Album, izvorno objavljen preko NovaMute / Plus 8, uslijedio je nakon albuma Sheet One iz 1993. i podigao Hawtina na novu razinu međunarodnog uspjeha.
Na svom prvom izdanju, u studenom 1994., Hawtin je bio središnji dio rastuće underground scene u Detroitu, a album, koji se proširuje na njegov jedinstveni i inovativni minimal techno svijet, lansiran je Plastikmanovim prvim nastupom uživo u kolovozu 1994. – u napuštenoj Tvornici Packard u Detroitu, u prostoriji umotanoj u crne plastične ploče.
Richie Hawtin kao Plastikman tijekom 90-ih
Prije nego što se cijeli album pojavio na policama, ‘Plastique‘, postavio je temelje za album koji je više naklonjen plesnom podiju, iako s uznemirujućom i zlokobnom stranom.
Musik, koji je sadržavao trake kao što su ‘Freek‘, ‘Kriket‘ (koju je Raf Simons koristio ranije ove godine u reviji Prada Men proljeće/ljeto 2025.), ‘Fuk‘ i ‘Marbles‘, ubrzo je čula mnogo šira publika. Plastikmanovi nastupi uživo na Glastonburyju, Tribal Gatheringu i glavno mjesto na Megadogu uslijedili su ubrzo nakon toga, što je natjeralo NME da proglasi Plastikmana “žešćim od Orbitala, zabavnijim od Prodigyja i nezasitnije plesnim od bilo čega drugog“.
Album, koji je The Guardian opisao kao “glazbu kakvu nikada prije niste čuli“, a The Wire, koji ga je proglasio jednim od svojih albuma godine, kao “… remek-djelo“, definirao je trenutak u technu koji još uvijek odjekuje danas.
Sada, 30 godina kasnije, kako bi obilježili svoju godišnjicu, album je remasteriran s originalnih vrpci, podsjećajući nas zašto je Plastikman ime koje još uvijek odjekuje i da intenzitet albuma – na plesnom podiju i izvan njega – nije izgubio na svojoj moći u međugodinama.
Proizvedeno u ekološki osviještenoj ambalaži, prešano na biovinilu.
Ta ideja se nekoliko mjeseci “kontemplirala u ladici” DJ Grumena prije nego što je U/Offu dobio svoju potpunu formu i kontekst. U razgovoru perspektivni šibensko-zagrebački DJ Grumen nam otkriva samu ideju programa.
“Ideja je od starta predstavljati publici ono što je napeto na lokalnoj i globalnoj glazbenoj sceni, kao i dovesti u naše krajeve neke od progresivnih DJ-eva današnjice za koje držim da zahtijevaju pozornost te mogu inspirirati lokalnu scenu na ekspanziju, kao i stvoriti safe space kako za publiku, tako i za same DJ-eve koji će tek posjetiti zagrebačke klubove.”
DJ Grumen u akciji za pultom
Svojim radom kroz U/Offu, njegovi tvorci stavljaju naglasak na inkluziju i oživljavanje glazbene scene, debitantske nastupe nekih od globalno priznatih imena elektroničke scene, umrežavanje s kolektivima koji dijele iste ciljeve te promoviranje novih glazbenih formi nastalih spajanjem različitih utjecaja.
“Na U/Offu partyjima možete očekivati beskompromisnu blendu suvremene elektroničke glazbe i propitivanje granica bassa, electra, post cluba, latino derivacija i techna, kao i stapanje svega navedenog u jednu cjelinu.”
Tvorci U/Offa su također imali ideju da se program održava u Šibeniku i Zagrebu s tendencijom širenja i u druge gradove “lijepe naše”. Shodno tome se prvi U/Offu događaj održao u travnju 2022. godine u Krešimirovom gradu, a zatim ovaj party serijal posjećuje zagrebačke klubove kao što su AKC Attack, Masters i nedavno zatvoreni Željezničar.
Kako nam Grumen priča, jedna od odluka koje se drže od samog starta U/Offu programa jest inkluzija kolega sa scene i odbacivanje ustaljenih rezidenata na događajima. Umjesto toga se trude spariti lokalne snage s internacionalnim gostima po njihovoj kompatibilnosti. Potaknuti tom odlukom, tijekom protekle dvije godine uz niz zanimljivih gostujućih DJ-eva poput Aloka, Bluetoofa, braćeGalaskin, Gamma Intela, NVST-a svirali su mnogobrojni domaći akteri poput Allana, Chofa, El Commanda, Fabiana, Iggy Dopea, Kommode, Korneta, Mimija, Oberana i drugih.
