Skip to main content

We Love Sound Open Air: Richie Hawtin, Reiner Zonneveld, Pan-Pot i mnogi drugi


Neki od najuglednijih umjetnika svjetske elektroničke glazbe danas dolaze u Zagreb, 15. lipnja, kako bi podijelili svoju čaroliju na 3 pozornice, samo nekoliko metara od jezera Jarun.


Foto Marko Edge

Prvi val izvođača: Indira Paganotto, Pan-Pot, Reiner Zonneveld Live, Richie Hawtin, Sama` Abdulhadi, DJ Jock, Felver, Herya, Mimi, Petar Dundov.

Predbilježite se za early bird ulaznice ovdje i pridružite se We Love Sound timu na njihovoj 5. open air proslavi glazbe, jedinstva i ljubavi.

Uvertire za ovaj veliki događaj svakako su We Love Sound partiji u zagrebačkoj Hali. Prvi idući je već ovog petka uz talijanske i hrvatske DJ-e, a potom 22. travnja uz Ricarda Villalobosa, Raresha i Margaret Dygas.

Fatima Hajji živi za techno, a to će i dokazati 1.4. u Boogaloo


Jedna od najpoznatijih španjolskih DJ-ica i producentica, Fatima Hajji priprema žestoki povratak u hram sreće – Boogaloo.

Prvi april ove godine nije rezerviran za šale već za beskompromisni set Fatime Hajji koja je svoju karijeru izgradila uz hard techno, no danas ipak njeguje malo sporije techno BPM-ove nego prijašnjih godina.

Vlasnica je triju izdavačkih kuća, Taikatte, Silver M. i Standbitea, a osim što radi na svojim etiketama, njene trake objavljene su za Codex Recordings i Pornographic Recordings.Na sceni djeluje već gotovo dva desetljeća, a njena strast u setovima prisutna je kao i prvoga dana što je osvojilo srca svih istinskih ljubitelja undergrounda.

Uz opasno ime, Fatimu Hajji, line up-u će se nadovezati i Gumja uz kojega smo uronili u novu 2022. godinu i pripremili se za energični ostatak godine. Svi koji dosad nisu imali prilike poslušati Gumju, sada će doživjeti set koji će obilježiti razvaljujuće trake koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Posljednja dva imena koja će nas rasplesati su rezidenti Boogalooa, Mr. DJ. Dario i Shipe.

FB Event: Future Scope w. Fatima Hajji [01.04.2022.]

Ulaznice su dostupne na Entrio za 120 kn. U tijeku je i akcija na grupne ulaznice "Uzmi 4 ulaznice, a plati samo 3".

Mr. DJ Dario jedno je od najdugovječnijih imena na hrvatskoj sceni koji je izbrusio svoj zanat još od Kraljevstva. Shipe je DJ s kojim ste se mogli ranije susresti na izdanjima Future Scopea, ali i inozemnim eventima na kojima je svoj pult dijelio uz vodeća imena elektroničke scene.

Prve fotografije s otvaranja Petog Kupea, nove zagrebačke clubbing oaze

Na otvaranju su vrtili Petar Dundov, Felver, Jogarde, Ilija Rudman i Antonio Zuza, a ulaznice za otvaranje su bile rasprodane već nekoliko dana prije.

Kako nam je poznato u klubu će osim DJ gostovanja biti mjesta i za ljubitelje vina, umjetnosti i gastronomije. Pogledajte predivnu atmosferu čarobnog plesnog podija sa party-ja otvorenja.

Prijavi se na Audio podučavanje u Dva Osam

Dio je predavačkog tima EduSplash iz Pule gdje steko iskustvo predavanja i edukacije iz podrućja audio inžinjeringa. Višegodišnji suradnik na realzaciji eventa za Pozitivan ritam.


Foto KR100

Član je više bendova i raznh projekata iz regije

Suosnivač je nezavisne digitalne etikete Amplifyah Music, te posjeduje istoimeni kučni studio specijaliziran za dub reggae produciju i analogni dub mix. Program ove radionice je preslika Robertovog stečenog znaja. Kroz ovu radionicu ima cilj približiti struku zainteresiranim skupinama i budućim nadolazećim naraštajima tehničara, ton majstora, producenata, Dj-a, voditelja tehnike…


Foto KR100

Edukacija je potpuno besplatna, a pravila igre su sljedeća:

Predavanje jednom u tjednu u trajanju 3 sata, ponedjeljkom od 17 do 20. Broj polaznika maksimalno 10! Prijave na [email protected].

