Skip to main content

Zašto ove godine nisu rasprodane sve ulaznice za Burning Man?

Po prvi put od 2011. još uvijek ima ulaznica za kultni festival koji će trajati do 2. rujna u Black Rock Cityju u Nevadi.

The Man, 2018 (Photo by Mark Hammon)

Što uzrokuje ovu promjenu interesa i kako će to utjecati na festival?

Ekstremni vremenski uvjeti posljednjih godina mogu umanjiti privlačnost festivala. U 2022. posjetitelji su izdržali intenzivnu vrućinu, s temperaturama koje su se penjale iznad 38 stupnjeva. Prošle je godine jaka kiša pretvorila pustinju u teško blato, što je dovelo do zatvaranja cesta i blokade posjetitelja festivala. Čini se da će mnogi potencijalni posjetitelji ove godine ostati kod kuće, vjerojatno zbog sjećanja na ove teške uvjete.

Ekonomski čimbenici također bi mogli pridonijeti padu prodaje karata. S cijenom svake ulaznice od 575 USD i propusnicama za vozila od 150 USD, ukupna cijena sudjelovanja, uključujući letove i kostime, može biti prilično visoka.

Kao odgovor na to, Burning Man Project, neprofitna organizacija koja stoji iza festivala, u posljednjem trenutku pokušava prodati ulaznice. Oni organiziraju “OMG Ticket Sale” na svojoj web stranici, nudeći ulaznice čak i onima koji se nisu predregistrirali. Ovo je značajna promjena u odnosu na uobičajenu proceduru i uključuje 3000 karata i 1500 propusnica za vozila.

Festival, koji je započeo u San Franciscu 1986. i preselio se u pustinju 1990., obično privlači oko 80.000 ljudi godišnje

Mjesta za preprodaju također bilježe aktivnosti, s ulaznicama koje se prodaju po sniženim cijenama. Na primjer, neke su u ponudi po otprilike upola nižoj cijeni od izvorne, s općom ulaznicom od čak 268 USD.

Lokalne tvrtke koje opskrbljuju sudionike Burning Mana također osjećaju posljedice. David Carr, koji vodi Kimono Dave, trgovinu specijaliziranu za festivalsku odjeću, primijetio je sporije trendove kupovine u usporedbi s prethodnim godinama. Međutim, i dalje se nada zbog nedavnog porasta prodaje, vjerojatno povezanog s hladnijim vremenskim prognozama za festival.

City designed by RodGarrett – Burning Man iz zraka 2023. – photo credit Jamen Percy

Carr, koji je dolazio na Burning Man zadnjih 14 godina, vjeruje da bi slabija prodaja ulaznica mogla stvoriti bolji ugođaj za dugogodišnje entuzijaste.

Festival, koji je započeo u San Franciscu 1986. i preselio se u pustinju 1990., obično privlači oko 80.000 ljudi godišnje. Od 2011. rasprodan je svake godine, ali taj se trend možda mijenja.

I drugi veliki glazbeni festivali kao što su Coachella i Lollapalooza također se suočavaju sa sličnim izazovima s prodajom ulaznica, nagovještavajući da bi ekonomski čimbenici mogli utjecati na širi festivalski krajolik prenosi portal Outlook India.

Ovo je 4 transrodnih i nebinarnih umjetnika koji oblikuju novi krajobraz elektroničke scene

Elektronička glazba je od svojih samih početaka pomicala granice, kako u glazbi, tako u društvu i svijetu. Još u 1968. sa svojim albumom “Switched On Bach” izvedenim na Moog sintesajzeru, Wendy Carlos je osvojila tri Grammy nagrade te je među prvima na svijetu spojila klasičnu glazbu i elektroničku.

Album je inspirirao generacije i ostavio veliki trag u povijesti, a sama Wendy Carlos osim što je pomicala granice u glazbi, to je radila i u društvenoj svijesti prema seksualnim slobodama i identitetu. Iako će kasnije otkriti da je trans, u to vrijeme trans identitet nije bio razumljiv, a kamoli prihvaćen u mainstream kulturi.

Desetljećima kasnije, elektronička glazba se razvila, kao i stavovi prema rodu i seksualnosti. Trans umjetnici su postali utjecajni, privučeni slobodom izražavanja koju elektronička glazba omogućava, kao i osjećajem podrške zajednice obožavatelja elektroničke glazbe, trans, nebinarni i rodno nekonformni umjetnici danas imaju svoje mjesto na sceni.

foto: Recording Academy

RUI HO

RUI HO utjelovljuje elektronički podžanr poznat kao maksimalizam. Kao i mnogi zapadni glazbenici, prvo je uronila u pop glazbu kao oblik bijega i suptilne pobune protiv strogog djetinjstva. Navodeći nedostatak vidljive queer kulture u Kini, Ho kaže da nije mogla prihvatiti svoj identitet kao trans žena sve dok nije započela studij u Parizu.

