Skip to main content

5 studijskih savjeta Petra Dundova


Petar Dundov je apsolutni prvak elektroničke glazbe u Hrvatskoj. Svojim radom, talentom, glazbenim stažom i diskografiji kroz godine prometnuo se u najplodonosnije hrvatske glazbene autore te je u samom vrhu glazbenih izvoznih proizvoda.

Još od ranog djetinjstva zaluđen je sa glazbom i konceptom stvaranje novih zvukova. U 1989. je kupio svoj prvi sintisajzer te je krenuo s kompoziranjem glazbe pod utjecajem Kraftwerka, Jean M. Jarrea i Depeche Modea. Od prvih traka pa sve što je skladao do danas, ostaje zapisano u povijesti.

Petar Dundov nedavno je objavio svoj novi ambijentalni albumIn Expectation of Dawn”, potom nastupao sa švicarskim orkestrom u fuziji klasike i elektronike, ali također podijelio i 5 studijskih savjeta koje mogu primijeniti producenti svih razina znanja

1. Provjerite prijelaze u mixu

Nekad kada koristite sample ili synth element, oni imaju glasni početni prijelaz. Zvuk udaraljki kao što su mali bubanj, rimshotovi, kongo bubanj, tamburin, pljesak ili bilo što, što je snimljeni s mikrofonom visoke osjetljivosti može imati glasni skok u glasnoći u prvih nekoliko milisekundi. Tijekom mixdowna, takve stvari mogu zbuniti vaše uši, što će stvarati problem u pronalasku prave glasnoće za miks. Često se dogodi da bude ili preglasno ili pretiho. Kako bi se riješio ovaj problem koristite osciloskop kako bi vizualno pogledali gdje su najveći skokovi u glasnoći ili renderajte određeni segment i pogledajte u waveform vieweru. Pokušajte koristit limitator poput Waves L2 ili FabFilter Pro-L2 kako bi ublažili početne skokove u glasnoći. Također poslušajte ponovno i probajte koliko možete sami stišati bez da se zvuk promijeni. Nakon ovoga, trebali bi ste lagano naći željenu glasnoću koja će odgovarati mixu kako spada. Nemojte zaboraviti u finalnoj fazi mixdowna, još jednom provjeriti sve prijelazne elemente.

2. Mix balance

Produkcija trake ome uzeti dosta vremena, stoga je dobra praksa, periodično provjeriti kompletni balans mixa koristeći FFT spectrum analyzer. Provodeći dugo vremena miksajući traku, može dovesti do umora te manjka koncentracije kod sluha te naposljetku da ne čujete točno je li ima možda previše visokih frekvencija ili previše basa. Ako ima previše visokih frekvencija, vaše uši će kompenzirati te će vas navesti da mislite da je sve u balansu, no onda može biti previše visokih frekvencija kojih niste svjesni. Tako možete završiti cijeli proces mixa, samo da bi ste zaključili da je sve snimljeno “tanko”. U tom trenutku je teško popraviti, jer ako ostavite traku kod audio inženjera on će trebati kompezirati na čistoći zvuka u visokim frekvencijama. Dok radite na kompoziciji, aranžmanu ili finalnom mixu, s vremena na vrijeme provjerite kako kompletna traka izgleda na spectrum analyzeru. To će vam sačuvati mnogo vremena u završnoj fazi mixa te olakšati željeni rezultat dobro balansiranog mixa.

3. Prirodni tok aranžmana

Ovo je jedna od tehnika koje ja koristim od prvog dana kako bi imao prirodan tok u aranžmanu. Jednom kad ste završili sa “skladateljskom” fazom, vrlo vjerojatno ćete imati trake koje se vrte u loopovima od 16 ili 32 bara. U tom trenutku, otiđite u aranžerski prozor i loopajte ih do kraja, zatim traku stavite naend maker na 10 minuta. Uzmite bilo koji kontroler i “naoružajte” traku tako da bi ste mogli snimiti automatizaciju za sve fadere na svim trakama u isto vrijeme. Zatim, sve trake stavite na bešumno te započnite automatsko snimanje te dodajte elemente kako ih osjećate i imate viziju. Ne gledajte na sat, vrijeme ovdje nije problem, samo pokušajte napraviti live mix da imate traku s kojom imate dobar osjećaj. Trebat će vam nekoliko pokušaja da pronađete dobar “flow” za traku. Jednom kad ste zadovoljni, možete izmijeniti automatizaciju s pravim objektima, kako bi ste ju izbrusili s dodatnim editima koje nije moguće napraviti u trenutku snimanja. S ovim procesom ćete dobiti prigodan aranžman za željenu traku s prirodnim tokom.