Uvjet je, da polaznici koji se prijave moraju imati nešto osobnog alata koji će biti potreban za praktični dio radionice: Obavezno – lemilica i tinol, skalpel, mali kržni i ravni odvijač, sjekača lješta i radne rukavice.

Neobavezno – Strujni mjerni instrumen "multimetar" za mjerenje napona, struje i otpora.

Raspored predavanja:

TRAVANJ

    Uvod u struku, kratko predstavljanje nadolazečih predavanja
    Teorija zvuka
    Fizika zvuka
    Osnove akustike prostora
    Osnove elektrotehnike te njena primjena u struci
    Osnove mjerenja u elektrotehnici
    Osnove jakih struja te njena primjena u struci
    Montaža visokonaponskih strujnih priključaka

– – – – – – – – –

SVIBANJ

    Učenje tehnike lemljenja (svaki polaznik mora donijeti svoju lemilicu i alat)
    Audio kablovi
    Audio prikljućci
    Ozvučenje zvučnici i zvučne kutije
    Mikrofoni
    Put signala "Signal Flow"

– – – – – – – – –

LIPANJ

    Miksete i mikseri Pojačala i procesori
    Binska audio oprema
    Vrste audio zapisa i kratka povijest audio medija Mjerenje i analiza audio signala
    Montaža audio opreme za DJ event u klubu Dva Osam
    Montaža audio opreme za nastup manjeg benda u klubu Dva Osam
    Višekanalno snimanje

– – – – – – – – –

LISTOPAD

    Uvod u analognu obradu audio zapisa
    Oprema za obradu audio zapisa
    Uvod u digitalnu obradu audio zapisa
    Programi za obradu audio zapisa
    Upoznavanje sa programom za obradu i editiranje audio zapisa
    Virtualni instrumenti i procesori
    Pripremanje višekanalnih audio zapisa za finalni mix
    Analogno miksanje audio zapisa
    Digitalno miksanje audio zapisa

– – – – – – – – –

STUDENI

    Vrste tonskih studija i njihova upotreba
    Edukacija o tretmanu prostora za kućni studio
    Mjerenje pozicija studijskih zvučnika po prostoru
    Edukacija o akustičnom tretmanu prostora
    Izrada dva absorbera za zvuk
    Izrada dva difuzora za zvuk

– – – – – – – – –

PROSINAC

    Uvod u izradu audio infrastrukture za glazbene događaje na otvorenom Izrada plana za realizaciju glazbenog događaja na otvorenom
    Vrste pozornica i aluminijumskih konstrukcija Načini postavljanja razglasa za glazbene događaje na otvorenom
    Izrada plana potrošnje snaga i pravilna distribucija potrošnje elektricne energije za tehničku opremu
    Upoznavanje sa potrebnim elektricnim uređajima i elektricnim instalacijama za upotrebu na otvorenom.
    Pripreme za glazbeni događaj na otvorenom

 

Ilko Čulić: U domaćem undergroundu ima jako puno kreativnog potencijala


Kroz hrvatsku i regionalnu glazbenu scenu proživio i doživio je sve. Začetnik najstarijeg HR dub/reggae sounda – Bass Culture; jedan od osnivača Radia 808; organizator nagrađivanog Magic Box online koncerta; organizator glazbenih programa u Studentskom Centru, Zagreb Winter Reggae Festivala (ZWRF) i niza klupskih i dvoranskih koncerata hrvatskih alter i pop rock sastava.

Stoga, Ilko ima široku lepezu glazbenog znanja i žanrovskog dosega raznog zvukovlja koji konstantno plovi među svima nama. Više zanimljivih informacija o glazbenoj sceni i njegovom djelovanju doznajte u nastavku intervjua.

1.)    Koji su početci tvog ulaska u svijet glazbe? Kako se u tvoje vrijeme dolazilo do glazbe koja nije bila toliko mainstream te koju nisi mogao čuti na radiju ili kod prijatelja?

U početku su najviše pomogli stariji frendovi koji su imali puno ploča i daleko širu selekciju od one iz izloga Jugotona. Otkrivanje 70's kraut scene s bendovima kao što su Can, Faust i Neu bilo je možda najdragocjenije iskustvo u formativnim godinama, presudno za spoznaju da najuzbudljivija glazba nije na chartovima.   

2.)    Koji od glazbenih žanrova su najviše utjecali na tvoj rad i buduće kreacije u glazbenom svijetu?

