Prošlo je trideset godina od prvog izdanja Future Shocka koji se održavao od 1994. do 2002. godine, a povodom toga se u zagrebačkom Boogaloou proslavio veliki jubilej uz šest kultnih gostiju. Westbam, Tanith, Mario De Bellis, Mr. C, Beamish i MC Vitamin K su u noći sa subotu na nedjelju vratili u prošlost te probudili osjetila kroz bezvremenske ritmove.
“Party je bio stvarno brutalan i prepun pozitivne energije koja je prštala na sve strane. Boogaloo je doslovno gorio cijelu noć. Svi DJ-evi odvrtjeli su vrhunske setove za publiku kakvu samo možeš poželjeti. Sve u svemu mi smo presretni i prezadovoljni, još uvijek prepuni pozitivnih dojmova i preplavljeni emocijama, a nadamo se da ste i vi. Rave on!” na društvenim mrežama jutro nakon partyja je poručio organizator Damir Cuculić.
Atmosferu s velikog jubileja provjerite na našem Instagramu.
Popis prvih 25 imena za četvrt stoljeća festivala predvode revolucionarni Sex Pistols, simbol punk pokreta i sastav koji je zauvijek promijenio rock’n’roll, ovoga puta uz energičnog Frank Cartera koji je bendu dao novu snagu i svježinu čineći ih jednim od najboljih koncertnih sastava današnjice!
Ovoj kultnoj postavi pridružuju se i rodonačelnik EDM scene i globalna superzvijezda Tiësto, jedan od vodećih producenata elektroničke glazbe Eric Prydz, kao i dvije techno dive — Indira Paganotto b2b Sara Landry, koje na tvrđavu donose svjetsku premijeru ekskluzivnog i njihovog jedinog b2b nastupa na svijetu u 2025. godini!
Glazbena ikona i osvajač Grammy nagrade, Tiësto, postao je sinonim za globalnu dominaciju u elektronskoj muzici. Nastupao je kao prvi DJ na ceremoniji Olimpijade, dok ga je nizozemska kraljica Beatrix odlikovala titulom Oficira Reda Orange-Nassau. Njegov album „A Town Called Paradise“ (2014) redefinirao je njegov zvuk, fokusirajući se na melodični EDM, a upravo je on taj koji je elektronsku muziku doveo na glavne festivalske pozornice i utabao put kojim su kasnije prošli velikani, kao što su Calvin Harris, Beyonce, Coldplay, Martin Garrix, Black Eyed Peas, Post Malone i brojni drugi. Na jubilarnom Exit festivalu otvorit će slavlje u četvrtak, 10. srpnja na Tesla Universe pozornici svojim jedinstvenim setom.
Moćnim nastupima na mts Dance Areni pridružit će se i Eric Prydz, trećeg dana festivala, u subotu 12. srpnja. Na istom tom mjestu, 2023. godine rasplesao više od 20.000 ljudi, a sada će još jednom pokazati zašto se njegovo ime iznova nalazi na vrhu elektronske muzike, s bezvremenskim hitovima poput „Opus”, „We Are Mirage” i „Proper Education”.
Ovoj listi pridružuju se i DYEN i Nico Moreno, predstavnici nove generacije techno scene u zajedničkom B2B setu. DYEN donosi sirovu energiju inspiriranu gabber scenom Roterdama, dok Moreno osvaja dubokim basovima i dinamičnim melodijskim strukturama. Njihov zajednički nastup obećava jedinstveno iskustvo koje pomiče granice žanra i najavljuje budućnost suvremenog techno zvuka.
Jubilarnom 25. izdanju Exit festivala pridružit će se i mnogi novi izvođači poput Ki/Ki, dinamične umjetnice koja spaja techno, elektro i industrial zvukove u jedinstvenu i energičnu cjelinu. Dok na listi prvih 25 imena su se našli i izvođači poput Cosmic G-a, Dejana Milićevića, Hobina Rude, Runyja, koji će donijeti raznovrsne glazbene pravce i inovativne pristupe na sceni.
