Skip to main content

The Best Reunion festival – perfektno, kraljevsko, astralno putovanje za tijelo i dušu

Damir Cuculić, jedan od stupova elektroničke glazbe u Hrvatskoj, okupio je naše elektro –veterane, ujedinio četiri fantastična klupska programa i organizirao, slobodno možemo reći, party za pamćenje. The Best Reunion Festival bio je, baš kao što je i zamišljeno – jedno perfektno, kraljevsko, astralno putovanje za tijelo i dušu.

Već na samom ulazu u Best bilo je jasno da će ovo biti neponovljiva partijana, sudeći po redu koji se stvorio već u 23h. Unatoč gužvi na ulazu, nervoze nije bilo – samo euforija, dobro raspoložena lica, sreća i iščekivanje „povratka u prošlost“ .


Otvaranje večeri trebao je odraditi Maminho koji je, uslijed zdravstvenih poteškoća, otkazao dolazak pa je umjesto njega uletio legendarni Kiki. Dj koji je postavio rekord u posjećenosti „allnightera“ 2002. vratio se na “mjesto zločina“ i svojim „THE BEST of loops and stereo studio classics“ vinyl setom od 23 do 01 rasplesao već puni klub.


Nakon Kikija, u 01h, DJ pultom zavladao je CET – poznat kao „King of warm up“. Svojim setom resetirao je sve prisutne, vratio nas na tvorničke postavke i priuštio nam teški flashback na ona sretna vremena Kraljevstva i Perfectiona. Plesali su apsolutno svi i prava je šteta da je njegov set trajao samo sat vremena.

Ispraćen pljeskom i ovacijama, CET je mjesto za DJ pultom prepustio velikom gospodinu elektroničke scene – Mr.Dj Dariu. Svima dobro poznati veteran techna i rezident Kraljevstva i Perfectiona, od 01 do 03:30 izvukao je the best of samog sebe i pošteno preznojio svakog partijanera u klubu. Odličan set, bravo.

Kad je u 03:30h Petar Dundov krenuo vrtiti ploče iz nekih davnih vremena zavladala je opća euforija. Atmosfera je dosegla vrhunac već u prvim sekundama Dundovog remixa Kraftwerka, i njegov cijeli set je bio harmonija nevjerojatne energije i fenomenalnog odnosa s publikom. “Bilo je lijepo vidjeti puno poznatih partijanera svih generacija. Odušeljen sam atmosferom, svi DJ-i su dali najbolje od sebe, svakako noć za pamćenje!” kratko je prokomentirao Petar.

Nakon Dundova, u 05h, svoj maestralni set startao je Damir Ludvig i „izuo nas iz cipela“. Fantastični Ludvig vratio nas je u doba Astralisa, svoju zaraznu energiju je kao i uvijek prenio na sve prisutne i doveo cijeli klub u stanje transa. Za naš portal dao je i kratki osvrt na Reunion.

Damir Cuculić me je nazvao neposredno prije ljeta i pitao me što mislim o tome da se nosioci klupskih večeri, Astralis, Kraljevstvo, Body&Soul i Perfection, u listopadu ponovno okupe na jednom velikom festivalu u klubu The Best, koji su svojevremeno redovito punili. Rekao sam mu da je to izvrsna ideja, te da želim biti dio nečeg što će pod isti krov staviti vrhunske domaće DJ-e, te staru i novu publiku. Koncept su prihvatili svi izvođači, a čim je objavljeno da će se event održati interes publike je bio veći nego za mnoga inozemna izdanja kojima Zagreb obiluje. Party je bio fenomenalan, a krcati je klub dokazao kako iskreni domaći umjetnici elektroničke glazbe znače daleko više od industrijski stvorenih zvjezdica koje organizatori nerijetko preskupo plaćaju.“ Moramo dodati kako se apsolutno slažemo s njim.

U 06h je za DJ pult stigao i legendarni Go Cut – drugi rezident Astralisa, i svojim energičnim setom zavladao krcatim Bestom.  Falilo je zraka (nažalost od 5 i pive) ali ne i dobre volje, energije, ljubavi, sreće i euforije.

Prvi dio programa je završio u 07h ali to nikako nije značilo razlaz – u punom Bestu, u rano jutro, mahom starija ekipa oduševljeno je „uplovila“ u after priču. Nikome nije palo na pamet ići doma. 20. godišnjicu programa Body & Soul fenomenalno su odradili članovi B&S DJ tima – FRX, Grade, Active Line Six. Alen i Toxic.

Nakon punih 13 sati partijanja, u 13h je službeno završio i drugi dio ovog fenomenalnog partija. Zvuk, vizuali, svjetla – sve je bilo na nivou, a prostor Besta  je, iako drugačije uređen nego prije 20+ godina, zaista jasno probudio sjećanja na stare dane. Gužva, nestašica pive u 05 ujutro i redovi pred wc-om više od ičega govore kakva je bila posjećenost, koliko je ovo bilo potrebno i koliko su ljudi zaista željni prave partijane.

