Skip to main content

Anketa: Podržavate li zabranu korištenja mobitela na plesnom podiju?

Tijekom ovog tjedna našu scenu zaokupirala je vijest o zabrani korištenja mobitela na plesnim podijima dva kluba s Ibize.

Foto Eric Prydz. Autor fotografije S.Camelot

Na našem FB-u razvila se potom zanimljiva diskusija čitatelja o tome treba li zabraniti korištenje mobitela, a neke smo komentare objavili ovdje. Posljednjih godina viralno se po društvenim mrežama širi sve veći broj videa na kojima se osim atmosfere prikazuju i scene gdje gotovo svaki plesač s mobitelom snima euforične trenutke za vrijeme nastupa nekog DJ-a.

Može li netko dok snima jednako doživjeti čarobne trenutke dancefloora, kao i onaj tko ne snima, tj. nalazi se u transu prepušten svojim osjećajima i čarima plesnog podija

Iako je danas mobitel glavno sredstvo komunikacije, postavlja se pitanje treba li se ograničiti njihova upotreba na plesnom podiju stoga bi nam bilo drago da u našem malom istraživanju odgovorite na slijedeće pitanje:

Podržavate li zabranu korištenja mobitela na plesnom podiju?

AudioStorm: „Inspiracija može doći iz samo jednog impulsa, flashbacka, takta, mirisa, sjećanja…”

U zadnjih deset godina, otkad je prvi puta zamijećen, producirao je preko 250 traka. Muzika ga je, u raznim žanrovima, zanimala od malih nogu pa mu nije dugo trebalo da i sam pokuša eksperimentirati s kombinacijama i mogućnostima zvuka. Njegovu su glazbu zapazila mnoga svjetska imena i etikete (koristila se čak i kao filmska glazba!), a posljednji projekt izlazi za Balkan Connection.

Foto Dalibor Ševaljević

Kako i kada si se počeo baviti glazbom?

Porodično sam naslijedio talent i ljubav prema muzici, rođeni ujak mi je bivša jugoslovenska pop zvijezda Daniel Popović koji je većinu svog života i karijere proveo u Zagrebu, tako da sam imao određenu potporu. Dakle, uvjek me zanimalo, još od sredine 90-ih i pojave velikih bendova, pogotovo pionira u autentičnom zvuku, The Prodigy, ali i drugih artista iz oblasti house i trancea, kako to producenti rade. S vremenom sam počeo nabavljati komad po komad hardvera i da se igram u Abletonu…moram napomenuti da sam veliku pomoć imao sa audio foruma Rumski, te mog brata Alena iz Novog Sada kao VIP člana foruma. U ono doba kad nije bilo socijalnih mreža bio je jako popularan, a bilo je ozbiljnih njuški koji posjeduju znanje i nesebično su ga dijelili na njemu. Ovim putem ih sve pozdravljam gdje god se nalazili, Rumski je zaista bio riznica znanja.

Prepoznali su te mnogi etablirani labeli. Koji trenutak je bio „breakthrough“ u tvojoj karijeri?

Pa bilo ih je više. Ipak je sve krenulo od sada već povijesnog momenta prije točno 10 godina kada je velikan žanra, argentinski progressive mag, Hernan Cattaneo počeo svoj poznati Resident sa dvije moje trake, što je meni kao apsolutnom „rookieu“, bilo famozno. Ni mnogo ozbiljniji i popularniji producenti toga vremena nisu imali tu čast. Kasnije je sve išlo inercijom, kvalitet su prepoznali i Nick Warren, John Digweed, Dave Seaman, Guy J, Dixon, John 00 Fleming, Solarstone, Max Graham…. Mogu biti ponosan na činjenicu da su moju muziku puštali velika imena u sva 3 glavna žanra, house, trance i techno. Tijekom vremena sam počeo izdavati za poznate etikete poput Bonzai-a, Sudbeat-a, Manual-a, Balkan Connection-a, Movement-a, Natura Viva…

Kao veliki ljubitelj groove-a, najvažnije mi je da traka ima taj vrhunski flow, koji nose ritam sekcija i bas linije

Kroz 10 godina producirao si preko 200 izdanja. Koliko ti vremena treba za jedno izdanje i u čemu pronalaziš inspiraciju?