Sinoć je u zagrebačkom KUC Travno održana osma dodjela prve i jedine nezavisne nagrade elektroničke glazbe Ambasador.
Svjetski priznati umjetnik Egoless je svoju brojnu kolekciju nagrada proširio za još jednog Ambasadora, ovog puta u kategoriji “Album / kompilacija godine”. Groovetastic je nagrađen kao najbolji bend / live act godine. Kantautorica poznata po svom emotivnom electro-pop izričaju Anna Moor sa singlom “Omnia” osigurala je Ambasadora u kategoriji “Najbolja alternativna vokalna izvedba”, a prilikom preuzimanja nagrade je poručila: “Ovo je moja prva nagrada ikad. Jako sam sretna zato što je to nagrada publike i jako sam sretna što me je elektronička i klupska scena prigrlila kao svoju jer ja još uvijek plovim žanrovima. Veselim se svim novim projektima i suradnjama koje će nastati ovdje!”
U najprestižnijim kategorijama event industrije, Sonus festival na Zrću je proglašen najboljim regionalnim festivalom dok je Mo:Dem festival glasovima publike odabran za najbolji festival hrvatskog promotora. Titulu najboljeg eventa uzela je magična pozornica Cave Romane na kojoj je promotor BSH organizirao party sa najpoznatijim DJ-em regije sa zavidnom međunarodnom karijerom Mladenom Solomunom.
Dvije kategorije za koje vlada veliki interes iz godine u godinu su one za DJ-a godine u Hrvatskoj i regiji. Titula DJ-a godine u Hrvatskoj je pripala DJ Jocku, dok je Runy istu nagradu osvojio na regionalnom nivou.
Među brojnim kvalitetnim laureatima vrijedi istaknuti da je nagradu za poseban doprinos sceni osvojio projekt Tripsitters koji se bavi programom smanjenja štete u noćnim izlascima u Hrvatskoj. Djelovanje riječkih Tripsittersa uglavnom je preventivno i edukativno putem društvenih mreža i punktova na festivalima, koncertima i ostalim frekventnim mjestima na koje mladi izlaze.
Zanimljivo je bilo i među regionalnim nagradama gdje su između ostalog nagrađeni Andrew Meller za house izdanje godine, Billain za bass izdanje godine, a Sassji je pripala nagrada za album godine. Renomirana tuzlanska glazbenica drugu godinu za redom osvaja Ambasadora, a ovog puta prilikom preuzimanja nagrade je rekla: “Prošle godine sam na Ambasadoru najavila ovaj album, a sad za njega dobivam nagradu! To mi je baš vrh. Od svega najviše hvala ljudima što su izdvojili vrijeme da poslušaju Chwakku.”
Slovenski HardBeats festival je nagrađen kao regionalni event godine, a fotka “MessY” koju je Miloš Krstić the Trip Flip uhvatio na Exit festivalu je postala festivalska fotografija godine.
Samu svečana dodjela nagrade Ambasador tradicionalno je otvorena s nekoliko riječi njenog osnivača Gorana Tomaševića koji je s pozornice istaknuo: “Ispunili smo jedan veliki cilj, a to je okupljanje aktera elektroničke glazbene industrije Hrvatske i regije. Na taj način povezujemo cijelu scenu, radimo na međunarodnoj kulturnoj suradnji i na kraju služimo kao platforma za umrežavanje i razmjenu ideja. Budite i dalje kreativni i originalni, a mi smo tu da pratimo, potičemo, motiviramo i na kraju krajeva nagrađujemo.”
Osim dodjele priznanja ovogodišnjim laureatima, večer nagrade Ambasador bila je obogaćena glazbeno-umjetničkim nastupima. Projekt Folklorelektro se prvi predstavio publici sa svojim jedinstvenim DJ setom, koji spaja tradiciju i elektroniku. Pred publikom je zasvirao i disco bend Groovetastic, dok je SUN U premijerno izvela svoju novu pjesmu “Inside”. Večer je zaključio renomirani duo Dalton Trance Teleport ft. Koorie s upečatljivom live izvedbom pjesme “Beirut in Dub”.
