Bryan Zentz – Monoid DJ Mix
Započinje sa stvari od legendarnog The Scientista koja je bass heavy dub reggae, pa nastavlja preko minimal house klasika uključujući Basic Channel: "Phylyps Trak2" koja je jedna od prvih Bryanovih ploča koje je kupio kad je počeo s DJ-anjem. Nakon toga stižu nešto ritmičniji tonovi, nešto brže stvari od Misjaha, Cari Lekebuscha, SLS-a i drugi. Tada dolazimo do drugog dijela ovog seta kada Zentz upotrebljava sve sporije i melodičnije zvukove. U ovom mixu posebno treba obratiti pozornost na produkcije od The Scientists, Basic Channel, Stryke & Santos, Paul Brtschitsch, Markus Mehta, Samuel L. Sessions, DJ Misjah, Cari Lekebusch te još nekoliko neobjavljenih uradaka. Izuzetno plesan mix. Evo i trackliste:
1 Scientist: "Step It Up (Dan Donovan for Don Letts Dub Cartel Remix) Select Cuts
2 Hugg & Pepp: "Mazarin" Dahlbackk
3 Basic Channel: "Phylyps Trak2" Basic Channel
4 HDF & Bons feat Street Players: "Frique" Inuendo
5 DJ Linus: "Who Stole The Soul (David Duriez & Phil Weeks Remix)" Brique Rogue Traxx
6 Stryke & Santos: "Amazon" Circle Music
7 Player: "18" Player
8 DJ Misjah: "Seaside" Wet Music
9 Bryan Zentz: "May Your Blade Chip & Shatter (Joel Mull Remix)" Disruptor
10 Michael Forzza: "Exposure (Voodooamt Remix)
11 Felipe & Nicolas Bacher: "Titanium Bass Alloy" Primate
12 David F: "Injected" Monoid
13 Cari Lekebusch: "Exed Out" Tortured
14 Samuel Session: "Cool For School" SLS
15 Bryan Zentz "Equation Steppers" Disruptor
16 Jah Scoop & Daddy Spanners: "Reporter" Highwire
17 Faculty-X: "Observer" Superbra
18 Noah Pred: "Mutuality (Adam Jay Remix) Azure
19 Rob Rowland: "The Umbro Chance" (Diego Remix)" Adrenogroov
20 Markus Mehta & Stefan Riedel "Overseas" (Paul Brtschitch remix) Circle Music
Budućnost DJ tehnike: Vinyl, CD ili MP3? (I. dio)
Ipak
pred vratima je novi način snimanja … MP3 DJ-stvo je novi trend sadasnjosti i budućnosti, a to ne znači mnogo rada i muke, nabave glazbenih uradaka, beskonačnog učitavanja i snimanja. Zbog toga newcomeri i pustaci muzike dobivaju svoju priliku.
No do toga još nije došlo u globalu, te u tom smjeru postoji više paralelnih trendova razvoja. U središtu razvoja mnogih proizvodjaca MP3-DJ-programa i CD-Playera nalazi se danas i simulacija vinyla pomocu kompjutera, MP3 programa i normalnog DJ hardwera, mixete , gramofona te kodnih vinyla ( FINAL SCRATCH, SERATO SCRATCH, D-VINYL ).
" Najnoviji standard " je ( mada, meni i nije jer rodilo se nesto novije a o tome cemo drugom prilikom ) original HO2 nizuzemski izum, koji je kasnije prodan firmi STANTON "Final Scratch", kako bi vinyl sluzio za reprodukciju digitalne glazbe, te se vec neko vrijeme, kao i oni drugi proizvodjaci, mogu nabaviti u trgovinama.
Komu je što potrebno?
Odgovaraju li novi aparati i programi koji dolaze na tržište zahtjevima DJ-a?
Široko rasprostranjena klutura vinyla, dvostranih ploča, ima svoj šarm, vrlo je jednostavna te se zvučno bolje mogu reproducirati vlastiti ili tuđi unikati nego li na CD-u i MP3-Playerima.
Je li to tako loše, da komandni pult CD-Playera katkada izgleda kao pilotska kabina u zrakoplovu? Ne bi li trebali izumitelji s nešto više suzdržanosti
pristupati novim tehnologijama?
Mnogi CD-DJ-i poznaju već dugo vremena to moderno sredstvo u odnosu na viniyl-e. Samo jednom točkom se može označiti CUE POINT, da od nje Mix odmah krene punom snagom, bez straha od kašnjenja. Osim toga mogu se korisiti mnogobrojne Loop- i -Sample funkcije; n.pr. kako bi se složio dulji uvod, ili kako bi se više puta ponovilo neko posebno zanimljivo mjesto te razni efekti kao filter, echo, brake, scratch i sl.
MP3-DJ-program "Traktor" sa svojom Loop funkcijom ima mogućnost, da se Mix više puta ponovi i preradi, a to DJ-u otvara nove mogućnosti. Tako se može na bilo kojem mjestu u reprodukciju ubaciti neki Loop u unaprijed određenom trajanju.
Program će u svakom slučaju prepoznati pravilan BPM-e, te se tako može upotrebljati Loop, a da se ne moraju označavati nikakve Loop-točke. Osim toga Dj može svoje Mix-eve snimiti, i u njih ubaciti neke sekvence koje još više uljepšavaju njegov Mix, te onda to opet snimiti i reproducirati.
DJ će u klubu u normalnim okolnostima naći određenu opremu. To su većinom dva gramofona, mixer i jedan CD-Player za silu ili za neke vlastite uradke. No u praksi nije tako jednostavno jedan takav Setup prilagoditi vlastitim potrebama, posebno ako on nije jedini koji će te večeri " vrtiti " glazbu. Nije nikakav problem na mixer priključiti dva chinc-izlaza od CD-Playera ili drugog uređaja. No, nešto će teže biti naći koliko toliko prikladno mjesto za računalo, ili za još neki CD-Player, na radnom mjestu koje je već donekle definirano.
Još je teže priključiti monitor, a bolji Laptop bas i nema svatko.
Mac-Laptopi nisu prikladnji za audio-programe, jer profesionalni DJ-programi postoje u prvom redu za PC-e. Kod mnogih PC-Laptopa je teško dobiti pravi pregled stvarne kvalitete zvuka. Zapravo, ne postoji još niti jedan proizvođač Laptopa, koji bi ozbiljno krenuo putem proizvodnje Laptopa koji bi bio namijenjen glazbenicima i DJ-ima, n.pr. s velikim audio-mogućnostima ili barem s malom tastaturom za glazbenike.
Svatko si mora sam nabaviti sva moguća poboljšanja, a to znači mrežu kabela i probleme s usklađenošću. Ali apsolutno je potrebno usb-ulaz koji danjasni svaki novopeceni laptop ima, kako bi se bez problema moglo s DJ-kolegama izmjenjivati Backup-podatke i podatke na Desktop-ovima iz kompjutera.
Napisao: Saša Krnjić (DJ NR-HR)