4. Poslušajte rad sljedeći dan

Ne mogu vam opisat i naglasit koliko je ovaj savjet meni pomogao između stvaranja dobrog izdanja i hit trake. Kada imate snimljen premaster, ostavite ga na miru jedan dan. Odspavajte, pustite mozak na paušu, zatim ga sljedeći dan presušajte.Uzmite olovku i papir te zapišite što čujete. Obično tako možete pronaći jedan zvuk, element koji vam je premekan ili glasan, a uvelike može popraviti kompletni mix trake. Zapišite bilješke o toku aranžmana. Nekad će te napraviti manje edite, možda je breakdown u 8 barova je predug. Možda ćete trebati skratiti 15 sekundi breaka i pojačati bas linije za 1 dB…Znat će te da je traka gotova, kad poslušate jedan neprekidni glazbeni tok gdje sve zvuči kaokoherentni signal – bez trenutaka u kojem nešto želite promijeniti.

5. Zabavite se

Najvažnija stvar u procesu glazbene produkcije je zabava dok radite. Nekad odmah imate ideju što želite napraviti, ali u većini slučajeva to je proces isprobavanja različitih stvari dok ne pogodite nešto što zvuči dobro. Nikad ne znate gdje će vas neka ideja odvesti, nekad sve ide jednostavno, a nekad možete zapesti u aranžiranju bez prave solucije i zaključka trake. Nemojte zapeti za jednu ideju, možda znate da imate nešto što može biti dobro, ali ideju ne možete razviti i to stvara frustraciju. To je trenutaka kada projekt spremite i ostavite za kasnije te krene na nešto drugo. Imao sam brojne situacije kao ove, gdje sam znao da imam odličnu melodiju, ali nisam znao kako razviti traku dalje. To je samo privremeno stanje. Nekad bih se sjetio poslije dvije godine da imam projekt spremljen te bi inspiracija došla s točnom solucijom koja mi je bila potrebna. Stoga, samo se sjetite ako ste imali trnce, to je dobro mjerilo. Samo uzmite vrijeme, ono nije bitno, ostavite sa strane i vratite se takvom projektu u nekom drugom trenutku.

Petar Dundov nalazi se na postavi izvođača koji stižu na 21. rođendan Future Scopea 12. i 13. svibnja na zagrebačkom Jarunu. Veteran hrvatske elektroničke scene nastupa prvog dana uz Jeff Millsa, Derricka Mayja i Kikija. Dok drugog dana nastupaju Paul Kalkbrenner, DJ Jock, Shipe i Neroa.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli

Jubilarni 10. Sonus u fokus stavlja predvodnike novog vala scene


Sonus je već objavio i potvrdio prvih 52 izvođača za svoje jubilarno deseto izdanje. Petodnevni festival na rasporedu jeod 20. do 25. kolovoza u klubovima na plaži Zrće na otoku Pagu i na jedno mjesto okuplja samu kremu svjetske elektroničke scene.



Uz već dobro poznata i renomirana imena, Sonus je u prvom valu potvrdio i predstavnike novog vala elektroničke scene poput Vintage Culturea, Patricka Masona i Mathamea čija popularnost strmoglavo raste.

Regionalne early bird ulaznice su rasprodane, te se sada u prodaji nalazi kontigent regularnih ulaznica, a možete ih kupiti putem web stranice organizatora www.we-love-sound.com. Osigurajte ih na vrijeme.


