Skip to main content

Yakka: -Nisam tip koji bi mogao cijeli život forsirati jedan žanr i jedan zvuk-


Novogradiški DJ i producent, Yakka prepoznatljiv je po svojoj širokoj lepezi house zvuka te neizostavnim šiltericama koje nosi na svakom partyju. Je li Yakki teže odabrati trake koje će se pronaći u setu ili pak šiltericu koju će imati za vrijeme istog seta, samo je dio pitanja na koje nam je odgovorio.

Pozdrav Yakka, kako si? Kako ti teče za sada 2023.

Pozdrav i vama te vašim čitateljima! Hvala na pitanju, odlično sam! Evo nisam se ni okrenuo, a već pola godine prošlo. Vrijeme brzo ide, ali dobro je, stalno se događaju neke nove stvari, nove prilike. Slijede i neki dobri nastupi van Hrvatske što me posebno veseli.
 

Na čemu trenutno radiš u studiju? Znamo da voliš podijeliti isječke iz svoje “kuhinje” sa pratiteljima na društvenim mrežama…

Imam puno neobjavljenih pjesama koje su dovršene do faze mixa i masteringa, malo me to sad već i živcira haha :)Trenutno dovršavam jednu ljetnu stvar naziva Baila. House, tech-house vožnjica, na prvu me odmah asocira na ljetni zalazak sunca, ima taj neki melankoličan vibe i španjolski vokal. Jedva čekam da ju završim.

Nedavno si objavio remix za Natalie Dizdar. Imaš li hrvatskog glazbenika čije ti je trake najdraže remixati i stavljati house twist na njih?

Tako je, uradio sam remix za njen zadnji singl Ocean. Dosta sam zadovoljan rezultatom, primio sam i dosta dobrih kritika. Iskreno, Natali mi je već godinama na „popisu“ domaćih glazbenika s kojima bi volio napraviti suradnju. Ako pogledate lepezu mojih domaćih remixa, Natali se savršeno uklapa u „momčad“. Tu su dosad bili Detour, Ivana Kindl, Nipplepeople, Mario Huljev, Mangroove, Matija Dedić, Krankšvester… Nemam nekog apsolutnog favorita, ali od navedenih Nipplepeople mi je nekako najviše pogodan remixiranju zbog atmosfere i vokala koji su u startu podobni house zvuku.
 

Kojeg bi glazbenika u budućnosti volio obraditi, a da već nisi imao priliku do sada?

Uskoro baš počinjem remix na kojem surađujem s nekim tko je mi je također bio na listi, yakko se veselim tome, ali neću otkrivati još. Čut će te vrlo brzo. Od domaćih bi se na toj listi našli još Oliver Dragojević, Gibonni, Damir Urban, Josipa Lisac… to su neki koji mi prvi padaju na pamet. Od stranih bi mi imponiralo remixirati bilo koga od idola i aktualnih velikih producenata ako govorimo o houseu Mario Biondi je recimo definitivno ime s kim bi volio ostvariti suradnju.

Od tebe uvijek možemo očekivati cijelu lepezu house zvuka. Kada produciraš vlastite stvari one su obično mekšeg ritma, no u tvojim setovima često čujemo puno tvrđe trake…

Produciram ja puno toga, ali istina je da većina službeno izdanog je mekše naravi. U live setovima često vrtim puno tvrđe trake jer situacija i publika to traži u tom momentu. Moji angažmani za nastupe idu yakko široko, svirao sam i u najmračnijim klubovima, velikim festivalima, malim intimnim mjestima, korporativnim eventima, svadbama. Na svadbama recimo sam svirao funk, nu disco, soulful house uz live saxofon. Na korporativnom eventu za DevArenu sam vrtio najdublji mogući mračni deep. Na BSH sam najviše tech house. Ne smatram da se moram opredjeliti za jedno, naslušan sam glazbe i nekad u jednom setu idem široko, volim iskombinirati svega. Smatram da je to prednost, a s druge strane i moja osobna satisfakcija. Nisam tip koji bi mogao cijeli život forsirati jedan žanr i jednak zvuk.
 

Imaš li već traku koja ti je favorit za ljeto ispred nas?

Nemam ljetnog favorita, a nadam se da će to biti nešto iz mog studija . Poseban je osjećaj kad vrtiš nešto svoje i dobiješ reakciju publike na to.

