Skip to main content

Sedam festivala i nekoliko velikih partyja. Ovako je izgledalo ljeto 2024. u Tisnom!

Festivalska sezona u Tisnom je krenula na samom kraju lipnja te je trajala do prvih dana rujna. Tijekom nešto više od dva mjeseca, u srcu Dalmacije se održalo sedam festivala i nekoliko velikih partyja.

Dobar House Barbarella’s Discotheque Opening Weekend

Drugu godinu za redom, Dobar House je organizirao program povodom otvaranja kultne Barbarelle te na taj način otvorio sezonu u Tisnom. Ovog ljeta, omiljeni zagrebački brend je pripremio dvodnevni party na kojem su svirala tri internacionalna headlinera: Radio Slave, M-High i The Checkup, a njima su se pridružile domaće snage – Bakula, Elena Mikac, Manta, Marcel, Tom Bug & Grooveline, Paleolitika, Pips, Soulfreq i Yesh.

Fotogaleriju s otvaranja pogledajte ovdje.

Hospitality On The Beach

Festivalska sezona u Tisnom je krenula s drum ‘n’ bass oazom početkom srpnja. Hospitality On The Beach je ugostio 12 d’n’b brendova i više od 100 DJ-eva. Tijekom sedam festivalskih dana plesalo se uz A.M.C-a, Alixa Pereza, Camoa & Krookeda, DJ Markyja, Fabia & Grooveridera, Flava D-a, Kings of The Rollersa & Inja, Lensa, Metrka, Sub Focusa i mnogih drugih.

Love International

Jedan od najdugoviječnijih festivala u Tisnom, Love International je i ove godine pružio sedam dana elektroničkog hedonizma. Profinjene ritmove pored Jadranskog mora su kurirali internacionalni gosti poput Avalona Emersona, Craiga Richardsa, Crazy P Soundsystema, Gerda Janson, kao i domaće snage poput Adriatic Coasting, Adriatic Social Club, Bakula, Edi The King, Greenlight Collective, PaleolitiK i Tabula.

Fotografije i videozapise naših suradnica Hane Ljubić i Andreje Cigrovski koje su pratile Love International možete pronaći ovdje.

Terminal V

Tisno je ljetos dobilo novi festival, a svoju premijeru pred na hrvatskom tlu je imao Terminal V. Vodeći škotski brend je sredinom srpnja donio brze, tvrde, mračne i industrijske zvukove techna, a eksplozivnu postavu izvođača su predvodili Adiel, Charlie Sparks, Fjaak, Francois X, Klangkuenstler, Kobosil, Rødhåd, među kojima su se našli i domaći predstavnici poput DJ Jocka, Gumje, Insolate, Underground d.o.o kolektiva i X-Coasta.

Više fotografija Enore Paole te dnevne izvještaje našeg urednika Tonija Jurića s premijere Terminala V u Hrvatskoj možete pronaći ovdje. Kompletan izvještaj s festivala “Techno oaza u Tisnom stvorila novo prijateljstvo između Škotske i Hrvatske” pročitajte ovdje.

Outlook Origins

Krajem srpnja se u Tisnom još jednom slavila sound system i bass kultura. Outlook Origins je još jednom okupio velikane unutar grime, garage, afrobeats, hip hop, rap, reggae, dub, dubstep, jungle, drum & bass žanrova poput O.B.F.-a, Sr. Wilsona, Charlieja P-a, Eve Lazarus, Flowdana, Mungo’s Hi Fi-ja, Channel One sound systema, Iration Steppasa, Horsemana te su pozvali i domaće snage koje će svirati poput Boogieja, Dubar Sounda, Dr. Obi meets Anja G, Roo T & Sistah Tena, Introverta, Jin-Sana, 207 i Proovea da daju svoj obol ovom omiljenom festivalu.

Više video materijala s Outlook Originsa možete pronaći ovdje, a veliki izvještaj “Sound system kultura i teške bass linije okupirale Tisno” našeg suradnika Tibora Sudeca možete pročitati ovdje.