*Klikni ovdje za fotografiju u većoj rezoluciji

Vintage Culture je jedanaesti DJ na svijetu prema čitateljima DJ MAG-a te najbolje pozicionirani house DJ na ljestvici. U proteklih godinu dana pozicionirao se na sami vrh scene, no njegov uspjeh nije došao preko noći. Glazbom se počeo baviti prije više od 10 godina, a njegovi prvi produkcijski koraci su bili obrade najdražih bendova i pjesama. Obrada “Another Brick in The Wall” i “Blue Monday” su mu otvorile vrata za ono što je danas postigao. Važan začin u njegovom receptu za uspjeh je bila popularnost EDM-a u Brazilu sredinom 2010-ih, kada su brazilski DJ-evi dobili prostor za nastupe uz tada najveća elektronička imena. Danas Vintage Culture, uživa milijunsku praćenost i veliku popularnost ne samo na južnoameričkom kontinentu već i u cijelom svijetu, prvenstveno zbog svog modernog zvuka kojeg prožima kroz nekonvencionalno duge setove. Što se tiče njegove produkcije, ona je procvjetala za vrijeme pandemije koronavirusa kada je objavio 24 trake u jednoj godini, a u jednom intervjuu je otkrio kako na lageru ima sigurno 200 traka i obrada spremnih za setove i objavu.

Jedno od najbrže rastućih elektroničkih imena u posljednje vrijeme je Patrick Mason. Predvodnik novog vala berlinskih DJ-eva, nije samo DJ i producent, već i modna ikona te zaljubljenik u filmove ili kako on sebe voli nazvati filmaš. Na prvi pogled ekscentrična persona no zapravo Patrick Mason je sve ono najbolje što Berlin predstavlja, a to je sloboda izražavanja što sami Mason čini kroz svoju glazbu. Inspiriran detroitskom i čikaškom scenom, trake iz naftalina spaja s modernim odabirima techna i housea. Ono s čime je Patrik Mason osvojio publiku su zarazni, energični setovi koji utjelovljuju energiju Berlina. Na pitanje novinara gdje se vidi za pet godina – jednostavno odgovara – “planiram dominirati svijetom”.

Dugogodišnji predstavnici Afterlife etikete i predvodnici melodičnog techno zvuka su talijanska braća koja se kriju iza projekta Mathame. Matteo and Amedeo Giovanelli su glazbeno školovani, ali su prostor za svoj glazbeni izričaj pronašli u elektroničkoj glazbi. Dok produciraju glazbu imaju samo jedan cilj, a to je da partijaneri u prvi pet sekunda prepoznaju da je to njihova traka. Braća su ljubitelji tehnologije, što se može vidjeti i kroz njihove setove kada nastupaju u hybrid setupu. Osim po melankoličnom zvuku partijaneri pamte setove Mathamea po bogatoj vizualnoj produkciji koja iskustvo seta podiže u druge dimenzije. Mathame imaju fanove u cijelom spektru elektroničke glazbe, jer njihove trake su remixane od strane DJ-eva iz raznih podžanrova – od onih underground do onih komercijalnih.

Vikend u Dva Osam: Rejvnesansa i Art & Strategy

 

U četvrtak 27. travnja, zagrebački klub Dva Osam ugošćuje kulturno-umjetničku manifestacijuRejvnesansu. Grupa mladih zaljubljenika u glazbu i druge vrste umjetnosti publici predstavljaju neklasični, nadograđivani rave na višoj razini uz odabrane kvalitetne umjetnike i glazbenike.

Uz glazbene setove, Rejvensansu upotpunjuju izložbe, plesni performansi i vizualne produkcije koje plijene pažnju. Za svoj rad u 2022. nominirani su za Art produkciju godine u regiji na nagradi Ambasador. Cilj Rejvnesanse je povezati ljude dobre volje sa pozitivnom energijom, gdje postoji sloboda izražavanja pojedinca uz međusobno poštovanje.

Ovog četvrtka u za glazbu na Rejvnesansi zaduženi su Ishtva, Atrel, Hadzy i Sabina Sabija, dok je izložba u rukama Glitchboy2000-a, Flegmatea i Sabine Sablje. VJ je Mr. Molothov.

