Skip to main content

Izdavačka kuća PDV slavi svoj 11. rođendan!

U svojoj suštini label drži svojevrstan stav, između ostalih i da se u trenucima umiranja diskografije s tim mogu baviti samo zaljubljenici bez kompromisa, pogotovo kada je riječ o nezavisnoj sferi izdavaštva.

A kakav bi to rođendan bio da ne razvesele svoje posjetitelje i kupce, i zato od 2. 11. do 9. 11., svi kupci u PDV prodavaonici ploča u Međimurskoj 21, na 1. katu Pločnika, ostvaruju 20% popusta na sva PDV izdanja!

Motivirani ljubavlju prema gramofonskim pločama članova tima od malih nogu, pogotovo u doba koje je obilježio značajan pad prodaje fizičkih nosača zvuka, pokrenut je PDV tj. Prekomjerna Doza Vinila. Ponajprije da bi pomogli i izdanjima dodatno osnažili i promovirali domaću i regionalnu nezavisnu scenu, stilski neodređeni, objavljujući ono što smatraju među ponajboljim ostvarenjima, u startu frustrirani znajući da ne mogu stići baš sve. I eto, unatoč predviđanjima da će dominacijom downloada i streaminga fizički mediji polako nestati, PDV je – i to ne jedini – danas sve jači, objavivši u minulom razdoblju više od 80 izdanja, te nekolicinu singlova, od kojih je gotovo pola izdanja do sada rasprodano.

Dosadašnjim se radom PDV prometnuo u jednu od agilnijih nezavisnih izdavačkih kuća, s naglaskom na izdanja regionalnih izvođača raznolikih žanrova i stilova

Uz dominaciju vinila kao medija, PDV dakako objavljuje i na drugim formatima i oblicima produciranjima, pa je istovremeno ili ubrzo nakon zaslužio i inačice:

PDV – Puna Digitalna Vreća – za digitalna i CD izdanja, kao i

PDV – Pakleno Dobar Video, za produkciju video spotova i ostalih video materijala.

Uz dosad objavljena izdanja, do kraja godine stižu novi albumi Ivana Komlinovića i Plazmaticka, a kroz rođendanski mjesec i najave novih izdanja koja očekujemo u 2025. godini!

Dosadašnjim se radom PDV prometnuo u jednu od agilnijih nezavisnih izdavačkih kuća, s naglaskom na izdanja regionalnih izvođača raznolikih žanrova i stilova. Izvođači iz sfere dub, punk, hip-hop, rock, hardcore, alternative, jazz, world music te elektroničkog izričaja našli su izdavački dom svojim glazbenim djelima. PDV je više puta nagrađen Ambasadorom kao „Najbolja nezavisna izdavačka kuća“ u Hrvatskoj 2018. i 2020., te u Hrvatskoj i regiji (2023.).

Spoj generacija u zvuku na novom izdanju Tit Zero Recordings etikete

“Live Forever EP“ 15. je izdanje na renomiranoj glazbenoj etiketi koja je opet uspjela okupiti neke od najkvalitetnijih artista regionalne scene, ovaj put na 3 tracka – “It’s Never Too Late”, “A Gift To You Out Of Us” i “So Simple” na kojem gostuje mlada DJica Yelisaveta, ali s vokalom, čiji doprinos na mikrofonu dodaje poseban sloj emocije, teksture i strasti u cjelokupnu kompoziciju.

“Live Forever EP“ predstavlja suptilan miks house groove-a i tech zvuka sa sirovim beatovima i naglašenim bas linijama koje pokreću publiku na ples. Milićević donosi prepoznatljive deep house elemente, bogate teksture i sofisticirane tranzicije, dok Dakman ubrizgava energiju i sirovu techno snagu u svaki takt. Njihov zajednički rad funkcionira harmonično, kao dijalog dvije epohe, a u tome pomaže i Yelisavetin vokal, koji povremeno izranja iz miksa s dubokim, zavodljivim porukama, donoseći organsku dimenziju cjelokupnom iskustvu.

Izdanje predstavlja balans između klasičnih house tonova i modernih, sirovih techno trenutaka, stvarajući zvuk koji je podjednako namijenjen plesnom podiju, kao i za slušanje u intimnijim ambijentima.

“Live Forever EP“ dostupan je putem Bandcamp platforme:

Dejan Milićević jedan je od pionira techno glazbe u Srbiji, regionalni DJ koji je nastupio na 4 kontinenta, producent s više od 40 izdanja, a u svojoj bogatoj 20 godišnjoj međunarodnoj karijeri Dejan je nastupio na svim najbitnijim festivalima i klubovima u Europi. Osnivač je Tit Zero Recordings etikete i projekta “Body Talks”.