The Garden x Dobar House w/ Ben Rau

Drugo, ujedno i posljednje izdanje Dobrog Housea u ikonskoj Barbarelli ovog ljeta prošlo je uz ritmove iskusnog njemačkog DJ-a i producenta Ben Raua, kojem su se za pultom pridružili gosti iz Japana – Aiko Inoue te Yuta Yamada, a večer naravno nije mogla proći i bez domaćina – Elene Mikac i Tom Buga.

Kompletnu fotogaleriju pogledajte ovdje.

Defected Croatia

Kultni britanski brend se i ovog ljeta, po osmi put vratio u Dalmaciju. Tijekom četiri festivalska dana, Tisno je postao epicentar house glazbe uz setove Carl Craiga, Catz ‘n Dogz, Davida Penna, Ferrecka Dawna,Low Steppu, Purple Disco Machine, Rivu Starra, Sam Divine koji su rasplesali nekoliko tisuća partijanera.

Čarobne fotografije s Defecteda koje su obišle svijet pogledajte ovdje, a kompletnu fotogaleriju naše suradnice Hane Ljubić pronađite ovdje.

Dekmantel Selectors

Cijenjeni nizozemski elektronički brend, nedugo nakon što je proslavio svoj deseti rođendan u Amsterdamu se zaputio za Hrvatsku gdje su donijeli nešto više od 80 probranih gostiju među kojima su bili Avalon Emerson, DVS1, OK Williams, CCL & Objekt, LYDO, Physical Therapy, Bitter Babe & Florentino, a naravno tu su bili i domaći te regionalni predstavnici poput Ane Simovic, Vladimira Ivkovica i Metz Attack kolektiva.

Više snimki i fotografija s plesnog podija pretposljednjeg festivala sezone pogledajte ovdje.

Dimensions

Već tradicionalno, zatvaranje same festivalske sezone u Tisnom je prošlo uz Dimensions. Cijenjeni festival s dugom tradiciom je za kraj ljeta okupio 140 svjetskih imena poput AliA, DJ Stingray 313, Djuruma, Fumiya Tanaka, Helenu Hauff, Malu, OMAG, Paquitu Gordon, Sweelyja, Todda Edwardsa, Vladu te nekoliko domaćih i regionalnih predstavnika kao što su El Commando, Maja Pa i Vladimir Ivkovic.

Snimke sa zatvaranja festivalske sezone, kao i same posljednje taktove odsvirane na Dimensionsu je uhvatila naša suradnica Jana Golub, a video materijal možete pronaći ovdje.

Sretan 909 dan svima koji slave! Ovo su trake koje su obilježile Roland TR-909 ritam mašinu

Roland TR-909 je vjerojatno najpoznatija ritam mašina u povijesti house i techno glazbe. Njegova kombinacija snažnih analognih bubnjeva i digitalnih hi-hatova stvorila je jedinstven zvuk koji je postao temeljem za nove žanrove elektroničke glazbe.

foto: Roland Japan

TR-909, lansiran 1983. godine, bio je prva Rolandova ritam mašina s MIDI-em, omogućujući elektroničkim instrumentima međusobnu povezanost i kreativnu kontrolu. Sekvencer je dopuštao kreiranje kompleksnih ritmova i uzoraka s realističnim zvukovima, čineći ga središnjim dijelom prvih studija u kojima se producirala elektronička glazbe te je uvelike pomogao u pomicanju granica mogućnosti u produkciji.

Iako je proizveden u samo 10 tisuća rimjeraka i kratko se nalazio na tržištu, TR-909 je stekao kultni status među brojnim producentima. Kao pristupačan i svestran alat, brzo je pronašao svoje mjesto u povijesti elektroničke glazbe, postajući ključni dio mnogih legendarnih house i techno traka koje su oblikovale te žanrove.

U nastavku, provjerite simboličnih devet traka koje su skladane na 909-ki.

Aphex Twin – Heliosphan

Björk – Hunter

Daft Punk – Revolution 909

Derrick May – Strings of Life

Inner City – Big Fun

Jeff Mills – Exhibitionist 2

Joey Beltram – Energy Flash

Orbital – Chime

Technotronic – Pump Up the Jam

Groovetastic priprema promociju albuma “Disco uzvraća udarac” u klubu Sax!

Groovetastic poziva na koncertnu promociju albuma “Disco uzvraća udarac” u zagrebačkom klubu Sax!

