Skip to main content

Dalton Trance Teleport i Koorie stižu na dodjelu Ambasadora gdje će izvesti glazbu s albuma “Triánta”

Dalton Trance Teleport još jednom udružuje snage s dugogodišnjim prijateljom i kolegom Koorijem kako bi pripremili poseban nastup na nadolazećoj dodjeli nagrade Ambasador. Dvojac će izvesti “Beirut in Dub“, pjesmu s albuma “Triánta” kojim Dalton slavi 30 godina na sceni. Posebnu dimenziju live izvedbi trake će donijeti Koorie, virtuoz na didgeridoou, koji u glazbu unosi autentične etno zvukove.

Album Triánta donosi sedam traka koje se kreću od dub zvuka do chillgressive stilova. Dalton ga opisuje kao svoj najdraži rad dosad, nadahnut nezaboravnim ljudima, mjestima i događajima – poput Beiruta, grada kojem se uvijek rado vraća i gdje uživa u društvu dragih prijatelja.

Dalton Trance Teleport i Koorie već dugi niz godina surađuju na projektima koji pomiču glazbene granice. Njihova suradnja obilježena je zajedničkim nastupima u klubovima i na renomiranim festivalima diljem svijeta, gdje svojim izvedbama stvaraju jedinstvenu glazbenu sinergiju. Dok Dalton donosi prepoznatljiv trance zvuk, Koorie svojim didgeridoo izvedbama unosi autentičnu atmosferu i bogatstvo etno stilova.

Dalton Trance Teleport ft. Koorie je samo djeličak bogatog glazbeno-umjetničkog programa dodjele nagrade Ambasador. Uz ovaj legendarni dvojac će na pozornici nastupiti disco fenomen Groovetastic i projekt Folklorelektro s DJ setom. Što se još sprema ovog petka na Ambasadoru, otkrivamo uskoro!

Osvrt na još jedan propali pokušaj medijskog zastrašivanja kontra kulture elektroničke glazbe

Tako je bilo i ovog vikenda kada je ničim izazvana novinarka Jutarnjeg odlučila house party nazvati technom. Kako to obično i biva, negativnim epitetima opisala proslavu 11. rođendana BSH-a nazvavši je razuzdanom, pozivajući se na susjede koji “nisu mogli spavati od buke“.

Jasno nam je da novinar/ka mainstream medija možda ne razlikuje elektroničke žanrove, ali tu je onda urednik pa i kulturna redakcija (ako postoji) da u tome pripomognu. Shvaćamo i potrebu za senzacionalizmom koji donosi lagane klikove, ali onda bi bilo korektno da se tema podublje istraži i stavi u širi kontekst.

O generalnoj kvaliteti samog izvještavanja glazbenih događaja, posebice onih alternativnih, elektroničkih, urbanih koji rade na glazbenoj edukaciji publike, na mainstream medijima bi se moglo do prekosutra.

No, ono što nas posebno muči i zanima jest zbog čega je neki house ili techno party razuzdan?

Mediji se u rubrici kultura previše bave onim s čime se ne bi trebali baviti. Ovo je bila prilika da se na mainstream mediju istraži i približi širom čitateljstvu nešto što je u svijetu svakodnevica, ali u Hrvatskoj nažalost tek trend, a to je spoj elektroničke glazbe i suvremene umjetnosti.

Vikend je prilika kada se kroz mainstream medije može plasirati kvalitetno štivo i pozitivni tekstovi koji mogu napraviti promjenu, ali dobar dio naših medija će to vrijeme rađe provesti na pisanju crnih kronika i napuhavanju nečega što bi se u političkom diskursu naše države naposljetku nazvalo “ne tema“.

Zašto ovo ističemo? Zato što su upravo ti mainstream mediji oni koji stvaraju i mijenjaju percepciju stanovništva. Vrijeme je da i oni postanu edukativni i afirmativni, a ne da preko tri desetljeća jedan subkulturni pokret koji je prerastao u globalni fenomen vrijedan gotovo 12 milijardi dolara koji donosi značajnu vrijednost i prihode Hrvatskoj, kako kroz turizam, tako i kroz kulturni život – prikazuju kao PROBLEM.

