Skip to main content

Novi val: Angela Kochinatz donosi mističnu fuziju afro housea i melodičnog techna

Angela Kochinatz je svoje glazbeno putovanje započela na Crnogorskoj obali 2019. godine kada joj se nakon višegodišnje strasti prema glazbi i DJ-ingu ukazala prilika za ostvarenje sna.

DJ-ica s beogradskom adresom je stvorila prepoznatljivi stil obogaćen tribalnim perkusijama, dubokim basovima i mantrama, koji je našao svoje mjesto među ljubiteljima elektroničke glazbe u Armeniji, Crnoj Gori, Gruziji, Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj. Kako nam Angela otkriva, njezini setovi predstavljaju mističnu fuziju afro housea i melodičnog techna gdje zvuk postaje vodič na introspektivnom putovanju kroz druge dimenzije.

Među značajnim događajima i lokacijama na kojima je nastupila, Angela posebno ističe Flows festival na otoku Ugljanu, kao i Exit festival u Novom Sadu. Njezini miksevi su dosad predstavljeni na platformama kao što su Proton Radio, Mayday Records, Different Sound, Zey Productions, Tehran Eye, Papaya, BPM Digital i DJ Community Georgia.

Angelu Kochinatz možete pronaći na Instagramu, SoundCloudu i YouTubeu te večeras poslušati u radijskoj emisiji Novi Val na dubrovačkom UNIDU radiju od 21 sat, za koju je složila svježi miks.

Postani dio Novog vala

Pozivamo sve mlade, novonastale, neafirmirane i nadolazeće aktere sa scene bilo da su DJ-evi, producenti, live actovi, bendovi, MC-evi, vokalisti, kolektivi, organizatori, promotori, VJ-evi, art producenti, dizajneri, fotografi, performeri, udruge, nove radijske emisije, graffiteri, influenceri i ostale kreativce koji razvijaju scenu na sebi svojstven način da se predstave svojim dosadašnjim radom i biografijama. Više informacija možete saznati na poveznici.

Synth Jam – program koji promovira improvizaciju na elektroničkim instrumentima

Prvi Synth Jam održan je u Pločniku 23. svibnja 2017. godine, na dan kada je i prvi put obilježen svjetski dan syntheva u sjećanje na Roberta Mooga. Ikonal iz bRave kolektiva koji je uključen u Synth Jam od samog početka, prisjeća se da se već na prvom druženju i svirki uz synthove pokazalo da je Zagrebu nedostajao sličan program.

Koncept je jednostavan: 10-15 elektroničkih instrumenata, 5-10 glazbenika, mikser i razglas su više nego dovoljni da se izvođači i publika odlično provedu. Ideja Synth Jama je na jednom mjestu okupiti glazbenike koji se skrivaju po kućnim studijima kako bi kroz suradnju učili jedni od drugih, isprobali razne instrumente i dobili uvide u različite pristupe kreativnom procesu. Improvizacija uživo pred brojnom publikom gura umjetnike iz zone komfora pa tako i tjera na promjenu pristupa što često rezultira vrlo interesantnom i originalnom glazbom.

Ikonal nam priča da su organizirali edukacije poput osnove sinteze zvuka te da su s vremenom isprobali različite pristupe u organizaciji događaja – od otvorenih poziva za sudjelovanje ili pak samo poziva onima za koje znaju da će se uklopiti, s više ili manje dogovora prije improvizacije, uz popratni sadržaj ili fokus na improvizaciju.

Kako je vrijeme odmicalo, sve se više zainteresiranih uključivalo, stoga je u jednom trenutku došlo vrijeme da početak događaja pomaknu u kasnije sate jer, kako nam Ikonal kaže, svaki Synth Jam se pretvori u dobar rave. “Synth Jam se pretvorio u program na kojem možete čuti originalnu i sirovu glazbu uz minimalnu donaciju.

Synth Jamovi se snimaju pa se tijekom vremena počela izdavati glazba koja je nastala kroz ovaj jedinstven koncept pod imenom Lab Personnel. Snimljeni materijal sa Synth Jamovima prolazi kroz ruke Luke Kurjana koji se brine za miksanje, dok je Zarkoff zaslužan za mastering.

U Synth Jamovima, a samim time i u Lab Personnel izdanjima dosad su sudjelovali mnogi poznati i manje poznati izvođači kao što su: Jasmin Mahmić aka Le Chocolat Noir/Fiume, Saša Rajković aka Zarkoff, Nikola Kos aka Ikonal, Luka Kurjan aka Man Of Cloth, Goran Lautar aka Neon Lies, Ivna Ji, Marijan Katić aka mmmotion, Ivona Ivković, Dominik Šešek, Paul Genetik, Marijo Franić aka FMMM, Paško Gaćina, Robert Svatoš, Dino TM

Ovom prilikom želimo zahvaliti svima koji su uključeni u organizaciju, voditeljima klubova koji nam rado prepuste podije, kao i publici koja nas dođe poslušati i podržati s minimalnom donacijom“, zaključuje Ikonal koji poručuje svima da posjete neko od sljedećih izdanja Synth Jama, a kada će to biti, saznat ćete prvo na društvenim mrežama bRave kolektiva

Nakon nekoliko godina posta, Wadrez se vraća s novim izdanjem “Is It Really Love?”