Izrazito iskrivljeni vokali na njezinom albumu iz 2020., Lov3 & L1ght, odražavaju umjetničino prilagođavanje novom rasponu oktava nakon što je prošla kroz feminizaciju glasa tijekom svoje tranzicije. Ipak, lakoća koju Ho osjeća u svojoj koži ogleda se u samopouzdanju zvučnog krajolika albuma; pomno osmišljeni svijetli sintesajzeri pokazuju neustrašivu radost koja istovremeno djeluje strano i snažno povezano s modernim životom na Zemlji.

Hoina misija da unese tradicionalne kineske zvukove u eksperimentalnu elektroničku/pop glazbu možda je dobila na važnosti tijekom neočekivanog boravka u Kini tijekom karantene 2020. godine. Iako tehnički još uvijek živi u Njemačkoj, ironično je da, baš kao što joj je nekada glazba bila bijeg od mjesta gdje je odrasla, sada je glazba način na koji se ponovno povezuje sa svojim korijenima.

Kìzis

“Ljubav je ono što me održava na životu,” glasi refren pjesme “Side of the Road,” treće pjesme na Tidibàbide / Turn, drugom albumu transrodne glazbenice Kìzis iz Montreala. Otvoreno govoreći o svojim borbama za opstanak kao umjetnica i član marginaliziranih zajednica, ovaj stih nije samo poslovica, već stvarna izjava.

Album, koji traje tri i pol sata i sadrži 36 pjesama, predstavlja ambiciozno djelo koje prkosi žanrovima i konvencijama glazbene industrije. Kao i na svom prvom albumu, Kìzis kombinira organske ritmove sa sintesajzerskim zvucima, pjevajući na engleskom i anishinaabemowinu, jeziku naroda Algonquin. Njezin izbor jezika pridonosi očuvanju kulture, ali i omogućava širi raspon samoizražavanja.

Kìzis također proširuje granice elektroničke glazbe na Tidibàbide / Turn, dodajući analogne instrumente svom osnovnom sintesajzeru, uključujući klavir, violončelo i ručni bubanj koji je izradila njezina sestra, te surađujući s raznolikim umjetnicima poput Owena Palletta, Tima Nelsona iz Cub Sporta i trans legende Beverly Glenn-Copelanda.

Octo Octa

Kao Octo Octa, Maya Bouldry-Morrison stekla je reputaciju jedne od najtraženijih DJ-ica na klupskoj sceni istočne obale u Americi. Iako je svoju karijeru započela kao dio uspješne underground scene u Brooklynu, Octo Octa i njezin partner, DJ/producentski kolega Eris Drew, napustili su grad i preselili se u New Hampshire 2019. godine. Tamo oboje uživaju u zvucima prirode i zajedno vode izdavačku kuću T4T LUV NRG.

Octo Octa je počela stvarati glazbu prije nego što je prošla tranziciju, a prisustvo na sceni joj je uvelike pomoglo sa samopouzdanjem i samoprihvaćanjem. Kroz svoju karijeru redovno otvara raspravu o sistemskim predrasudama koje pogađaju trans zajednicu, a prihode sa svoje izdavačke kuće donira brojnim udrugama koje podržavaju transrodnu ravnotežu.

Iako je otvoreno politična, Octo Octa naglašava da je njezin rad u osnovi proslava ljubavi, što je objasnila u jednom intervjuu “ova glazba je tehnologija za isceljenje i želimo da se razumije da trans ljubav pomaže u toj energiji.”

Tygapaw

Za Dion McKenzieja, umjetnika iz Brooklyna poznatog kao Tygapaw, prosvjedi na početku ljeta 2020. godine imali su poseban značaj. Samo nekoliko dana u lipnju, objavili su EP “Ode To Trans Black Lives”, koji sadrži melodični techno i spoken word autora i aktivista D-L Stewarta, usmjeren na podršku crnim trans i nebinarnim glasovima koji su nedostajali u raspravi.

U studenom 2020., Tygapaw je otišao korak dalje, objavivši svoj debitantski album “Get Free” za meksičku izdavačku kuću NAAFI. Album, koji je pravovremen i politički nabijen konceptualni rad koji izravno odgovara hitnosti trenutka, također je umjetnikova oda povijesti detroitskog techna.