Ulaznice su dostupne u pretprodaji na stranicama kluba za 4€ te u dućanu ploča PDV na prvom katu kluba Pločnik. Upad na ulazu je 5€, a za studente uz X-icu 3€.

FB EVENT: REJVNESANSA: II VIII

U subotu 29. travnja, u Dva Osam na repertoaru je nova Art & Strategy večer na kojoj partijaneri uživaju u elektronici, acidu, new beatu, starom-novom EBM-u, electru, waveu i discu uz rezidenta Maryja te ovog puta i uz posebnog kosta KON:MED-a.



KON:MED, kao nom de musique Željka Luketića koji je Publicist, producent i suvlasnik izdavačke kuće Fox & His Friends Records na glazbenoj je sceni još od sredine 90-tih. Najprije kao glazbeni kritičar magazina Heroina Nova, a potom urednik na Radiju 101, gdje desetak godina uređuje emisiju Borderline Music u kojoj spaja eksperimentalnu i EBM, disco, wave i breakcore glazbu. Autor je kompilacije "Ex YU Electronica III", koautor "Electronic Jugotona", kustos brojnih izložbi koje se bave dizajnom glazbe i vinila. A sa partnerom Lerijem Ahelom, suvlasnikom kuće Fox & His Friends Records, izdaje rijetke i neobjavljene snimke koje su do sada izazvale pažnju brojnih kolekcionara ploča, ali i medija poput DJ Mag UK, Mix Mag UK i mnogih drugih.

Mary je pionir elektronske, industrijske i alternativne scene u Hrvatskoj od njenih samih početaka, kraja 80-ih početka '90-ih, započeo svoju DJ karijeru u klubu KSET u Zagrebu '88-'92, kasnije i u svim drugim klubovima. Njegova duboka ljubav prema elektronici je izgradila jedinstveni glazbeni ukus, što je primarni izvor inspiracije za njegov rad. Tvorac i rezident je Art & Strategyja, koji se održavao i u Sirupu, Tvornici, Medici te KSET-u prije nego što se smjestio u Dva Osam.

Ulaznice su dostupne u pretprodaji na stranicama kluba za 5,50€ te u dućanu ploča PDV na prvom katu kluba Pločnik. Upad na ulazu je 7€, a za studente uz X-icu 4€.

FB EVENT: Art & Strategy w/ Mary + special guest: KON:MED

Garden of Dreams festival se vraća u lipnju, poznat cijeli lineup

 

Garden of Dreams se vraća u Sarajevo 9. i 10. lipnja s novim konceptom, novom glazbom i novom festivalskom lokacijom. Uz već dobro poznate elektroničke ritmove koji su drmali festivalom, ovog lipnja predstavljaju i novi live stage.

Prvog festivalskog dana, na open-air live stageu nastupaju Tom Odell, Vojko V, Artan Lili, Velahavle, Random. Drugi festivalski danu, u znaku je elektroničke glazbe, a podijeljen je na dnevni i noćni program.



Tijekom dana partijaneri će plesati uz hipnotične ritmove Chris Liebinga, Echonomista, Woo Yorka, After Affaira, Kristijana Molnara, Rajota i Luku Cikica. Dok za noćni program su zaduženi Âme, Recondite, Ruede Hagelstein, Goran Emkic, Ena Smajlic i Adnoir.

Nova festivalska lokacija za open air program, organizatori kažu biti će otkrivena uskoro, dok je noćni program smješten u sarajevskom Domu Mladih.

Ovo je 5 najznačajnijih nastupa tajlandske -kraljice techna- Nakadie


Ljubav na prvi pogled, ili u slučaju Nakadie prvo slušanje elektroničke glazbe dogodio se još u 2002. Od tog trenutka, svu svoju snagu i energiju usmjerila je prema glazbi.



U svojoj karijeri odradila je više tisuća nastupa u svim krajevima svijeta, a zaslužna je i za stvaranje i rast underground scene na Tajlandu. No, među brojnim nastupima tajlandske “techno kraljice” koji su bili najznačajniji?