Kada krene ljetna sezona za tebe nema predaha. Gotovo svakog dana negdje nastupaš. Koliko je teško izorganizirati sve nastupe, doći s lokacije na lokaciju? Stigneš li uhvatiti predaha za vrijeme ljeta? Čeka li te sličan tempo i ove sezone?

Nekoliko zadnjih sezona sam odradio baš udarno. Sve što je bilo teoretski i fizički izvedivo sam prihvatio. Dobra priprema i logistika je više od pola posla. Druga stvar, kad je takav tempo, fokusiran sam na posao i nema nonšalancije. Pristupam glazbi dosta profesionalno i inače, a u sezoni posebno. Bude tu svega, putovanja katamaranom, autom, vlakom, busom, BlaBla Carom, avionom. Moram se pohvaliti da nisam nikad otkazao gažu zbog kašnjenja, a jednom mi se desilo da sam zaspao :D.
 

Opiši nam svoj prosječni dan kada si na ludoj ljetnoj turneji?

Buđenje, doručak, malo preslušavanje nove mjuze, karte za prijevoz ako ne idem vlastitim autom kupujem obično unaprijed jer se lako dogodi da na dan događaja nema za kupiti. Upraksan sam već za pakiranje kofera ili torbe, ovisno o broju dana. Kalkulacija koliko čistih majica, hlača, čarapa i svega drugog treba za put :D. Laptop uvijek sa mnom. Ako ima prilike za odmoriti prije gaže, odem u smještaj odmoriti, nešto pojesti. TV ne palim nikad. Bitno mi je leći i malo „mozak na pašu“ i onda želim samo mir i da nitko ništa ne priča. Jer sam većinom okružen ljudima, moraš pričati, buka je itd. U klub obavezno sat vremena prije nastupa da čujem šta se prije mene pušta, ili ako sam prvi, onda ne žurim doći previše rano. Po završetku nazad na odmor. Nikakvi afteri i sl. Odmor je yakko bitan.

Kako izgleda tvoja priprema za set? Koliko vremena provodiš istraživajući novu glazbu?

Svaki dan barem sat vremena preletim nova izdanja i promo trakekoje dobivam mailom. U zimi i dosta vremena izdvajam za to. Kad se pripremam za set uvijek imam novi folder sa novom muzikom koju bi volio ispaliti tu večer ako bude prilike, nekad ne pusitm niti jednu novu, a nekad sve. Neke posebne rituale pripreme nemam. Eventualno dilema koju šiltericu nabaciti na glavu. Imam veliku kolekciju i rado ih nosim.
 

Uskoro ponovno nastupaš na LMF festivalu, drugog dana festivala na Jarun stiže The Masquerade by Claptone…Spremaš li poseban set?

Tako je, jedan sam od rezident DJ-eva LMF-a, čast mi je biti dio The Masquerade lineupa. Poslije mene nastupa Dombresky tako da ću sigurno svirati lakši set, ali groovy. Da ne zapaprim prerano i da bude lijep uvod njemu da nastavi.Volim raditi warmup setove. Puno mlađih kolega iz novih generacija uopće nemaju osjećaj niti znanje kako dobro i pravilno uraditi taj uvod u večer. Svi bi radili špicu i ne gledaju neku širu sliku večeri, clubbinga općenito, kulture DJ-inga.

Neke riječi za kraj…

Za kraj još jednom veliki pozdrav Klubskoj Sceni koja me podržava godinama, pozdrav svim čitateljima i naravno svim kolegama DJ-evima. Želim svima uspješno ljeto i nastavak godine.

Yakka za nešto manje od mjesec dana nastupa na LMF Festivalu uz brojne zvijezde elektroničke glazbe poput Above&Beyond, Adam Beyer, ARTBAT, John Summit, Camelphat, The Claptone i mnoge druge. Ulaznice su dostupne na stranicama festivala www.lmffestival.com.