Od ovog eventa se, od same najave, očekivalo puno ali je Reunion, ako nas pitate, nadmašio sve što smo mogli zamisliti. Bila je to jedna sasvim druga dimenzija – jedan spoj svega što je Best of hrvatske elektroničke scene. Doživjeti  ovakav spektakularan Reunion istinskih pionira i temeljnih stupova elektroničke glazbe u Hrvatskoj, u kultnom klubu, kolijevci tih nikad prežaljenih klupskih programa, bilo je upravo magično.

„Stara garda“ koja je svoj „zanat pekla“ u vrijeme kad je postati DJ iziskivalo, prije svega talent, a onda i novac, vrijeme, volju i puno truda, pokazala je kako im godine ne mogu ništa i uspjela na plesnom podiju ujediniti  razne generacije. Tu noć smo svi bili na jednom velikom PLUR oblaku, ni jedne negativne emocije nije bilo – samo ljubav, sreća, ples i radost.

Na istom mjestu okupiti „klince“ od 17 i ekipu od 45+, sve ih zajedno održati na nogama i u euforiji do podneva – to je svakako podvig za zapisati u kamenu. Bravo i HVALA na ovom neponovljivom Reunionu, zaista je bila noć za pamćenje. #peace #love #unity #respect

AKC Attack slavi 25 godina postojanja s trodnevnim festivalom

Autonomni kulturni centar Attack je nastao 1997. i od tad pruža podršku nezavisnoj kulturnoj sceni organizacijom samostalnih i partnerskih projekata koji se realiziraju u formi umjetničkih festivala. alternativnih koncertnih događanja, filmskih i kazališnih produkcija, galerijskog programa, knjižnice te besplatnih edukativnih sadržaja.


Foto Nela Laptos

Povodom 25. obljetnice svog rada organiziraju trodnevni festival na tri floora i tri različita glazbena žanra, zaokružena popratnim sadržajima i aktivnostima.

U četvrtak 20.10. se sluša Drugačija glazba: Afrička večer w/ DJ Sam Bushara & DJ Kimon koji prate program otvaranja izložbe: Otvorena vrata Medike. U prostoru AKC-a bit će postavljena izložba te instalacija Kristijana Smoka. Prvi dan zaokružuje večer urbane poezije.


Foto Nela Laptos

Druge večeri, u petak kreće širi glazbeni program koji se prostire na tri pozornice. Na Punk floor stižu DJ Mario Kovač, Autoagresija, Agregat, Murmansk i Løvve. Dub floor drmaju Warrior Charge Soundsystem, High Grade Commanda, Kordoom HIFI iBan Solo meets Jan Becele in DUB. Ljubitelji psihodeličnog zvuka imaju Psy floor na kojem ih čekaju KALA, Val Vashar, Winpa, Fidel, Nesho i Njax.


Foto Nela Laptos

Treći dan je u znaku cjelodnevnog programa. U subotu u podne je Mala kulturna scena za djecu. Dva sata kasnije su Otvorena vrata Medike, dok u 14 sati je radionica popravljanja bicikla.

Ulaz u četvrtak je besplatan, dok festivalska karta za petak i subotu košta 120kn.


Foto Nela Laptos

Večernji sati se još jednom nastavljaju bogatim programom kroz tri floora. Punkerima stižu The Truth, Vipera, Stratus, Rules i DJ Bangavi. Dub floorom peglaju Vibronics, Jahstice Sound, 6000 Crew i Jin San. Dok partijaneri željnji totalnog stanja transa plešu na Psy flooru uz Richmu, Ratka, Shoshanu, Haktala i Zmayja.


Foto Nela Laptos

Novi koncept Stereotipa bio je pun pogodak


Na krilima new wavea, post punka i dark disca predstavio se Curses u DJ setu i nastupu uživo; Cormac jedinstvenim Hi-Nrg Italo-zvukom; Johanna dubokim i atmosferičnim zvukom, te otac Stereotipa Felver.

Novo poglavlje Stereotipa u Petom Kupeu donijelo je novi zvuk i neopisivu sreću na licima publike što možete vidjeti i na fotografijama


Svetlana Maraš i Isabella Forciniti na micro festivalu Tenzije u Rijeci

Edukativni, umjetnički i klupski program treće edicije održat će se u riječkom prostoru DeltaLab u subotu 22. listopada i ugostiti europske i nacionalne izvođače, masterclass iz programiranja ritam mašina, DJ nastupe i live izvedbe Svetlane Maraš i Isabelle Forciniti.

Svetlana Maraš je skladateljica i umjetnica zvuka. Djeluje na sjecištu eksperimentalne glazbe, zvučne umjetnosti i novih medija. Maraš je svoj rad predstavila na brojnim festivalima i događanjima u inozemstvu, poput CTM (Berlin), Ars Electronica (Linz), House of Electronic Arts – HEK (Basel) i ICMC (New York). Kao rezidencijalna kompozitorica i umjetnička voditeljica Elektroničkog studija Radio Beograda, pokrenula je razne projekte i aktivnosti poput restauracije EMS Synthi 100. Dobitnica je najprestižnije srpske nagrade za kompoziciju. Maraš radi i živi u Baselu kao profesorica Creative Music Technology i suvoditeljica je Basel Electronic studija.