1. Rave The Planet 2022.

Nakadia je sudjelovala prošlog ljeta na reinkarnaciji Love Paradea u tijelu Rave The Planeta pred 300 tisuća partijanera.

2. Tomorrowland 2018.

Tajlandska DJ-ica i producentica na popularnom belgijskom festivalu prvi put je nastupila 2018. s Fred Hushom u B2B kombinaciji. Od tog trenutka, Nakadia je redovna gošća Tomorrowlanda, a posljednji set koji je odradila za Tomorrowland je bilo na njihovoj zimskoj inačici festivala.

3. Waterzonic Festival Bangkok 2017.

Prije nekoliko godina, Nakadia je imala priliku nastupiti na najvećem techno festivalu u svojoj rodnoj državi. Kroz set u Bangkoku imala je priliku vidjeti rezultat njenog dugogodišnjeg truda, rada i ulaganja u tajlandsku scenu.

4. Zoo Project IBIZA 2019.

Od trenutka kada je svoje mjesto pronašla na Ibizi, Nakadia pruža nezaboravne setove. Iz ljeta u ljeto, na jedan serijal događaja se redovno vraća, a to je Zoo Project.

5. Green Love Festival 2017.

Nakadia je rado viđena gošća na našim prostorima, a nastup na kojeg je pohodio najveći broj regionalnih partijanera je vjerojatno bio na Green Love Festivalu u Srbiji.

Popularni riječki klub Crkva, dovodi Nakadiu ove subote 29. travnja i tako sprema svoje najveće ovosezonsko gostovanje. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

Dan poslije 30.04. u klubu nastupa kultno ime domaće techno scene Alen Sforzina koji priprema all-nighter.

 

BSH dovodi Hot Since 82 u Zagreb


Nakon nedavnog velikog gostovanja Honey Dijon u Zagrebu, BSH Events već sprema sljedeći plesnjak. 26. svibnja dovode Hot Since 82 po prvi put u Zagreb koji će rasplesati partijanere na centralnom terenu TC Maksimir uz zalazak sunca.



Uz englesku ikonu elektroničke glazbe nastupljaju jake lokalne i regionalne snageMene, Pablo Panda B2B Yakka, Aldo Morro te Bruns Lay B2B Recep.

Daley Padley poznatiji kao Hot Since 82 je engleski DJ s adresom u Leedsu. U ranoj dobio upoznao se s elektroničkom glazbom, a od 17 godine uhvatio se edukacije da postane DJ. Svoje ime u svijetu elektroničke glazbe je gradio kroz svoj rodni grad, a od 2010. nastupa pod imenom Hot Since 82.

U nešto više od desetljeće karijere, postao je engleska elektronička ikona, poznata po svojim setovima koji plijene pažnju publike uz pomoć dinamičnih glazbenih selekcija i vrhunskom tehnikom miksanja. Svoje ime je dodatno etablirao sa svojom jedinstvenom produkcijom, a hit singlovi puput “Buggin” i “Restless” su ga postavile na sami vrh scene.

Iz Beograda u Zagreb stiže Mene koji je poznat po svom distinktivnom zvuku u kojem spaja elemente hip-hopa s mračnim, raw house zvukovima te izletima u techno. Čovjek iza BSH Eventsa i organizator brojnih partyja diljem Hrvatske Pablo Panda će odraditi B2B set s nagrađivanim hrvatskim DJ-om i producentom Yakkom.

Za još jednu B2B kombinaciju su zaduženi mladi hrvatski DJ-evi Bruns Lay, koji je svoju DJ karijeru započeo svirajući hip-hop, pop i latino ritmove prije nego što je našao svoje mjesto u house zvuku te Recep, koji je u ranoj fazi života naučio je beatmatchati što ga je usmjerilo u daljnjem životnom putu prema glazbi. Postavu za nadolazeći BSH plesnjak zaključuje već sad veteran hrvatske scene, Aldo Morro koji se profilirao u house žanr slušajući pop i dance 80-ih, r’n’b i hip-hop 90-ih

Ranoptičje ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

FB EVENT: BSH invites Hot Since 82 at TC Maksimir