Skip to main content

Future Scope dovodi legendarnog Svena Vätha u “hram sreće”

U subotu 16. studenog, Future Scope još jednom vraća velikana elektroničke glazbe Svena Vätha u Zagreb. Papa Sven ovog puta preuzima DJ pult u Boogaloou, a na velikom flooru “hrama sreće” će mu se pridružiti DJ Jock i Shipe, dok će na malom flooru glazbu kurirati Lemon i Kali.

Sven Väth je jedinstvena i unikatna figura u elektroničkoj glazbi. Aktivan je na sceni od 1981. godine u Frankfurtu te je predvodio techno revoluciju koja je prvo zaludjela Njemačku, a zatim i cijeli svijet. Tijekom nešto više od četiri desetljeća karijere, Papa Sven je ostavio veliki obol sceni – osnovao je booking agenciju Flash Artist Booking, pokrenuo legendarni brend, serijal događaja i izdavačku kuću – Cocoon.

Iz godine u godinu, potvrđuje svoj status jednog od najkarizmatičnijih i najutjecajnijih DJ-eva svoje generacije. Da biste sve to stvarno razumjeli, morate upoznati čovjeka iza pulta. S vinilima u ruci, podiže publiku i vodi je sa sobom. Na Svenovom nastupu prisustvujete izvedbi u kojoj nitko ne zna što će se točno dogoditi. Uvijek je bilo tako.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

FB EVENT: Future Scope w. Sven Vath [16.11.2024.]

U Sjevernoj Makedoniji predstavljen prvi robot DJ kontroliran umjetnom inteligencijom

Sveučilišni profesor Anis Sefidanis predstavio je prvi makedonski humanoidni robot zvan “Alshar” koji je spreman da bude DJ, a upravo svoj debi za pultom je odradio proteklog vikenda u klubu Rebel na Ohridu.

Nešto ranije ovog ljeta, profesor Sefidanis koji vodi istoimenu istraživačku-razvnojnu tvrtku, medijima je objasnio mogućnosti Alshara: “Humanoid predstavlja robota antropomorfnog oblika, koji ima za cilj da bude integriran u socijalno okruženje, gdje će emulirati fizičke i kognitivne sposobnosti i moći da surađuje s ljudima u svakodnevnim aktivnostima.

Robot je izrađen od metala i plastike, a korišteni su i 3D printeri te CNC mašina. Alshar nosi odjeću kreiranu specijalno za njega, a izrađena je od materijala koju mogu nositi i ljudi, stoga je kreirana i kolekcija simbolično nazvana “Za ljude i robote” iza koje stoji diplomirana modna dizajnerica Ana Mitreska.

Prvi makedonski humanoidni robot je zasad dizajniran da generira autorsku glazbu uz pomoć umjetne inteligencije i na taj način postane prvi robot DJ. U svom debiju za pultom, Alshar je predstavio svoje glazbene afinitete, a to je kombinacija suvremene elektroničke glazbe i makedonske glazbe. Tijekom svog seta, Alshar je predstavio svoje prvo autorsko djelo “Lorandit” koji sadrži elektronički instrumental i tekst pjesme “Zavetna” Bojane Skenderovski. Humanoidni robot DJ je u setu svirao i djela makedonskog kolektiva PMG.

Inače, Alshar će boraviti u Ohridu poruuje profesor Sefidanis: “Ohrid je turistički grad pa se želimo fokusirati na poboljšanje turističke ponude. Zato smo izabrali da humanoida integriramo u zabavni i kulturni život.

Ako se pitate koliko je koštala izrada ovog humanoidnog robota DJ-a , točnu cifru je teško procjeniti. No profesor Sefidanis je objasnio da je do sada najveća investicija bila nabavka superkompjutera od Nvidije koji je koštao oko 150 tisuća dolara te da je bilo više od 100 tisuća dolara ostalih troškova.

Curaya Projekt sprema eko, art i sound okupljanje “Dance of the Moth” u Istri

Ovog vikenda – 14. i 15. rujna, Curaya Projekt sprema Histribal Gathering: “Dance of the Moth” – eco, art & sound gathering u Istri. Ovaj jedinstveni plesnjak kombinira glazbeni program, umjetničke izložbe, kreativne radionice i eko akciju u prirodnom okruženju šumice u Šišanu.

