Skip to main content

Budućnost DJ tehnike: Vinyl, CD ili MP3? (I. dio)

Ipak  pred vratima je novi način snimanja 

MP3 DJ-stvo je novi trend sadasnjosti i budućnosti, a to ne znači mnogo rada i muke, nabave glazbenih uradaka, beskonačnog učitavanja i snimanja. Zbog toga newcomeri i pustaci muzike dobivaju svoju priliku.
No do toga još nije došlo u globalu, te u tom smjeru postoji više paralelnih trendova razvoja. U središtu razvoja mnogih proizvodjaca MP3-DJ-programa i CD-Playera nalazi se danas i simulacija vinyla pomocu kompjutera, MP3 programa i normalnog DJ hardwera, mixete , gramofona te kodnih vinyla ( FINAL SCRATCH, SERATO SCRATCH, D-VINYL ).

U sjeni tih trendova nastaju projekti koji s JOGom jednostavno simuliraju gramofon (bez ručice). Takavi su novi DJ-CD-Playeri. S takvim profesionalnim CD -playerima su po prvi put i glasoviti scenski-DJ-i otkrili da CD medij može poslužiti i za njihove svrhe. (Grooverider je prema godišnjem prikazu "Knowledge" bio napola uspješan). Prošla su vremena kada su neki proizvođači mogli prespavati neki trend, kako bi drugi mogli nametnuti nove standarde jer novi standardi se radjaju svake godine.

" Najnoviji standard " je ( mada, meni i nije jer rodilo se nesto novije a o tome cemo drugom prilikom ) original HO2 nizuzemski izum, koji je kasnije prodan firmi STANTON "Final Scratch", kako bi vinyl sluzio za reprodukciju digitalne glazbe, te se vec neko vrijeme, kao i oni drugi proizvodjaci, mogu nabaviti u trgovinama.

Komu je što potrebno?
Odgovaraju li novi aparati i programi koji dolaze na tržište zahtjevima DJ-a?

Široko rasprostranjena klutura vinyla, dvostranih ploča, ima svoj šarm, vrlo je jednostavna te se zvučno bolje mogu reproducirati vlastiti ili tuđi unikati nego li na CD-u i MP3-Playerima.

Je li to tako loše, da komandni pult CD-Playera katkada izgleda kao pilotska kabina u zrakoplovu? Ne bi li trebali izumitelji s nešto više suzdržanosti
pristupati novim tehnologijama?

Mnogi CD-DJ-i poznaju već dugo vremena to moderno sredstvo u odnosu na viniyl-e. Samo jednom točkom se može označiti CUE POINT, da od nje Mix odmah krene punom snagom, bez straha od kašnjenja. Osim toga mogu se korisiti mnogobrojne Loop- i -Sample funkcije; n.pr. kako bi se složio dulji uvod, ili kako bi se više puta ponovilo neko posebno zanimljivo mjesto te razni efekti kao filter, echo, brake, scratch i sl.

MP3-DJ-program "Traktor" sa svojom Loop funkcijom ima mogućnost, da se Mix više puta ponovi i preradi, a to DJ-u otvara nove mogućnosti. Tako se može na bilo kojem mjestu u reprodukciju ubaciti neki Loop u unaprijed određenom trajanju.

Program će u svakom slučaju prepoznati pravilan BPM-e, te se tako može upotrebljati Loop, a da se ne moraju označavati nikakve Loop-točke. Osim toga Dj može svoje Mix-eve snimiti, i u njih ubaciti neke sekvence koje još više uljepšavaju njegov Mix, te onda to opet snimiti i reproducirati.

DJ će u klubu u normalnim okolnostima naći određenu opremu. To su većinom dva gramofona, mixer i jedan CD-Player za silu ili za neke vlastite uradke. No u praksi nije tako jednostavno jedan takav Setup prilagoditi vlastitim potrebama, posebno ako on nije jedini koji će te večeri " vrtiti " glazbu. Nije nikakav problem na mixer priključiti dva chinc-izlaza od CD-Playera ili drugog uređaja. No, nešto će teže biti naći koliko toliko prikladno mjesto za računalo, ili za još neki CD-Player, na radnom mjestu koje je već donekle definirano.

Još je teže priključiti monitor, a bolji Laptop bas i nema svatko.

Mac-Laptopi nisu prikladnji za audio-programe, jer profesionalni DJ-programi postoje u prvom redu za PC-e. Kod mnogih PC-Laptopa je teško dobiti pravi pregled stvarne kvalitete zvuka. Zapravo, ne postoji još niti jedan proizvođač Laptopa, koji bi ozbiljno krenuo putem proizvodnje Laptopa koji bi bio namijenjen glazbenicima i DJ-ima, n.pr. s velikim audio-mogućnostima ili barem s malom tastaturom za glazbenike.

Svatko si mora sam nabaviti sva moguća poboljšanja, a to znači mrežu kabela i probleme s usklađenošću. Ali apsolutno je potrebno usb-ulaz koji danjasni svaki novopeceni laptop ima, kako bi se bez problema moglo s DJ-kolegama izmjenjivati Backup-podatke i podatke na Desktop-ovima iz kompjutera.

Napisao: Saša Krnjić (DJ NR-HR)

Intervju: Aleksij (SLO)

Ja sam house dj….. sviram house glazbu koja je raznolika jer se čuju različiti utjecaji. Puštam sve što mi se svidja pa neka bude deep, electro, progressive, tribal,……. boring je da cijelu večer svira ista muzika,,,barem meni.

2. Koliko se razlikuje atmosfera na partijima kada sviraš u Sloveniji od atmosfere u Hrvatskoj?

Pa tesko je govoriti o razlikama…razlika je kad je dobar i kada je slab party. Svaki grad ima neku svoju specifiku po koji ga volis ili …..

3. Kako ti se svidja svirati u Splitu? a kako u ostalim gradovima u Hrvatskoj? Ima li razlika?

U Splitu mi je uvjek drago svirati jer je publika dobra i svidjaju mi se klubovi. Up and Down prije,Metropolis sada. Nadam se da se uskoro vidimo. Nema neke velike razlike izmedju dalmatinskih gradova u kojim sviram.

4. Da li je u Sloveniji trenutno popularniji house ili techno i zbog cega?

Mogo kazat ovako….Kad se rade veliki partiji na kojim imas i house i techno floor ima uvijek više ljudi na techno flooru. Ima puno mladih. Starija publika ima priliku svake sedmice izlaziti uskoro u svakom gradu na house clubbing i na veće partije ne izlazu…..techna u manjim klubovima nema
puno…

5. Produciraš li glazbu (i za koje labele trenutno izdaješ)?

Trenutno se priprema novi materijal, za kojeg neznam na kojem labelu cu izdat.

6. Koje karakteristike netko mora imati da bi bio dobar DJ?

Mislim da su bitni feeling za muziku i komunikacija sa publikom……karizma. Tehniku moze svaki naučiti….

7. Koji su po tebi 3 najkvalitetnija dj-a i 3 najproducenta iz područja elektronske glazbe koju ti najviše preferiraš?

Ko producenti u zadnje vrijeme se mi svidjaju Steve Lawler, Nic Fanciulli, Steve Angello ali ima i drugih…..Ko dji mi se svidjaju Sander Kleinenberg, Carl cox, Derrick Carter…..

8. Poruka citateljima klubske scene….

Uvijek Positive!