Skip to main content

Go Cut & Ludvig: Astralis je i dalje ostao iskrena manifestacija umjetničkih ciljeva

Razgovarali smo s Damirom Ludvigom i Goranom Vlajićem. Osim golemog utjecaja Astralisa na razvoj elektroničke scene u Hrvatskoj , manje je znano da su Damir aka MC Wumah i Goran aka DJ Go Cut  utjecali na razvoj hrvatske hip-hop scene.


Foto Dalibor Platenik

Možete nam malo ispričati o tim vremenima, kao ste započeli umjetničke karijere, tadašnjim utjecajima i  kako je izgledao vaš prvi nastup?

Goran i ja smo bili veliki ljubitelji emisije Electro Funk Premijera, koju je Slavin Balen vodio na radiju 101. Iako to iz današnje perspektive izgleda nespojivo, rani hip-hop, techno i house imaju iste korijene, o čemu nerijetko govore legendarni glazbeni autori kao što su Juan Atkins, Egyptian Lover i Jeff Mills. Balen je prvi puštao naše demo snimke u eteru i podržao naše kreativne napore koji su često kombinirali rap i elektroniku. Kristijan Žuklić, Ivica Mateš, Davor Žagar i nas dvojica, stvorili smo grupu DIFFO koja je održala i neke od prvih rap nastupa u regiji. Iz današnje perspektive naš je prvi nastup izgledao prilično naivno. No, bili smo klinci koji su željeli postići nešto novo na glazbenoj sceni, pa smo se ozbiljno trudili to postići. Poznati zagrebački DJ i promotor hip hop kulture Filip Ivelja, poznatiji kao Phat Phillie je ovih dana skupio stare snimke iz tog doba i želi ih objaviti na vinilnom izdanju.



U ovih 25 godina organizirali ste brojne partyje, dovoljno je samo pogledati popis od 1996. do 2003. Što se promijenilo u aspektu organizacije samih događanja? Koji je nastup, a koji party ostao u najljepšem sjećanju, a koji je bio najizazovniji?

Od nastupa na Astralisu u najuzbudljiviji i u najboljem sjećanju, ostao mi je prvi Astralis u Bestu. Iako je bilo daleko uspješnijih partija s daleko boljom atmosferom, posebnost novog programa na novom terenu je neprocjenjiva. S druge strane, najveći izazov za Astralis je upravo ovaj party koji slijedi u petak 31. ožujka u Bestu. Ni jedan zagrebački program elektroničke glazbe nije navršio četvrt stoljeća, pa je uzbuđenje veće nego ikad prije. Nije, da nekog možemo pitati za savjet.

Za razliku od vremena naših početaka kada je elektronička glazba predstavljala revoluciju, ona je zahvaljujući sve bržem Internetu, te napretku tehnologije općenito, danas uvučena u sve pore globalnog društva, pa tako i kod nas. Na svjetskoj sceni umjesto producenata i DJ-a, sve više odluka donose dioničari korporacija, a lijepe se zemlje kao što je Hrvatska koriste kao kulisa za evente iza kojih stoji veliki kapital. Usprkos takvoj situaciji, Astralis je i dalje ostao iskrena manifestacija umjetničkih ciljeva koje postavljamo isključivo DJ Go Cut i ja.



Osim vas dvojice na 25. godišnjici u Bestu će nastupiti japanska zvijezda Tsuyoshi Suzuki i Dogma 3000, no, imat ćemo priliku slušati i prvu generaciju DJ-a koju je upravo Astralis inspirirao. Kako ste započeli suradnju s umjetnicima kao što su M-Run i  DJ Yvann? Koji bi bili savjeti mudrosti za buduće generacije producenata i DJ-a?

Mario Mataković, poznatiji pod pseudonimom M-Run, jedan je od međunarodno najuspješnijih hrvatskih producenata. Pogotovo kad je u pitanju Goa Trance. To o njemu misle mnogi akteri scene u Izraelu, Belgiji i mnogim drugim zemljama u kojima on redovito nastupa. Prije nego što je skupio hrabrosti i Goranu dao demo sa svojim prvim radovima, dolazio je na naše evente. Prije točno dvadeset godina imao je svoj prvi javni nastup, koji je održan upravo na jednom od Astralisa partija. Za razliku od njega, DJ Yvann je pobijedio na našoj DJ audiciji i zasjenio konkurenciju, ne samo svojim vještinama na DJ pultu, već i pozitivnom energijom. Goran je jednom prilikom rekao da je DJ Yvann rođen s osmjehom na licu. Vjerujem da je u pravu. M-Run i DJ Yvann su totalno drugačije osobe i izvođači, no ono što im je zajedničko je da su vrijedni, te veliki individualci, kreativci i karizmatici. Mislim da je to jedina formula koja uvijek funkcionira.