Eko akcija prethodit će događaju kako bi se očistio prostor i pripremio za sve ljubitelje umjetnosti i prirode. Svi sudionici su pozvani da se pridruže i doprinesu očuvanju prostora, čime će se osigurati da mjesto bude sigurno i spremno za ples, umjetnost i kreativne aktivnosti.

Za glazbeni program zadužen je 𝗧𝗔𝗡𝗗𝗔𝗩𝗔 𝗦𝗼𝘂𝗻𝗱𝘀𝘆𝘀𝘁𝗲𝗺, koji donosi zvuk u kombinaciji s LIVE nastupima i DJ setovima izvođača kao što su Ama Hai, Allegra, Atomic Hive, Dalton Trance Teleport, Dino D, Eleven, Olesia Rusinova, OptiMystic i mnogi drugi. Uz glazbeni dio, posjetitelji će moći uživati i u vizualnim poslasticama TricoDelica Deco tima te VJ-ingu i mappingu by Marcodose.

Na dvodnevnom događaju će biti i brojne kreativne radionice, uključujući “Istraživanje vlastitog prirodnog glasa” koje vodi ukrajinska glumica i vokalistica Olesia Rusinova, “Poi Poi” radionica by Valentina Spajić, “Hapeh medicina predavanje i krug” by Twister, te “Intro to Flow Arts” by Will of Motion crew (Alex & Isa). Tu je i kutak za masažu by Cvjetak koji nudi relaksaciju i regeneraciju u prirodi. Posjetitelje očekuje i bogat program umjetničkih izložbi i handmade proizvoda domaćih i međunarodnih umjetnika.

Zbog kapaciteta šumice, broj ljudi i šatora je ograničen, a svi posjetitelji se pozivaju da poštuju prostor, prirodu i jedni druge. Zbog sigurnosnih razloga, paljenje vatre je strogo zabranjeno.

Dobrodošli svi ljudi koji vole šumu, poštuju prostor, sebe i druge ljude, umjetnost, umjetnike i prirodu!” poručuju organizatori.

Ulaz je donacija od 10€.

Razgovor s osnivačem Goulash Diska: Je li ovo uistinu posljednje izdanje festivala?

Festival se već više od deset godina održava na bajkovitoj plaži Kamenice u Komiži na otoku Visu, no ovo festivalsko izdanje koje nam slijedi za manje od tjedan dana biti će posljednje za Goulash Disko, barem u obliku kakvog smo dosad poznavali.

Kako bismo doznali o čemu je zapravo riječ te je li nas Goulash Disko napušta za stalno, razgovarali smo s njegovim pokretačem Yvesom Taquetom koji nas je proveo kroz povijest festivala, crowdfunding kampanje, njegovu sadašnjost i naravno budućnost.

Yves Taquet je godinama posjećivao otok Vis, a posebno je zavolio Komižu jer je često kampirao oko plaže Kamenice na kojoj se nalazi jedini beach klub s bogatom tradicijom na otoku gdje se održavaju elektroničke zabave dugi niz godina, a zvuk je bio fokusiran više prema technu, tech-houseu i houseu. “S obzirom na lokaciju na kojoj se klub nalazi, dobrim razglasom koji imaju, vidio sam potencijal da proširim program s reggae, dub i sličnom glazbom. Želio sam napraviti nešto lijepo tamo.

foto: Goulash Disko 2021.

Tih godina, Yves je živio i radio u Dublinu gdje je počeo organizirati svoje prve klupske večeri. U međuvremenu, točnije 2012. godine, Yves se oženio u Komiži, a na vjenčanje su došli ljudi iz cijelog svijeta kojima je pripremio ludi tjedan ispunen zabavama i istraživanjem otoka prepričava nam Yves ta nastavlja: “Nakon toga sam se preselio u Hrvatsku bez ikakve svrhe, pa sam odlučio spojiti sve svoje vještine i projekte zajedno – od organizacije događaja, ideju da dovedem nešto drugačiju glazbu koja se dosad možda nije imala prilike čuti u Komiži na plažu koja je inspirativna te naravno da okupim sve prijatelje koje sam imao oko sebe. Tako da sam sve to spojio.

Kako bi uopće mogao pokrenuti festival, Yves je odmah u startu odabrao da model financiranja bude crowdfunding, jer je u to vrijeme bio oduševljen tim konceptom pa ga je odmah želio isprobati. U kontekstu Goulasha – ljudi koji su podržali crowdfunding kampanju su zauzvrat dobili pravo da prisustvuju na ovom ovom organskom okupljanju. Te 2013. godine, Goulash Disko je bio prvi festival u svijetu koji je bio potpuno financiran crowdfundingom.