6 hrvatskih klupskih institucija ponovno su u DJ Mag Top 100 najboljih na svijetu


Glasovanje je trajalo od 11. siječnja do 15. ožujka ove godine, a rezultati su objavljeni sinoć web stranici i društvenim mrežama DJ Maga. Prvo mjesto osvojio je Hi Ibiza, drugo Green Valley, a treće Echostage. U Top 100 su još i kultni Fabric, Amnesia, Berghain, Tresor, Womb



Hrvatski klubovi:

11. Papaya
20. Revelin
26. Aquarius
28. Noa Beach
85. Barbarellas
91. Kalypso
 
„Velika nam je čast biti uvršteni među 100 najboljih klubova na svijetu, stoga prvenstveno želimo zahvaliti svim glasačima te uredništvu DJ Maga na potpori tijekom proteklih 13 godina poslovanja. Prateći najnovije trendove i razvoj moderne tehnologije u industriji, svake godine nastojimo uvesti nove sadržaje i stvarati jedinstvena iskustva za sve posjetitelje. Ove godine uvodimo brojne novitete u Revelinu budući da smo uložili u zvuk, vizuale, program i line-up koji je bogatiji od svih proteklih godina“, izjavila je Anamarija Franković, suvlasnica kluba Revelin, dodavši da će početkom lipnja prirediti spektakularnu proslavu koje će ujedno označiti i slžbeno otvorenje ljetne sezone.
___



Kompletan popis svih 100 najboljih klubova svijeta je ovdje.

Do 21. lipnja možete glasati za najbolje hrvatske i regionalne festivale u DJ Mag Top 100 Festivals projektu ovdje.

Ljeto može početi!

 

Zoran Mamić odustao od tužbe protiv Vojka V i Grše


Ususret novom ročištu na Općinskom sudu u Splitu, Zoran Mamić je odustao od tužbe protiv repera Vojka V i Grše, potvrdila je Mamićeva odvjetnica Jovana Puhalo medijima.

Mlađi brat Mamić prvobitno je od repera tražio javnu ispriku, ali u priopćenju preko svoje odvjetnice ističe kako je šteta već učinjena, iako su stihovi u pjesmi neistinite tvrdnje.


Foto Dalmatinski portal

"Smatram da je tvrdnja 'stalno na koki' kleveta koja mi je uzrokovala štetu radi višeznačne tragičnosti života koja se može povezati s tim riječima. Neistinite tvrdnje ne bi smjela eskulpirati umjetnička sloboda koja bi morala imati društvenu granicu. Ta granica bi trebala postojati u odnosu na svakoga. Međutim, bez obzira na štetu koja mi je već učinjena, smatram da bi svaki daljnji korak dodatno punio medijski prostor neprikladnim sadržajem, a kakvim osobno smatram i tekst sporne pjesme za društvo u cjelini." zaključuje Zoran Mamić.

Sprema se tradicionalni Šoderica Open Air plesnjak


U subotu 10. lipnja, jezero Šoderica smješteno 17 kilometara od Koprivnice tradicionalno ugošćuje Šoderica Open Air.

Ovogodišnje izdanje open aira na Šodericu dovodi dobro poznata i omiljena imena partijanera sa sjevera Hrvatske, a to su Seraphim Codex, Krnya, Shipe, Lalita Kali, Gogy H. i Bose.

Ime koje je postalo sinonim uz festival – Seraphim Codex i ove godine predvodi Šodericu Open Air. Seraphim Codex dolazi iz Bjelovara i jedan je od pionira elektroničke scene u Hrvatskoj.

DJ Krnya je zaslužan za glazbeni odgoj brojnih generacija Podravaca i Prigoraca, a ove godine slavi 40 godina karijere. Shipe osim što je organizator Šoderice, svoj glazbeni put gradi u okviru Future Scopea te iz tjedna u tjedan nastupa uz velikane elektroničke glazbe.

Čovjek zaslužan za vizualan doživljaj brojnih partyja diljem Hrvatske je Gogy H. kojeg također nerijetko hvatamo i u ulozi DJ-a. Rezidentica Obsession Ravea, ljubiteljica tvrdih i mračnih ritmova Lalita Kali stiže na Šodericu sa svojim energičnim odabirima kojeg nikog ne ostavljaju ravnodušni. Postavu zaduženu za ples uz jezero zaključuje mlada nada domaće scene Bose.

FB EVENT: Šoderica Open Air 2023.



