Skip to main content

Ambasador za fotografe u dvije kategorije. Više o tome priča nam nagrađivani Marko Edge!

Fotografi su svoju prvu kategoriju dobili na šestom izdanju nagrade Ambasador kad se birao regionalni fotograf godine, a na sljedećem izdanju Ambasadora održanom prošle godine birala se kreativna event fotografija u regiji. Debitantsku kategoriju i titulu regionalnog fotografa godine je osvojio Marko Edge, dok je kategorija “Kreativna event fotografija u regiji” pripala Adnanu Lingu za kolekciju Random Access Memories.

Adnan Lingo prilikom preuzimanja nagrade Ambasador 2023.

Ovogodišnje VIII. izdanje nagrade Ambasador umjesto jedne, sprema čak dvije kategorije za fotografe. Riječ je o kategoriji “Festivalska fotografija godine” gdje će dobitnika odabrati stručni suradnik i “Festivalski fotograf godine” koji će biti odabran glasovima publike.

Kao i u kategoriji “Grafičko oblikovanje godine u Hrvatskoj i regiji“, “Festivalska fotografija godine” ima stručnog suradnika koji dodatno osigurava kvalitetu ocjenjivanja i nominacija u ovom umjetničkom području. Imajući na umu to da nagrada služi i kao poticaj za stvaralaštvo i razvoj umjetnika, nagrada Ambasador je u svojstvu stručnog suradnika ove godine postavila nagrađivanog i jednog od najpoznatijih nightlife fotografa u regiji – Marka Obradovića poznatijega kao Marko Edge, čiju biografiju možete pročitati ovdje.

Marko Edge će tako imati zadatak da u kategoriji “Festivalska fotografija godine” prvo nominira, a potom i odluči o pobjedniku na osnovu umjetničke vrijednosti, tehničke izvedbe i prikaza festivalskog duha kroz fotografiju.

Zašto festivalska fotografija, a ne clubbing ili nightlife? Razlog leži u tome što su festivalske fotografije, kao takve, mnogo atraktivnije i privlačnije publici, a kod fotografa ovakvih događaja nerijetko dolazi do izražaja sposobnost za smišljanje kreativnog rješenja zbog kompleksnosti otvorenog prostora i svjetlosnih uvjeta na lokacijama.

Marko Edge prilikom preuzimanja nagrade Ambasador 2022.

Kako bi lakše razlikovali ove dvije fotografske kategorije, stručni suradnik Marko Edge nam je u kratkom razgovoru objasnio razlike te otkrio što je važno prilikom nominacijskog procesa i selekcije pobjednika.

Razlika između ove dvije kategorije prije svega jest što publika i mi koji se profesionalno bavio time vidimo kompletno suprotne stvari. Često se dogodi da mi koji se stručno bavimo time na festivalima npr. nismo zadovoljno s nekom slikom, ali publika i generalno ljudi koji se ne bave fotografijom budu prezadovoljni i oduševljeni s istom tom slikom. Ovo će na neki način biti test tog momenta, gdje ćemo vidjeti s čime se zapravo oduševljava publika, a s čime se oduševljava neko stručno lice.

Marko Edge kao stručni suradnik ističe da je kod selekcijskog procesa u kategoriji “Festivalski fotograf godinebitan općeniti dojam o nekom fotografu, odnosno koliko je taj netko bio vrijedan, marljiv, prisutan na većem broju događaja i je li uspio napraviti neku raznolikost u svom radu. S druge strane prilikom selekcijskog procesa u kategoriji “Festivalska fotografija godine“, Marko Edge ističe da je važan prvi dojam koji neka fotografija ili serija fotografija ostavlja.

Marko nam otkriva u razgovoru kako je vizija ove dvije kategorije da se nastave razvijati u godinama ispred nas jer kroz njih se može pratiti rad, marljivost i napredak fotografa: “Jednostavno, treba pokazati da se trud isplati i itekako može nagraditi.