Mainstream mediji bi trebali pisati više o našim produktivnim autorima elektroničke glazbe koji osvajaju plesne podije diljem Europe, Sjedinjenih Američkih Država…

Novinarka koja je napravila halabuku oko “razuzdanog partyja” je očigledno nedovoljno informirana, ali partyji u muzejima na aerodromima, u galerijama, na kulturnim spomenicima, u sklopu UNESCO baštine su dio svakodnevice europskih metropola poput Amsterdama, Berlina, Bruxellesa, Bukurešta, Londona, Pariza, a bome i glavnih gradova našeg susjedstva – Beograda i Sarajeva pa zbog čega bi Zagreb ili Hrvatska trebali onda čekati?

Dovoljan primjer tome jest ceremonija ponovnog otvaranja katedrale Norte-Dame u Parizu. Pogodite koja je subkultura imala završnu “točku na i” cijelog spektakla? Elektronička glazba.

Usporedbe radi, tko je nama svirao na otvaranju Pelješkog mosta? Nitko tamo nije ni čuo za elektroničku glazbu osim kada je trebalo “omastiti brk” na nekom javnom natječaju ili pak kada bi proglasio Ultru strateškim projektom partnerom Vlade i hrvatskog turizma. To je dovoljan mig svima nama (koji još uvijek vjerujemo da će se stvari jednog dana ispraviti, a neće) da “prgavi igraju prgavo”.

foto: @geoh.photo / ceremonija ponovnog otvaranja katedrale Norte-Dame u Parizu

Mainstream mediji bi trebali pisati više o našim produktivnim autorima elektroničke glazbe koji osvajaju plesne podije diljem Europe, Sjedinjenih Američkih Država, kao i onim koji djeluju i rade značaj u Hrvatskoj i regiji.

Mainstream mediji bi trebali pisati o zarobljenim kulturnim institucijama i glazbenim udrugama koji tjeraju mlade izvan zemlje jer su javni natječaji uglavnom napravljeni za prijatelje prijatelja. Trebali bi istražiti koliko glazbene udruge ubiru od elektroničke glazbe i zašto skoro ništa ne vraćaju u razvoj iste…

No, oni i dalje o elektroničkoj glazbi pišu kao o problemu i stavljaju svaki veći događaj u crnu kroniku. Možda jer je lakše, možda ne znaju bolje, a možda postoji i neki treći razlog.

Zašto nema elektroničke glazbe u mainstream medijima, ili još bolje zašto naša voljena glazba, kultura i scena ima ovakav tretman da svaki veći party ili festival završi u crnoj kronici – prvi ćemo u Hrvatskoj otvoriti to pitanje panelom “Elektronička glazba i mediji – međusobno prepoznavanje” koji će se održati u subotu 14. prosinca u sklopu jedine nezavisne glazbene nagrade Ambasador.

Katedrala Notre-Dame u Parizu ponovno otvorena uz elektroničku glazbu i spektakularni vizualni performans

Uz milijune gledatelja koji su pratili prijenos na francuskoj televiziji mondovision, događaj je omogućio ljudima da ponovno otkriju jedinstvenu arhitekturu katedrale, šireći poruku inspiracije, dijeljenja i slavlja diljem svijeta.

Strastveni ljubitelj kulturne baštine i ambasador francuske elektroničke glazbe, Michael Canitrot predstavio je ‘Monumentalnu‘ sekvencu koja spaja njegove najnovije skladbe, digitalnu umjetnost i dizajn rasvjete, slaveći veličanstvenost Notre-Damea u novom svjetlu. Nakon povijesnog nastupa ispred katedrale Michael Canitrot je rekao: “Inspiraciju sam crpio, kako glazbeno tako i vizualno, iz elemenata jedinstvenih za katedralu: zvuka zvona, umjetničkih djela unutar katedrale, glasova zbora Maîtrise Notre-Dame i klasičnog stila.

Francuski elektronički umjetnik dodaje: “Želim prenijeti univerzalnu poruku kako bi se svi mogli povezati s mojom glazbom i osjetiti inspiraciju i da kažu: ‘Želim se vratiti i posjetiti Notre-Dame.’

Kroz svoj koncept “Monumental Tour“, Canitrot spaja elektroničku glazbu i kulturnu baštinu kako bi ponudio jedinstvena iskustva. Dosad je već oduševio publiku na ikoničnim lokacijama poput opatije Mont-Saint-Michel, vrha Eiffelovog tornja povodom stote obljetnice Gustavea Eiffela te nedavno ispred Bazilike del Pilar u Zaragozi, gdje je okupio više od 45 tisuća ljudi.

Fotogaleriju s nastupa Michaela Canitrota s ponovnog otvaranja Norte-Damea pogledajte u nastavku.

DJ Jock i Shipe predstavili novi koncept b2b seta!