Kao promotor noćnog života, Tygapaw je poznat po stvaranju prostora koji su postali akti otpora za marginalizirane osobe, obogaćujući događaje osjećajem osnaživanja inspiriranim elementima jamajkanskog dancehalla. Kao producent, Tygapaw stvara glazbu kao čin otpora, ali još važnije, kao čin oslobođenja.

Izvor: Grammy.com

Od požara do trijumfa: Povratak Mayan Warriora i premijera Galaxyera na Burning Manu

Tvorac Pablo Gonzalez dijeli priču koja stoji iza projekta, njegove psihodelične utjecaje i ono što ide u sastavljanje jedne od najbolesnijih, najglupljih, mobilnih glazbenih pozornica za turneju na najtransformativnijem festivalu – Burning Man.

Foto Nicholas K Hess

Rođen iz suradnje između meksičkih i kalifornijskih umjetnika, fotografa, dizajnera, tehnologa, glazbenika i sanjara, Mayan Warrior ima za cilj prezentirati svijet živahne i suvremene meksičke elektroničke glazbe poštujući svoje duboke korijene predaka.

Svjetlo i zvuk, pažljivo odabrani od strane svjetski poznatih umjetnika, vraćaju vas na same početke ove bogate kulture Maya, istovremeno nudeći svježu perspektivu modernog elektroničkog izričaja.

Priča o Mayan Warrioru (Majanskom ratniku) započela je 2011., malim okupljanjem prijatelja i zajedničkom strašću. Inspiriran kultnim projektom Burning Man – Mayan Warrior je preuzeo oblik umjetničkog automobila ukrašenog živopisnom meksičkom umjetnošću, simbolom posebne kombinacije tradicije i inovacije koja pokreće meksičku elektroničku glazbu.

Njihov moto “Unutarnja mudrost. Snaga. Ljudi. Glazba.” savršeno prikazuje viziju suradničkih umova koji stoje iza Mayan Warriora

Tijekom godina, festival Mayan Warrior eksplodirao je u popularnosti, privlačeći tisuće posjetitelja iz cijelog svijeta. Posebni događaji u meksičkom Tulumu postali su očekivana godišnja tradicija i nikada ne razočaraju.

Jedna od najizrazitijih značajki festivala je naglasak na interaktivnim umjetničkim instalacijama koje pozivaju na sudjelovanje i pokreću razgovor. Njihov moto “Unutarnja mudrost. Snaga. Ljudi. Glazba.” savršeno prikazuje viziju suradničkih umova koji stoje iza Mayan Warriora.

Njegovim rastom organizatori su ostali vjerni svojoj izvornoj viziji. Mayan Warrior nije samo glazba; radi se o zajednici. To je prostor gdje se okupljaju umjetnici, glazbenici, tehnolozi i kreativci kako bi proslavili svoju zajedničku strast.

Tragični požar u travnju 2023. u njihovom umjetničkom automobilu označio je prekretnicu. No, kako duh majanskog ratnika gori, tako raste i želja za ponovnom izgradnjom.

Foto Mayan Warrior Facebook

Godine 2024. Tulum je svjedočio trijumfalnom povratku Mayan Warriora. Izdanje 2024. zacementiralo je svoje mjesto kao značajan događaj u povijesti Tuluma potaknut humanitarnim partijima diljem svijeta u kojima se skupljao novac za obnovu i stvaranjem potpuno novog umjetničkog automobila pod imenom Galaxyer.

Premijera Galaxyera dogodit će se upravo na predstojećem Burning Manu od 25. kolovoza do 2. rujna i to prema riječima pravog vizionara Larryja Harveyja „Oslobodite se straha i prigrlite nepoznato; tu se događa pravi rast”.

Objavljen je i line up kojeg na Burning Manu čine Carl Cox, WhoMadeWho (Hybrid DJ Set), HVOB (Live), Echonomist (Live), Adam Ten, Rufus du Sol (DJ set), DJ Tennis, Stephan Bodzin (Live) i mnogi drugi.

Samo vozilo ima prilagođeni električni pogon s bežičnim upravljanjem, prilagođene LED zaslone i, naravno, postavu kardioidnih zvučnika d&b Audiotechnik KLS od 153.600 W. Postavljen je i laser od 400 W, 17 farova i osam lasera od 30 W.

Pročitaj još:
Burning Man: 15000 ljudi u pustinji plesalo u čast osnivaču Robot Hearta

Večer velikana – Loco Dice, Sam Paganini i Richie Hawtin obilježili treću večer Sonusa

Nakon što je druga festivalska večer praktički trajala do sredine jučerašnjeg dana, treća festivalska večer je krenula u nešto kasnije i u nešto laganijem tonu. Hrvatske i regionalne snage su bile zadužene za otvaranje plesnih podija tako su se publici iz 80 zemalja svijeta predstavili DJ Jock u klasičnoj b2b kombinaciji sa Shipom, Elena Mikac i Dejan Milićević.