Program jedine nezavisne glazbene nagrade u Hrvatskoj je otvoren izložbom “Totalka” renomiranog fotografa Marka Obradovića Edga koji je predstavio selekciju radova svojih radova. Marko je svojim objektivom zabilježio trenutke koji prenose energiju i emociju najboljih elektroničkih događaja, čineći izložbu pravom poslasticom za sve ljubitelje klupske kulture i umjetnosti. No ono posebno što je pratilo izložbu jest aukcija fotografija na kojoj su se prikupljala sredstva za riječki klub Manual.
DISKURZIVNI PROGRAM AMBASADOR
Diskurzivni program Ambasador počinje danas u 15 sati u coworking hubu Radionica 32 (Mihanovićeva ul. 32, Zagreb), panel raspravom “Elektronička glazba i mediji – međusobno prepoznavanje“, koju moderira Goran Komerički (HR2/Airplay Radio Chart). Panel će otvoriti ključna pitanja o statusu elektroničke glazbe u domaćim medijima, uključujući prepoznaju li oni u dovoljnoj mjeri rastući interes publike i kreativnost scene, ili se ona i dalje suočava s ograničenim prostorom u mainstream sadržajima.
Sudionici panela su Anđelko Preradović (Aquarius Records/Groovetastic), DJ MAX (Dobro došli u klub – HR2), E-Base (DJ i producent), Goran Štetić (Antena Zagreb), Petar Dundov (DJ i producent) i Željkica Makanec (Menart/HRT). Ulaz je slobodan za sve zainteresirane.
Nakon panela, potaknuti velikim interesom iz prošle godine, ponovno se održava popularni format 1 na 1 razgovora, koji omogućuje individualne konzultacije sa stručnjakom iz industrije. Ove godine savjetovanje vodi Tom Bug, dugogodišnji DJ, producent i pokretač brenda Dobar House. Sva mjesta za 1 na 1 s Tomom Bugom već su popunjena, što potvrđuje veliki interes za ovaj jedinstveni format.
Nagradu Ambasador dodjeljuje specijalizirani portal za elektroničku glazbu Klubska Scena, a projekt realizira udruga Klubska Kultura. Dodjelu su podržali Burn Energy i Gizeh.
HRVATSKE NAGRADE PUBLIKE
RADIJSKA EMISIJA GODINE Traktor (Radio Rojc)
KLUPSKA VEČER GODINE Future Scope
NAGRADA ZA POSEBAN DOPRINOS SCENI Tripsitters
KOLEKTIV GODINE Underground d.o.o.
NAGRADA NEXT GEN Marcela
NAJBOLJA NOVA KLUPSKA VEČER Atlantida
NAJBOLJI NOĆNI KLUB Peti Kupe
EVENT GODINE BSH pres. Solomun (Cave Romane, Vinkuran)
NAJBOLJI FESTIVAL HRVATSKOG PROMOTORA Modem Festival (Donje Primišlje)
BOUTIQUE FESTIVAL GODINE Goulash Disko Festival (otok Vis)
NAJBOLJA ALTERNATIVNA VOKALNA IZVEDBA Anna Moor (Omnia)
DJ GODINE DJ Jock
HRVATSKE NAGRADE STRUKE
HOUSE IZDANJE GODINE Petar Dundov – Lunar Eclipse (Sudbeat Music)
TECHNO IZDANJE GODINE Black Dot – Love At Glance EP (Italo Moderni)
REMIKS GODINE Alexander Kowalski – Tomorrow (Insolate Remix)
ALBUM / KOMPILACIJA GODINE Egoless – Dubternal (Deep Medi Musik)
REGIONALNE NAGRADE STRUKE
AMBIJENTALNO IZDANJE GODINE Andrea Ljekaj – Terapiya (Atje)
BASS IZDANJE GODINE Billain – Different Eyes (Vision Rec)
DUB & REGGAE IZDANJE GODINE Dr. Obi meets Anja G, Roo T & Sistah Tena – Oj Dodole (Amplifyah Music)
GOA & PSY TRANCE IZDANJE GODINE E-Clip Transcedental Reality (Sounds of Akasha)
REGIONALNO HOUSE IZDANJE GODINE Andrew Meller – Summer of Love (Diynamic)
REGIONALNO TECHNO IZDANJE GODINE Mladen Tomić – Dancing Runner (Tronic)
U razgovoru s novinarkom Mirjanom Radovanović s portala Kosovo Clubbing, osnivač nagrade Ambasador govori o razlozima za promjene u kategorijama, izazovima s kojima se suočava industrija te o važnosti Ambasadora u povezivanju umjetnika i profesionalaca diljem Balkana.