Sada se ta cifra popela na preko 250 izdanja. Sve zavisi od puno faktora – inspiracije kao glavnog pokretača, pa onda dostupnog vremena, raspoloženja, privatnih obaveza. Svakako kad se kockice poklope, a prethodno se nakupila inspiracija sa raznih adresa, izdanje može biti gotovo za par dana…sa druge strane nekad radim trake i po 2 mjeseca, nema pravila. Inspiracija je kod mene širok pojam, može doći iz samo jednog impulsa, flashbacka, takta, mirisa, sjećanja…kao veliki ljubitelj groove-a, najvažnije mi je da traka ima taj vrhunski flow, koji nose ritam sekcija i bas linije. Lidovi sintovi, padovi i atmosfere se kasnije prirodno nadograđuju.

Uskoro izlazi tvoj novi album „Revelation“ za Balkan Connection. Možeš li nam reći više o tome; o kojem žanru je riječ, koliko si dugo radio na ovom projektu…

Album je nastao tijekom dužeg razdoblja rada, temeljnog i strpljivog, odvajao sam posebne trake za njega. Moram kazati da je ovo bio pun pogodak jer su trake koje su se našle na njemu pažljivo producirane, testirane dovoljno puta, kao i poslane najvećim svjetskim imenima house glazbe na provjeru. Uglavnom je to progressive house, ali mnogo više atmosferičan i euforičan, sa kompleksnim harmonijama i grupnim melodijama podijeljenih u noseću arhitekturu. Trake imaju moju stvaralačku zrelost, napredak u radu, u jednom tehničkom i produkcijskom smislu ali i muzičkom. Što se tiče očekivanja, ona su mač sa dvije oštrice, svedena su na minimum, danas je sve nestabilno, pogotovo svijet elektronske glazbe koji je potonuo pod valovima hiper-produkcije. Ipak siguran sam da će ovaj album naći put do slušatelja.

Foto Krsto Vulović

Mnogi su DJ-evi ‘prisiljeni’, osim glazbom, baviti se i menadžmentom, promocijom, organizacijom događaja, izdavaštvom… Je li situacija nešto drugačija kada su u pitanju producenti? Uskačeš li i ti u ove različite uloge?

Nažalost, ova stvar je istinita i to je po mom mišljenju donijelo početak propasti elektroničke scene. Ako u medicini ili građevini imamo različite uloge svih zaposlenih, zašto bi u (elektroničkoj) glazbi bilo drugačije? Zamislite da kirurg mora sam nositi sve svoje instrumente, čistiti i dezinficirati tkanine, anestezira pacijenta, da mu određuje terapiju? Ili da jedan arhitekt radi sve od dokumentacije i prava vlasnika, čišćenja zemljišta, ne znam osvjetljenja objekta, prodaje, rente? Pa ne ide to tako ljudi moji. Ajmo raditi svako svoj posao, producenti svoj, vlasnici etiketa svoj, promotori svoj, menadžeri svoj. I da se svi trude da budu što bolji u svom dijelu, pa da vidite kakav napredak ćemo napraviti svi zajedno!

Kako komentiraš scenu elektroničke glazbe u Crnoj Gori, a kako regionalnu?

Vidite, ako pogledamo u susjedstvu jake scene imaju Srbija i Hrvatska baš zato što imaju par ozbiljnih festivala i legendarnih klubova. To se gradi godinama, kontinuitetom i kvalitetom, nema ništa preko noći. Velika je stvar kad ti u tim zemljama možeš birati šta ćeš slušati upravo iz razloga što je scena koliko toliko stabilna. Mi u Crnoj Gori smo imali jedan dobar zalet, međutim nakon korone se sva energija rasula…smatram da su mnogo bolje sezone bile ranije, a u prilog tome činjenica kaže da smo imali dva regionalno jaka festivala, Sea Dance i Refresh. Šta god mislili o njima, moramo se složiti da su bili jako uporište scene i njen svojevrstan stožer i promoter.

Nastupao si na poznatim festivalima u cijeloj regiji. Razlikuju li se festivalski setovi od klupskih i koje nastupe preferiraš?

Jesam, na skoro svim festivalima sam nastupao, kao i također u skoro svim važnijim klubovima. Ipak je razlika u pristupu koncepta seta pred nekoliko tisuća ljudi u odnosu na intimnu klupsku atmosferu gdje ima recimo 200 ljudi. Mnogo veća povezanost i kvalitet takve konekcije se stvara u klubu, dok je festivalski set više za promociju jer je spektakularan. Ne kažem da su festivalski setovi bez duše, ima ih izuzetnih, međutim ipak više volim klupsku atmosferu sa istinskim ljubiteljima zvuka koji radim.

Kakvi su planovi za ostatak godine?