Retrospektiva Ultra Europea: Ovo su najznačajniji nastupi kroz godine

 

Ultra Europe se uvelike priprema za nadolazeće deveto izdanje koje se još jednom vraća u Split na stadion Park Mladeži od 7. do 9. srpnja prije nego što se festival uputi na turneju po otocima u splitskom akvatoriju.



Kroz prva dva vala objave imena, potvrđeno je više od 20 imena sa samog vrha scene koji će doći ovoga ljeta u Split i odraditi svoje nastupe. Neki od njih imaju premijeru pred splitskom publikom, neki se ponovno vraćaju, a neki pripremaju ekskluzivne setove. No, dok partijaneri odbrojavaju dane do prolaska kroz festivalska vrata, vrijedi se prisjetiti važnih setova kroz povijest koji su obilježili Ultra Europe.

Elektronička scena početkom 2010-ih doživljavala je eksponencijalan rast, kako u svijetu, tako i u Europi pa i u Hrvatskoj. Split je postao prava party destinacija, a dolazak Ultra Europea 2013. je pomoglo gradu podno Marjana da se pozicionira još više na svjetskoj mapi.

Prije deset godina na Poljud, Ultra Europe je dovela brojna imena, no dolazak Aviciija će biti zapamćen kao njegovo posljednje gostovanje u Hrvatskoj ikada. Pokojni švedski DJ i producent u tom trenutku je zauzimao 3. mjesto DJ Magove top ljestvice te imao svježe objavljeni albume “True” koji je bio eksperimentalne prirode i uvelike utjecao na razvoj dance scene u godinama ispred. Partijaneri koji su se našli tog 12. srpnja 2013. godine na mainstageu na Poljudu imali su priliku poslušati nezaboravni “Wake Me Upmeđu prvima na svijetu.

Uz dolazak Aviciija, veliki značaj za cjelokupni Ultra Europe je imao i nastup Carl Coxa. Britanska legenda elektroničke glazbe rado je viđen gost plesnih podija diljem svijeta, miljenik je splitske publike, ali i veliki prijatelj Ultre kao brenda. Njegovi nastupi kako u Miamiju, tako i u Splitu uvijek su posebni i inovativni.

Godinu dana poslije, sa svega napunjenih 17 godina na elektroničku scenu je stupio Martin Garrix sa svojim apsolutnim hitom “Animals”. Mladi nizozemski DJ i producent jednom je prilikom otkrio kako mu je životni san bio nastupiti na nekom od festivala pod organizacijom Ultre, a to je imao priliku već doživjeti prije nego što je postao punoljetan. U svega nekoliko mjeseci 2014., Martin Garrix je nastupio na Ultri u Južnoj Africi, Miamiju te Splitu gdje je publiku apsolutno osvojio.

2015. godine na splitskom Poljudu, Ultra Europe je ugostila pionire big beat žanra i tvorce nekih od najvećih elektroničkih hitova – The Chemical Brotherse. Britanski duo u 2015. spremao se za objavu novog albuma te su pomno birali lokacije na kojima će nastupati, među kojima je bilo i Ultra Europe gdje su odradili live set. Uz tadašnje još neobjavljene pjesme s albuma “Born in the Echoes” s Poljuda su odjekivali još i hitovi poput “Hey Boy Hey Girl”, “Galvanize” i “Go” popraćeni fenomenalnim vizualnim showom.

Publika Ultra Europea kroz godine se navikla na atraktivne nastupe koje ne mogu bilo gdje na svijetu uhvatiti. Jedan od takvih je bio i set deadmau5-a. Kanadski DJ i producent, aktivan je na sceni više od dvadeset godina, no u svojoj karijerisvega je nekoliko puta nastupio u Hrvatskoj. Jedno od njegovih gostovanja je bila i njegova premijera na Ultra Europeu 2016. Iako je deadmau5 svoj set u Splitu odradio prije gotovo sedam godina, o njemu se i dalje priča kao jednom od najboljih ikad odrađenih na Poljudu.

5. izdanje Ultra Europea održanog donijelo je dašak onoga po čemu se Ultra Music Festival danas ističe i razlikuje, a to su ekskluzivni b2b setovi. Tog ljeta 2017. godine, Resistance pozornicu su obuzele atraktivne kombinacije poput Dubfire B2B Nicole Moudaber, Nic Fanciulli B2B Eats Everything, Sasha & John Digweed, Seth Troxler B2B The Martinez Brothers, ANNA B2B Wehbba, Technasia B2B Hector…Iza ovih dinamičnih setova, stala su primamljiva imena koja niti jednog partijanera nisu ostavili ravnodušnima.