Naposlijetku, Marko Edge zaključuje razgovor s kratkom mišlju o važnosti nagrade Ambasador. “Kao i bilo koja druga nagrada u životu, ona ovisi isključivo o tome kako je taj pojedinac doživi i kasnije iskoristi u svojoj karijeri. Netko se može uljuljati u svojoj nagradi i reći – “Super, pobijedio sam!”, i onda može doživjeti pad u kvaliteti jer sebe doživljava kao najboljeg. S druge strane, netko može doživjeti ono što bi legendarni trener Chicago Bullsa, Phill Jackson rekao “Osoba je uspješna, samo dok izvodi uspješni akt.” Što znači da onog trenutka kada dobiješ nagradu, ti više nisi uspješan. Tebe je netko resetirao i sada trebaš sve ispočetka. Trebaš se još više dokazati da bi opravdao tu nagradu u sljedećoj sezoni, odnosno godini.

Kako se prijaviti za “Festivalsku fotografiju godine?

  • fotografija treba biti originalan rad autora
  • svaki autor može poslati neograničen broj prijava
  • prijave se šalju putem maila [email protected]

Uz ime i prezime, opisati rad (pola kartice, do 700 znakova); ako se prijavljuje više fotografija, potrebno je u Wordu napisati opis svih prijavljenih fotografija.

Fotografije koje se prijavljuje treba uploadati na Dropbox, Google Drive ili neki drugi server te omogućiti opcije za javno pregledavanje/preuzimanje radova i poslati link za preuzimanje.

Podsjećamo, do nedjelje u ponoć otvorene su javne prijave kandidata/projekata za sve aktere scene. Prijave su moguće na ovom linku.

Upravo objavljenim videom o nastanku “Trigger’s Broom” EP-a Ivan Komlinović najavljuje debi album “Hit The Gate”!

Na remixevima je Ivan okupio značajna imena domaće scene, Shot, autor, izvođač i glazbeni producent, jedan od pokretača i najvažnijih sudionika domaće hip-hop scene, koji gotovo nikad ne remixira tuđe pjesme, Sessiondigger, vrsni glazbeni selektor, veliki techno entuzijast, elektronički connoisseur i sve traženije ime, te Jan Kinčl, trenutno jedan od naših najaktivnijih i najproduktivnijih DJ-a i producenata čija dva desetljeća djelovanja je ne samo oplemenilo nego i unaprijedilo domaću techno i house scenu.

Od jučer u podne je dostupan i video o nastanku Trigger’s Broom” EP-a, kao odličan uvod u skorašnji dolazak studijskog izdanja “Hit the Gate”

Zbog čega je uopće došlo do ovog videa, Ivanovim riječima: “Subota popodne, moj frend Tomislav Šuflaj (Sessiondigger), navraća na popodnevnu kavu i nakon ozbiljnih minuta provedenih u pretumbavanju tehnikalija, kaže on meni: “Nego, ovaj Trigger’s Broom singl s remixima… Kaj je s njim? Vani je već neko vrijeme.”
-Ma znam da je vani. Al tu je sve nekako stalo. Daj smisli nekaj da se ipak malo promoviramo.
Nije neka suludo revolucionarna ideja, ali palo mi je na pamet da uzmem u ruksak kameru i nekakav jeftini građevinarski LED reflektor i posnimam dečke u njihovim radnim ateljeima. Kako u kratkim crtama opisuju svoj proces stvaranja remixa. Ideja je bila snimiti kratak video (do maksimalnih 5 minuta), no već je na snimanju u Janovom studiju taj plan neslavno propao. Običan “Bok, Jan!” opening nije mogao rezultirati odgovorom kraćim od 4 minute. Pa sam odlučio ne razmišljati o vremenu ako je priča zanimljiva. U Shotovom se studiju ta odluka pokazala razumnom. Iako sam njega ozbiljno kratio, Shotov monolog o Trigger’s Broom remixu je u editu skraćen na 8 minuta s inicijalnih 15. Najavni singl za moj album je tako dobio i neki video content koji iz perspektive autora remixa svjedoči razini kreativnog kaosa glazbenika, koji su ujedno i moji prijatelji.”

S preko 15 vinilnih izdanja i nešto više samostalnih digitalnih, kompilacija i remixeva, jasno je da je studio njegovo prirodno okruženje

30 godina karijere Ivana Komlinovića predstavlja izazov za napisati kratku biografiju. Put kojim je krenuo ovaj zagrebački DJ, audio engineer, mastering engineer i producent, doveo ga je do statusa koji danas uživa regionalno. Raznolika, ali u svojoj suštini, technu orijentirana glazbena lepeza, njegov je glazbeni potpis, bilo da se radi o DJ nastupima, liveu, ili pak autorskom radu.