Što se tiče mojih planova, očekujem pozive, već sam dobio iz Beograda i Novog Sada, a bilo bi lijepo da se opet dođe u Zagreb da se radi promocija albuma kao i uopće nova AudioStorm produkcija. Bio sam izuzetno vrijedan u posljednjih godinu dana u studiju. Bit će čitavo ljeto rezervirano za izdanja – zapravo do kraja godine se dogovaraju datumi, a vjerujem da će se to i dopuniti nastupima. Svakako očekuje se vruće ljeto, ali i oluja koja će se pojavljivati nepredviđeno.

Album možete preslušati u nastavku ili kupiti na Beatportu.

Organic house ritmovi ispratili zalazak sunca u istarskom srednjovjekovnom kaštelu Petrapilosa

Organic house ritmovi ispratili su zalazak sunca na vrhu hridi nekadašnje utvrde i protegli se do iza ponoći. Koncept dnevnog partija, koji polako zaživljava i kod nas, svakako nosi svoje čari. Od 17h guštali smo u razgledavanju unutarnjeg dijela kaštela koji je bio otvoren sve do mraka, osobito u čarobnom pogledu na vrhu.

Foto Sebastijan Skoko

Pohvale za dostupnost parkinga na livadi podno kaštela i organizaciju besplatnog prijevoza kombijima do ulaza. Ako pak poželite zagrijati nogice za ples i upiti zelenilo i mirise kao i mi, pješke vas dijeli 10-ak min laganog uspona 🙂 “Podrumski” dio utvrde tehnološki je opremljen sa nekoliko ekrana pa se možete informirati o povijesnim podacima, zaigrati kviz ili složiti puzzle.

Sve u svemu, jako zgodno ukomponirano

Jedini minusi kod organizacije su bili jaki stroboskopi u razini očiju u dosta mračnom prostoru te paprene cijene pića (malo pivo 5€, rakije 5€, redbul votka 10€, dok je voda bila “standardnih” 3€). S obzirom na to da je event bio smješten “usred ničega”, ovisili smo samo o njihovom šanku. Sugestija organizatorima za buduće događaje na teže dostupnim lokacijama je da razmisle o besplatnoj vodi ili simboličnoj cijeni bočica.

Na trenutke smo se osjećali kao dio plemena – slobodno, pripadajuće i kao jedno sa glazbom i prirodom

Organic Sunset putovanje otvorio je brazilski DJ Ancestrall etno-melodic downtempo house ritmovima. Prava guštalica za zagrijavanje! Ekipa pomalo pristiže i svatko prirodno nalazi svoje savršeno mjesto na podiju. Minglanje i čilanje na povjetarcu, bosa stopala i osunčani osmjesi gdje god se okreneš… Opušteno smo upijali posljednje zrake sunca i iščekivali magiju koju nosi noć pod otvorenim nebom.

Naš istarski domaćin, Toni Ter Wonder, uvodi nas u večer svojim organic i melodic house-om. Ugodan prijelaz u malo progresivniji i mističniji tempo koji sve više nagovještava rasplesanu noć. Light show se polako počinje preljevati i bljeskati po kamenim zidinama, a ekipa ne staje sa čagom.

Od ponoći do 2h priču i putovanje je trebao zaokružiti švicarski DJ Miserez u deep afro vibe-u. Nakon što je zakoračio pred užareni podij, žao nam je reći da je pomalo opadala magija jer je set bio nezgrapno složen.

U jednom segmentu seta nas svojim selekcijama lansira u prapočetak svijeta, a u drugom zavlada jednoličnost ritam efekata. No, da zaokružimo dojam večeri – na trenutke smo se osjećali kao dio plemena – slobodno, pripadajuće i kao jedno sa glazbom i prirodom. Bravo ekipi Terra Divina za drugo izdanje Organic Sunseta.

Podržavamo ovakav ambijentalni koncept koji spaja putovanje kroz glazbu, kulturu i povijest te na poseban način oživljava utihnule znamenite lokacije Istre. Osim toga, veselimo se srpnju kad će nam predstaviti svoj prvi trodnevni festival obogaćen popratnim sadržajem.

*Stavovi izneseni u članku ne odražavaju stavove redakcije portala, već su to osobni stavovi autora članka

Fotogaleriju potpisuje Sebastijan Skoko

Ultimativni vodič kroz bogati lineup osmog Velvet festivala

Velvet festival ponovno pretvara očaravajući Punat na Krku u ultimativni place to be za sve zaljubljenike u probranu glazbu, fotografiju i dizajn. Program popraćen odmorom u prirodi, cjelodnevnim kupanjem, finom hranom, zanimljivim koncertima, poznatim DJ-evima i nezaboravnim boat partyjima i ove će godine okupiti hedoniste iz cijeloga svijeta.

