U petak 13. rujna, DJ Jock cjelovečernjim setom zaključuje ljetnu sezonu Rootsa u kultnoj primoštenskoj Aurori.
Jedan od najtraženijih hrvatskih DJ-eva i producenata, DJ Jock postigao je nevjerojatan uspjeh u posljednjih 10 godina. Otkako ga je Carl Cox spomenuo u intervjuu 2015. godine kao DJ-a i producenta čije vrijeme tek dolazi i otkako ga je potpisao za svoju izdavačku kuću Intec Digital, ovaj dobitnik nagrade Ambasador za najboljeg hrvatskog techno DJ-a (tri godine zaredom) vikende provodi nastupajući u klubovima i na festivalima u Hrvatskoj, regiji i diljem svijeta.
Sonus Festival, Ultra Europe, Exitova Dance Arena, njemački Ikarus Festival, samo su neka od mjesta gdje je DJ Jock dijelio pult s Carlom Coxom, Adamom Beyerom, Josephom Capriatijem, Jeffom Millsom, Amelie Lens, Charlotte de Witte, Borisom Brejchom i mnogim drugima.
Osim što radi produkcije potpisane za velike izdavačke kuće i koje podržavaju najveća imena sa scene, splitski as je u svom studiju skladao i soundtrack za film “Jeste li vidjeli ovu ženu?” koji je prikazan na poznatom Filmskom festivalu u Veneciji, te izdao još jedan soundtrack za igru Chef Tastic: Buffet Blast, koja je dobila izvrsne recenzije. Jock od nedavno djeluje i pod novim pseudonimom JØL na kojemu donosi nešto drugačiji zvuk i viziju.
Jock je 2017. pokrenuo vlastitu klupsku večer Roots u rodnom Splitu, a partyje je organizirao i u drugim djelovima Dalmacije, kao i u Zagrebu. Omiljeni splitski DJ jednom godišnje u rodnom gradu odvrti 7-sati set, a jedan takav maratonski set će složiti i ovog vikenda u Aurori.
Elektronički festivali osim fokusa na glazbu, veliku pažnju pridodaju i drugim elementima poput stvaranju nezaboravnog iskustva koje kombinira zvuk, vizuale i atmosferu. Dizajn festivalskih pozornica ima ključnu ulogu u tome da ovi događaji ostanu u pamćenju, a ovih 10 izdvojenih dizajnova festivalskih pozornica i dan danas oduševljavaju.
The Book of Wisdom – Tomorrowland 2019
Tomorrowland je poznat po svojim dizajnima pozornica nalik na bajku, koje posjetitelje prenose u jedan drugi svijet. Svake godine glavna pozornica ima složene teme s detaljnim elementima, masivnim LED ekranima, pirotehnikom i pokretnim dijelovima. Pozornost na detalje i uranjajuća priroda dizajna čine Tomorrowland prepoznatljivim u svijetu festivala. Na primjer, glavna pozornica 2019. godine slavila je “Knjigu mudrosti” s ogromnom otvorenom knjigom u sredini, okruženom bujnim, fantastičnim elementima.
The Carl Cox Megastructure – Ultra Music Festival 2015
Megastructure Ultra festivala je moderno tehnološko i dizajnersko čudo. Poznata po svojoj velikoj veličini, uključuje LED ekrane visoke rezolucije, opsežne rasvjetne postavke i pirotehniku. 2015. godine kada je Carl Cox kurirao Megastructure tada je dizajn bio s golemom kupolastom strukturom koja je stvarala uranjajuću i intenzivnu atmosferu.
kineticFIELD – Electric Daisy Carnival 2023
Electric Daisy Carnival poznat je po svojim pozornicama kineticFIELD i circuitGROUNDS. KineticFIELD pozornica često ima grandiozne dizajne s kinetičkim elementima, poput pokretnih skulptura i raskošnih svjetlosnih prikaza. Dizajn iz 2019. godine “Kinetička energija”, uključivao je ogromnu kinetičku katedralu s pokretnim dijelovima i složenim detaljima
Main Stage – Awakenings 2019
Awakenings je poznat po svojim minimalističkim, ali snažnim dizajnima pozornica. Festival često koristi industrijske elemente, uključujući čelične strukture i dinamičnu rasvjetu, kako bi stvorio sirovu, underground atmosferu. Gashouder prostor u Amsterdamu, sa svojim cilindričnim oblikom i nevjerojatnom akustikom, dodatno doprinosi jedinstvenom iskustvu.
Floor 1 – Time Warp 2023
TimeWarp je slavljen zbog svojih uranjajućih dizajna pozornica koji stvaraju nadrealno iskustvo. Festival često koristi inovativne tehnike osvjetljenja, poput 3D mapiranja i laserskih predstava, kako bi pojačao doživljaj glazbe. Ikonična pozornica “Floor 1” ima masivni LED strop koji se mijenja s glazbom, stvarajući dinamično i angažirajuće okruženje.
