Skip to main content

Technics Vs. Numark


Rezultat tih svih napora su: Technics: SL-DZ 1200, te Numark CDX… U kratkim crtama: oba dva playera su turntable emulatori, što će reći da posjeduju direktno pogonjene tanjure čija manipulacija (okretanje, zaustavljanje…) se direktno odražava na muzički materijal koji može biti u obliku običnog cd-a, mp3-cd-a, SD-kartice (sa wave, mp3 ili AAC podacima). Prije nego što se dam na recenziju ovih dvaju "paklenih mašina" rado bi se na ovome mjestu zahvalio tvrtki "Music Store" koja mi je za jedan vikend, prepustila ova dva, kako slična, tako i različita suparnika nove generacije vinyl emulatora.

Izgled / dimenzije
Oba produkta sam razriješio njihovih kartonskih i ostalih okova te ih kao dva rivala postavio sa lijeve i desne strane moga DJ-battle-mixera. Prikaz je bio više nego veličanstven, sjajni i luksuzno dizajnirani Technics te sa druge strane brutalno-crni i masivniji Numark. Kao prvo što mi je zapalo za oko je bilo to da Technics ima manji tanjur (10 inch-a) za razliku od Numarka koji sa svojim tanjurom od 12 inch-a, ništa ne odudara od svojih analognih predaka poput Numarka TT-a ili Techn. SL-MK 1200. Naravno, Technicsov SL-DZ 1200 zauzima manje mjesta na Dj pultu i izgleda kao jedan Techn. SL-MK 1200, kojeg su umanjili za nekih 20%.

Dimenzije / težina
– Numark : (s x v x d): 37,1 x 45,1 x 92,0 cm, tezina : 10 kg
– Technics : (s x v x d): 32,0 x 11,1 x 32,0 cm, tezina : 5,8 kg

Ulazi / izlazi / priključci
Impresioniran tim činjenicama, odlučio sam priključiti ova dva kako slična, tako i različita konkurenta.
Pri spajanju Numark-a, na mixer, primjetio sam da se pored analognog (chinch) izlaza tu nalazi i jedan digitalni output (RESPEKT!!!)! To me je automatski navelo da pogledam i Technichsovu “stražnjicu“, i glede “čuda”, ni on me u tome pogledu nije razočarao. (Kasnije sam čitav sistem digitalno spojio na digitalni Yamaha 02R mixer i sve je perfektno funkcioniralo). Ali kada sam još malo bolje pogledao, ova dva kandidata ne samo da raspolažu sa digitalnim izlazima vec i sa MIDI konekcijom!!!! To sve nagovještava jednu izvanrednu BPM sinkronizaciju sa svim MIDI-kompatibilnim uređajima (npr. ritam mašinama kao i sa svim ostalim hardware ili software sekvencerima (Cubase, Logic.., naravno uklj. i Reason). Vrijedno spomena je i to da SL-DZ 1200 posjeduje i čitac / pisač za SD-kartice, koji u ovome slucaju ima višestruku funkciju:


· Memoriranje internih informacija (CUE-tačke, Loop-ovi)
· Za prenošenje muzičkog materijala u mp3 (NAPOMENA: za pisanje mp3 formata se koristi poseban program od Technicsa, razlog ovoga je zaštita autorskih i izvođačkih prava) ili AAC formatu kao i Wave-u
· Kao RECORDER, npr. Za snimanje čitavog DJ-seta

Numark CDX

Start / Stop / Display / Pitch / tasteri / dugmići i ostala braća
Kod Numarka, na raspolaganju stoje dva start/stop tastera (frontalno, lijevo i desno), kod kojih je čak moguće regulirati i brzinu njihove reakcije (0,25sec do 6sec). Numark posjeduje memoriju za 3000 CUE-tačaka koje se na veoma jednostavan način daju definirati. Technics-ov “starter” se nalazi (kao i kod SL-MK) na lijevoj strani, a poviše njega su smješteni kako CUE taster (po cd-u 4 CUE- tačke) tako i nam svima dobro poznati stroboskop koji kao i kod svog analognog pendanta osvjetluje “brzinsku” mustru na rubu tanjura. Oba dva kandidata posjeduju dobre i logički sortirane display-e koji osim standarnih informacija prikazuju i tzv. ID3-Tag, tj. dodatne informacije o izvođaču i muzičkom komadu:

· Numark:
display, u gornjem desnom uglu, dosta dobro očitljiv.

