Burning Man ulazi u svoje posljednje sate ovogodišnjeg izdanja. Dan prije američkog praznika rada održano je tradicionalno paljenje skulpture čovjeka.
Usprkos neslavnom početku festivala, značajno manjem broju posjetitelja, Burning Man je i dalje imao svoju čar te su iz pustinje u Nevadi stizali famozni prizori.
Danas je posljednji dan Burning Mana koji će biti obilježen paljenjem hrama “Temple of Together”, nakon čega se očekuje egzodus iz Black Rock Cityja te same pustinje u Nevadi prema civilizaciji.
Jedno od prepoznatljivijih lica najjužnijeg grada u Hrvatskoj jest DJ Vjeverica, koji je nedavno za lokalne medije dao veliki intervju u kojem se prisjetio vremena kada se u Dubrovniku živilo za glazbu, ples i zajedništvo. Disco scena Dubrovnika tijekom 70-ih i 80-ih godina doživjela je svoj vrhunac, a Gordan Prišlić bio je jedan od njenih ključnih protagonista.
Prišlić je svoju karijeru započeo krajem 60-ih u omladinskom klubu “Pajo Čerović“, gdje je brzo postao prepoznatljiv lik. “Moja prva gaža bila je u Omladinskom domu, s mojom tehnikom, a plaća je bila tri Cockte!“
Legenda kaže da je nadimak “Vjeverica” dobio nakon što je u izlogu trgovine vidio figuricu vjeverice, koja ga je toliko dojmila da ju je odlučio učiniti svojim zaštitnim znakom. Od tada, figurica vjeverice bila je neizostavan dio njegovog DJ pulta.
Osim što je bio DJ, Vjeverica je bio uključen u organizaciju mnogih ključnih događaja toga doba. Prvi dubrovački disko klub otvorio je svoja vrata zahvaljujući upravo njegovom entuzijazmu (trenutak kada je Omladinski klub postao disko klub), a on je također bio i organizator prvog dočeka Nove godine na Stradunu, kao i popularnih karnevalskih zabava. Njegove radio emisije na Radio Dubrovniku sa Slobodanom Nanom Vlašićem, “Vis a vis” i “Val na valu“, bile su pravi hit među mladima, prenoseći veseli duh vremena i okupljajući slušatelje uz radio prijemnike.
„Bilo je to vrijeme kad su se ljudi zabavljali iskreno i od srca, bez velikih pretenzija i s mnogo radosti“ prisjeća se Vjeverica, ističući kako su diskoteke poput “Aquariusa“, “Nelsona“, “Labirinta” i “Tezeja” bile središta društvenog života, mjesta gdje su se stvarala prijateljstva, rađale ljubavi i gradile uspomene za cijeli život. Ovi prostori nisu bili samo mjesta za ples, već pravi kulturni centri gdje su se mladi okupljali, družili i razmjenjivali ideje.
Posebno mu je u sjećanju ostao trenutak kada je u klubu “Tezej” američki mornar spontano uzeo mikrofon i počeo repati, što je bio jedan od prvih susreta Dubrovnika s ovim novim glazbenim stilom. „Puštao sam muziku, kad sam odjednom čuo nekoga kako mi govori – sex machine! Okrenem se na pultu, kad on visok preko dva metra, američki crnac. Odmah sam stavio longplejku sex machine! Tražio je mikrofon, brzo sam mu dao i to. Repao je, uzvikivao neke svoje parole, prvi put sam u životu vidio nekoga kako repa! Na kraju mi je ostavio 20 dolara“ sjeća se Vjeverica.
Ovakvi neočekivani i spontani trenuci dodatno su obogatili priču o vremenu koje se danas s pravom smatra zlatnim dobom zabave u Dubrovniku.
Vjeverica ističe kako su tadašnji DJ-evi bili prave zvijezde, a disko scena je bila u punom usponu. No, s dolaskom digitalnih tehnologija, taj osjećaj zajedništva i spontanosti polako je počeo nestajati. Ipak, uspomene na to vrijeme žive i danas, a Gordan Prišlić ih čuva s posebnim ponosom i radošću.
„Naši stari su se zabavljali bolje od nas“, kaže Vjeverica, osvrćući se na vrijeme kada su disko klubovi i betule bili srce društvenog života u Dubrovniku, a glazba je bila neizostavni dio svakodnevnice. Danas, prisjeća se, možda nema toliko klubova i zabava, ali duh tog vremena i dalje živi u pričama i sjećanjima onih koji su imali sreću doživjeti ga.
Ako vas zanima još više o tome kako su se starije generacije na našim prostorima zabavljale u noćnom životu, prije nekoliko godina je snimljen dokumentarni film “Pola stoljeća Diska” koji je donio priču upravo o prvim klubovima u Hrvatskoj.
Novi singl grupe Faithless – “I’m Not Alone (Rest Well Maxwell)” odaje počast pokojnom frontomenu grupe, Maxiju Jazzu.
Nova pjesma je skladana oko vokala njihovog dugogodišnjeg suradnika iz Leedsa, LSK-a, i opisana je kao “oda nekim od velikana koji su preminuli”, među kojima je i Maxi Jazz, koji je preminuo 2022. godine.
Još proljetos su iz Faithlessa najavili novu glazbu, kao i nastupe. Tako su početkom ljeta objavili povratnički singl “Find A Way” na kojem je gostovao Suli Breaks te će se on kao i “I’m Not Alone (Rest Well Maxwell)” naći na njihovom nadolazećem osmom albumu – “Champion Sound“.