Endshow – Mysteryland 2023
Pozornice Mysterylanda poznate su po svojim umjetničkim i maštovitim dizajnima. Glavna pozornica često ima šarene, kreativne strukture s estetikom nalik na bajku. Dizajn glavne pozornice iz 2023. uključivao je ogromnu kaveznu glavu kraljice koja je služila kao pozadina za zadivljujuće vizualne efekte i pirotehniku.
Steel Yard – Creamfields 2016
Creamfields je poznat po svojim impresivnim dizajnima pozornica, posebno po Steel Yardu – superstrukturi kapaciteta 20 tisuća ljudi koja sadrži najmodernije sustave rasvjete i zvuka. Dizajn omogućuje jedinstveno iskustvo unutarnjeg festivala s intenzivnom atmosferom poput kluba.
Rise – Sensation 2018
Sensation je bio poznat po svom bijelom dress codeu i zadivljujućim dizajnima pozornica. Festival često ima velike, središnje strukture s pokretnim dijelovima, raskošnim svjetlosnim predstavama i pirotehnikom. Izdanje iz 2018. “Rise” uključivalo je ogromni lotosov cvijet koji se otvarao i zatvarao tijekom noći, okružen složenom rasvjetom i vizualnim efektima.
Sonic Empire – Mayday 2024
Mayday pozornice su poznate po svojim industrijskim i futurističkim dizajnima. Festival često uključuje velike, čelične strukture s dinamičnom rasvjetom i laserskim predstavama. Na primjer, pozornica “SonicEmpire” koristi opsežne LED ekrane i pirotehniku kako bi stvorila snažno vizualno iskustvo.
Evolved – Eletric Zoo 2019
Electric Zoovi dizajni glavne pozornice poznati su po svojoj živopisnoj i šarenoj estetici. Glavna pozornica iz 2019. godine “EZoo: Evolved” imala je masivnu strukturu s temom životinja s intrikatnim detaljima i zadivljujućim svjetlosnim prikazima.
Rođen u Italiji, ali s adresom u Berlinu, Massimiliano Pagliara je umjetnik koji u glavnom gradu Njemačke poznatom po mračnom techno zvuku širi svoju mješavinu housea, disca, electra i techna kao rezident kultnog Panorama Bara.
Massimiliano je na sceni gotovo dvaeset godina, a iza sebe ima četiri albuma, nekoliko EP-jeva i bezbroj uspješnih suradnji i obrada. Ekipa Thomann Synthesizersa je posjetila talijanskog umjetnika u studiju koji ih je ugostio netom prije izlaska njegovog EP-ja “See You In Paradise” te im je otkrio svoju duboku ljubav i povezanost sa starinskim synthovima, bujnim zvukovima i zadivljujućim ritmovima. Govoreći o svojim produkcijskim umijećima, Pagliara kaže “U jednom trenutku, “strojevi” preuzmu kontrolu i vode me do raja!” te pojašnjava kako je do toga došlo “Dvije godine sam pohađao satove klavira i počeo skupljati vintage opremu i eksperimentirati s njom, dok sam gledao tutorijale na YouTubeu i čitao korisničke priručnike. I onda je nekako ta opsesija za strojevima uzela maha i izgubio sam kontrolu, ali na dobar način, jer sam bio jako sretan što učim nove stvari i mogu se izraziti na drugačiji način. Istraživanje svijeta subtraktivne sinteze kroz ove stare mašine otvorilo mi je potpuno novi svijet. Oblikovanje misli i osjećaja kroz zvuk vrlo je duboko i nevjerojatno iskustvo.“
Massimiliano svoj stil opisuje kao eklektičnu mješavinu housea, disca, electra i techna, koji naziva aktualnim, ali ipak klasičnim.
Space Dimension Controller je omiljeni producent iz Belfasta, a svoju karijeru je započeo skladajući prve trake u svojoj spavaćoj sobi, gdje je i napravio svoj prvi album sa svega 18 godina. Od prvi produkcijskih uradaka, ovaj irski svemirski putnik svoju glazbu izražava kroz zvukove koji sežu od 80-ih preko disca i housea pa sve do acid techna, electra i IDM-a.
Kako su godine prolazile, tako se i sposobnost izražavanja Space Dimension Controller na magnetofonima, sintisajzerima i hardwareu razvijala, a ekipa Electronic Beatsa je zavirila u njegov studio i provjerila na kojim je instrumentima je skladao glazbu koja je izdana za eminentne etikete poput R&S, Ninja Tunea i Dekmantela. Osim što je pokazao instrumente na kojima sklada, ovaj cijenjeni producent iz Belfasta je otkrio kako je razvio svoj jedinstveni zvuk s kojima u isto vrijeme se referencira prema prošlosti i budućnosti.