· Technics:
display, u samome centru player-a, (može se čak okretati oko svoje osi), za dobru očitljivost u svim svjetlosnim uslovima brine se mogućnost regulacije kontrasta.

Na ovome mjestu još vrijedan spomena je i REVERSE-šalter, kojeg posjeduju oba player-a.
Ovaj šalter, kao što se da i pretpostaviti, reproducira dati muzički materijal unazad ali ne latentno kao kod analognih gramofona, već momentalno!! Također se i tanjuri (sa malo mehaničkog zakašnjenja) u datom momentu počinju okretati sa suprotnim spinom. Nenadmašan i zadivljujući je i obrtni momenat (TORQUE) Numark-ovog tanjura, koji kao i kod TT-serije iznosi 5 Kgf/cm (ova vrijednost predstavlja trenutno referenciju na tržištu gramofona, kako analognih, tako i digitalnih). Skoro da sam zaboravio napomenuti jednu jako bitnu funkciju tj., PITCH CONTROL (PC), koja u ovim digitalnim turntable-verzijama, nadmašuje sve dosada viđeno:

· Numark:
PC se nalazi u gornjem desnom uglu, mogućnost regulacije je +- 6, 12, 25, 100%, vrijednost regulacije se kao i kod Technicsa može očitati na display-u.

· Technics:
PC se nalazi frontalno na desnoj strani (“kao” da mu je SL-MK nešto u rodu!!), mogućnost regulacije je +- 8, 16, 33, 50%, ove vrijednosti se kod reprodukcije mp3 formata reduciraju na +-8, 16%!!

Oba dva playera raspolažu sa tasterima za resetiranje PC-a kao i tzv. Pitch / Key – Lock – funkcijom / efektom, koja pri ekstremnim pitch-vrijednostima eliminira Miki Maus efekt (korekcija, slična “time stretching”-u).

DSP-efekti

· Numark:
u gornjem lijevom kutku sam zapazio dugmiće sa DSP-efektima (sonar, slide, chop, echo…), koji se mogu i automatski sinkronizirati sa muzičkim materijalom na cd-u, npr. chop efekt koji je uz to i sinkroniziran, zvuči zaista zastrašujuće dobro. Automatska sinkronizacija se naravno može i asinkrono / manuelno, uz pomoc TAP tastera, kontrolirati.
Izbor kao i regulacija se realizira pomoću Jog-dial-kontrole.

· Technics:
ovdje su DSP-efekti (old radio, air hammer, telephone…) smješteni u gornjem desnom kutu, u biti dosta identične kvalitete kao i kod Numark-a. Jako dobro zvuči tzv. VINYL-emulacija, koja u biti dočarava zvučnu prljavštinu jedne prave ploče.
Regulacija se vrši pomoću jednog +/- tastera.

Looping / sampling

· Numark:
Na centralnom podestu, pri samome vrhu, smješten je i jedan looper (sampler) koji
unatoč svojih skromnih performansi, izvrsno ispunjava svoju funkciju (ova “alatka” je veoma cijenjena, spašava prelaze, čini ih jednostavnijim, povećava kreativnu sliku DJ-a).
LOOP IN- taster startuje sampling, koji se okončava sa LOOP-OUT-tasterom, ovaj zadnji ujedno i automatski aktivira reprodukciju semplovanog materijala (LOOP).

· Technics:
U gornjem lijevom uglu nalaze se SAMPLING/ LOOP-BANK sa 4-tastera, koja dozvoljavaju samplovanje u trajanju od oko 40 sec (sa time da se to vrijeme može proizvoljno rasporediti na 4 direktorija).