Zanimljivo, prvo izdanje Goulash Diska tehnički nije bio festival, već je Yves samo organizirao četverodnevni program u beach klubu na plaži Kamenice. “Prve godine sam okupio i pozvao puno ljudi koje sam poznavao s mojih događaja u Dublinu, a njima su se pridružili ljudi s njihovih scena. Vrlo brzo smo postali internacionalni jer smo odmah prve godine imali posjetitelje iz Ujedinjenog Kraljevstva, Francuske, Njemačke. Prva godina je bila jedno pravo europsko okupljanje.” prepričava nam Yves te se prisjeća kako je te godine bilo poprilično malo okupljanje: “Imali smo oko 500 ljudi, ali svima se jako svidjelo, pa smo sljedeće godine imali veliki problem jer se festival utrostručio u veličini. To je onda bio pravi festival, ali nismo imali infrastrukturu za to.

Ta godina je bila poprilično kaotična za Yvesa i ekipu koja je s njime radila Goulash Disko pa su se zbog “trauma s organizacijom” 2015. godine odlučili spojiti sa Seasplashom u Puli, jer je ipak festival lakše organizirati s ljudima koji se bave isključivo s produkcijom i organiziranjem događaja. No, nije dugo trebalo da Goulash Disko dobije poziv nazad u Komižu.

Yves je nedugo nakon tog izdanja u Puli dobio poziv od lokalne vlasti koji su ga zvali nazad u Komižu te mu rekli: “Ako se želite vratiti, rado bismo vam pomogli s cijelom festivalskom infrastrukturom. Dat ćemo vam legalno mjesto za kampiranje i sve ostale stvari koje trebate.” To je bio trenutak kada su shvatili da Goulash Disko ima nešto jedinstveno ponuditi Komiži.

Festival je dao priliku lokalnim stanovnicima da upoznaju folk bend iz Ukrajine ili DJ-a iz Japana. Izvođače i glazbu za koju možda dosad nikad nisu imali prilike čuti, i na taj način si proširiti vidike i otkriti nešto novo.” ističe Yves.

Povratkom u Komižu, Goulash Disko je naravno zadržao svoj crowdfunding model te je u godinama koje su stizale krenuo obarati rekorde u prikupljanju novaca u Hrvatskoj. Kako nam prepričava Yves, to je u jednom trenutku postala svojevrsna igra da vide koliko brzo mogu skupiti novce. Kada bi kampanja za crowdfunding kratala, uvijek je postojao hype jer su bile jako jeftine ulaznice za one prve koji će podržati kampanju. Uvijek je bio na stotine ljudi koji su čekali da dođu do najjeftinijih ulaznica. “Tako smo prikupili 50 tisuća eura u 5 minuta. To je zato što postoji veliki entuzijazam.” zaključuje Yves.

Nakon nekoliko predivnih godina u kojima je festival rastao i razvijao savršeno, dogodila se pandemija koronavirusa. Od tog trenutka za Goulash Disko je sve postalo teže. Jedne godine se festival u potpunosti morao otkazati, a druge održati pod brojnim pandemijskim mjerama. To je bio trenutak kada se puno novca izgubilo što je usporilo rast festivala. Pandemija nije samo utjecala na Goulash Disko, već i na samu Komižu. Prostor i priroda oko plaže Kamenice se počela mijenjati. Umjesto napuštene tvornice Neptun i stare kasarne, koje su okruživale idiličnu plažu, sada dolazi moderni i luksuzni turizam poput hotela s 5 zvjezdica u što se ne uklapa romski-hippie-punk ugođaj kojeg gaji Goulash Disko.

COVID je imao veliki utjecaj na Komižu jer je više ljudi počelo dolaziti s automobilima pa na parkiralištu kojeg smo koristili kao kamp, nije više bilo mjesta te smo ga izgubili.” prepričava nam Yves koji navodi da se organiziranje festivala jako zakompliciralo, došli su novi zakoni, porezi, troškovi, ali i navedene promjene koje su iziskivale i pronalazak nekih novih prostora.