Djelička dizajnova koje potpisuje talentirana Mila Skalić
Osvrćući se na održane večeri, Grumen nam ističe da sve njihove dosadašnje događaje smatra uspješnima shodno da sama scena u periodu od početka U/Offa, kao ni danas u Zagrebu nije na nivou na kojem bi trebala biti.
“Izdvojio bih možda gostovanje genijalnog rotterdamskog DJ-a i producenta Gamma Intela koji je definicija glazbe koju želimo predstaviti. Moto njegovog labela kojeg je osnovao s još jednom nizozemskom legendom Identified Patientomgovori sve – ‘Anksiozna glazba za nemirne umove.’Taj će se party pamtiti dugo zbog glazbe tijekom cijele večeri, zbog vizualnog dojma, posjećenosti te same atmosfere u Red Roomu nažalost odnedavnog zatvorenog kluba Željezničar. Sve je bilo top. Ja sam svirao za uvertiru u samu večer te prepustio kormilo Gamma Intelu koji se izvrsno poigrao s dupko punim floorom, a poslije njega za pult su stali Allan i Carnero u b2b formaciji koji su zatvorili večer i ostavili pun floor želja nastavka, nakon što smo već produžili party za dobrih pola sata. Naravno treba zahvaliti čestitim scenografsko-vizualnim suradnicima Monici Milas i Vlaji aka A’ jitaam D’aa koji su sam klub te večeri pretvorili u potpuno drugi prostor.”
Kako nam Grumen priča, sljedeći U/Offu party se već uvelike sprema za kraj studenog u Mastersu kada im u goste dolazi iznimno interesantan gost kojem se jako vesele. O kome je riječ i kada će se party održati, ekipa iza U/Offu će otkriti uskoro na društvenim mrežama.
Od samog početka podršku DJ Masterclassu pružaju zastupnici i distributeri Pioneer DJ opreme tvrtke; Helikop i Amadeus II – DJ shop, a od prošle godine uključio se i Pioneer Pro Audio.
Kako je nastao DJ Masterclass by DJ Matthew Bee?
DJ Masterclass rodio se u Splitu prije 5 godina iz čiste potrebe da svoje iskustvo i znanje o DJ-ingu prenesem na druge, onako kako ga ja doživljavam, onako kako ga ja vidim i onako kako ja radim. Moj masterclass je prenošenje mog osobnog iskustva u DJ-ingu, te prenošenje stanovitih profesionalnih vještina i znanja na kandidate koji se imaju želju okušati u poslu DJ-inga.
DJ Masterclass je podijeljen na dva dijela, zatvoreni dio koji traje dva dana od 10 do 16h na kojem osobno radim s maksimalno 3 kandidata te na kojem obrađujem teoretski dio, povijest DJ-inga, glazbene pravce, strukturu pjesme, itd. Drugi dan je praktični dio gdje se intenzivno vježba mixanje od beatmatchinga, harmonijskog mixanja itd. do stvaranja vlastitih mixeva koji se onda objavljuju na MixCloud. Ovdje se kandidati susreću s profesionalnom opremom i svaki od kandidata ima svoj potpuno opremljen DJ setup na kojem radi.
U drugom dijelu DJ Masterclassa, tj. na kraju drugog dana imamo radionice i predavanja otvorene za javnost gdje se održavaju zanimljiva predavanja na kojima uvijek pozivamo odabrane predavače iz područja glazbe sa naglaskom na elektroničku glazbu.
Do sada su nam predavači bili: DJ/Producent DJ Jock, DJ/Producent Lomax (Švicarska), DJ/Producent Ante Jakir, Music Selector, kao i organizator velikog festivala elektroničke glazbe Sensation White, Wish Oudoor, itd. gdin. Massimo Fregnani (Italija). Osim DJ-evea zanimljivo predavanje na svakom Masterclassu ima predavač Ivan Boban – Social Media Expert, Music Selector – Željko Martić sa svojom prezentacijom Radio DJ-a, kao i moje predavanje koje se odnosi na prezentaciju novih Pioneer DJ i audio proizvoda.
Da li se Masterclass održava i u drugim gradovima te koliko često?
Od ove jeseni po prvi put organiziram DJ Masterclass u Zagrebu. Sretan sam što se DJ Masterclass gotovo uvijek popuni i prije nego se službeno objavi datum, što mi na neki način daje potvrdu da ovo što radim ima pozitivan učinak. Masterclass organiziram uvijek dva puta godišnje, u proljeće i na jesen tako da se već sada potencijalni kandidati mogu prijaviti za sljedeća predavanja u proljeće 2025. gdje nam je za Split ostalo samo još jedno slobodno mjesto.