U direktnoj usporedbi, Numark ima mjesta samo za jedan loop, osim toga Technics istovremeno moze reproducirati 2 loop-a a uz to postoji mogućnost memoriranja samplovanog materijala na već spomenutoj SD-kartici.
Veoma dobra stvar je da Numark dozvoljava obradu FRAME-ova od samplovanog materijala (sa ovom funkcijom se LOOP moze tačno definirati, kao i obraditi / rezati) što je dosta praktično i u biti neophodno za čiste i taktne loop-ove.

Cijena

Ma, prava "sitnica":
· Numark: ca. 900 EUR

· Technics: ca. 950 EUR

Na ovome mjestu treba spomenuti i to da dosta visoku nabavnu cijenu amortizira i činjenica da se u biti relativira nabavka dosta skupih (kao teško nabavljivih) vinyl ploča, da ne spominjem mogućnosti koje se pojedincu otvaraju sa mp3 i AAC reprodukcijom. Razumije se i gramofonske glave / igle su u ovome slučaju prošlost.

Praktični test

Napokon……
Pun emocija, praćenih velikim nestprljenjem, na Numark-ov tanjur sam postavio slipmate a zatim vinyl-atrapu (sa njom se u biti emulira ploča, isporučuje se zajedno sa player-om), te sam ubacio jedan cd sa “Miami Bass Electronic” glazbom. I glede čuda nakon što sam pritisnuo veliko i frontalno dugme za start sve je krenulo da se okreće, ne samo Numark-ov tanjur vec i sve oko mene!
Moja prva reakcija je bila zaustaviti tanjur i opaliti jedan cascade-pitch-scratch u staroškolskom maniru. U tom momentu sam bio jednostavno fasciniran, ma kakav gramofon, pa ovo je bolje od gramofona!!!
Uistinu svi moji pokreti na tanjuru su 1:1 utjecali na cd-koji je svirao. Pitch je također besprijekorno regulirao.

CD sa identičnom muzikom sam gurnuo i u Technics SL-DZ 1200, također kao i kod CDX-a sve je bilo OK i na svome mjestu. Jedan od nedostataka sam uočio u malo labavoj vinyl-atrapi koja baš ne onemogućava preciznost rada kao sa CDX-om, osim toga slabiji obrtni moment tanjura (naročito kod scratch-eva), ovdje SL DZ 1200 jednostavno nemože dostići razinu od CDX-a.

Mene osobno je Numark CDX više impresionirao od Technics SL-DZ 1200-a koji ljepše izgleda, ima ulaz za SD-karticu, raznovrsniji LOOP-er….. Međutim sve je to nevažno, jer jedan profesionalni CD-TURNTABLE-EMULATOR mora kao i njegovi analogni preci, imati: 12 incha tanjur, veliki pogonski TORQUE od istoga, dobar PITCH, robušnost za rad i u lošijim uslovima, a zatim finese kao:dobre efekte, solidan LOOP-er…

Autor: Damir Lihović

Umek – Recon Warriors 001

Recon Warriors je proizvod potpune odanosti i čiste strasti prema najkvalitetnijoj techno glazbi. Label je osnovan 2004. od strane Marka Nastića, zvijezde u usponu, koji je sada širom poznat kao jedan od potencijalno najboljih techno dj-a širom svijeta. Marko je sada najpoznatiji istočno europski dj čija je full time dj karijera počela 1995. u njegovim teenagerskim godinama, sa impresivnim rasporedom od 150-200 nastupa godišnje. Nakon što je puštao skoro 10 godina na underground sceni i probio se u globalnu superstar techno ligu posljednjih godina, 2002. godine je pokrenuo i svoju vlastitu produkciju koja je doživjela nevjerovatan uspjeh za tako mladog artista. Njegova prva izdanja na Recycled Loops i Earresistable labelima, kao i remixi za Dark House Music, Basehound, Badgirls i Fargo labele, doživjela su uspjeh ne samo od širokog spektra dj-a, uključujući Carl Coxa, Adama Beyera i Marca Carole, nego i od strane publike širom svijeta.