U četvrtak 19. rujna od 20 sati, Sabina Špoljar (vokal), Davor Devčić (skladatelj, producent), Anđelko Preradović (tekstovi, DJ) izvest će uživo cijeli album te će premijerno prikazati novi spot za pjesmu “Sve osim DA znači NE“.

S debitantskim album “Disco uzvraća udarac“, Groovetastic su ispostavili hrvatsku dozu disca. Kroz 11 pjesama, Groovetastic je donio nešto svježe na scenu te je već zavrijedio pozitivne komentare glazbenih novinara i kritičara.

Ljubitelji disco zvuka bit će sigurno oduševljeni debi albumom grupe Groovetastic” – Dubravko Jagatić, Nacional

…sadržajni iskorak u smjeru – vrijedni pažnje, trajanja i zaloga za neku bližu budućnost” – Anđelo Jurkas, Mixer.hr

Groovetastic su de facto napravili prvi pravi disco album objavljen u Hrvatskoj pokazujući kako vlastite ideje mogu vješto prošiti kroz standarde i metode dobro poznatoga plesnog žanra” – Bojan Mušćet, Glazba.hr

Zaokružite crvenom 19. rujna u svojim kalendarima i vidimo se na disco podiju Sax!a” poručuju iz Groovetastica. Ulaz na promociju albuma je besplatan uz prethodnu registraciju kroz sustav Entrio.

Zatvaranje Paraolimpijskih igara za pamćenje uz 24 elektronička imena predvođena Jean-Michel Jarreom

Spektakularnom trosatnom ceremonijom zatvorene su ljetne Paraolimpijske igre u Parizu. Posljednjih sat vremena završne ceremonije je bilo u znaku francuske elektroničke glazbe i njene bogati povijesti, sadašnjosti i budućnosti.

Program zatvaranja Paraolimpijskih igara na pariškom Stade de France stadionu okupio je 24 zvjezdana elektronička imena predvođena Jean-Michel Jarreom. Uz pionira elektroničke glazbe nastupila su još neka dobro poznata imena kao što su Busy P, Kavinsky, Kiddy Smile, Kittin, Kungs, Martin Solveig, Ofenbach i drugi.

Tko je od legendarnih francuskih elektroničkih umjetnika još falio?

Za vrijeme trajanja ceremonije zatvaranja Paraolimpijskih igara u Parizu, na internetu su se pojavile diskusije da je na zvjezdanoj postavi elektroničkih umjetnika izostavljeno nekoliko važnih imena poput Bob Sinclara, Daft Punka, Davida Guetta ili pak Laurenta Garniera.

Od prije je već poznato da je Daft Punk odbio pozivnicu za nastup na Olimpijskim igrama u Parizu, izostanak Davida Guette možemo povezati s njegovim javnim frustracijama te izjavama umjetničkog direktora ceremonija Olimpijskih i Paraolimpijskih igara u Parizu. No, što se tiče Bob Sinclara ili pak Laurenta Garniera nema dostupnih informacija o tome jesu li bili pozvani ili ne, ali jedno je sigurno oni se trenutno nalaze na drugim kontinentima u sklopu svojih turneja. Sinclar je ovog vikenda imao nastupe na zapadnoj obali Sjedinjenih Američkih Država, dok je Garnier nastupao u Maroku.

Pariz se oprostio od breakdancinga na igrama

Uz elektroničku glazbu, na zatvaranju Paraolimpijskih igara u Parizu je bila uključena i breakdance točka. Olimpijska disciplina koja je ovog ljeta imala svoju premijeru se neće vratiti u Los Angelesu za četiri godine, ali se zato od nje Pariz oprostio u stilu. Plesna točka je trajala 6 minuta, za beatove je bio zadužen Cut Killer, a brojni talentirani francuski breakdanceri s invaliditetom su preuzeli pozornicu na Stade de Franceu i pružili pravi show.

Umjetnički direktor ceremonija Olimpijskih i Paraolimpijskih igara u Parizu, Thomas Jolly objasnio je kako zatvaranje igara ima za cilj pomaknuti umjetničke granice, slaviti rave kulturu te s velikim partyjem završiti uzbudljivo sportsko ljeto: “Ideja je bila završiti Olimpijsko ljeto s velikom feštom koja će spriječiti suze onih koji bi možda rekli – kvrago, sve je gotovo. Zato, smo mi napravili zabavu i onda tek od ponedjeljka možemo biti pomalo tužni jer je sve gotovo.

