamo i ostati jos dugo vremena. Dakle, 'World Of Life Part 1' utjelovljuje Oliverov istancani osjecaj za melodiju na njegov specificni, pomalo apstraktni nacin. Ova stvar, pocevsi lagano, ubrzo se formira u vrlo skladnu i plesnu strukturu sa, kao i uvijek kad je rijec o Oliveru, fenomenalnim sampliranjem i sequenciranjem.

'World Of Life Part 2' vec ima full-blown perkusivni ritam na pocetku. Ova stvar je definitivno moj favorit na ploci. Prilicno brze udaraljke u ulozi glavne melodije koja je tako euforicno konstruirana da je ova stvar definitivno highlight veceri. Za peak time!

'World Of Life Part 3' je pravi looped-up techno sa brzim high-pitched synthevima koji vrlo skladno djeluju unutar pjesme. Absolutely excellent. Oliver je jos jednom dokazao da pripada samom vrhu svjetske techno
produkcije. Excellent work.

Autor: Mario ([email protected])

Oxia vs. Leandro Gamez (Versus Rec.)

A1. Fantastican remix covjeka iz Grenoble-a u kojem je uhvatio duh i harmonije Leandrove stvari 'U Should Change' i pretvorio je u odlicnu techno stvar sa Detroit elementima. Dize mrtve! A2.'Remember', da, sjeti se tih Goodlife trenutaka kad si dizao ruke dok novi zvukovi ulaze u tvoje usi. Klasicni techno sa vrlo specificnim zvukom Oxie koji je hvaljen i sviran diljem svijeta. B1. Odlicna retro-tech-electro-rave stvar od Leandra. Konstantno se razvija i zavoljet ces je definitivno. Leandro opet pokazuje svoje vjestine za selekciju zvuka i odlican pumpajuci mix. Zasigurno jedinstvena stvar. B2. Opet sjajan remix producenta iz Madrida. Prilicno drukciji od originala, dok zadrzava old skool feeling. Zadivljujuce putovanje u Leandrov um.

Budućnost DJ tehnike: Vinyl, CD ili MP3? (II. dio)


Tako se može reproducirati ploča, koja DJ-u iznenada padne na pamet, i –što je najvažnije- nju se može odmah pronaći. Takva banka podataka se može neprestano proširivati, a da se ne naruši njezina ranija struktura. Različiti MP3-programi imaju različite dobre i loše strane. "BPM Studio" (nažalost samo za PC) postavlja pravila za funkcije banke podataka, a "Traktor" (vec i za Mac) proslijedio je to rješenje u svojoj verziji 2.0 koja se pojavila u lipnju.
Razumije se, vrlo je tražen i odgovarajući Hardware. I ovdje je u prednosti "BPM Studio" s različitim vrstama Denon-CD-Playera, a ove jeseni će vjerojatno biti predstavljen i za vinyl. "Traktor" tu zaostaje, ali se njime može upravljati preko MIDI-Controllera. "Final Scratch" radi samo preko BeOs/Linux-a. To je vrlo egzotično rješenje za Normalan-DJ-ing. (S njega će se program vjerojatno uskoro moći prenijeti i na Mac).

Isto je tako važno da Software-Playeri imaju različite izlaze za audio-kartice, a to je primjereno riješio "BPM Studio". Ako se koriste MP3 vinyl-DJ programi onda DJ-i, kao što je već rečeno, imaju jedinstvenu vinil-ploču, koja je tako kodirana, da se glazbenim programom upravlja računalnim programom MP3-file-ovima.
Verzije "Digiscratch za BPM Studio" i "Final Scratch" koje su se pojavile, imaju ugrađene šifre i podatke za pozicije, tako da se ručica gramofona može vratiti na početak ploče, kako bi se komad ponovno reproducirao.

Drugi programi kao što je Digidesign Plug-In "Scratch" od Serata, kao i "D-Vinil 2020" koriste šifru, koja sadrži i informacije za brzinu. To pak znači da se pokrenuta ploča na podlozi gramofona može stopirati, ubrzati ili pokrenuti tako da se zapravo i ne primjećuju ti zahvati na ploči.
Seratovo rješenje je precizno. Zelja je da se započne s novim programom koji je zamišljen za reprodukciju, te "Scratch", kao što mu i samo ime kaže, namijenjan i za 'Scratchanje' tj battale DJ-e.

S druge strane kod toga gotovo ima više smisla kodiranje ploče bez označavanja pozicije, slično kao kod novih Reloop-Playera, kod kojeg se simulira podloga za ploču; i čemu onda još može služiti gramofonska ručica? U najboljem slučaju kako bi se koristio postojeći gramofon i kako se ne bi moralo stvarati ništa nova. No, žele li se koristiti Loop- i Remix-funkcije programa kao što je to kod "BPM Studio" i "Traktor", onda on nije više prilagođen za ploču koja svira od početka do kraja, pa bila ona i kodirana.