Zašto se kategorije mijenjaju iz godine u godinu?
Elektronička glazba kao dio kulturnih i kreativnih industrija jedna je od najdinamičnijih scena na svijetu i upravo se u tom kontekstu događaju i svojevrsne promjene iz godine u godinu. Naime, u Hrvatskoj i regiji isto tako, postoji niz umjetnika različitih profesija koji su dio ove kulture, poput Dja, producenata, bendova, live actova, selektora, radijskih voditelja, menadžera, Vja, tehničara, ton majstora, majstora svjetla, dizajnera, fotografa, PR-ova, organizatora, copywritera, voditelja društvenih mreža, itd. Scena je po tom pitanju i dosta podložna promjenama jer veliki broj spomenutih aktera iz industrije nažalost još uvijek ne može živjeti od glazbe, već im to više dođe kao hobi ili strast, a neki su samo prolaznici u svemu tome. Zbog toga se događa da iz godine u godinu moramo aktivno pratiti i osjećati puls scene.
Na temelju svih tih podataka, istraživanja, analize, te diskusije sa članovima žirija, novinarima i ostalim zaljubljenicima u elektroničku glazbu dolazimo do spoznaje o tome što je bilo aktualno tijekom izborne godine i koje će kategorije nastati. U kompletnom tom skeniranju scene nam puno pomogne i sam naš portal koji nastoji sve pratiti u širem kontekstu kao i otvoriti vrata svima koji rade nešto kreativno.
Upravo zato neke kategorije postoje godinama i ne mijenjaju se, a neke se periodično aktiviraju, dok postoje i kategorije koje nastaju kratkoročno jer nekada ne postoji dovoljan broj kandidata/projekata koji bi konkurirali za nominacije, a želimo izbjeći da svake godine nominiramo jedne te iste projekte u pojedinoj kategoriji jer to nije nikakav poticaj novim umjetnicima. Moramo s pozornošću sve to pratiti i svake godine napraviti onoliko kategorija za koje smatramo da će stručni žiri moći popuniti sa svojim prijedlozima što nije nikako lagan zadatak. I apeliramo na cijelu regiju da se uključi sa što više novinara, i drugih koji prate scenu koji bi pomogli kao dio žirija kod predlaganja projekata.
Često nas kritiziraju da imamo previše kategorija, ali mnogi ne uzimaju u kritiku i činjenicu da smo od 2016. do danas se proširili i na cijelu ex-yu regiju. Tu valja imati na umu da su neke kategorije i neodržive pa da bi održali živom određenu nišu scene i potaknuli umjetnike na kontinuiran rad, mi odlučujemo da se takva kategorija napravi na regionalnoj razini i da se ta scena po tom pitanju malo poveže.
Također imali smo i dvije godine pandemije koronavirusa koja je potpuno promijenila okruženje u kojem živimo kao i zatvorila event industriju. No, glazbenici i kreativci sa scene su bili vrlo budni i maštoviti na producentskom planu i drugim sferama poput emitiranja live setova, snimanja videa sa predivnih lokacija pa mogu slobodno reći da smo presretni što se dodjela nagrada nije tih godina ugasila nego je bila jedna od rijetkih manifestacija koja se održala unatoč različitim zabranama i mjerama. Mislim da je istovremeno projekt bio – ne možda jedina, ali definitivno velika nada u povratak i poticaj za rad mnogima u Hrvatskoj i regiji.