Organizacija ste koja je uspjela zadržati neovisnost i originalnost na izazovnoj sceni i tržištu. Koliko je za scenu dobra komercijalizacija elektroničke glazbe i golemi festivali? Brine li vas poplava turbofolk glazbe u Hrvatskoj, nedavno je gradonačelnik Pule zabranio održavanje u javnom gradskom prostoru?

Veliki festivali okupljaju popriličan broj ljudi koji se s elektroničkom glazbom susreću po prvi put. Dio publike utažit će svoju žeđ za novitetima putem najkomercijalnijih oblika elektroničke glazbe. Međutim, dio slušateljstva doživjet će komercijalne evente kao uvod u daleko veći svijet, temeljen na kulturi koja nije nastala preko noći. Tako da i oni daju pozitivan doprinos sceni. Glazbu vidim kao lijek protiv briga, pa me ne brine popularnost glazbenog žanra koji ne pratim. Također, ne poznajem gradonačelnika Pule, pa ni ne mogu razumjeti njegove motive.



Na fotografijama od prije 25 godina i danas izgledate kao da gotovo niste ostarjeli. Koja je vaša tajna?

Fikcionalni junak Connor MacLeod u filmu Highlander, besmrtnik je koji se ne fizički mijenja stoljećima. Za razliku od njega mi koristimo digitalne aplikacije. Photoshop 2023 ima nove funkcije, koje iluziju održavaju živom.

Što možemo očekivati za obilježavanje zlatnog pira 2048. godine?

Ljubitelj sam žanra znanstvene fantastike, a u zadnje vrijeme, sve je više popularna distopijska perspektiva budućih vremena. Bez obzira na to što su postapokaliptični svjetovi obično zanimljiviji materijal od onih u kojima je sve idealno, očekujem tu obljetnicu obilježiti partijem u čistoj utopističkoj viziji budućnosti.

Prijavi se za DJ natjecanje i osvoji nastup u Las Vegasu


Prvih 20 ulazi u drugi krug u kojem će se izabrati njih troje, koji će nastupiti na LMF festivalu od 15. – 17.lipnja na Jarunu.



Zagrebački LMF festival i ove godine organizira natjecanje za mlade nade elektroničke scene. Lani je pobijedio student hrvatskog jezika, Talijan Simon Emme, koji se tada prvi put predstavio hrvatskoj publici nastupivši na glavnom stageu LMF festivala na Jarunu. Također, kao najbolji među trojicom finalista osvojio je i stipendiju u vrijednosti od 15.000 eura.



– Znam da zvuči kao klišej, ali bilo je spektakularno. Kada sam izašao na glavni stage imao sam tremu, no kada sam vidio toliko ljudi kako plešu ispred mene, shvatio sam da mi se san ostvario. Jedva čekam vratiti se ponovno – kaže Simon.

Talentirani Talijan u Zagrebu se provodio s bakom i djedom jer upravo su oni, a najviše baka, najveći obožavatelji. Često s njim idu na partije i snimaju videa za društvene mreže.



– Oni žive u Zagrebu i znao sam da neće propustiti moj nastup na LMF festivalu. Često me pitaju kada ću ih voditi na druge festivale pa pretpostavljam da im se svidjelo – ističe DJ.

Majka mu je Hrvatica pa je hrvatski učio od djetinjstva, a ljetne praznike provodio je u Zagrebu. Nakon završetka srednje škole u Italiji odlučio je studirati engleski i hrvatski jezik kako bi ih savršeno naučio. Da će biti DJ znao je još kao dječak – isprva je obožavao Eminema, Cyprus Hill, no zbog Dafta Punka zavolio je elektroničku glazbu.



– Vrhunski DJ ne radi samo kada nastupa. Puno bitnije je napraviti pripremu. Ako se možeš nositi s otkazanim letovima, izgubljenim stickovima i prolivenim pićima po mikseti, onda posao nije tako stresan – kaže Emme.

Zbog lanjskog uspjeha DJ natjecanja – čak 85 prijava iz 40 gradova i 15 država Europe, te s 85 sati šarolikih mixeva, koje je popratilo 25.000 streamova na Mixcloudu s više od 500 repostova, potraga za mladom nadom se nastavlja.



Pobjednik osvaja spektakularnu nagradu – nastup na lasvegaškom izdanju LMF-a. Detalje prijave potražite na službenim stranicama www.lmffestival.com i društvenim mrežama.

Za vikend prisustvujemo i izvještavamo sa Sonar festivala u Lisabonu


Ususret jubilarnom 30. Sonar festivalu u Barceloni, ovog vikenda od 31. ožujka do 2. travnja održava se Sonar Lisboa.



U samom srcu glavnog grada Portugala, festival će se odviti na četiri lokacije na otvorenom i u zatvorenom, a uz glazbeni programSonar Lisboa donosi i konferencijski dio, izložbu te umjetničke instalacije.