Treći put

No, CD-DJ-stvo bi skoro moglo pobijediti i MP3-programe, kad bi bilo moguće s profesionalnim CD-Playerima reproducirati i MP3-Fileova. Upravo je čudno da je ta mogućnost za sada još samo iznimka. Da je to moguće mnogi bi DJ-i svoje podatke složene na računalo upržili na CD i jednostavno ih uzeli sa sobom. Tako bi morali nositi sa sobom samo deseti dio CD-ova.

Industrija ne bi smjela podcijeniti neugodnosti koje izaziva kupnja računala i opreme određene konfiguracije i onda to sve nositi sa sobom. Gotovo se ne može zamisliti što će se dogoditi ako netko dođe na ideju proizvesti aparat koji bi mogao profesionalno reproducirati samo-upržene DVD-e pune MP3-a kod profesionalnih DJ-a. Kome bi onda trebalo računalo kada bi tehnika dozvoljavala da se prepoznaju Loop- i BPM-funkcije na CD-u? Jedan 9-GB-DVD bio bi dovoljan za 2.000 naslova. Samo bi redovito trebalo 'upržiti' svoju banku podataka.

Zaključak

Prijelaz na računalo ili na CD-DJ-stvo otvara DJ-u posve nove mogućnosti, ali na tržištu još uvijek nema potpuno zrelog proizvoda koji bi zamijenio sve pogodnosti vinyl-DJ-stva. Nagovještaji obećavaju vrlo mnogo, ali i proizvođači imaju problema kako te zamisli pretvoriti u smisleni novi porizvod.

"BPM Studio" se već danas može nositi s većinom CD-Playera. Ali kakve mogućnosti još postoje, inovativnije od dosadašnjih, moći će nam možda pokazati "Traktor", ili pak sasvim drugačije koncipiran program kao što je Abletonov "Live". CD-Playeri nastavljaju pobjedonosni put s Denonom i Technicsom.

Nikako se ne smije zaboraviti jedan vidik. Budu li u budućnosti DJ-i s MP3 ili sa samo-prženim CD-ima mogli uspješno raditi to će značiti smrt za mnoge vinyl i DJ shopove. Bude li se manje prodavalo za sve će uvjeti rada biti teži, a trgovci i proizvođači zalagat će se samo za ono što je sigurno.

Shopovi vinylima i CD-ima omogućavju mnogim umjetnicima DJ ima koji rade honorarno, njihovo preživaljvanje. Oni si sigurno ne mogu kupiti Ferrari, ali ne moraju prihvaćati sitne poslove koji im se namecu, jer negdje mogu zaradit cetvrt mjesecne place pa na dalje, od svojeg DJ umjeca. Želite li da takvi umjetnici i dalje rade za vas, onda ih morate pomagati
na bilo koji način.

Za to je uvelike kriva industrija, jer je u većini slučajeva lakše glazbu skminuti s mreže, nego je ići kupovati. Ali mnoge burze na internetu zarađuju prodavajući –anti-virus programe, kako bi se vaše računalo oslobodilo smeća koje ste sami snimili. No umjetnici od toga ne vidi niti pare. Ali mnoga poduzeća i trgovci će već nešto smislit da zarade, n.pr. da vi izravno platite nešto poduzeću kako biste za male novce mogli s interneta skinuti ono što želite.

Ako to već nije moguće iz tehničke strane, pomažite umjetnike koji su vam dragi, pogotovo ako oni još nisu postali glasoviti. Mislite na to, da ne znači gotovo ništa ako neki časopis napiše jedan članak o nekom albumu. Od toga umjetnik ne može živjeti. Čudili biste se kada biste znali koliko poznatih osoba mora zarađivati za život nastpajući uživo na raznim turnejema i partyima. Pa kad nitko ne posjeti party, njima se uglavnom ne plati. Mislite na to, ako Vam se nekada čini preskupom ulaznica za neki party.
Moj je izbor svakako izmedju toga svega, vinyl. Please, SAVE VINYL !!!

JER, zasto smo se borili sve te godine ako cemo ga sad unistiti !!!

Napisao: Saša Krnjić (DJ NR-HR)
 

Intervju: Tim (Vertigo Club)

 

Kakva su tvoj iskustva u glazbi? Za koga si prije radio u Engleskoj?