S preko 15 vinilnih izdanja i nešto više samostalnih digitalnih, kompilacija i remixeva, jasno je da je studio njegovo prirodno okruženje. Ivan je istaknuti techno DJ hrvatske i regionalne scene čiji glazbeni stil nadilazi uobičajene žanrovske granice. Dok većina njegovih setova naginje techno glazbi (Detroit techno, deep techno, acid) često iznenađuje publiku novim minimalističkim techno/house melodijama, smatrajući da su kronološke i stilističke granice zastarjele. Odbijajući pristup “satima isti zvuk”, Ivan ističe svoju sposobnost živopisne improvizacije tijekom nastupa.

“Hit the Gate” album samo što nije stigao, a dotad se zagrijavamo “Trigger’s Broom” EP-om.

Kompilacija Dekmantel Ten – uvod u jednu od najpromišljenijih i najpristupačnijih institucija elektroničke glazbe

Dekmantel je elektronička institucija koja uspijeva ugoditi kako ljubiteljima ljetnih partya, tako i omamljenim čudacima. Počelo je kao serijal partya koji se održavao po raznim lokacijama, a pokrenuli su je haaški domorodci Thomas Martojo i Casper Tielrooij 2007.

Kao label je Dekmantel odigrao ključnu ulogu u podizanju karijera DJ-a Pythona, Roze Terenzi, Jexa Opolisa i mnogih drugih do samog vrha

Do 2009. proširila se na izdavačku kuću s izdanjima San Propera, Juju & Jordasha, Vakule i drugih. 2014. zatekla je Dekmantel kako testira vode na punom festivalu, u pokušaju da oživi amsterdamsku plesnu scenu. Trodnevni koncept bio je uspješan i pretvorio se u godišnji događaj. Od tada je Dekmantel postao bastion za dobro raspoloženje.

Kao label je Dekmantel odigrao ključnu ulogu u podizanju karijera DJ-a Pythona, Roze Terenzi, Jexa Opolisa i mnogih drugih do samog vrha. “Uvijek tražimo nove umjetnike kako bismo vidjeli možemo li im pomoći da se uzdignu od lokalnih umjetnika koji su počeli stvarati glazbu do nekoga tko ima međunarodne turneje i možda može imati velika mjesta na našem festivalu,” kaže Olf van Elden. Radi kao A&R za Dekmantel nakon što se uključio kao nusproizvod DJ-iranja pod nadimkom Interstellar Funk. Za razliku od mnogih etiketa, Dekmantel svojim umjetnicima daje alate za rezerviranje turneja i podizanje brenda; dugoročni ciljevi su prioritet, a Dekmantel je resurs od 360 stupnjeva koji uzima u obzir dugovječnost prije uključivanja pridošlice u okrilje.

Osim njegove početne težine, prva stvar koja me zadivi kod Dekmantel Ten-a je kako je kompilacija zamišljena

Festival Dekmantel 2024. bio je posebno impresivan. U čast obilježavanja desetljeća se događaj protegnuo na 10 dana, umjesto povijesna tri. Crkve, tvornice streljiva i dijelovi šuma postali su upečatljive pozadine za nastupe raznih umjetnika od Kali Malone do Joy Orbison i DJ Sprinklesa.

Dekmantel je, također, nedavno izdao složenu kompilaciju Dekmantel Ten: A Decade of Dekmantel Festival, koja se pojavila na policama nedugo nakon završetka svečanosti. Ploča je oživjela za nešto više od dva mjeseca, van Elden je izveo zastrašujući zadatak u kratkom roku. Box set navodi kao jedan od najambicioznijih projekata iza kojih Dekmantel stoji. “Bili smo jako impresionirani svima koji su rekli da”. Obuhvaća 43 dosad neslušane pjesme hvaljenih ličnosti, od kojih su sve izvodile na Dekmantelu. Tri sata i 43 minute kitnjaste glazbe raspoređeno je na sedam diskova, koji uključuju doprinose onoga što van Elden kategorizira kao “legende”, “talenti” i “novi umjetnici”.