Pripadam generaciji koja je odrasla s izrazito anglocentričnom slikom glazbenog svijeta, što je najprije donijelo utjecaje psihodelije, post punka i indie rocka.  Poslije su se tome pridodali reggae, elektronika i cijeli spektar afričke glazbe.

3.)    Pošto si prvi počeo proučavati i pisati o Reggae glazbi, kakvi su bili prvi utisci Reggaea na tvoje kolege novinare?

Možda sam bio drugi na tom polju, nikako prvi. U Poletu je 1980-ih pisao Mišo Ćurčija, veliki znalac old school reggaea. Rock kritičari su tada znali napraviti osvrt na Marleya ili Tosha, rijetko nešto više od toga. U međuvremenu je reggae doživio puno veću globalnu ekspanziju kroz nu roots, dancehall, digital, UK dub i  ragga jungle , što je sve skupa bilo neuhvatljivo ili teško razumljivo za većinu rock kritike.    

4.)    Što ti trenutno više  preferiraš u dub/reggae sceni i elektronskoj sceni općenito, Old school vibe ili nove digitalne/hibridne kreacije? Ili je zlatna sredina najbolja?

U dub reggaeu uvijek preferiram živi bubanj i bas, makar je elektronika danas dovoljno moćna da može preuzeti ulogu ritam sekcije bez ikakvih gubitaka. Temeljni koncept dub produkcije je istraživanje i eksperiment, pa su futuristi svakako zanimljiviji od nostalgičara.

5.)    Tvoj najdraži inozemni dub/reggae festival i zašto?

Njemački Summer Jam, najveća i najznačajnija smotra reggae glazbe na kontinentu. Od 1995. tamo sam u  desetak godina vidio i čuo gotovo sve koji su ostavili dublji trag na sceni. Imalo je smisla svakog ljeta potegnuti do Kolna sve dok kod nas nije došao Outlook koji je unutar šireg okvira bass glazbe perfektno pokrivao dub reggae.  

6.)    Koji je tvoj stav prema novim kontroverzama i „Cancel culture“  formama oko novog albuma TRAM 11 i Menarta?

Popularna muzika je ogledalo društva. A Tram 11 je popularan bend, pogotovo u Zagrebu. Sve što je kontroverzno na njegovom albumu mogli ste prije čuti u školi, crkvi, politici, medijima, na ulici ili utakmici. Ako nema nikakvih sankcija za ZDS, neizbježna posljedica je Pšk. Odluka o povlačenju albuma naškodila je jedino Menartu, dok je Tram 11 zasad dobio enorman dodatni publicitet. Međutim, vrlo brzo će se suočiti s otkazivanjem koncerata što će mu itekako zakomplicirati nastavak karijere.


Foto Bass Culture
 
7.)    U ovim podosta neizvjesnim pandemijskim vremenima uistinu je teško nastupiti kao DJ, a kamoli kao cijeli band. Imaš li možda koje zamisli kako bi svi skupa mogli ponovno i nesmetano uživati u glazbi uživo ili je corona situacija gamechanger?

Corona kriza jest gamechanger zato što jako dugo traje. Kad napokon izađemo iz ovog nereda proći će još neko vrijeme do potpune normalizacije odlaska na koncert ili party ili festival. U tom trenutku na sceni će se već pojaviti totalno nova mlada ekipa koja će aktivnije tražiti poveznicu  s nekim novim akterima i novim trendovima nego povratak na staro jer ono što je sviralo u klubu ili na festivalu prije pandemije uopće neće imati zapisano u kolektivnoj memoriji.     

8.)    Kakva god globalna situacija bila, Hrvatska već neko vrijeme ima podosta kvalitetnih underground glazbenih autora. Jesi li i ti zadovoljan napretkom?

U domaćem undergroundu ima jako puno kreativnog potencijala uspješno prenesenog na hrpetinu novih izdanja. Međutim, promocija i distribucija kod nas ide znatno slabije pa je realnije očekivati da će najistaknutiji underground autori napraviti solidnu internacionalnu karijeru nego veliki rezultat na domaćem terenu.

9.)    Kao dugovječni član medijskog carstva, koji je tvoj stav s trenutnim medijskim svijetom? Tradicionalni vs. novi mediji, digitalizacija, medijska manipulacija? Kamo sve vodi?

Tradicionalni mediji su naglo potonuli kad je svijet preskočio iz Gutenbergove u Zuckerbergovu galaksiju. Novi interaktivni mediji su neusporedivo brži, samo se u toj brzini događa opasna devalvacija pisane riječi. To ne može dobro završiti!