Koji je benefit koji polaznici Masterclassa dobivaju?
Svi polaznici dobivanju od naših sponzora vrijedne poklone u vrijednosti od cca. 200€ uz naravno znanje koje im prenosim ja kao mentor kao i ostali predavači. Nadalje, upoznaju se sa profesionalnom DJ opremom i to cijelom paletom proizvoda od najjednostavnijih kontrolera pa sve do festivalske opreme poput Pioneer DJ TourOne. Smisao DJ Masterclassa je taj da svi polaznici imaju priliku postati dio DJ booking agencije Cosmic Production te da im se na neki način daje “carte blanche” da po ubrzanoj proceduri krenu raditi i postanu dio DJ scene. Naravno uvijek sve ovisi o želji i interesu svakog pojedinca koliko će sebe “dati” u ovaj predivan posao te da li će stečena znanja koristiti kao hobi ili za javne nastupe gdje će graditi profesionalnu karijeru. Ono što bi ja rekao da je najvažniji aspekt DJ Masterclassa je networking gdje kandidati upoznaju ljude iz DJ industrije koji im sutra mogu biti od velike pomoći u karijeri.
Poruka za kraj!
Pozivam sve zainteresirane na besplatna predavanja u Zagrebu 10. studenog u Hotelu Art’otel, Petrinjska 7 od 16 do 18h gdje Vas očekuju fantastični predavači, susret s profesionalnom DJ opremom i dobra atmosfera.
Priznanja u 35 kategorija za vrhunska dostignuća u elektroničkoj glazbi Hrvatske i regije osmi put zaredom dodjeljuje najcjenjeniji portal Klubska Scena, a projekt realizira udruga Klubska Kultura.
Glasanje u nagradama publike otvoreno je do 22. studenoga na webu www.nagrada-ambasador.eu, dok će preko 60 članova žirija pobjednike birati u nagradama struke.
Stručni žiri čine profesionalci iz elektroničke glazbene industrije koji su ostvarili značajne uspjehe, a među njima su respektabilni autori, izvođači, PR-ovi, fotografi, dizajneri, organizatori događaja, vlasnici klubova, glazbeni novinari i nezavisni istraživači sa scene.
Dodjela nagrada održat će se u petak, 13. prosinca 2024. u KUC Travno (Zagreb) gdje će program po prvi put biti otvoren izložbom najpoznatijeg regionalnog fotografa Marka Obradovića Edgea “Totalka”. Dvodnevni program bit će začinjen glazbenim nastupima bendova i live actova te diskurzivnim programom koji se održava dan poslije, 14. prosinca, u zagrebačkom hubu Radionica 32.
Više o izložbi “Totalka” Marka Obradovića Edgea
Nagrađivani Marko Edge izložbom “Totalka” donosi festivalske fotografije iz perspektive DJ-a i publike kroz opći plan. Sinonim je za festivalsku fotografiju ne samo u regiji, već i širom Europe, snimajući događaje kao što su Cercle, Time Warp, Sonus, Ultra Europe. Već je 10 godina službeni fotograf Exita i iza njega stoji 10 samostalnih izložbi. Prisutan je na većini regionalnih festivala, gdje s kamerom u ruci bilježi emocije i energiju svakog trenutka.
Više o diskurzivnom programu
Edukativno-diskurzivni program će se i ove godine baviti aktualnim i relevantnim temama kroz panele i radionice u kojem akteri scene dijele svoj “know-how” te savjetuju sve zainteresirane kreativce kako mogu živjeti od glazbe. Kompletan program bit će objavljen uskoro.
Objavljen je poziv volonterima
Ovom prilikom organizatori pozivaju sve zainteresirane da se jave i pošalju CV na [email protected] te pomognu u realizaciji projekta.
O Ambasadoru
Jedina nezavisna glazbena nagrada koja okuplja cijelu industriju elektroničke glazbe Hrvatske i regije te služi kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i sklapanje suradnji.
I ove godine potvrđuje da elektronička glazba ima važnu ulogu u kulturnim i kreativnim industrijama Hrvatske i regije. Nagrada se dodjeljuje autorima, izvođačima, festivalima, klubovima, perspektivnim umjetnicima, radijskim emisijama… Tijekom prednominacijskog ciklusa je od stručnog žirija i putem javnih prijava stiglo preko 900 prijedloga za ovogodišnje izdanje.
Svojim djelovanjem projekt stavlja naglasak na glazbeno stvaralaštvo, motivira nadolazeće aktere na kreativno djelovanje te radnike u kulturi na predan i kontinuiran rad.
Sve novosti pratite na društvenim mrežama nagrade Ambasador – Instagram i Facebook.