Dekmantel Ten ukazuje na drastične načine na koje se dance glazba razvila nakon pandemije

Osim njegove početne težine, prva stvar koja me zadivi kod Dekmantel Ten-a je kako je kompilacija zamišljena. Ploča je na početku puna živahnih pjesama Young Marca, Palms Tracksa i Eris Drew i Octo Octa. Ali kako napreduje, slušatelja vodi na mračno putovanje. Iako su poznati po svom IDM-u u sivim tonovima, Sky H1 i Lee Gamble zamišljeno preuzimaju bubanj i bas. Ima i dosta tutnjave kojoj se možete prepustiti; Nick León, Verraco i Wata Igarashi nude posebno niske, iskrivljene melodije. Dekmantel Ten završava u blagoj noti, s oštrom DJ Python pjesmom “Mare” — jednom od najintrospektivnijih pjesama Briana Piñeyra od njegovog Luis EP-a iz 2022., 057 (Schwyn) .

Dekmantel Ten ukazuje na drastične načine na koje se dance glazba razvila nakon pandemije. Na novoj kompilaciji ritmovi su brzi, sintisajzeri su netaknuti, a sveobuhvatna bit je duboka i kontemplativna. To je snimka budućih tekstura koje se vrte u stvarnom vremenu, prenosi Ted Davis za Stereogum.

Peta Dijagnoza – kolektiv koji budi novi val elektroničke scene u Splitu

Nakon “Diuravetik” partyja u Kocki na kojem je svirao After Ego, Necrocell mu se obraća sa željom da se nađu i skupa “vrte” glazbu. U međuvremenu, After Ego nagovara svog srednjoškolskog prijatelja JalExtremea da se uhvati DJ-inga jer je znao da ima talent i širok glazbeni opus. Prva zajednička druženja i svirke ovog trojca se događaju u After Egovom skladišnom prostoru kojeg je opremio DJ opremom. Upravo je taj skladišni prostor postao ključno mjesto radnje jer su u njega počeli zvati i druge prijatelje da dođu poslušati njihove kreacije, među kojima su se posebno zainteresirale i izdvojile Hysteria te Xiou.

S vremenom smo shvatili da imamo sličan ukus i da se slažemo te smo zamislili što bi sve mogli raditi kao ekipa“, prepričavaju nam iz splitskog kolektiva koji je zaključio da u gradu fali elektroničke glazbe te da na svaki party koji bi posjetili – nešto bi nedostajalo, stoga su se sami odlučili pokrenuti.

Odlučili smo napraviti novi glazbeni pokret u Splitu. Naš zvuk je tvrd, kaotičan, energičan kojeg najbolje prati opis “lud”. Takvi su naši vizuali i cijeli koncept, a to su mentalne dijagnoze. Na našim partyjima svi su prihvaćeni, ma kakvi god da bili. Jedino pravilo je da poštuju jedni druge, a najviše sebe.

Peta Dijagnoza je sve svoje dosadašnje partyje odradila u Kocki, a prvi party se dogodio potpuno spontano. After Ego i Hysteria dugi niz godina volontiraju u Kocki, a prilikom jednog redovnog sastanka su čuli za iznenadno otkazivanje jednog elektroničkog programa planiranog tog tjedna, što je stvorilo rupu u rasporedu.

Na našu sreću, a nažalost na tuđu nesreću, nitko nije imao ideju što učiniti s tim slobodnim datumom pa smo se mi javili da organiziramo event. Rečeno nam je da imamo rok do sutra da osmislimo objavu, naziv, opis, lineup i kreiramo poster“, prisjećaju se iz Pete Dijagnoze koji su se do tog trenutka zvali No Name kolektiv jer nisu imali ideju za vizualni identitet, ni koncept.

Potaknuti kratkim rokom, mladi splitski kolektiv je proveo jedan cijeli dan mozgajući i osmišljavajući koncept s kojim mogu započeti svoju putanju. Odlučili su se za koncept koji će biti upečatljiv i prepoznatljiv, a za njega su osmislili vizualni identitet i scenografiju. Članovi kolektiva su odradili i cijeli posao oko postavljanja scenografije, kao i programiranja rasvjete te kreiranja sadržaja na društvenim mrežama te reklamiranja, što se pokazala kao praksa i za njihove sljedeće partyje.