Dok sam studirao 1990. zakačio sam se za el. glazbu. To je bio početak dance movementa u Engleskoj. Napustio sam studij i dobio posao u Warner Brothersu radeći tamo za Perfecto Label od Paul Oakenfolda. Nakon toga prešao sam raditi za francuski label Source za kojeg su svojedobno izdavali i Daft Punk. Poslije toga postajem direktor marketinga u Ministry Of Soundu. Najviše se moj rad bazirao na izdavačke djelatnosti pa sam puno učinio za etikete kao što su Defected, City Rockers, Azuli i drugi…

Kako si došao na ideju da otvoriš neki klub na Hvaru?

To je bila ideja mog poslovnog partnera Neila. On je vrlo uspješan biznismen u Engleskoj. Sreli smo se na trajetku za Hvar, pričali o svemu i svačemu. On je rekao da želi napraviti takvo što, i evo sada smo pri kraju ostvarenja toga svega. To će za nas biti zanimljivo iskustvo. Ne očekujemo da na početku ide sve prema planu ali s vremena na vrijeme sve bi trebalo doći na svoje.

Što je Vertigo?

Vertigo je naš projekt za zabavu i noćne izlaske podijeljen u 3 različite cjeline. White lounge u kojem ćemo servirati domaća i svjetska vina i pjenušce. Imamo i vrlo iskusnog connessieura za to. Zatim cocktail garden ili koktel bar će biti mjesto gdje možete ispijati razne svjetski poznate koktele. 3 dio našeg projekta je klub. Klub počinje s radom u ponoć, dok će white lounge i cocktail garden početi u 22h.

Koja je filozofija Vertiga?

Zabava i uživanje. Želimo da ljudi dolaze u Vertigo u odlično se zabavljaju s nama..

Kakvu vrstu glazbe možemo očekivati u Vertigu?

Mješavinu R&B i Housea.

Reci nam nešto o otvaranju, 11. lipnja…

Bit će to prava poslastica za svih. Mogu najaviti dosta atraktivan i zanimljiv program i zabavu kakvu otok Hvar i Jelsa nisu odavno vidjeli. Ako dolazite na otvorenje bilo bi dobro da dođete do 23h, jer interes je doista velik…

 

Bryan Zentz – Monoid DJ Mix

Započinje sa stvari od legendarnog The Scientista koja je bass heavy dub reggae, pa nastavlja preko minimal house klasika uključujući Basic Channel: "Phylyps Trak2" koja je jedna od prvih Bryanovih ploča koje je kupio kad je počeo s DJ-anjem. Nakon toga stižu nešto ritmičniji tonovi, nešto brže stvari od Misjaha, Cari Lekebuscha, SLS-a i drugi. Tada dolazimo do drugog dijela ovog seta kada Zentz upotrebljava sve sporije i melodičnije zvukove. U ovom mixu posebno treba obratiti pozornost na produkcije od The Scientists, Basic Channel, Stryke & Santos, Paul Brtschitsch, Markus Mehta, Samuel L. Sessions, DJ Misjah, Cari Lekebusch te još nekoliko neobjavljenih uradaka. Izuzetno plesan mix. Evo i trackliste:

1 Scientist: "Step It Up (Dan Donovan for Don Letts Dub Cartel Remix) Select Cuts
2 Hugg & Pepp: "Mazarin" Dahlbackk
3 Basic Channel: "Phylyps Trak2" Basic Channel
4 HDF & Bons feat Street Players: "Frique" Inuendo
5 DJ Linus: "Who Stole The Soul (David Duriez & Phil Weeks Remix)" Brique Rogue Traxx
6 Stryke & Santos: "Amazon" Circle Music
7 Player: "18" Player
8 DJ Misjah: "Seaside" Wet Music
9 Bryan Zentz: "May Your Blade Chip & Shatter (Joel Mull Remix)" Disruptor
10 Michael Forzza: "Exposure (Voodooamt Remix)
11 Felipe & Nicolas Bacher: "Titanium Bass Alloy" Primate
12 David F: "Injected" Monoid
13 Cari Lekebusch: "Exed Out" Tortured
14 Samuel Session: "Cool For School" SLS
15 Bryan Zentz "Equation Steppers" Disruptor
16 Jah Scoop & Daddy Spanners: "Reporter" Highwire
17 Faculty-X: "Observer" Superbra
18 Noah Pred: "Mutuality (Adam Jay Remix) Azure
19 Rob Rowland: "The Umbro Chance" (Diego Remix)" Adrenogroov
20 Markus Mehta & Stefan Riedel "Overseas" (Paul Brtschitch remix) Circle Music

Budućnost DJ tehnike: Vinyl, CD ili MP3? (I. dio)

Ipak  pred vratima je novi način snimanja 

MP3 DJ-stvo je novi trend sadasnjosti i budućnosti, a to ne znači mnogo rada i muke, nabave glazbenih uradaka, beskonačnog učitavanja i snimanja. Zbog toga newcomeri i pustaci muzike dobivaju svoju priliku.
No do toga još nije došlo u globalu, te u tom smjeru postoji više paralelnih trendova razvoja. U središtu razvoja mnogih proizvodjaca MP3-DJ-programa i CD-Playera nalazi se danas i simulacija vinyla pomocu kompjutera, MP3 programa i normalnog DJ hardwera, mixete , gramofona te kodnih vinyla ( FINAL SCRATCH, SERATO SCRATCH, D-VINYL ).