Rado viđena hrvatska b2b kombinacija, DJ Jock i Shipe, u petak je u intimnom ambijentu male dvorane zagrebačkog Boogalooa premijerno predstavila svoj novi koncept b2b setova “360° All Night Long”. U ovom jedinstvenom formatu spustili su DJ pult među partijanere i pozicionirali ga na sredinu plesnog podija.

DJ Jock i Shipe su svirali jedan nasuprot drugoga te su imali minimalan setup DJ pulta koji im je omogućio još prisniju povezanost i interakciju s plesačima i plesačicama. Tijekom cjelonoćnog seta ovaj duo je podijelio svoje fluidne tranzicije od progressivea pa sve do techna koje su osvojile sve prisutne partijanere.

Atmosferu s premijere “360° All Night Long” koncepta provjerite na našem Instagramu.

Disko 088 donosi istraživanje spoja elektroničke glazbe i tradicionalnog bosansko-hercegovačkog sevdaha

Nakon izuzetno uspješnog debitantskog singla remiksa “Srdo moja”, talentirana glazbenica i producentica Jelena Tondini najnovijim remiksom nastavlja pomicanje granica glazbenih žanrova  – “Nema ljepše cure od malene Djule”.

Foto Tim Ertl

Ovaj singl je samo uvod u nadolazeći konceptualni album Tondini plays Mostar Sevdah Reunion – Disko 088 koji će uskoro ugledati svjetlo dana pod okriljem nizozemskog izdavača Snail Records. Disko 088 donosi izvanredno istraživanje spoja elektroničke glazbe i tradicionalnog bosansko-hercegovačkog sevdaha, stvarajući potpuno novi zvučni pejzaž koji oduzima dah.

Jelena Tondini, uz podršku renomiranog world music producenta Dragog Šestića (poznatog kao kreatora Mostar Sevdah Reuniona i po suradnjama s najistaknutijim imenima world music scene sa Balkana – kao što su Šaban Bajramović, Ljiljana Buttler, Amira Medunjanin, Ljubiša Stojanović Louis, Esma Redžepova i mnogi drugi) stvara glazbu koja pomiče granice tradicionalnog i modernog.

Kroz remiksirane zvukove disco beata, Tondini daje novu dimenziju sevdahu, pružajući mu elektronsku energiju koja savršeno uklapa prošlost i budućnost

Singl “Nema ljepše cure od malene Djule” (remiks s albuma MSR-a A Secret Gate) samo je početak ovog glazbenog putovanja. Kroz remiksirane zvukove disco beata, Tondini daje novu dimenziju sevdahu, pružajući mu elektronsku energiju koja savršeno uklapa prošlost i budućnost.

Disko 088 je više od albuma; to je fuzija etno glazbe, elektronike, techna i sevdaha koja stvara emocionalnu dubinu u svakom taktu. Svaka pjesma nosi duh Balkana, ali u potpuno novom, modernom ruhu. Ovaj album obećava ne samo glazbeno, već i kulturno uzbuđenje, te će zasigurno osvojiti ljubitelje glazbe diljem svijeta.

Ne propustite priliku da čujete “Nema ljepše cure od malene Djule” i zaronite u zvučnu avanturu koja briše granice žanrova i vremena!

Poslušajte Two Humped Camel: “Putovanje iznad granica žanra”

To je poziv na putovanje kroz neizvedivo, predajmo se glazbi koja nas vodi kroz labirint vlastitog uma. Pridruži se na putovanju…

Photo by Laura BC from Burst

Putovanje kroz labirintične dijelove ludila čovjeka…

Ova glazba je kao paška čipka u kojoj se spajaju kompleksni ritmovi i melodije, stvarajući zvjezdanu scenografiju u kojoj je jedan dio ugodan, drugi pun strahopoštovanja i skroz neizreciv, nesaznajan.

Poput plovnog toka koji te nosi kroz pustinjske dine, sa svakim korakom otkriva nove dijelove i skrivene oblike. Kao maglica koji se raspršava i raspada, ostavljajući iza sebe glasove nepoznanice i nadahnuća. Melodije su kao fragmenti nezapamćenog jezika, sazrijevajući u novu sintaksu koja komunicira neposredno s dušom.

Iako ova glazba eksplodira u kompleksnosti, ima nešto jednostavnosti i neposrednosti, primitivizma. Poput glasa koji govori neposredno s našim najbazičnijim prirodnim osjećajima, dotiče primitivne snage koje nas vode.

Album je izašao za Aceton Music, a može se kupiti na Beatportu.