Kada je Swedish House Mafia 2013. otišla u povijest, nitko nije očekivao njihovo ponovno okupljanje. No, kada je mega popularni švedski trio 2018. napravio svoj povratnički nastup i zatvorio Ultra Music Festival, krenulo je zadirkivanje publike sljedećih godinu dana o tome hoće li ponovno nastupati kao Swedish House Mafia ili ne. Vrhunac najave ponovnog okupljanja Šveđana je bilo kada su se na festivalskoj postavi Ultra Europea pronašli Axwell i Ingrosso te Steve Angello. Kroz svoje setove popularni DJ-evi su pomno najavljivali ponovno okupljanje, a publika je u tome u potpunosti uživala.

Kada se početkom 2000-ih Swedish House Mafia krenula okupljati, uz Axwella, Sebastian Ingrossa i Steve Angella, u studiju i na nastupima se redovno nalazio i Eric Prydz. Šveđani su jedno vrijeme nastupali kao kvartet no ipak kada se grupa službeno oformila Eric Prydz se nije priključio Swedish House Mafiji. Ipak, zanimljiva slučajnost se dogodila da se Eric Prydz sa svojim premijernim nastupom u Splitu, također našao 2018. na postavi Ultra Europea kao i njegovi prijatelji s kojima je odrastao iz Stockholma.

Nakon godine dana zadirkivanja publike, Swedish House Mafia je 2019. potvrdila svoj povratak, a kao prvu postaju na Ultra festivalima odabrala je Ultra Europe i Split. Osim što su Šveđani pripremili nostalgični set ispunjen novim trakama, pobrinuli su se i za posebno vizualno iskustvo. Samo za set Swedish House Mafiju te 2019. Ultra Europe je promijenila dizajn i izgled mainstagea na Parku Mladeži.

Zbog pandemije koronavirusa, partijaneri dvije godine nisu mogli uživati na Ultra Europeu, no relaksacijom pandemijskih mjera, festival se vratio 2022. uz nekoliko iznenađenja. Jedno od imena koje se od samih početaka veže uz festival je Hardwell. Nizozemski DJ je krajem ljetne 2018. otišao na hiatus koji je trajao sve do 2022. kada se vratio kako bi zatvorio Ultra Music Festival i predstavio totalno novi zvuk. S obzirom da se Hardwell vratio na scenu, nezamislivo bi bilo da ga nema na lineupu Ultra Europe, stoga je upravo odabrao Split kao destinaciju za početak svoje europske turneje.

Uz povratak Hardwella, prošlogodišnje izdanje Ultra Europea obilježile su i dvije velike premijere. Splitskoj publici su se predstavile ženske predvodnice elektroničke scene, techno kraljice i dive Amelie Lens te Nina Kraviz. O njihovim setovima je dovoljno reći da su publiku ostavile bez teksta i da se se tražilo mjesto više na Resistance pozornici kako bi se moglo uživati u njihovim hipnotičkim ritmovima.

Ultra Europe za nadolazeće 9. izdanje priprema ponovno nekoliko premijera i ekskluziva. Axwell dolazi u solo izdanju, Carl Cox priprema hybrid live set, Boris Brejcha i Charlotte De Witte imaju debi na Ultra Europeu, a premijeru svog techno alter-ega Hi-Lo u Splitu ima Oliver Heldens.



Tko se još nalazi na zvjezdanom lineupu možete provjeriti ovdje.

Regionalni partijaneri i ove godine imaju priliku osigurati ulaznice po povoljnijim cijenama kroz sustav Entrio.

Festivalska ulaznica trenutno je 99 €, dok su u ponudi i grupne festivalske ulaznice 3+1 free (uzmi 4, a plati samo 3) po cijeni o 115 €.

Pogledajte kratki dokumentarac "Together Again – emotivni filmski podsjetnik na ULTRA Europe 2022".

Reportaža sa Sea Star festivala i izjave Nastića, Milićevića, DJ Jocka i Shipe


Tesla Main Stage, najveća i najglasnija pozornica festivala, imala je zavidni razglas iz Exitove Dance Arene; Nautilus Arena, inače ATP teniski teren, ispunjena je LED ekranima koji su upotpunjavali nastupe regionalnih imena elektroničke i trap scene, a Electric Waves stage također je redizajniran i vizualno nadograđen.