Na četiri festivalske pozornice u zanosnom ambijentu plaže Medane nastupit će više od 50 pomno odabranih izvođača. Krajem svibnja zaokružen je lineup za nadolazeće osmo izdanje i donosi ponešto za svakoga – posebice ljubitelje elektroničke glazbe.

Adriatic Social Club, Aleksandra Marr, Ana Simonović, Bianca Intensa, Bibi Seck, Čuvarkuća, D., Disconsole, DJ Turbo Maximus, Dulash Der DJ, Ed Longo, Eternal Love, Glorex, Herzog, Hibou, Hunee, Iva Lorens, Legalize Lambada, Little Lu, Marko Friedl, Marin B., Millos Kaiser, Nevena Jeremić, Nikola Vemić, Olav, Phillie P, Pholia, RokoRokoRoko, Rouzi, Sergej Krstić, Simen K., Slow Cure, SunnySun, SZCH, Zazi b2b Mima i Zolium strana su i lokalna imena koja će punih pet dana neumorno držati ekipu na nogama.

Među najistaknutijim gostima svakako je Hunee, korejski producent s amsterdamskom adresom. Osnivač etikete Hunch Music dosljedno vodi publiku na glazbeno putovanje koje nadilazi vrijeme, mjesto i sebe. Potaknut neutaživom znatiželjom i potrebom da se poveže s ljudima na podiju, cijenjeni glazbenik njeguje neustrašiv pristup puštanju glazbe iz raznih era i dijelova svijeta. Huneejeva muzika šarena je kao i njegov karakter. Majstor je za spajanje housea, iskrivljenog funka, soula i nešto bržih ritmova, a u njegovim setovima jednako se uživa i na plesnom podiju i na plaži uz koktele.

dreamcastmoe je pjevač, tekstopisac, producent i DJ koji stiže na našu obalu iz rodnog Washington DC-a. Multitalentirani umjetnik ističe se po vještom eksperimentiranju R&B-om, soulom, funkom, jazzom i hip-hopom, kreirajući prepoznatljiv zvuk okrunjen vlastitim glasom.

Bibi Seck pridružuje se Velvetovoj glazbenoj postavi iz Antwerpena. Mlada glazbenica izdvaja se energičnim i euforičnim setovima koji s lakoćom pune plesne podije. Njezinim setovima dominiraju funky i prizvuci osamdesetih uz mnoštvo dobrog housea i garagea.

Ed Longo dio je uzbudljivog niza umjetnika koji su se posljednjih godina pojavili iz svih krajeva Italije. Skrašen na raskrižju boogieja 80-ih, kozmičkog diska, jazza i svega između, njegova glazba zbunjuje strogu kategorizaciju i donosi zarazan val energije na plesni podij.

U proteklom desetljeću Millos Kaiser stekao je reputaciju jednog od najuzbudljivijih mladih selektora. Njegova predanost otkrivanju i slavljenju nevjerojatno bogate i raznolike glazbe rodnog Brazila u središtu je svega što radi. Umjesto da se pridržava određenih žanrova, slijedi vlastiti etos koji opisuje kao “nikad previše uglađen, uvijek melodičan, ponekad tropski, a nekad mračan”.

Iz Amsterdama stižu i house umjetnici Might Delete Later. Poznati su po zaraznim beatovima i funky ritmovima te unikatnom, eksperimentalnom i kreativnom pristupu glazbi.

Rouzi, Iva Lorens, Čuvarkuća, D. i Slow Cured mlada su licu u usponu koja na Velvetov program donosi uzbudljive live actove.

Uz spomenute DJ-e, na četiri pozornice nastupat će i YĪN YĪN, Parbleu, Cubismo, IDEM, Pino D’Angiò, Donny Benét, Stella & The Longos, Svemirko, Vizelj, Ki Klop, Sitzpinker, Nejc Pipp, Mitsko Biće, Jymenik te Reper iz Sobe.

Za festivalsku ulaznicu potrebno izdvojiti 49 eura, a može se kupiti putem platforme CoreEvent.

Pročitaj ovdje izvještaj s prošlogodišnjeg Velveta: “Ljetna oluja bacala nas vrtoglavim ritmovima i uzbrkala 7. izdanje Velvet festivala

Pad broja pivopija u Hrvatskoj: Craft pivo gubi na popularnosti u usporedbi s 2021. g.