Ako već niste imali priliku poslušati glazbu ili pak selekcije Space Dimension Controllera, onda svakako treba poslušati njegov mix za ugledni FACT magazin koji je savršen uvod u njegovu estetiku. Sadrži ni manje ni više nego šest njegovih vlastitih produkcija, kao i druge pomno odabrane trake i obrade.
Massimiliano Pagliara i Space Dimension Controller dolaze na novu Imogen večer u zagrebačkom Petom Kupeu koja je na rasporedu u petak 20. rujna. Ulaznice možete osigurati kroz sustav Entrio.
Sedam godina Dia de los Muertos glazbeni je spektakl koji je tjednima unaprijed rasprodan, a uvijek se održava na posebnim lokacijama. Do ove godine ga je posjetilo čak 15 tisuća ljudi.
Ovaj glazbeni čarobnjak i nakon 30 godina karijere, na Ibizi ima ljetnu rezidenciju u najboljem svjetskom klubu Hi. Jedan je od rijetkih DJ-a čija karijera traje neprestano i na samom je vrhu još od 90-ih godina. Beyer je više puta nastupao na gotovo svim klupskim festivalima širom svijeta, on je prvi koji je upisao 100 nastupa na svjetski poznatom festivalu Awakenings.
Danas ne postoji veća techno etiketa od Drumcodea
Uz brojne kompilacije i radio izdanja, pokrenuo je tri diskografske kuće, uključujući ogromnu Drumcode, svjetski dominantnu marku s radio emisijom. Upravo je Beyer potaknuo novi val europskog techna sredinom 90-ih godina s izdanjima za Planet Rhythm Records i kultnom Drumcode. Uz nastup u Zagrebu te one na Ibizi, Beyer ove jeseni ima još jednu rezidenciju na M2 Miami, ide na turneju po Južnoj Africi i Južnoj Americi.
Día de Muertos je praznik koji se tradicionalno slavi 1. i 2. studenog, iako se mogu slaviti i drugi dani, poput 31. listopada ili 6. studenog. Najviše se obilježava u Meksiku i latinskim zajednicama, a ekvivalent je Danu mrtvih koji se obilježava u Europi.
Najava dolaska glazbenog velikana u Zagreb poziv je svima da odmah počnu s planovima za najbolje kostime ili pak make up pod kojim će se uspješno sakriti na najluđem partiju ususret Novoj Godini.
Ulaznice za nastup Adam Beyeramogu se kupiti u sustavu Entrio.hr.
Luka K je na sceni već dvadeset godina. Svoju karijeru je krenuo graditi u Zagrebu, gdje je odradio prve nastupe te pokrenuo Reform večer s kolegom Nicoleom. Poznat je po svom dubokom razumijevanju housea i techna, a njegovi setovi su trag na podijima diljem Europe i Sjeverne Amerike.
Život ga je odveo u San Francisco, gdje već dugi niz godina ima svoju adresu. Nakon šest godina, Luka K se vratio u Hrvatsku, a mi smo iskoristili priliku da s njim porazgovaramo o glazbi, sceni na zapadnoj obali Sjedinjenih Američkih Država, kao i naravno o Reform večeri na kojoj ponovno svira ovog vikenda u zagrebačkom Mastersu.
Pozdrav Luka, kako si? Kako je prošlo ljeto u Americi, jel’ bilo prilike za pokoju svirku?
Pozdrav vama i svim čitateljima Klubske Scene. Dobro sam, odmaram se trenutno u Splitu. Nakon 6 godina sam ponovno tu i lijepo je uživati u blagodatima Hrvatske. Prekrasno more, hrana, obitelj i prijatelji su mi napunili baterije.
Ljeto u Americi je bilo dobro. Svirao sam u 7 mjesecu za Sunday Sessions LA. Party se održava svake nedjelje u LA-u, gdje se isključivo svira samo na vinyl-ima i jako je dobro organiziran. Glasi za jedan od najboljih partija trenutno u LA-u. Bilo je još par svirki u San Franciscu, točnije u Phonobaru.
Prije gotovo deset godina u intervjuu si nam rekao da se za San Francisco kaže da je američki Berlin… Je l’ još stojiš po tom mišljenju? Kako izgleda scena u San Franciscu danas? Je li i dalje aktivna, bogata i raznolika kao i prije?
Nažalost San Francisco se dosta promijenio tijekom i nakon pandemije koronavirusa. Dosta ljudi je napustilo grad i scena je pod malim padom. Scena je aktivna i ima još zanimljivih gostovanja, ali Los Angeles i New York su po meni sada ispred San Francisca što se tiče scene.