Postalo je kompliciranije održavati razinu kvalitete koju smo imali, jer prije smo svake godine rasli i poboljšavali se u smislu kvalitete. Za nas je postalo frustrirajuće uložiti više truda samo da bismo održali kvalitetu, dok bi normalno bilo da ako uložite više truda – povećate kvalitetu.” tvrdi nam Yves te dodaje da su morali uložiti puno vremena da budu barem na financijskog nuli oko festivala, dok je on sam morao još uložiti vrijeme na papirologiju, zakonodavstvo, financije i sve stvari iza kulisa koje su potrebne da se festival održi.

To je stvarno iscrpljujuće i volio bih se ponovno usredotočiti na ono na što sam se prije fokusirao, a to je stvaranje visokokvalitetnog događaja s izvrsnim lineupom te okupljanju sjajnih ljudi. Volio bih se vratiti stvaranju jer to su bili razlozi zašto sam ovo krenuo raditi. Imao sam viziju, bilo je iz strasti, ali sada osjećam da se ova vizija ne može ostvariti na ovoj lokaciji.” veli nam Yves te objašnjava da se Goulash Disko više neće održavati na postojećoj lokaciji: “Što više vremena prolazi, to će postati kompliciranije organizirati festival. Tako da smo uzeli vremena da napravimo stvarno lijepo posljednje izdanje na ovoj lokaciji, a onda okrećemo novu stranicu i pronalazimo novu viziju, novi recept i usmjeravamo se na ono što je stvarno važno na festivalu.

S obzirom da se već neko vrijeme zna da će ovo biti posljednje izdanje Goulash Diska na postojećoj lokaciji, postavlja se pitanje – što budućnost nosi za festival?

Na to nam Yves umirujuće odgovara da ima nekoliko ideja, ali da misli da će sljedeće godine uzeti pauzu za odmor, jer u posljednih 12 godina nije imao niti jedno slobodno i pravo ljeto, a zatim otkriva da na otoku Visu ima zemljište na kojem već godinama radi, i na kojem se još mora raditi, ali na njemu postoji mogućnost stvarati nešto svoje, što iz godine u godinu može poboljšati.

Imamo puno partnerstava s festivalima u Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu. To su ljudi koji znaju kako razviti zemljište od šume do festivalskog mjesta, poput Modema.” pojašnjava nam Yves te otkriva svoj san za budućnost Goulash Diska: “Moj san bi bio to učiniti na otoku, na zemlji koju posjedujemo. Mogli bi smo napraviti trajne strukture koje onda možemo nadograđivati iz godine u godinu. To mjesto bi imalo potencijala za održavanje drugih događaja, postati eko-selo, eko-poljoprivreda, da radimo radionice kao što su npr. obnova suhozida…

Naravno, od sna i ideje do realizacije treba proći neko vrijeme, a toga je svjestan i Yves jer godinu dana nije dovoljno da se na to zemljište dovene bolja osnovna infrastruktura: “Dakle, definitivno ne bismo imali vremena da pripremimo festival za sljedeću godinu, pa zato mislim da je sljedeće ljeto svojevrsni “gap year”, ali za dvije godine ima potencijala da se to odradi. Za početak u manjem opsegu, ali onda bih mogli iskoristiti cijeli potencijal otoka i ne bi bili vezani samo za Komižu.

Ipak, prije nego što Yves i njegova ekipa uzmu zasluženi odmor, treba odraditi nadolazeće izdanje Goulash Disko festivala koje je na rasporedu od 18. do 22. rujna. U prodaji je dostupno još nešto ulaznica, a može ih se osigurati kroz sustav Core-event.

U tijeku su posljednje pripreme, poznat je kompletni lineup, a osim što nadolazeće izdanje Goulasha nosi čar da je posljednje na plaži Kamenice i što će samo po sebi bit posebno emotivno: “Pokušavamo učiniti ovo izdanje najreprezentativnijim za ono što je Goulash bio svih ovih godina i završiti ovo na lijepoj noti. Sretan sam što svi znamo da je ovo posljednji, pa iz toga izvlačimo najbolje. Svi žele biti ovdje i imati najboljih nekoliko dana u svom životu. Plaža Kamenica je jednostavno mjesto koje ćemo svi u srcu nositi cijeli život.” govori Yves te nam otkriva da će festival biti poseban i po tome da će se napokon moći pojesti dobar gulaš.

Nešto što je pomalo smiješno i što pripremamo za ovogodišnje izdanje jest da nikada nismo uspjeli poslužiti dobar gulaš na festivalu svih ovih godina, pa smo se ove godine udružili s organizatorima Gulaš festivala u Mađarskoj. Na Goulash Disko dovodimo “kralja gulaša” koji će kuhati za cijeli festival. Tako da bi ljudi trebali doći na festival, ne samo zato što je posljednje izdanje, već i zato što mogu probati najbolji gulaš na svijetu.” zaključuje pokretač Goulash Disko festivala Yves Taquet.