Što i kako je nagrada Ambasador doprinjela klupskoj sceni u Hrvatskoj i regiji?
Ambasador je svojom pojavom uspio nešto što nije nikom do sada pošlo za rukom ne samo u Hrvatskoj nego i u čitavoj regiji –u osam godina održavanja, osam puta smo okupili veliku većinu aktera elektroničke glazbene industrije na jednom mjestu. To je ono zbog čega živimo za ovaj projekt – okupljanje, zajedništvo, povezivanje, razmjena ideja, umrežavanje ex-yu regije. Rekao bih veliko bogatstvo za samu scenu, za što nismo ni sami svjesni koliko znači.
Pozivam sve aktere scene da nam se jave s idejama i da dođu barem jednom na dodjelu nagrada te osjete to iskustvo za koje mnogi kažu da je jedinstveno. Nije bitno gdje žive i odakle dolaze jer sam trošak dolaska na dodjelu može biti stvarno nikakav kada usporedite iskustvo i sklopljena poznanstva.
Vrlo važno je da svi akteri scene shvate koliko je sama ideja Ambasadora kao neprofitabilnog projekta važna za ovo podneblje. Bili smo 2018. u Parizu sa 18 aktera naše scene i predstavljali Hrvatsku na konferenciji Paris Electronic Week koju organizira ekipa zaslužna za Techno Parade. Poveli smo samu kremu naše scene, otvorili smo vrata kulturnoj razmjeni, naši DJ-i su nastupali u klubu-teglenici Concrete, održali smo panel o Hrvatskoj kao festivalskoj destinaciji… i sakupili predivna iskustva koja su nam se urezala u srce.
Ambasador je osim dodjele nagrada projekt koji potiče sve na kontinuirani rad; te kroz samu dodjelu generira veliki broj impresija na društvenim mrežama i u medijskom prostoru čime se povećava vidljivost elektroničke glazbe i svih koji su uključeni u projekt. I na kraju imamo taj moment na koji sam posebno ponosan, a nastao je sasvim spontano – uspjeli smo na jednom mjestu okupiti industriju. Kasnije smo vidjeli da je nastala platforma za sklapanje suradnji i razmjenu ideja. Imamo predivan pretprogram sa izložbama, predstavljanjama udruga, i opreme. A na samoj dodjeli između uručenja priznanja i nastupe bendova i live actova. Te na kraju želimo ovo okupljanje pretvoriti i u trodnevnu glazbenu konferenciju, za koju se nadam da bi mogla nastati kroz nekoliko godina kada uspijemo osigurati stabilne financije od sponzora. Jer bez edukacije nema ni bolje i kvalitetnije scene. U suštini projekt bi se trebao razvijati kao što je i ADE, samo mi ovdje pričamo o puno manjim gabaritima s obzirom na naše trenutne financijske mogućnosti, kao i da malo pomalo transformiramo event s obzirom na evoluciju našeg društva.
Je li se regionalna suradnja klupske scene poboljšala posljednjih godina?
U kontekstu boljeg pregleda onoga što se događa na regionalnom nivou, saznali smo preko nagrade Ambasador i samog prednominacijskog ciklusa za puno više projekata i kreativaca nego što smo prije znali i to nam je pomoglo u radu na portalu jer smo dobili priliku da pišemo o puno većem opusu izvođača i projekata nego što smo to radili prije. Ali što se tiče suradnje ne mogu reći da smo pokrenuli neke nove projekte iako bilo je par inicijativa iz BiH i Srbije , koje su ostale samo inicijative.