Kakav zvuk se danas preferira u San Franciscu? Što “vozi” i privlači publiku?
Zvuk je raznolik i nađe se nešto za svakoga. Od Techno predstavnika tu je Max Gardner sa svojim Direct To Earth partijima, As You Like It partiji i techno dvojac U-Srd. Od house/techno predstavnika tu su uvijek popularni Sunset partiji, koji djeluju skoro 30 godina već. Naveo bih još Louiv sa svojim Texture Summit partijima i Jamesa Houdinija sa svojim Black and White Sound partijima.
S obzirom na tvoj već sad dugogodišnji staž u Americi, imaš li u svim ovim godinama neki party na kojem si svirao, ili si ga pak pohodio da ti je ostao u sjećanju i da ga se rado prisjetiš?
Bilo je tu dobrih i loših partija. Meni sigurno najdraži na kojem sam nastupao je bio Othersound party u LA-u 2014. s Eddie Richardsom iz Londona. Party je bio u napuštenom skladištu u centru LA. Bilo je negdje oko 300 ljudi i svi su plesali do 6 ujutro, što je bilo najsličnije iskustvo europskom načinu partijanja. Trenutno s par prijatelja Monoclick, Losann i Santi radim tromjesečne partije u Phonobaru u San Franciscu pod nazivom Near Mint.
Sljedećeg vikenda se vraćaš u Zagreb, kako bi još jednom zasvirao na svojoj Reform večeri. No idemo se malo vratiti u povijest, jer Reform ove godine slavi 15 godina postojanja. Kada ste krenuli 2009. godine jesi li mislio da će Reform i nakon toliko godina davati veliki obol zagrebačkoj sceni?
Tko bih rekao da Reform slavi 15 godina. Kad smo počinjali nismo mislili da ćemo ovoliko daleko dogurati. 2009. Zagreb nije imao bas nešto za ponuditi sto će tiče house / tech House zvuka. Nakon par zajedničkih svirki, Nicole i ja smo došli na ideju da oformimo novi program koji će se bazirati na tom zvuku. U početku nije bilo lako, ali nakon prvih par partija počeli smo privlačiti ljude i biti uspješni.
Tijekom proteklih 15 godina, Reform je doveo brojne zanimljive goste, a također je promijenio i par plesnih podija. Koje sve monumentalne trenutke vezane uz Reform pamtiš kroz sve ove godine?
Prvi Reform partiji su bili u Mastersu, pa smo se preselili u Sirup nakratko i onda nazad u Masters. Bilo je tu dosta stranih gostiju koje smo dovodili po prvi put u Hrvatsku. Meni jedno od najdražih momenata je bilo gostovanje Geddesa iz Londona u Sirupu. Taj party je ujedno bio after party od Faithless koncerta, Sirup je pucao po šavovima. Tijekom noći smo prodali negdje oko 600 ulaznica, totalna ludnica. U Mastersu najdraži momenat je bio zasigurno gostovanje Kate Simko, gdje je klub također bio premalen ili prepun. Ljudi su doslovno plesali na šanku.
S obzirom da ti je sada adresa “preko bare” koliko uspiješ pomoći oko Reform večeri?
Danas nisam toliko uključen u sam rad Reforma. Čujemo se dosta često. Nicole i Flaneur sada vode glavnu riječ i rade dobar posao.
Ovog vikenda, Reform dolazi u “all star” izdanju na kojem osim tebe sviraju još i tvoje kolege Nicole i Flaneur. Što spremate za novi Reform ples u Mastersu?
Super sam uzbuđen za petak. Bit će ovo moja prva svirka nakon šest godina u Mastersu, očekujem dosta starih poznanika i posjetitelja Reform partija, a i novih lica. Zasigurno će biti noć za pamćenje, vidimo se u Mastersu u petak.
U subotu 14. rujna, Underground d.o.o po prvi put preuzima plesni podij zagrebačkog Boogalooa zajedno s gostima iz susjedstva koji još nisu imali prilike svirati u našim krajevima – Texom i Razzorom te naravno i s rezidentima kolektiva u sastavu – Anima, Otto, Radios, Matan i Pusmus.
Tex je razuzdani i nemilosrdni schranz DJ i producent koji dolazi iz Beograda te smišlja samo opake ritmove. Razzor je voditelj The Void programa koji ruši zidine i sve glazbene granice, a za Zagreb sprema samo ljut i začinjen techno.
Postavu za đuskanje u Boogaloou zaključuju rezidenti omiljenog zagrebačkog kolektiva koji će “noć učiniti nezaboravnom i bajkovitom, prepunom acid i trance zvukova uz mrvice groovea i industrijala.”