Prvi party je prošao glatko, bez grešaka i s neočekivano velikim odazivom ljudi“, pričaju nam iz Pete Dijagnoze o svom prvom partyju, nedugo nakon kojeg je uslijedio i drugi koji se održao usred radnog tjedna, ali je isto tako prošao uspješno.

Treći party su htjeli napraviti posebnim pa su u goste pozvali Radio Rudina ekipu s kojima su se brzo sprijateljili. Koncept ovog partyja je bio da se DJ-evi naizmjenično mijenjaju za pultom, kao i da se te promjene poprate vizualno u bojama kolektiva. Boje Pete Dijagnoze su zelena i ljubičasta, a plava i ljubičasta krasi Radio Rudinu. Ovaj party je također, prema riječima kolektiva, prošao uspješno te je bio posljednji u sezoni prije ljetnog predaha. Početkom nove sezone u Kocki, Peta Dijagnoza je pripremila svoj “Extreme Edition” party koji je bio eksperimentalan i koji je definirao koliko su oni jaki kao kolektiv.

Htjeli bismo naglasiti da za svaki sljedeći događaj kojeg radimo gledamo kako ćemo ga unaprijediti da bude bolji nego prijašnji. Mislimo da je to razlog našeg uspjeha jer ljudi to vide i osjete. Smatramo da naši partyji pružaju cjelokupno iskustvo, zbližavaju sve tipove ljudi i da imaju veće značenje od samog partyja, a to je pripadanje jednoj glazbenoj revoluciji.

Osim što su u proteklih godinu dana kao kolektiv odradili niz partyja u Kocki, Peta Dijagnoza je preko internetskog radija KLFM pokrenula dvije radijske emisije s ciljem edukacije i približavanja svijeta elektroničke glazbe drugima.

Ideja je bila da se srijedom u emisiji “Usrid Aftera” ispriča priča o nekom izvođaču, pokretu, žanru, ili bilo čemu vezano sa svijet elektroničke glazbe. Kao nastavak na “Usrid Aftera”, petkom u večernjim satima se emitirala emisija “Peta Dijagnoza” kroz koju bi se puštali setovi glazbenika spomenutih u srijedu ili pak setovi samih članova kolektiva. Svatko iz kolektiva je imao jednu emisiju za sebe u kojoj je predstavio trake koje su ga dovele do svijeta elektroničke glazbe.

Iz kolektiva nam ističu kako su zbog Kocke uspjeli ostvariti svoje snove, ali da u budućnosti planiraju djelovati samostalnije: “Naši planovi za dalje su veliki te smatramo da imamo još dug put do ostvarivanja našeg cilja, a to je ostaviti utisak na našu kulturu.

Evolucija Zvuka izdala novi album s kojim nastavlja borbu očuvanja autentičnosti analognog zvuka

Evolucija Zvuka se ističe svojom vječnom borbom da očuva autentičnost analognog zvuka, dok istovremeno teži savršenstvu u mastering tehnici. U tom procesu, prilikom stvaranja novog albuma Evolucija Zvuka je surađivala s renomiranim producentom iz Kolumbije – Adresom Zuluagom, čije su stručne vještine u miksanju i masteriranju podigla album na višu razinu.

Kao rezultat toga, svaka originalna traka donosi jedinstvenu priču, svoju osobnost, “svoj uhvaćeni ritam”, dok istovremeno stvara savršenu širu sliku i jedinstveno iskustvo koje Evolucija Zvuka naziva svojim šestim LP albumom “Electric Sound Is Alchemy Conversation“.

Novo dugosvirajuće izdanje bosanskohercegovački elektro dua isprepliće raznolike glazbene žanrove koji sežu od tradicionalnog sevdaha, plesnog housea, energičnog techna pa sve do ekspresionizma sa začinima inovativnog elektro arta. Evolucija Zvuka je još na svom prvom izdanju odabrala elektro art, kao specifičan pravac njihovog zvuka kojemu kojem oni kako kažu daju novu umjetničku dimenziju i time da elektronička glazba bude rame uz rame s kulturom, izvlačeći je iz podzemlja tamnih klubova.

Opisujući što slušatelji mogu očekivati od albuma “Electric Sound Is Alchemy Conversation” iz Evolucije Zvuka otkrivaju: “Na ovom albumu svaka kompozicija nije samo glazbeno djelo, već i emotivno putovanje koje vodi slušatelja kroz jedinstvene tonove i vibracije, ostavljajući snažan dojam i potičući na razmišljanje.