Dakman je nastupao uz imena kao što su James Zabiela, Hot Since 82, Toman, i Pan-Pot, i bio gost na “Body Talks” projektu Dejana Milićevića. Suosnivač je brenda i etikete Mindless, poznate po underground partijima u Beogradu i Novom Sadu. Njegova izdanja mogu se naći na labelima Headroom i Let’s Mix It.

Yelisaveta je klasično obrazovana glazbenica, sada DJ i producentkinja. U svojoj glazbi spaja istok i zapad, inspirirajući se ritmovima Balkana, Bliskog istoka, Latinske Amerike i Afrike. Kao pobjednica DJenerates natjecanja nastupala je u Amnesia klubu na Ibizi u rujnu 2024. Trenutno nastupa u Srbiji i inozemstvu.

Jubilarno 5. izdanje BLEMC-a 1. i 2. studenog u Banjaluci

Jubilarna je 5. godina konferencije BLEMC, svojevrsnog biltena o elektroničkoj glazbi koja okuplja najznačajnije regionalne organizatore muzičkih festivala s elektroničkom glazbom, ali i najznačajnijih sudionika kreativne industrije, koji su u vezi s regionalnom elektroničkom muzičkom scenom.

Kao i u dosadašnjim izdanjima, i ovogodišnja banjalučka konferencija o elektroničkoj muzici kroz više segmenta naglašava nove trendove u glazbenoj produkciji, ali na dnevni red postavlja najznačajnije teme koje prodiru u bit svjetskog, pa i regionalnog glazbenog elektroničkog pokreta, promišljajući o kulturi koja je u posljednjih nekoliko desetljeća postala dominantna na svjetskoj glazbenoj sceni.

Program konferencije počinje 1. studenoga i to uz održavanje događaja na dvije kultne banjalučke lokacije: u barovima Hogwarts i Funky House, a nastupit će: Alen Vilendecic, Yodda, Red Nine, Wade Newhouse, Davinči, Jan Frost, Vuk, inače mladi izvođači od kojih su mnogi prošli i respektabilnu Atomic DJ akademiju pod vodstvom jednog od najznačajnih produkcijskih i DJ imena u BiH Mladena Tomića.

Panel diskusija u Domu omladine, Banja Luka zakazana je za subotu, 2. studenog od 12 sati pod nazivom: “Utjecaj festivala na clubbing“ i okupit će značajne pojedince i organizacije, koje će pod palicom moderatora Danijela Dakića razmatrati različite utjecaje i posljedice u korelaciji regionalne i svjetske clubbing scene i muzičkih festivala.

Gosti panela su: LMF Festival, Hrvatska / Damir Lovrić, Freshwave Festival, BiH / Strahinja Grahovac, Garden of Dreams Festival, BiH / Renad Čelik, Imperium Fest, BiH / Inis Bahić, Mladen Tomić, BiH / Dj, producent i vlasnik izdavačke kuće.

Nakon panela posjetitelje očekuje radionica pod nazivom „Sve što ste ikada željeli pitati o glazbenoj produkciji, a nista imali koga“, koju će držati dobro poznato regionalno DJ i produkcijsko ime Marko Milicevic / Gramophonedzie. Nakon diplomiranja dizajna zvuka na Beogradskoj akademiji umetnosti, Marko je komponirao muziku za filmove, reklame i video sadržaje. Godine 2009. objavio je planetarni hit „Why Don‘t You“, koji je kombinirao klasični jazz sa modernim elektroničkim zvukom, a što ga je dovelo na britansku Top 40 listu. Osvojio je mnoge nagrade, uključujući MTV za najboljeg izvođača u Adria regiji. Marko se posvetio podučavanju produkcije elektroničke glazbe na SAE institutu i Lets Mix IT akademiji, pomažući mladim muzičarima da pronađu svoj put.

Konferencija se završava drugom večeri nastupa u barovima Hogwarts i Funky House i to uz nastupe: Gramophonedzie, Machado, Cortez Junior, Jimmy, Surrender discipline, Mekhu, Aljoša, a napominjemo da su svi sadržaji na ovogodišnjem BLEMC-a potpuno besplatni!