Glazbeni program podijeljen je u dva dijela – dnevni i noćni, a kada glazba u petak poslijepodne krene, prekida u glazbi praktički neće biti do kasno noćnih sati u noći s nedjelje na ponedjeljak. Kroz tri dana festivala u Lisabonu će nastupati brojni DJ-evi s vrha elektroničke scene poput Amelie Lens, Anfise Letyago, Enrica Sangiuliana, Peggy Gou, Patrick Masona, I Hate Modelsa, Reinera Zonnevelda, 999999999 i mnoge druge nadolazeće izvođače.

Ovogodišnje izdanje Sonar festivala u Lisabonu posjećuje i naš novinar Toni Jurić koji će za vrijeme vikenda izvještavati te prenositi festivalsku atmosferu na našim društvenim mrežama.

Nova klupska večer -Balkanika- s naglaskom na regionalnu scenu u Boogaloou

Zagrebački Boogaloo svoju proljetnu sezonu otvara 1. travnja s novim projektom “Balkanika” koji se za svoje drugo izdanje vraća u veliku dvoranu “hrama sreće”, gdje će svirati Siniša Tamamović, Ilija Djokovic, Damir Hoffman, F.O.R.M. live! te Shipe.


Foto: Benny Take a Moment

Ovotjedni fokus glazbenih selekcija će biti na technu te mračnijem  zvuku koji će obrgliti svakog ljubitelja elektroničke glazbe.

Balkanika” je nova serija evenata koja okuplja najbolje regionalne izvođače. Prvo izdanje održalo se za Noć vještica, a u planu je da se održava svaka tri mjeseca u velikoj dvorani Boogalooa gdje će okupljati najkvalitetniji, renomirani DJ-evi i producenti s područja Balkana.

Siniša Tamamović je DJ i producent s područja BiH koji je svoju adresu zamijenio za London, a njegova su izdanja objavljena na Dubfireovoj izdavačkoj kući te su oborila ljestvice Beatporta. Njemu uz bok, pridružit će se i brzorastuće ime, Ilija Djokovic koji je zauzeo tron Beatportove techno ljestvice s trakom “Atom”, a sve ostalo je povijest.



Za miksetu stati će i DJ s više od 20 godina iskustva, Damir Hoffman čije su trake izdane na labelu Marca Baileya, a može se pohvaliti i uspješnom organizacijom Reload Eventsa u Novoj Gorici u Sloveniji. Duo F.O.R.M. live! publika poznaje kao rezidente Boogalooa te dugogodišnje artiste na zagrebačkoj sceni jer sa svojim mračnim i industrijskim zvukom ističu se na svim nastupima.



Finalno ime koje će ispisati drugo izdanje je Shipe, rezident i organizator Future Scopea te Šoderice Open Air koji je dosad imao prilike nastupati bok uz bok sa svjetskim imenima kao što su Fatboy Slim, Amelie Lens, Jeff Mills te mnogi drugi.

Ogrebi se za ulaznicu na Instagramu

Carl Cox uskoro ulazi u veličanstvenu sedmorku koji su puštali na egipatskoj piramidi


Nastup u najstarijem od sedam svjetskih čuda antičkog svijeta će se održati 19. svibnja, a predstavit će se Carl Cox uz podršku Philippa Strauba i Gawdata.



Brojni glazbenici nastupili su u Gizi tijekom godina, uključujući Jean-Michel Jarrea, trance dvojac Aly & Fila, Daft Punk, Sebastien Leger Live za Cercle, Armin Van Buuren, ArtBat.

Ulaznice za Coxov događaj su u prodaji ovdje.







Paul Van Dyk ponovno vrtio zagrebačkog producenta Boka Groovesa

Paul Van Dyk ponovno je u svom radijskom showu “Vonyc Sessions” vrtio traku hrvatskog producenta Boka Groovesa. Nakon što je u dvije epizode za redom pustio traku “Only You”, ovog puta u 835. izdanju “Vonyc Sessionsa” na repertoaru je bila traka “Canaveral”.

Traka je u originalu cilja na tech-house “vibe”, dok joj je dašak trancea za svoje potrebe dao Paul Van Dyk. Traka se u radijskom showu pojavljuje od 36 minute i 30 sekunde.

Zagrepčanin Krešimir Boščić poznatiji kao Boka Grooves, prošle je godine objavio EPIndulge in vibe” s tri trake na etiketi Family Grooves. Podršku zagrebačkom producentu, Paul Van Dyk je već dao za dvije trake, tako da ne sumnjamo da će na red doći i posljednja traka“Fill It Out”.

Kako cijeli EP Indulge in vibe” zvuči poslušajte na SoundCloudu Boka Groovesa.