Isabella Forciniti je umjetnica zvuka iz Italije s rezidencijom u Beču. Njezin rad manevrira unutar napetosti izazvanih sadržajnim aspektima zvuka. Stvarala je radove za austrijsku radio stanicu Ö1, kao što su umjetnički program Kunstradio i Radiokolleg. Isabella Forciniti također je stekla iskustvo s filmovima tijekom rada na Kubelkinim filmskim trakama „Arnulf Rainer“ i muziciranja rodno kritičnih nijemih filmova s početka 20. stoljeća. Forciniti je sudjelovala na različitim glazbenim festivalima te je članica platforme SHAPE+ za inovativnu glazbu i interdisciplinarnu umjetnost. Isabellin nastup na TENZIJAMA održava se u koprodukciji sa SONICA festivalom iz Ljubljane. Riječka filmašica Mara Prpić glazbu će pretočiti u vizualni doživljaj.

Uz live izvedbe, istaknuti DJ/ica i producent/ica Ivna Ji i Samo Tako održat će masterclass iz programiranja ritam mašina. Ivna Jurković je diplomirana audio inžinjerka koja zadnjih godina izbacuje vinile na renomiranim svjetskim etiketama, a Samo Tako aka Ivica Antolović upravo je vlasnik jedne takve, Innerspace records.

Masterclass je rezerviran za maksimalno deset osoba, a osim praktičnog rada, saznat ćemo sve o nastanku ritam mašina, njihovom utjecaju na modernu glazbu i popularnim softverskim verzijama. U sklopu masterclassa bit će prikazan i video tutorial o sintezi zvuka peruanske umjetnice Ale Hop.

Prijave su otvorene do 18. listopada 2022., a svoje mjesto rezervirajte na poveznici.

U klubu Manual održat će se završnica ovog jednodnevnog festivala uz DJ-e Grgurić&Merkl.

Cijena ulaznice iznosi 50,00 kuna i uključuje ulaz na live izvedbe i masterclass dok se za ulaz u klub Manual plaća simbolična nadoplata. Više informacija na poveznici.

Paul Van Dyk podržao hrvatskog producenta

Hrvatski producent Boka Grooves i njegova traka “Only You” su našli svoje mjesto na Paul Van Dyk-ovom radijskom showu “Vonyc Sessions” dva tjedna za redom.

Traku je prvi put zavrtio u 807. epizodi, dok ju je ponovio i u sljedećoj 808. epizodi kada je s njom otvorio cijeli show.

Veliko zadovoljstvo i sreću nije krio ni sam Boka Grooves koji stoji iza trake “Only You” te nam je otkrio kako je iznenađen što je njegova pjesma uopće došla u ruke ikone trancea s obzirom da imaju različite glazbene pravce “Moja vibra je nekakav tech-house, ali traka očito ima neku dodirnu točku s njegovim trance zvukom. U originalu je napravljena na 124BPM-a, dok ju je Paul Van Dyk ubrzao na cca. 130BPM-a.”

Kako traka “Only You” zvuči u originalu, poslušajte na SoundCloudu Boka Groovesa.

Kultni album The Prodigyja napunio 30 godina

Suosnivač i producent The Prodigyja, Liam Howlett slavi 30. obljetnicu albuma koji je obilježio generaciju. U velikom intervjuu za BBC osvrnuo se na jedan od najinovativnijih elektroničkih albuma, same početku karijere i scenu s početka 90-ih.

Utjecaj na album je u to vrijeme imala scena. Sve je bilo friško, buntovno. Išli smo u raveove po skladištima koji bi trajali sve dok nas policija nebi zaustavila i potjerala.” istaknuo je glavni tekstopisac The Prodigyja.

 

U trenutku izlaska, album se pozicionirao na visoko 12. mjesto UK top ljestvice albuma. Sama produkcija albuma se odradila iz kućnog studija Liama Howletta koji je tada imao svega 19 godina. Debitantski album The Prodigyja je sastavljen od 12 pjesama u originalnom izdanju, a proširena izdanja su sadržavala i do 25 pjesama. U to vrijeme The Prodigy su činila tri člana, a samo je Maxim Reality pomogao u produkciji kada je dao vokal za posljednju pjesmu na albumu.

Kod odabira zvuka za album, važni su bili DJ-evi koje je u to vrijeme slušao spomenuo je Liam Howlett i dodao “Breakbeat rave zvuk je bila velika pojava u istočnom Londonu. Od tu se sve rodilo. Piratske radijske stanice u našim krajevima koje smo slušali su to svirali. Zvučalo je tako originalno i svi producenti su to htjeli radit. Slično kao kada se freestyle zvuk proširio Brooklynom ili dubstep u Croydonu.”

Pjesme s Experiencea su se našle u setovima Carl Coxa, Mobyja, Tim Westwooda i kod mnogih drugih prominentnih DJ-eva s početka 90-ih. Trake kao “Jericho”, “Out of Space”, “Charly” i “Everybody In The Place” su zapisane u analima elektroničke glazbe.