Godina 2004 – vrijeme je da predstavimo svježi srpski zvuk kombiniran sa vrhunskim produkcijskim vještinama, 'dostavljen' na Markovu killer labelu 'Recon Warriors'. Prvo izdanje 'Recon Warriors 001' je produkcija Umeka, slovenskog kuma techna, donoseći funky tribal techno killer bombu. Čak i sa njegovim vrlo pretrpanim rasporedom, i dalje uspijeva producirati impresivan broj high quality dancefloor techno stvari.
Upcoming: drugo izdanje predstavlja mladog i talentiranog srpskog producenta Kobaye. Stay tuned for more…

Intervju: Alex Flatner (D)

Iz svog iskustva što nam možeš reći o atmosferi u Hrvatskoj?

Bio sam samo jednom u Hrvatskoj i to nedavno na Funk Festivalu u Šibeniku. Bilo je zaista sjajno doći u zemlju odakle je dio moje obitelji. Ljudi su ovdje vrlo dragi i prijateljski raspoloženi, a atmosfera na partiju je bila sjajna. Ovom prilikom ću zahvaliti svima koji su došli na Funk Festival.

Reci nam par riječi o Monoidu i producentima koji izdaju tamo..

Monoid je techno label koji je uvijek u potrazi za vrlo kvalitetnim techno stvarima. Uvijek izaberemo prave producente što je veliki plus za Monoid izdanja. Monoid je trenutno izbacuje stvari koje imaju elemente funky techna i detroita. Dosada su za nas izdavali Oxia, Umek, Leandro Gamez, Bando, Samuel L. Session, Adam Jay, Felipe & Nicolas Bacher, Bryan Zentz, Paul Mac, Stanny Franssen, Stryke i ja.

Kakva je tvoja pozicija u Monoidu?

Ja sam glavna i odgovorna osoba Monoid Recordsa.

Koji su tvoji dosadašnji, a koji budući projekti/izdanja?

U prošlosti sam izbacio stvar na Black-Nation sa Jay Denham-om, zatim imam izdanje na Equator-u od Gayle San, britanskom labelu Maelstrom i berlinskom MFS-u. Osim toga napravio sam nekoliko remixa za ew Order,s Crystal, Blue Amazon, R-Factors, Tom Wax. Uskoro na Monoidu izbacujem izdanje koje uključuje remixe od Paul Mac-a i DJ Dweed-a koji slavi svoje prvo izdanje na Monoidovom sublabelu Circle. Na Circle ću još izbaciti par svojih stvari koje će uključivati remixe by Dan Corco i Adam Jay. Tu je u pripremi i moj remix legendarne tech-house stvari PLASTIC CITY.

Koji softver koristiš za produkciju?

Logic 7.1 i Live 5.1

Koju vrstu glazbe preferiraš?

Kod kuće volim slušati Lounge i Jazzy stvari. Kao DJ puštam dosta funky, tech-housy, techy stvari. Ne prežestoko ali ne i premekano.

Koji su ti omiljeni producenti i DJ-i?

Najviše volim produkciju Joris Voorna i Bryan Zentza. Imaju strašne uratke.
Od DJa iznenađen sam odličnim svirkama Strykea iz Miamia koji je već par puta napravio urnebesnu atmosferu.

Voliš li više svirati na velikim eventima ili u klubskom ugođaju?

Volim obe stvari. Veliki događaji su dobri za stjecanje iskustva, a kada želim glazbom prodrijeti više među ljude tada mi je klubska atmosfera draža.

Kakva je situacija na sceni u Njemačkoj? Koja glazba je sada popularna tamo?

U posljednje dvije godine glazbena scena se totalno promijenila u Njemačkoj. Nijemci sada najviše briju na minimal techno, house i electro stvari. In the last 2 years, the musical scene has totally changed in Germany.

Koje ti je mjesto najbolje za ljetne svirke?

Imam ih puno pa ću spomenuti ono najbolje, a to je Barcelona. Lijep grad a uz to jako dobar za partijanje.

Što možeš poručiti čitateljima KS i partijanerima u Hrvatskoj?

… Stay as you are and keep in Rockin … Alex

{snippet 1}