Ikonska Jennifer Cardini koja svira house s energijom techna otkriva svoju filozofiju DJ-inga

Poznata po svom besprijekornom spoju electra, housea i minimala, na sceni je aktivna preko dva desetljeća. Rođena u Monaku, odrasla u Nici, Cardini je svoj put započela u underground rave sceni ranih 90-ih gdje je prvi put osjetila pripadnost u raznolikim i inkluzivnim prostorima. Ta rana iskustva oblikovala su njezinu viziju DJ-inga, kao i karijeru koja ju je odvela iz kultnih pariških klubova poput Pulpa i Rexa te do najpoznatijih svjetskih lokacija, uključujući berlinski Panorama Bar i festivale poput Burning Mana.

Kako Cardini opisuje u jednom intervjuu, njezin prvi susret s elektroničkom glazbom bio je u klubu Limelight u Cannesu, inspiriranom njujorškim klubom. Ta noć ostavila je neizbrisiv dojam. “Imala sam sedamnaest godina i prvi put sam se u svojoj mladosti osjećala kao da pripadam. Publika je bila vrlo raznolika i queer, a postojala je snažna povezanost i zajedništvo,” prisjeća se. To iskustvo probudilo je strast prema glazbi i zajednici koja će postati obilježje njezinih setova, oblikujući njezin pristup kao umjetnice i selektorice.

Kroz svoju je karijeru Cardini postala poznata po stilu bez striktnih žanrovskih ograničenja, pristupu koji naziva “skakanje po žanrovima.” Za nju je miješanje različitih stilova ključno za pričanje priče, a DJ-ing opisuje kao čin istraživanja. “Volim ‘skakanje po žanrovima’ – to je suština DJ-inga za mene“, otkriva u intervjuu za 15questions.net. Cardini setove kreira s jasnom pričom u mislima, često počinjući s odabirom zadnje pjesme koju želi pustiti jer ona postaje “odredištem” glazbenog putovanja. Taj pristup daje njezinim setovima poseban emotivni put, vodeći publiku kroz visoke i niske trenutke intenziteta i introspekcije.

Ipak, unatoč pomnom planiranju, Cardini ostavlja prostor za spontanost i prilagodbu. Ona ostvaruje ravnotežu između pripreme i improvizacije jer svaki set započinje s čvrstih dvadeset minuta osnove, a zatim dopušta atmosferi u prostoru i energiji publike da usmjere njezin odabir. “Nakon tih prvih 20 minuta počinjem puštati odabrane pjesme i tada zabava počinje!” Njezina fleksibilnost za pultom omogućava joj da se prilagodi raspoloženju u klubu, stvarajući stalno “promjenjivu priču s publikom“. 

U središtu Cardinine filozofije DJ-inga je predanost autentičnosti i emocionalnoj povezanosti, što često znači izbjegavanje složene opreme i efekata. Umjesto toga, inspiraciju nalazi u samoj glazbi. “Glazba koju biram i odabirem potiče moju kreativnost više od opreme koju koristim,” ističe, preferirajući jednostavniji pristup koji naglašava “dušu” svake pjesme. Minimalističkom filozofijom stavlja fokus na osobnom glazbenom putovanju kojeg prenosi bez distrakcija. 

Za razliku od DJ-eva koji sebe doživljavaju kao “edukatore,” Cardini odnos s publikom vidi kao teniski meč. “Ne slažem se u potpunosti s konceptom da sam samo ‘edukator’, jer to znači da odnos ide samo u jednom smjeru. Mi učimo zajedno, moji setovi su partnerstvo, razmjena s publikom koja me razvija kao umjetnicu kako bi mogla donijeti nova iskustva.

Iako se svijet elektroničke glazbe i DJ-ing drastično promijenio tijekom godina, Cardini ostaje pri mislima koje je imala prema ovoj strasti od svog prvog dana. Ne gleda što budućnost nosi, već je usredotočena na sadašnjost – na povezanost s plesnim podijem, na putovanju kojeg priprema svakim setom i energijom kojeg dijeli s publikom. Za Cardini, magija DJ-inga leži upravo u tim prolaznim trenucima, gdje glazba postaje most koji povezuje umjetnika i publiku, trenutak po trenutak.

Jedan takav magični trenutak za proživjeti s Jennifer Cardini imat će priliku zagrebačka publika ove subote u Petom Kupeu u sklopu nove Sequences večeri. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

Burning Man srlja u propast? Direktorica traži 20 milijuna dolara donacija za opstanak festivala

Direktorica festivala Burning Man pokrenula je crowdfunding kampanju jer je ovaj neprofitni festival kako ona tvrdi dosegao financijsku “prekretnicu.”