No, ono na čemu smatramo da bi se trebalo poraditi ne samo s naše strane, već sa strane drugih portala u regiji je bolje povezivanje i razmjena autorskog sadržaja među medijima, kao i radijskim djelatnicima, emisijama itd. Srpski portali premalo pišu o izvođačima iz regije, te bi isto tako rekao da i hrvatski elektronski portali malo pišu o projektima iz zemalja regije. U BiH i Sloveniji nema uopće medija koji prati elektroničku glazbu, a svaka čast Kosovo Clubbingu koji uvijek prati događaje u regiji. Potrebno je da i vlasnici medija dožive prosvjetljenje i povežu se u mrežu te više razmjenjuju sadržaje što bi i njima donijelo veću čitanost, a samim akterima scene veću vidljivost i možda koji nastup više. Regija treba više surađivati i razmjenjivati glazbenike. Mi kroz rođendane Klubske Scene zadnjih godina često zovemo regionalne artiste, a svakako bi spomenuo prošlogodišnji Endorphine festival na kojem smo jedva pokrili troškove jer je publika razmažena i samo cijene inozemna gostovanja. Mi smo baš radili festival sa 37 DJ-a iz cijele regije jer smo željeli u Zagrebu na 3 floora predstaviti glazbenike iz cijele regije koji uglavnom nikada nisu svirali u hrvatskoj metropoli i svjesno smo išli u taj rizik jer smo znali da ćemo učiniti dobru stvar za scenu na kojoj je Klubska Scena već 23 godine. A kroz promociju toga partya dobili smo preko 60 autorskih članaka o novim izvođačima s kojima nismo nikada pričali ili se o njima nije pričao u hrvatskom medijskom prostoru. I danas vidim da veliki broj glazbenika sa tog line upa je počeo dobivati svirke za koje nisu ni sanjali da će imati. Evo npr ovaj vikend je Uran B u Zagrebu itd.
Da se malo vratim i na temu – regionalne suradnje – sve je još jako krhko, glazba isto tako koliko god bila nezavisna, toliko je i krhka i podložna različitim vanjskim utjecajima i čimbenicima. Iako se politika u glazbu navodno ne miješa mislim da to ipak nije istina jer bez tih političara ni naša scena ne bi dobila neku značajniju podršku samo ne valja se oslanjati na njih jer to je nestabilno i nije dugoročno. Treba se pokušati osloniti na nezavisne izvore financiranja i sponzore. Ipak glazba je kroz moje iskustvo isto što i politika. Prepuna je nekakvih klanova i ako niste dio klana nećete uspjeti, kao i što nećete dobiti novac na javnim natječajima, te ako imate svoj jedinstveni projekt vrlo je moguće da će vam ga ekipa iz ministarstva i glazbenih udruga ukrasti, kopirati i napraviti kao svoj projekt s puno većim sredstvima. To se i nama dogodilo u Hrvatskoj. Mislim da su glazbene udruge trebale taj novac uložiti u mlade producente i njihov ostanak u Hrvatskoj što se naravno nije dogodilo jer su potrošili na nešto što liječi bolestan ego pojedinaca.
To je jako loše za sve one koji rade iz srca za razvoj nezavisne scene ili imaju samo strast da uživaju u glazbi. No, to su stvari koje naša društva moraju riješiti mentalno u evolucijskom procesu koji traje od raspada bivše Jugoslavije. Korupcija, nepotizam, klanovi. Nadam se da ćemo mi prije mirovine doživjeti takav preobražaj i da ćemo svi skupa surađujući kroz Klubsku Scenu i Ambasador uspjeti napraviti neke pomake prema naprijed.
Može li se regionalna elektronička scena usporediti s klupskom kulturom u ostatku svijeta?
Ponuda festivala i glazbenih događanja se svakako može usporediti kao i brojna autorska izdanja, ali još uvijek ima dosta toga na čemu treba raditi u pokušaju usporedbe sa ostatkom svijeta.
Ali definitivno na tijekom godine imamo par stotina festivala, i tisuće partya gdje je svaki priča za sebe i strani posjetitelji se mogu dobro zabaviti, posebno u ljetnim mjesecima kada imate festivale na kontinentu koji su priča za sebe, kao i one na obali koji imaju neku svoju čar. Što se tiče usporedbe, veliki broj događaja još uvijek nije na sigurnosnom, produkcijskom i vizualnom standardu kakav možete vidjeti u Nizozemskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji i drugim zemljama.