Osnivačica grupe Sister Bliss govorila je o izazovima povratka na pozornicu u jednom intervjuu ranije ove godine. “Očigledno, [Maxi] neće biti s nama, ali bit će s nama u duhu, i cijela stvar je vrlo nova i drugačija za nas. Stvarno se nadam da će se ljudi opustiti i plesati, te se stvarno izgubiti u glazbi, jer to je ono što su ljudi oduvijek radili na koncertima grupe Faithless.“
Faithless se uspješno ljetos vratio s nekoliko velikih festivalskih nastupa, poput onog na Glastonburyju, a sada su najavili i veliku UK/EU turneju. Na jesen i zimu će odraditi 21 svirku, a na dijelu turneje će im se pridružiti i Tinlicker. Najbliže što dolaze nama su Beč i Budimpešta početkom prosinca.
Instagram ima dugo povijest posuđivanja značajki s drugih popularnih mreža. Primjerice, “Instagram Stories” su uvedeni nakon što su postali hit na Snapchatu, a “Instagram Reels” zbog popularnosti kratkometražnih videa na TikToku.
Ovog puta, Instagram se odlučio na oživljavanje jedne opcije iz ranih dana društvenih mreža, koja je bila uvelike popularna na MySpaceu, a to je glazba na profilu koju svi mogu vidjeti.
foto: Brett Jordan / Unsplash
“Music on Profile” opcija se aktivira poprilično jednostavno. Otiđete na svoj profil, kliknite gumb “Edit profile“, zatim pritisnite “Music” i odabere pjesmu po izboru te dodate isječak od 30 sekundi koji želite pokazati cijelom svijetu (ili u ovom slučaju nekome tko klikne na vaš Instagram profil).
“Music on Profile” će se prikazivati poviše naglasaka
Instagram s novim ažuriranjem nastavlja s daljnjom integracijom glazbe u aplikaciju, tako su već odavno dodali opciju da se na “Instagram Stories” doda pjesma, a od nedavno je dodana i mogućnost postavljanja glazbe u sklopu same objave koja izlazi na “feed”.
Sredinom svibnja, Nastia je gostovala kod Insolate na jubilarnom desetom Hush! partyju u zagrebačkom Petom kupeu, a tim povodom je ukrajinska DJ-ica iskoristila priliku i da snimi poduži podcast s našom cijenjenom DJ-icom.
U nedavno objavljenoj epizodi True Talka, Nastia tijekom dva i pol sata vodi iskreni i emotivni razgovor s “hrvatskim licem techna” kako ukrajinska DJ-ica opisuje Insolate.
Insolate je u podcastu priičala o svom izazovnom djetinjstvu u Hrvatskoj, koje je obilježeno odrastanjem tijekom rata. Osječka DJ-ica je podijelila priču o evoluciji svog umjetničkog imena, kao i puta kroz u glazbenu industriju, naglašavajući jedinstvene prepreke s kojima se suočavala kao žena DJ u techno svijetu. Insolate otkriva i svoja razmišljanja o tome kako se techno scena razvijala od trenutka kada se njoj priključila 1997. godine, pružajući bogatu perspektivu o njezinom rastu i transformaciji.
Podcast je snimljen u Osijeku, rodnom gradu i mjestu gdje Insolate provodi najviše svog vremena, a upravo Nastiji je otkrila svoj radni proces, od suradnje s različitim booking agencijama do upravljanja aspektima svoje karijere samostalno. Insolate kroz dva i pol sata govori i o svom kreativnom procesu produkcije glazbe te se prisjeća svoje prve potpisane trake.
Prilikom objave samog podcasta, Insolate je na društvenim mrežama poručila da joj je bilo veliko zaodovoljstvo ugostiti Nastiju u svom rodnom gradu te biti dio njezinog nevjerovatnog podcasta True Talk.
“Ovo je definitivno bio najintimniji razgovor koji sam ikada imala pred kamerom o nesigurnostima, strahovima, sreći, onome što me pokreće nakon 27 godina na sceni, o tome kako me rat oblikovao kao osobu, i svim ostalim stvarima koje su se dogodile tijekom godina. Hvala ti, Nastia, ne samo na intervjuu, već i na razgovoru. Bilo je pravo zadovoljstvo.” poručuje Insolate te se nada kako će netko pronaći inspiraciju u svim tim izgovorenim riječima, a ima ih puno u dva i pol sata podcasta.
Već nekoliko dana, posjetitelji Burning Mana pune Black Rock City koji je ove godine nešto prazniji nego inače. No, usprkos neslavnom početku festivala kojeg je obilježila pustinjska oluja, tragična smrt jedne posjetiteljice, kao i značajno manji broj posjetitelja, kako su dani prolazili tako se Burning Man vraćao na svoje.
Brojni Burneri su prve dane u pustinji iskoristili za razgledati brojne umjetničke instalacije, kao i novi hram “Temple of Together” koji izaziva strahopoštovanje.
foto: Jason Bean / Reno Gazzete Journal
Brojni kampovi u Black Rock Cityju ovog tjedna pripremaju bogati elektronički program, a već su se i održali prvi partyji. Adam Ten, Carl Cox, Diplo, Francis Mercier, Innella, Monolink, Nicole Moudaber, Stephan Bodzin, Vintage Culture samo su neki od DJ-eva koji će se ovog tjedna naći u pustinji u Nevadi.
foto: Jason Bean / Reno Gazzete Journal
U nastavku pogledajte još famoznih prizora Burnera, pustinjskog pejsaža i naravno nezaboravnih zalazaka sunca. Ove godine livestream Burning Mana je dostupan svih dana, a možete ga pronaći na službenoj stranici festivala.