U detaljnoj objavi na web stranici Burning Mana, Goodell je otkrila kako festival traži “iznimno hitnu” financijsku podršku kako bi se festival mogao održati sljedeće godine. Goodell objašnjava da se Burning Man suočava s “nedostatkom novca” te da mora prikupiti 20 milijuna dolara još ove godine.

foto: Mattias Löw

Veliki manjak prihoda koji uzrokuje trenutnu krizu s novcem uglavnom dolazi od toga što se skuplje ulaznice za 2024. godinu nisu prodale prema planu“, tvrdi Goodell te dodaje “Ovaj manjak od 5,7 milijuna dolara, zajedno s padom prihoda od 3 milijuna dolara od glavne prodaje ulaznica i propusnica za vozila, znači da se naš cilj za godišnje donacije do kraja godine praktički udvostručio na gotovo 20 milijuna dolara.

Prema direktorici, Burning Man kao neprofitni festival bilježi rekordno visok interes i posjećenost posljednjih godina. Samo u 2023. godini tvrdi da je festival posjetilo preko 170 tisuća ljudi. Unatoč tome, ove godine ulaznice za Burning Man su bile dostupne tjedan dana prije planiranog početka festivala, dok se nekoć festival znao rasprodati u samo 30 minuta

foto: Mattias Löw

Burning Man kao neprofitna organizacija također radi na “preispitivanju i restrukturiranju operacija te smanjenju očekivanih troškova za 2025. (i u budućnosti) za nekoliko milijuna dolara“, objašnjava Goodell što znači da će dio zaposlenika dobiti otkaz, dijelu će se smanjiti plaće, a smanjit će se i troškovi oko dobavljača.

Opcija da se ranije započne prodaja ulaznica za sljedeću godinu “samo bi odgodila problem,” zaključila je Goodell, a povećanje cijena ulaznica “onemogućilo bi dijelu Burnera sudjelovanje i bilo bi u suprotnosti s našim načelima“, stoga je jedina opcija spašavanja festivala putem donacija.

Dobar Disco se vraća uz gosta iz kolijevke house glazbe – Jamieja 3:26

Ovaj event održao se svega nekoliko puta do sada, prvi puta još davne 2017., zatim kao drugi floor na Dobrom Houseu, a 2019. prvi puta u većem solo izdanju. Od onda je duh Dobrog Disca prisutan na svakom tradicionalnom Dobrom Božiću. Zadnji Dobar Disco dogodio se točno godinu dana prije sljedećeg datuma kao kolaboracija s drugim disco projektom – Discotonom.

Novo izdanje Dobrog Disca predvođenom posebnim gostom iz kolijevke house glazbe Chicaga – Jamiejem 3:26 zakazano je za petak 8. studenog u Petom Kupeu.

Plesni podij Jamieja 3:26 mjesto je na kojem se ljubitelji glazbe i partijaneri jednostavno prepuštaju ritmu. Vođen željom da ljudima pruži oslobađajući izlaz, Jamie je prepoznat za svoj vrhunski odabir glazbe. Iako putuje diljem svijeta i njegovo ime nalazimo na raznim lineupovima, Jamie i dalje nastavlja razvijati svoje glazbene vještine s kojima pomiče granice. Događaji na kojima je svirao u proteklih godinu dana vrijedni pažnje su između ostalog Chosen Few u Chicagu, Defected Croatia te otvorenje londonskog superkluba Drumsheds.

Groove je osjećaj koji dominira Jamiejevim setovima, koje on kreira spajajući trideset godina stare, zaboravljene dragulje s najnovijim hitovima. Jamiejeve produkcije jednako su upečatljive kao i njegovi setovi, a kao voditelj 3:26 Recordsa nastavlja njegovati svoj zvuk i podržavati buduće talente. Jamie je iskusan i u remiksanju, a njegov posljednji remix Glitterboxove trake ‘Gonna Be Alright’ koja je postala nezaobilazan izbor među cijenjenim DJ-ima. Beskompromisno autentičan, Jamie 3:26 utjelovljuje budućnost Chicago house glazbe.

Uz Jamieja 3:26 nastupa još i Hrwo E koji donosi svoj prepoznatljiv spoj housea i disca, kao i moćni duo Tom Bug & Grooveline.

Očekujte čiste house i disco vibracije cijelu noć“, ususret novog disco plesnjaka poručuju iz Dobrog Housea.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

FB EVENT: Dobar Disco w/ Jamie 3:26