Pored Mostara, Road! sprema party u tajanstvenom podrumu kod izvora rijeke Bune

U petak 13. rujna, klupski program i kolektiv Road! se vraća u Mostar, točnije u mjesto Blagaj gdje se skriva tajanstveni “Underground Basement” kod izvora rijeke Bune.

Povodom početka nove klupske sezone, Road! tako još jednom poziva svoje dobro poznate goste i prijatelje – Volpea i Peru Fullhousea u ulozi Skeptika, dok će lokalnu podršku pružiti Beko i Studa.

S više od desetljeća iskustva za DJ pultom, Volpe je postao cijenjena figura na sceni. Njegovo glazbeno putovanje dovelo ga je od živahne scene Buenos Airesa do pulsirajućeg srca Berlina. Njegove produkcije na cijenjenim etiketama poput Frenzy, Sungate i Mitsubasa istražuju subžanrove kao što su dub, detroit, deep, tribal i hardgroove, pružajući harmonijsku mješavinu energije i emocija.

Pero Fullhouse je nezaobilazni faktor razvoja Hrvatske, ali i regionalne elektroničke scene. Na sceni je aktivan već tri desetljeća, u raznim ulogama – od one za pultom preko promotorske i organizacijske pa sve do vođenja etikete. Pero u Blagaj stiže pod svojim pseudonimom Skeptik kojeg je pokrenuo 2016. godine kako bi predstavio svoju mračniju i nešto više eksperimentalnu stranu.

Beko je jedan od osnivača Road! kolektiva i kluspke večeri te rezident Moondance festivala. Opisujući sebe kao neovisnog o žanrovima, Bekoovi setovi su beskompromisni i autentični, favorizirajući tamni i sirovi techno. Studa je od rane dobi povezan s očaravajućim svijetom vinilnih ploča. S 10 godina je započeo svoje putovanje marljivo savladavajući gitaru, bas-gitaru i bubnjeve, samo da bi u 2021. njegovo srce pronašlo je utjehu u dubinama underground scene, i od tog trenutka, započeo je uzbudljivo glazbeno putovanje u svijetu elektroničke glazbe.

Ulaz na vratima iznosi 20KM.

FB EVENT: Road! #012 w/ Volpe, Skeptik aka Pero Fullhouse

SUN U objavila novi singl “Broken Home” kao uvertiru u treći studijski album

Nakon dva plesna hita “Fragile” i “Sweet Escape” koje je objavila u svibnju i lipnju, nakon ljetne pauze, servirala nam je elektroničku baladu naziva “Broken Home”.

Tema pjesme vrti se oko gubitka voljene osobe, s jedne strane je melankolična, s druge nabijena emocijama, toplim melodijama. Sve skupa zaokruženo je čvrstim ritmovima i elektroničkom podlogom. Spot prate kadrovi hladnog, ali čarobnog Islanda, popucanog leda, stijena i oštrih linija, a sve kao paralela jednoj slomljenoj duši koja više ne pronalazi toplinu oko sebe.” izjavila je SUN U.

Broken Home” je sjajna glazbena numera kojom Sanja još jednom pokazuje svu svoju talentiranu raskoš u elektro-pop izričaju. Atmosferičan uvod i suptilni tonovi stvaraju osjećaj intimnosti i introspektivnosti, pogotovo u temi koja se bavi gubitkom voljene osobe. Sanjin vokal je čist i emotivan i pripomaže doživljaju melankolije. Produkcija je i u ovom singlu odigrala ključnu ulogu, a sve zajedno tvori osjećaj nostalgije i emotivne povezanosti koji funkcioniraju u savršenom skladu.

Iako je javnost prepoznaje kao glazbenicu i producenticu, te vizualnu umjetnicu, Sanja Šiljković u kreativnom procesu sve radi sama. Sviranje i snimanje svih instrumenata, MIDI-ji, programiranje, aranžman, produkcija, tekst i glazba su do sada bili sastavni dio njezinog procesa rada. Sanja je i za ovaj singl, kao i za prijašnje, na sebe preuzela i zadnju tehničku fazu mixa i mastera, te edit video spota.

Broken Home možete poslušati na svim streaming platformama.