No, možemo reći da se stvari dosta polako ali sigurno odvijaju u pravom smjeru i da naši kreativci sa scene isto dosta putuju i uče od drugih te implementiraju nove stvari u svoje evente bilo da se radi o produkciji, line upu, sigurnosti, prodaji ulaznica ili pića pa sve do drugih najmanjih detalja koje svaki posjetitelj može primjetiti.
Npr. u SAD-u su na Ultra Music Festivalu dijelili besplatnu vodu koju je osigurao sponzor „Heineken“. U Amsterdamu su tijekom ADE-a dijelili besplatne ecstasye u cilju da smanje štetu među 400 tisuća posjetitelja iz cijelog svijeta. Ima puno festivala u svijetu koji su ekološki osviješteni dok je kod nas to još uvijek velika rijetkost. Brojni festivali u Europi imaju tzv stanice za testiranje droge koje su potpuno anonimne jer žele pomoći mladima koji konzumiraju droge da provjere sadržaj kupljene droge. Nažalost, pričajući sa kolegama iz zadarske udruge Porat, na tržištu je svakim danom sve više loše droge, što hoće reći da mladi svašta unose u sebe bez ikakve provjere… Ovo su samo neki od primjera koji su kod nas još uvijek samo znanstvena fantastika…
CoreEvent je sustav za prodaju ulaznica i organizaciju konferencija baziran na vrhunskim tehničkim rješenjima po mjeri organizatora. Nastao je 2018. godine u developerskom laboratoriju tvrtke CoreLine kao odgovor na potrebe event industrije. Kako kažu iz CoreEventa, iznimno su ponosni na dvije stvari: zadovoljstvo koje pokazuju organizatori i sposobnost njihovog tima u snalaženju s izazovima koje nose nove industrije i specifične potrebe klijenata.
U realizaciji ovogodišnje svečane dodjele nagrade Ambasador pripomaže i CoreEvent, a kako bi ih pobliže upoznali svijet ticketing platformi bez kojih danas događaji ne mogu proći, porazgovarali smo s timom iza platforme.
Možete li nam ukratko predstaviti CoreEvent? Kako i kada je platforma pokrenuta?
CoreEvent je trenutačno najbrže rastuća ticketing platforma u regiji. Pokrenuta je 2018. godine od strane software development agencije CoreLine i u početku joj je primarna svrha bila da služi kao sustav za akreditacije, ali se u međuvremenu razvila u puno više od toga. Radimo s preko 150 organizatora – od glazbe i kulture do sporta i poslovnih konferencija, a ova brojka aktivno raste iz mjeseca u mjesec.
Svaki organizator nam je jednako bitan i sretni smo kad netko uspješno organizira događanje na našoj platformi, nebitno je li za stotinu ili 100 tisuća posjetitelja.
Koja je vaša misija i kako se razlikujete od drugih ticketing platformi?
CoreEvent je tehnički najnapredniji te daleko najpovoljniji sustav za organizaciju događanja i prodaju ulaznica na tržištu. S obzirom na to da iza nas stoji firma koja se bavi razvojem digitalnih proizvoda, možemo klijentima ponuditi i opciju prilagodbe postojećeg sustava za njihove specifične potrebe. Pored tehničkih prednosti, najvažnije su dvije stvari: zadovoljstvo uslugom koje pokazuju naši klijenti te sposobnost našeg tima da se brzo prilagodi svijetu svakodnevnih promjena koje nose nove industrije.
S kojim vrstama organizatora događaja najčešće surađujete (glazbeni, sportski, kulturni, itd.)?
Gotovo da nema vrste događaja na tržištu u kojem nismo prisutni. Glazbeni i kulturni događaji te sport su najčešći pa i tim redoslijedom zastupljeni u ukupnom prometu. Tu je i veliki broj festivala, clubbing događaja, konferencija, od poslovnih, liječničkih skupova do simpozija.
Trenutačno smo najponosniji na suradnju s Ambasadorom.
Koje ključne funkcionalnosti CoreEvent nudi organizatorima događaja?