Slično kao i na drugoj večeri, ciljao sam odlazak na Sonus oko ponoći kako bih osjetio atmosferu prije nego li krenem hvatati setove kojima sam se otprije radovao. Za početak večeri, uhvatio sam djeličak seta Hectora Oaksa u Kalypsu koji je sa sobom ponio punu torbu vinyla sa zanimljivim trakama, a tko ga nije imao prilike do sada slušati njegov zvuk se najbolje opisuje kao techno body music koji je otišao u pop. Nakon šarmantnog Španjolca, otišao sam provjeriti atmosferu kod Chrisa Stussyja u Papayji koji je priprema teren za Loco Dicea. Stussy je već dobro poznato lice hrvatskih plesnih podija i rado viđen gost tako da se atmosfera lagano podizala i spremala za finale večeri u Papayi.

No prije samog finala večeri u Papayji, trebalo je “smisliti” kako poslušati setove Sama Paganinija u Aquariusu i Richieja Hawtina u Kalypsu u isto vrijeme. S obzirom na to da se još uvijek ne možemo klonirati, odlučio sam poslušati prvih sat vremena Paganinija jer iz iskustva znam da on ne štedi od prve minute, a zatim se prebaciti na Hawtina jer on s druge strane svoje setove često zna razvijati i graditi.

Sam Paganini je odmah od prve trake krenuo jako i pokazao da on nikad ne ide “laganini”. Atmosfera za vrijeme njegovog seta je bila kao da svira negdje doma u Italiji. Ferragosto je u tijeku, što znači da je veliki broj naših susjeda s druge strane Jadrana se odlučilo pohoditi Sonus. Aquarius je tijekom cijelog seta bio dupkom pun, a Paganini je odabir traka držao na nekih 134-135-136 BPM-ova i držao ritam da nema stajanja u plesu.

@klubskascena @Sam Paganini nikad ne ide "laganini". Donosimo djeličak atmosfere s njegovog sinoćnjeg seta na Sonusu u @Aquarius club @ Zrce 🎯 @We Love Sound #klubskascena #sonus #sonusfestival #welovesound #wls #festival #zrce #zrcebeach #electronicmusic #dancemusic #sampaganini #rave #party #aquariuszrce #clubbing #techno #technomusic #tekkno #hardtechno ♬ original sound Klubska Scena

Ipak, u jednom trenutku je došlo vrijeme za prošetati se do Kalypsa. Tamo me je čekao iskusni Richie Hawtin koji je sve partijanere dozivao sa svojim hipnotičkim ritmom što su bili bliže Kalypsu. Za razliku od prošle godine kad je Hawtin nastupio u Papayji, ove godine mračna atmosfera Kalypsa je dala poseban dašak setu koji je bio hipnotičan, mračan, dubok u njegovom jedinstvenom stilu.

@klubskascena @Richie Hawtin u svom jedinstvenom stilu pegla #KalypsoZrce na #SonusFestival 🐐 @We Love Sound #klubskascena #sonus #sonusfestival #welovesound #wls #festival #zrce #zrcebeach #electronicmusic #dancemusic #richiehawtin #techno #minimal #minimtechno #technomusic #electro ♬ original sound – Klubska Scena

Na putu prema velikom finalu večeri uz trosatni set Loco Dicea, svratio sam provjeriti situaciju u Aquariusu gdje se za pult popela Deborah De Luca. Partijaneri imaju polarizirana mišljenja o napuljskoj DJ-ici, ali što se iz priloženog uvijek može vidjeti je da ona napuni plesni podij i drži energiju na jako visokoj razini.

@klubskascena @Deborahdeluca prži plesni podij @Aquarius club @ Zrce na trećoj večeri Sonusa 🔥 @We Love Sound #klubskascena #sonus #sonusfestival #welovesound #wls #festival #zrce #zrcebeach #electronicmusic #dancemusic #sonus2024 #deborahdeluca #hardtechno #techno #tekkno #hardstyle #hardcore #psytrance #harddance ♬ original sound – Klubska Scena

Posljednje sate treće večeri smo proveli uz Loco Dicea, uz njega je trebao nastupati i Seth Troxler koji je nažalost svoj dolazak morao otkazati zbog bolesti. Loco Dice se pobrinuo da nedostatak svog b2b partnera partijaneri ne primijete te je od početka došao s visokom razinom energije i dobre volje. Tijekom sva tri sata seta, iskusni njemački DJ je pratio i čitao publiku te ih je do ludila dovodio svakim sljedećim odabirom.