Prve večeri headliner je bio Robin Schulz koji je rasplesao mnogobrojnu publiku na glavnoj pozornici, nastup je bio praćen vizualnim spektaklom, a neki od hitova koji su se mogli čuti su „Waves“, „Miss You“, „Turn On The Lights“, „Push Up“, „Sandstorm“…





Ipak, žurila sam dalje kako bih ulovila b2b setove koji su se paralelno odvijali u Nautilus Areni. Prije nastupa, Milićević kaže kako mu je glavni cilj „predstaviti se u najboljem mogućem svjetlu i dati svoj maksimum“, a kolektivni osjećaj zadovoljstva na flooru koji dijele i dj-evi i publika opisuje kao „određeni tribalni momenat“. Nastića već dugo poznaje, te b2b nastupe improviziraju prateći međusobne energije, ubrzavajući jedan za drugim, „dobacujući si lopticu“, što im predstavlja apsolutni užitak.





Nastić primjećuje kako publika SeaStara voli energičnije setove, a njegova „priprema se ne sastoji od planiranja seta već od konstantnog preslušavanja muzike“. Za ovu priliku izvukao je trake koje ni sam nije poznavao, a u Hrvatskoj i Istri se uvijek osjeća dobrodošlo. Uigrani dvojac zagrijao je publiku technom i tech-houseom i pripremio teren za Etapp Kylea i Dariu Kolosovu. Oboje ukrajinski dj-evi koji djeluju u Njemačkoj, često zajedno nastupaju u Berghainu, a taj se sklad osjetio i u njihovom techno setu na SeaStaru. Oko 03:00 h napokon stižem i do Electric Waves stagea gdje me dočekao profinjen house zvuk Ilije Rudmana.



Sljedeća, a i posljednja postaja prve večeri bila je ponovno Nautilus Arena, a iza pulta su bili domaći akteri – Shipe, rezident Future Scope serije evenata čiji je festival je za 2022.g. dobio nagradu Ambasador u kategoriji nagrade publike za najbolji novi festival, te dj Jock, dobitnik nagrade Ambasador u kategorijama nagrade struke za techno izdanje godine. Prije seta, Jock je istaknuo da mu je „najveća želja natjerati ljude da plešu“ i da uvijek prati i osluškuje publiku. Sa Shipetom već dugo radi, a zatvaranje Nautilus Arene na SeaStaru 2019.g. mu je ostalo u sjećanju kao „jedan od boljih nastupa“. Sudeći po publici, želja se ispunila jer su plesači bili neumorni, a ritmovi još brži nego kada sam zadnji put napustila floor.



Subotu sam započela na Tesla Main Stage-u s legendarnom electro-punk grupom The Prodigy. S pozornice su se u mraku vidjeli samo obrisi Liama Howletta i Maxima, a onda je krenuo impresivni light show s laserima. Tijekom nastupa do izražaja je došlo i već spomenuto ozvučenje koje je iskazalo svoj puni potencijal, a Stellom Maris su odzvanjali klasici „Firestarter“, „Breathe“, „Voodoo People“, i drugi.



Na Electric Waves stageu ponovno me dočekala topla atmosfera od prethodnog dana, ovog puta s više plesača. Kali je miksala klasik „Renegade Master“, a osmijesi se nisu skidali s lica. No, brzo sam se vratila na glavni stage kako bih poslušala svjetsku techno divu Indiru Paganotto, poznatu po jedinstvenoj psy-techno kombinaciji. Za SeaStar je odradila trosatni set u svom stilu – upečatljivo, energično, mračno…



Nešto iza 04:00 h se vraćam na Electric Waves gdje me selekcijom traka ugodno iznenađuje slovenski dj Ian F. Oko 5 h se zatvaraju ostali stagevi i sva ekipa dolazi na house. Iza pulta je Marcel koji otvara closing party, a kasnije se uz njega izmjenjuju Bronski, Ian F i Marin Biočić. Sunce je već visoko na nebu, a ja festival napuštam s još jednim izvrsnim ljetnim partijem u sjećanju.