Uoči ljetne sezone, a naročito ako je riječ o godini kada se održava neko veliko nogometno natjecanje, vrlo je oportuno vrijeme kada se može doći do pravih i iskrenih stavova ‘pivopija‘ o tome kako i koliko konzumiraju ovo popularno piće te koje su im omiljene varijacije kojih iz godine u godinu ima sve više.

theoriginalsmallbeer.com

Zanimljivo je pritom da je općenito pitanje o konzumaciji pokazalo značajan pad. Naime, dok je u istraživanju iz 2021. godine bilo 79 posto konzumenata piva, taj je broj u ovoj godini pao na 71 posto.

Smanjen je i broj svakodnevnih konzumenata, s 10 posto na 6 posto, dok je broj onih koji pivo piju nekoliko puta tjedno ostao na 26 posto, a nešto manjih 20 posto ovo piće konzumira jednom tjedno u obje promatrane godine. Četvrtina konzumenata, njih 25 posto, pivo pije nekoliko puta mjesečno te ih je 2 posto više nego 2021., a za 3 posto je rastao i broj onih koji pivo piju jednom mjesečno pa ih je sada 12 posto. Svaki deseti konzument popije pivo nekoliko puta godišnje (10 posto u obje godine).

Jedno od osobito zanimljivih pitanja je konzumacija piva velikih proizvođača tzv. industrijskog piva u odnosu na konzumaciju piva craft pivovara

Konzumacija kod kuće (svoje ili kod prijatelja, rođaka) najčešće je mjesto gdje se pije pivo, što kao svoj odgovor ističe 65 posto ispitanih konzumenata piva (2 posto više nego u prethodnom istraživanju), a isto toliko je rasla i konzumacija izvan kuće (kafić, pivnica, restoran i sl.) gdje pivo pije 22 posto njih. Da podjednako konzumiraju i kod kuće i izvan kuće ističe pak 13 posto konzumenata te ih je 5 posto manje nego 2021. godine.

Najpopularniji lager

Jedno od osobito zanimljivih pitanja je konzumacija piva velikih proizvođača tzv. industrijskog piva u odnosu na konzumaciju piva craft pivovara. Ovogodišnje istraživanje donijelo je napredak za industrijsko pivo koje preferira 76 posto konzumenata piva, što je za 4 posto više nego prije tri godine, dok je craft pivo prvi izbor za 9 posto potrošača te ih imamo 2 posto manje nego u ranijem istraživanju. Da piju podjednako i industrijsko i craft pivo kaže 15 posto potrošača piva, što je 2 posto manje nego u 2021.

Lager ili pilsner povećao je svoju prednost te je najpopularnija vrsta piva koju preferira 73 posto konzumenata ili 5 posto više nego u prethodnom istraživanju. Daleko na drugom mjestu je pivo s voćnim okusom (radler) koje preferira 12 posto potrošača u obje promatrane godine, a jednako tako nije bilo promjena ni kod konzumacije ale piva koje preferira 6 posto potrošača. Pivo se često dijeli i po boji pa smo upitali i za konzumaciju tamnog piva čija je popularnost u zadnje tri godine pala s 9 posto na 4 posto, dok je pšenično pivo ostalo na 4 posto udjela. Bezalkoholno pivo preferira svega 1 posto konzumenata piva, prenosi Lider.

Odabrao: Underground d.o.o – 10 traka koje opisuju zagrebački eko kolektiv

Jedan od najaktivnijih kolektiva na tlu lijepe naše je Underground d.o.o koji je nastao 2021. Eco-friendly kolektiv svoju popularnost je prvobitno stekao s partyjima na napuštenim lokacijama diljem Zagreba, prije nego li su osvojili plesne podije prvo diljem Hrvatske, a zatim i regije.

Osim što serviraju opasne hard techno, trance i groovy ritmove, Underground d.o.o se brine i o okolišu te svojim vjernim partijanerima. Iza samog kolektiva stoje Pusmus, Matan, Otto, Anima i Radios za DJ pultom, Silvija Topić koja potpisuje vizualni identitet i dizajn te Enora Paola koja s fotografom u ruci hvata trenutke na plesnom podiju.

Sljedećeg tjedna donosimo intervju s ekipom Underground d.o.o, a do tada uživamo u njihovim odabirima u ovotjednoj rubrici “Odabrao” s kojima se zagrijavamo za vikend.

Underground d.o.o ovog vikenda slavi svoj treći rođendan s raveom na tajnoj lokaciji u Zagrebu, a više o proslavi možete otkriti na njihovom Instagramu.