Projekt su podržali Burn Energy i Gizeh.
HRVATSKE NAGRADE PUBLIKE
RADIJSKA EMISIJA GODINE
Adriatic Coasting (Yammat FM)
Fader (Radio Roža)
Radioteka (HR 2. program)
Traktor (Radio Rojc)
Weekend Warm Up (Antena Zagreb)
KLUPSKA VEČER GODINE
Dobar House
Future Scope
Koturaljke
Panic Room Croatia
Sunset Selections
NAGRADA ZA POSEBAN DOPRINOS SCENI
Monika Milas
Selected Croatia
Tripsitters
Udruga Metamedij
Udruga Porat
Underground d.o.o. (eko akcije)
Vedran Meniga
ZEZ – Zavod za eksperimentalni zvuk
KOLEKTIV GODINE
Drop
Egzoterra
Greenlight
Kongres
M’tlaren
Shabby Kicks Connection
Underground d.o.o.
VHS
NAGRADA NEXT GEN
Bozzo
Ela
Grenco
Marcela
na1alij4
Pusmus
NAJBOLJA NOVA KLUPSKA VEČER
Adapter
Atlantida
One Drop Music
Snop
U/Offu
NAJBOLJI NOĆNI KLUB
585 Club
Barbarellas
Boogaloo
Peti Kupe
Revelin
EVENT GODINE
BSH pres. Solomun (Cave Romane, Vinkuran)
Future Scope pres. Boris Brejcha (Jarun, Zagreb)
Kruder & Dorfmeister (Tvrđava sv. Mihovila, Šibenik)
Dekmantel Selectors je među prvim festivalima koji se održavaju u The Garden Resortu pored Tisna otkrio svoj kompletni lineup za sljedeće ljeto. Deveto festivalsko izdanje Dekmantel Selectorsa se tako vraća od 21. do 25. kolovoza 2025. u središnju Dalmaciju s preko 90 izvođača.
Brojni partijaneri iz svih krajeva svijeta će tako i sljedećeg ljeta imati prilike plesati u intimnom okruženju Jadranskog mora uz profinjena elektronička imena kao što su Ben UFO, DVS1, DJ Nobu, Ogazón, Sedef Adasï, Steffi, The Hacker, Vladimir Ivković i drugi.
Dekmantel Selectors je potvrdio i više od 20 elektroničkih brendova koji će ploviti boat partyjima, a među njima su i hrvatski te regionalni brendovi poput 20/44, Adriatic Coastinga, Metz Attack kolektiva, Opium Cluba i Pulpa.
Prvi put održan 2016. godineDekmantel Selectors je pokrenut kao mali festival inspiriran i temeljen na Selectors pozornici koja je sastavni dio Dekmantel festivala u Amsterdamu. Tijekom sljedećih godina Dekmantel Selectors je izrastao u oazu profinjene elektronike na Jadranu, a krajem ovog ljeta je ugostio preko 80 imena na svom osmom izdanju. Nekih od najboljih trenutaka Dekmantel Selectorsa se možete prisjetiti ovdje.
Dia de Los Muertos halloween party u režiji BSH Eventsa još je jednom dokazao zašto je nezaobilazno odredište za najbolji provod. Nešto prije ponoći na Zagrebački Velesajam počele su stizati tisuće gostiju iz cijele Europe. Zanimljivi kostimi i likovi stiglu su na spektakl u režiji hrvatskog glazbenog brenda koji je pripremio, do sada, gotovo najbolje izdanje.
Mladi akademski umjetnici, pod vodstvom scenografkinje Gane Elez, prostor Paviljona 9 obogatili su mrežama i raznom scenografijom u koju su se izvrsno uklopili kostimirani gosti. Vrhunska produkcija bila je uvod u glazbenu bajku. Pablo Panda i Ilija Đoković dobro su zagrijali i rasplesali prepunu dvoranu, a zvijezda večeri Adam Beyer odsvirao je set za pamćenje. Beyerova energija podigla je atmosferu do vrhunca. Posljednji set odsvirao je DJ Jock. Ulaznice su bile prodane u više od 15 zemalja Europe.
Ovogodišnje izdanje Dia de Los Muertos partyja zasigurno će ostati u sjećanju kao jedno od najimpresivnijih do sada, uz vrhunski techno zvuk, kreativnu scenografiju i iznimnu halloween atmosferu koja je transformirala Velesajam u središte najboljeg noćnog provoda u Hrvatskoj i šire.
Kompletnu fotogaleriju uhvaćenu objektivom Marka Obradovića Edgea pogledajte ovdje.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional
Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.