Imamo fiksne naknade bez skrivenih troškova te smo cjenovno najpovoljniji na tržištu uz tehnološki napredan proizvod. Organizatorima nudimo jednostavan alat za kreiranje i upravljanje događajima koji može biti dodatno prilagođen njihovim potrebama. Cilj nam je da naša platforma obuhvaća sve potrebno za organizaciju uspješnog događanja pa tako nudimo i moćan analitički alat koji im pomaže bolje razumjeti vlastitu prodaju i posjetitelje, besplatnu asistenciju u postavljanju floor plana i drugih značajki, aplikaciju za brzo skeniranje karata i komunikaciju te podršku u oglašavanju i privlačenju posjetitelja. Organizator se ne prilagođava našoj ticketing platformi kao što je to slučaj drugdje, nego se mi prilagođavamo organizatoru. Nije isto organizirati konferenciju, nogometnu utakmicu ili stand up show, što se odražava i u našim sučeljima i u cjelokupnom pristupu.
Postoji li događaj ili suradnja na koju ste posebno ponosni?
Trenutačno smo najponosniji na suradnju s Ambasadorom. Svaki organizator nam je jednako bitan i sretni smo kad netko uspješno organizira događanje na našoj platformi, nebitno je li za stotinu ili 100 tisuća posjetitelja. Ponosni smo na činjenicu da i zahtjevniji organizatori, koji su prethodno promijenili nekoliko platformi, ostaju s nama. Ponosni smo i na naš CoreEvent MeetUp za organizatore gdje nekoliko puta godišnje okupljamo event industriju, dovodimo zanimljive goste koji im mogu pomoći u organizaciji ili financiranju, a na takvim događanjima nikad ne izostane ni doza zabave i humora.
Ovog tjedna CoreEvent surađuje s nagradom Ambasador. Kako ste pomogli u realizaciji događaja? Koliko CoreEvent kao platforma pomaže u dijelu protokola – od poziva uzvanika pa do samog ulaza…
Ambasador koristi naš sustav za registraciju i praćenje uzvanika, kao i za slanje QR ulaznica i provjeru ulaznica putem naše scanner aplikacije, tako da smo uključeni u dosta dijelova organizacije. Također, na samom događaju imat ćemo štand gdje će se svi postojeći i budući organizatori događanja moći informirati o CoreEvent platformi.
S obzirom na to da ste ušli u vrlo kompetitivno tržište te ste se brzo i kvalitetno pozicionirali. Jeste li zadovoljni s dosadašnjim radom? Kakve su reakcije korisnika na CoreEvent?
CoreEvent platforma nastala je upravo iz razloga što tržište, koliko god kompetitivno, nema proizvod koji pokriva sve potrebe različitih organizatora te smo shvatili da imamo proizvod koji je konkurentan i cijenom i funkcionalnostima. To uvjerenje se zasad pokazuje točnim – prometom smo narasli šesterostruko u odnosu na prvu godinu. Korisnici su zadovoljni, a najviše ističu fleksibilnost i brzinu cijelog tima, tehnološke značajke platforme, kao i cijenu usluge i dodatne oglašivačke aktivnosti koje nudimo.
Platforma je svim organizatorima dostupna i za besplatno testiranje u demo verziji uz prijavu putem CoreEvent web stranice.
Postoje li tehnološke inovacije koje planirate uvesti u skoroj budućnosti? Kakvi su vaši planovi za daljnji razvoj platforme?
Naravno, naša platforma je za nas živi organizam koji kontinuirano unapređujemo i tu nam puno znači bliska povezanost tima koji radi na proizvodu s organizatorima koji platformu koriste. Uz sugestije organizatora, i sami pratimo svjetske trendove u ticketing industriji te sukladno tome radimo razvojne planove. Osim daljnjeg razvoja platforme i diverzifikacije sučelja za različite tipove događanja, dodatno unapređujemo i oglašivačke usluge koje nudimo našim organizatorima te vjerujemo da će oni nastaviti prepoznavati dodanu vrijednost koju im CoreEvent platforma nudi.