@klubskascena Stigao je @Loco Dice 💎 @We Love Sound #klubskascena #sonus #sonus2024 #sonusfestival #welovesound #wls ♬ original sound – Klubska Scena

Četvrta dan Sonusa kreće već u ranim poslijepodnevnim satima tako da će se uz Umeka i Lilly Palmer plesati dok traje zalazak sunca, a zatim kada dođu noćni sati za pultom će se naći Sven Vath, Sara Landry, Kolsch, Indira Paganotto, John Summit i mnogi drugi. Ulaznice su u pretprodaji rasprodane, ali su dostupne na ulazu u festival.

Elektronička glazba se vraća na splitsku Rivu. DJ Antoine svira na dočeku Nove godine

Split je među prvima najavio da će Dubioza kolektiv svirati na dočeku Nove godine, a sada su otkrili i tko će se pridružiti popularnom multižanrovskom balkanskom bendu. Prve sate 2025. u Splitu će obilježiti tvorac nekolicine komercijalnih hitova s početka 2010-ih – DJ Antoine.

Iz gradske tvrtke Žnjan zadužene za organizaciju dočeka Nove godine poručuju kako DJ Antoine rado posjećuje Hrvatsku i u svoje slobodno vrijeme te da se nastupu u Splitu posebno veseli.

Jako sam uzbuđen što nastupam u Splitu za Novu godinu! Hrvatska mi je drugi dom, tu imam i mnogo prijatelja, a za ovu priliku pripremam mnoga iznenađenja, možda čak uključim i neke hrvatske pjesme” rekao je Antoine te dodao “Nikad nije lako doć u drugu zemlju i održati dobru atmosferu nakon nekog jakog “domaćeg” izvođača kao što je Dubioza. Baš zato planiram pripremiti i remixe hrvatskih pjesama uz pomoć kojih ću nastavit hype nakon ponoći, kada će samo nebo biti granica.”

Lokalna vlast u Splitu je posljednjih nekoliko godina prepoznala da postoji još glazbenih žanrova osim zabavne glazbe, tako su na protekla dva dočeka nastupali reperi Vojko V (uz Severinu) i Grše (uz Doris Dragović i Kuzmu & Shaka Zulu). S obzirom da je ove godine na red došlo i uključivanje elektroničke glazbe u doček, ovim putem apeliramo gradskim ocima tj. organizatorima da se sjete i lokalne scene te pozovu barem jednog DJ-a da odsvira ili warm-up ili još bolje afterparty.

Veliki BSH spektakl ove subote ispred zagrebačkih piramida uz Hot Since 82

Nakon nezaboravnih ljetnih partija na obali, o kojima se još uvijek priča, dajemo vam dobar razlog za povratak u Zagreb. BSH dovodi jednu od najvećih DJ zvijezda današnjice – Hot Since 82.

Ovaj talentirani DJ i producent, poznat je po nezaboravnim setovima, karizmi i specifičnom pristupu live izvedbama. Hot Since 82 će nastupiti na spektakularnom open air događaju Zagreb Pyramids u subotu, 24. kolovoza od 18 sati na platou ispred „Talijanskog paviljona“ kojeg je talijanski arhitekt Giuseppe Sambito projektirao je 1961. godine. On je specifičan po svojih 12 ‘obrnutih piramida’.

Hot Since 82, pravim imenom Daley Padley, svjetsku je slavu stekao upravo nevjerojatnim talentom i energijom koju donosi na svaki nastup. Od svojih prvih nastupa u open air klubovima sa 17 godina, do statusa međunarodne zvijezde, njegova karijera ovjenčana je najvažnijim svjetskim pozornicama. Danas je redoviti gost i rezident na Ibizi te nastupa na najprestižnijim svjetskim festivalima. Njegov nastup na dubrovačkoj tvrđavi Revelin u sklopu Cercle projekta označio je početak njegove posebne veze s Hrvatskom, a prošlogodišnji nastup na terenima Maksimira još uvijek živi u sjećanju zagrebačke publike.

Uz njega, na događaju Zagreb Pyramids nastupit će i Alex Kennon, te Yakka b2b Pablo Panda i BOSK. Ljubitelji elektronike imat će priliku uživati u vrhunskim ritmovima i nezaboravnom iskustvu u srcu Zagreba. Ne propustite priliku da budete dio ovog izvanrednog događaja i da uživate u glazbenom performansu koji će obilježiti vrući kolovoz.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.