Iako nije bilo Daft Punka, Martin Solveig je prepustio DJ pult na samom finišu ceremonije francuskom paraolimpijcu da zavrti posljednju traku, a to je bila “One More Time” s kojom se aktivirao spektakularni vatromet na stadionu. Kompletnu ceremoniju zatvaranja Paraolimpijskih igara u Parizu možete pogledati na YouTubeu, a raspored nastupa i set listu možete provjeriti ovdje.

Znanost o zvuku – 4. poglavlje: Dobrobiti techno glazbe za vježbanje, motivaciju i mentalno zdravlje

Konzistentan ritam i energičan tempo techno glazbe čine ih idealnim suputnicima za tjelesne aktivnosti, od trčanja do intervalnog treninga visokog intenziteta.

Foto Tonko Mikulandra

Slušanje techno glazbe tijekom vježbanja može poboljšati izvedbu održavanjem ravnomjernog tempa i čineći aktivnost ugodnijom, potičući dosljednost i dugoročnu posvećenost fizičkom zdravlju.

Nadalje, dobrobiti kombiniranja techno glazbe s tjelovježbom protežu se izvan fizičkog i obuhvaćaju mentalno zdravlje. Redovita tjelesna aktivnost, potpomognuta motivacijskim svojstvima techno glazbe, može ublažiti simptome tjeskobe i depresije, smanjiti stres i poboljšati kvalitetu sna.

Oslobađanje endorfina povezano s vježbanjem, pojačano valom dopamina uslijed slušanja techna, stvara snažan koktel za jačanje mentalnog zdravlja i poticanje pozitivnog pogleda na život.

Kako je pjesma Paula van Dyka ‘For An Angel’ zauvijek promijenila trance?

Svevremenski hit sažima osjećaj u srcu ekstatičnog plesnog podija. 30 godina kasnije, on govori Kristanu J Carylu (novinaru DJ Maga) o nastanku i unutarnjem djelovanju pjesme koja mu je promijenila život i koja je utjecala na evoluciju čitavog žanra.

Foto Paul van Dyk Facebook

Paul van Dykova pjesma “For An Angel” jedno je od najutjecajnijih ostvarenja u povijesti trance glazbe i snažno je oblikovala razvoj ovog žanra. Objavljena 1994. godine, pjesma je postavila nove standarde u elektroničkoj glazbi. U središtu pažnje stajali su melodičnost i emocionalna dubina, uz jednostavan, ali efektan zvuk. Ovaj hit istaknuo se kao pionirski projekt trancea i postao globalno poznat, ostavši nezaobilazna himna klubova i festivala diljem svijeta. Njegova bezvremenska kvaliteta nadahnula je brojne DJ-eve i producente te ostavila neizbrisiv trag u povijesti glazbe.

Paul van Dykov minimalistički stil, istaknut u “For An Angel”, spojio je uzvišene melodije i osjećajnost, stvarajući glazbu koja izaziva snažne emocije kod publike. Svojom snagom i originalnošću pjesma je osvojila ne samo ljubitelje trancea, već i širu publiku. Postala je simbol ranog trance pokreta, utirući put budućim inovacijama u elektroničkoj glazbi.

“For An Angel” također je pomogla Paul van Dyku da postane globalna zvijezda, dokazujući njegovu vještinu u kreiranju emocionalnih, atmosferičnih i plesnih himni koje su redefinirale elektroničku scenu. Ova pjesma se i dalje vrti na festivalima, a njen utjecaj osjeća se i u modernim trance produkcijama, što je čini trajnim simbolom inovacije i kvalitete unutar elektroničke glazbe.

Njemački trance producent Paul van Dyk ponovno će pred zagrebačku publiku kluba Boogaloo u petak, 4. listopada kada mu se za DJ pultom pridružuju i naši Corti Organ, te Damien.

Ulaznice su dostupne na Entrio.

Kompletnu priču pročitajte na DJ Magu.