Album “Electric Sound Is Alchemy Conversation” dostupan je na svim streaming platformama.

Ritam vikenda: Zatišje pred kraj mjeseca i produženi vikend. Provjerite gdje se pleše ovog petka i subote

Zagreb

Ovog petka Peti Kupe sprema novu Sequences večer na kojoj glazbu selektiraju tri predstavnice berlinske scene – Gabrielle Kwarteng, Ogazon i Lola Haro. U novootvorenom klubu Lift, One Drop Music sprema svoje novo glazbeno iskustvo pod palicom gosta iz Londona – Made By Petea kojem će se za pultom pridružiti HeroY i Viktor. U Depo klubu se sprema For Division III večer uz Franca, 17 i Prognana. Dva Osam još jednom ugošćuje Raveyard večer unutar svojih zidova koje će tresti War.DEN, Bôgceb i Mibian. Masters cijelu noć pleše uz DJ Labuda. Četiri mlada kolektiva – Kongres Kolektiv, Bridge Blocks, Greenlight i Gnijezdo udružuju snage i preuzimaju AKC Mediku gdje pripremaju Qvorum.

U subotu u Boogaloou je na rasporedu premijera novog programa Commited iza kojeg stoje DJ Ogi i Fabian Freyer, a kako bi predstavili publici svoju viziju kao glavnog gosta dovode španjolskog DJ-a Perga uz koje još sviraju Zoky i Hadzy. Auf Wiedersehen u sklopu svoje Complete Chaos turneje stiže u Dva Osam. The Bakery Zagreb sprema svoju novu večer u Mastersu uz Moogleea, IGZ-a i Tinmanna. U Petom Kupeu se sprema nova Bombon večer uz Nerou, Einfakinna i Eckhela.

Rijeka

Petak u Nemo klubu je u ritmu Captaina i Elementa, dok je subota u znaku mladih riječkih snaga Le Poca i Palome. Također u subotu, Crkva sprema gostovanje Alexa Steina s kojim sviraju DJ Jock, Mystic i Koloris, dok Press Play sprema svoj Halloween party u Pogonu Kulture uz Soulfreqa, Mark Asha, Bremanju i Recepa.

Pula

Klub Kotač će u petak obuzeti psihodelični ritmovi na novoj Psajanki koja na jednom mjestu okuplja Crystal Skywalkera, Marcodosa, OdmOrise, OptiMystica, Ria Darija i Tranceafarija.

Split

U petak za pultom Adriatic Social Cluba su Egzotika DJs.

Beograd

U petak u Karmakomi sviraju Princess P & Cio te Schwabe. Kult predstavlja Andrewa Mellera kojem podršku daju Pao Pausto i Fikol. Cube sprema The Nexus Zone uz Rigida, Xeponaija, Astropuga.

The Moment večer preuzima Drugstore s postavom u sastavu Far&High, Innēr Sense, Runy, Alex Bojović, Vahicabi, Nemo, Gostoja i Darija Popović. Kult pleše u ritmu Easy Tiger showcasea predvođenim Markom Nastićem i Vladimirom Dragašem. Leo Mas, Trax Kurier + Elio i Spacewalker sviraju u Karmakomi.

Novi Sad

Serijal partyja Magla je zadužena za program Tunnela u petak, a za pultom će se naći Stojche, Lollipop Janosz i Paragon. Green Love festival u Hali 2 Novosadskog sajma dovodi Vendexa uz kojeg sviraju Endzi, Assari i Vien.

Luton i Šćepa dirigiraju plesnim podijem Tunnela u subotu.

foto: Jovana Semiz

Ljubljana

U petak Butik festival slavi svoj peti rođendan u K4 s Jane Fitz, Akajem, AR:TE-om, blsssom, Evanom, Lakmijem, Nullom, SunnySunom i Vaskom.

Sarajevo

Petak u Trezoru je u znaku cjelonoćnog seta Edib D-a, dok cijelu noć u Silver&Smokeu sviraju After Affair. Nasty Grooves u subotu spremaju showcase uz 2odda, Aksu i Ninna u Trezoru, a FTLA sprema all-nighter u Silver&Smokeu.