U sjeni tih trendova nastaju projekti koji s JOGom jednostavno simuliraju gramofon (bez ručice). Takavi su novi DJ-CD-Playeri. S takvim profesionalnim CD -playerima su po prvi put i glasoviti scenski-DJ-i otkrili da CD medij može poslužiti i za njihove svrhe. (Grooverider je prema godišnjem prikazu "Knowledge" bio napola uspješan). Prošla su vremena kada su neki proizvođači mogli prespavati neki trend, kako bi drugi mogli nametnuti nove standarde jer novi standardi se radjaju svake godine.

" Najnoviji standard " je ( mada, meni i nije jer rodilo se nesto novije a o tome cemo drugom prilikom ) original HO2 nizuzemski izum, koji je kasnije prodan firmi STANTON "Final Scratch", kako bi vinyl sluzio za reprodukciju digitalne glazbe, te se vec neko vrijeme, kao i oni drugi proizvodjaci, mogu nabaviti u trgovinama.

Komu je što potrebno?
Odgovaraju li novi aparati i programi koji dolaze na tržište zahtjevima DJ-a?

Široko rasprostranjena klutura vinyla, dvostranih ploča, ima svoj šarm, vrlo je jednostavna te se zvučno bolje mogu reproducirati vlastiti ili tuđi unikati nego li na CD-u i MP3-Playerima.

Je li to tako loše, da komandni pult CD-Playera katkada izgleda kao pilotska kabina u zrakoplovu? Ne bi li trebali izumitelji s nešto više suzdržanosti
pristupati novim tehnologijama?

Mnogi CD-DJ-i poznaju već dugo vremena to moderno sredstvo u odnosu na viniyl-e. Samo jednom točkom se može označiti CUE POINT, da od nje Mix odmah krene punom snagom, bez straha od kašnjenja. Osim toga mogu se korisiti mnogobrojne Loop- i -Sample funkcije; n.pr. kako bi se složio dulji uvod, ili kako bi se više puta ponovilo neko posebno zanimljivo mjesto te razni efekti kao filter, echo, brake, scratch i sl.

MP3-DJ-program "Traktor" sa svojom Loop funkcijom ima mogućnost, da se Mix više puta ponovi i preradi, a to DJ-u otvara nove mogućnosti. Tako se može na bilo kojem mjestu u reprodukciju ubaciti neki Loop u unaprijed određenom trajanju.

Program će u svakom slučaju prepoznati pravilan BPM-e, te se tako može upotrebljati Loop, a da se ne moraju označavati nikakve Loop-točke. Osim toga Dj može svoje Mix-eve snimiti, i u njih ubaciti neke sekvence koje još više uljepšavaju njegov Mix, te onda to opet snimiti i reproducirati.

DJ će u klubu u normalnim okolnostima naći određenu opremu. To su većinom dva gramofona, mixer i jedan CD-Player za silu ili za neke vlastite uradke. No u praksi nije tako jednostavno jedan takav Setup prilagoditi vlastitim potrebama, posebno ako on nije jedini koji će te večeri " vrtiti " glazbu. Nije nikakav problem na mixer priključiti dva chinc-izlaza od CD-Playera ili drugog uređaja. No, nešto će teže biti naći koliko toliko prikladno mjesto za računalo, ili za još neki CD-Player, na radnom mjestu koje je već donekle definirano.

Još je teže priključiti monitor, a bolji Laptop bas i nema svatko.

Mac-Laptopi nisu prikladnji za audio-programe, jer profesionalni DJ-programi postoje u prvom redu za PC-e. Kod mnogih PC-Laptopa je teško dobiti pravi pregled stvarne kvalitete zvuka. Zapravo, ne postoji još niti jedan proizvođač Laptopa, koji bi ozbiljno krenuo putem proizvodnje Laptopa koji bi bio namijenjen glazbenicima i DJ-ima, n.pr. s velikim audio-mogućnostima ili barem s malom tastaturom za glazbenike.

Svatko si mora sam nabaviti sva moguća poboljšanja, a to znači mrežu kabela i probleme s usklađenošću. Ali apsolutno je potrebno usb-ulaz koji danjasni svaki novopeceni laptop ima, kako bi se bez problema moglo s DJ-kolegama izmjenjivati Backup-podatke i podatke na Desktop-ovima iz kompjutera.

Napisao: Saša Krnjić (DJ NR-HR)