Mili Brajević poznatiji kao Wadrez, nakon nekoliko godina posta od izbacivanja glazbe se vraća s novim produkcijskim umijećem “Is It Really Love?“.

Wadrez je svoje ime izgradio kroz produciranje dubstepa, drum ‘n’ bassa i trapa, a zatim se etablirao kroz nastupe uz bok popularnim hrvatskim hip-hop, rap i trap izvođačima, no svoj povratak produciranju i izdavanju glazbe radi kroz melodični house. Kako nam splitski producent otkriva, on i dalje gaji ljubav prema bass žanrovima, ali trenutno ne želi razmišljati o žanrovima i okvirima, već o vibri i emociji pjesme.

Is It Really Love?” je nastala kroz želju da Wadrez stvori koja se asocira uz noćnu vožnju. “Dok sam zamišljao taj ambijent, stvorila se neka fuzija melodičnog i progresivnog zvuka s night ride vibrom i upečatljivim vokalom.

Od mladog splitskog producenta do kraja godine možemo očekivati još pokoje izdanje, jer je trenutno na pauzi od svirki i ima fokus na stvaranju nove glazbe u studiju. “Zadnjih par godina nakon pandemije koronavirusa su bile burne, previše nastupa, a premalo vremena u studiju. Do kraja godine idu još 2-3 trake.”

Traka “Is It Really Love” je dostupna na svim streaming platformama.

Ambasador za fotografe u dvije kategorije. Više o tome priča nam nagrađivani Marko Edge!

Fotografi su svoju prvu kategoriju dobili na šestom izdanju nagrade Ambasador kad se birao regionalni fotograf godine, a na sljedećem izdanju Ambasadora održanom prošle godine birala se kreativna event fotografija u regiji. Debitantsku kategoriju i titulu regionalnog fotografa godine je osvojio Marko Edge, dok je kategorija “Kreativna event fotografija u regiji” pripala Adnanu Lingu za kolekciju Random Access Memories.

Adnan Lingo prilikom preuzimanja nagrade Ambasador 2023.

Ovogodišnje VIII. izdanje nagrade Ambasador umjesto jedne, sprema čak dvije kategorije za fotografe. Riječ je o kategoriji “Festivalska fotografija godine” gdje će dobitnika odabrati stručni suradnik i “Festivalski fotograf godine” koji će biti odabran glasovima publike.

Kao i u kategoriji “Grafičko oblikovanje godine u Hrvatskoj i regiji“, “Festivalska fotografija godine” ima stručnog suradnika koji dodatno osigurava kvalitetu ocjenjivanja i nominacija u ovom umjetničkom području. Imajući na umu to da nagrada služi i kao poticaj za stvaralaštvo i razvoj umjetnika, nagrada Ambasador je u svojstvu stručnog suradnika ove godine postavila nagrađivanog i jednog od najpoznatijih nightlife fotografa u regiji – Marka Obradovića poznatijega kao Marko Edge, čiju biografiju možete pročitati ovdje.

Marko Edge će tako imati zadatak da u kategoriji “Festivalska fotografija godine” prvo nominira, a potom i odluči o pobjedniku na osnovu umjetničke vrijednosti, tehničke izvedbe i prikaza festivalskog duha kroz fotografiju.

Zašto festivalska fotografija, a ne clubbing ili nightlife? Razlog leži u tome što su festivalske fotografije, kao takve, mnogo atraktivnije i privlačnije publici, a kod fotografa ovakvih događaja nerijetko dolazi do izražaja sposobnost za smišljanje kreativnog rješenja zbog kompleksnosti otvorenog prostora i svjetlosnih uvjeta na lokacijama.

Marko Edge prilikom preuzimanja nagrade Ambasador 2022.

Kako bi lakše razlikovali ove dvije fotografske kategorije, stručni suradnik Marko Edge nam je u kratkom razgovoru objasnio razlike te otkrio što je važno prilikom nominacijskog procesa i selekcije pobjednika.

Razlika između ove dvije kategorije prije svega jest što publika i mi koji se profesionalno bavio time vidimo kompletno suprotne stvari. Često se dogodi da mi koji se stručno bavimo time na festivalima npr. nismo zadovoljno s nekom slikom, ali publika i generalno ljudi koji se ne bave fotografijom budu prezadovoljni i oduševljeni s istom tom slikom. Ovo će na neki način biti test tog momenta, gdje ćemo vidjeti s čime se zapravo oduševljava publika, a s čime se oduševljava neko stručno lice.

Marko Edge kao stručni suradnik ističe da je kod selekcijskog procesa u kategoriji “Festivalski fotograf godinebitan općeniti dojam o nekom fotografu, odnosno koliko je taj netko bio vrijedan, marljiv, prisutan na većem broju događaja i je li uspio napraviti neku raznolikost u svom radu. S druge strane prilikom selekcijskog procesa u kategoriji “Festivalska fotografija godine“, Marko Edge ističe da je važan prvi dojam koji neka fotografija ili serija fotografija ostavlja.

Marko nam otkriva u razgovoru kako je vizija ove dvije kategorije da se nastave razvijati u godinama ispred nas jer kroz njih se može pratiti rad, marljivost i napredak fotografa: “Jednostavno, treba pokazati da se trud isplati i itekako može nagraditi.

Naposlijetku, Marko Edge zaključuje razgovor s kratkom mišlju o važnosti nagrade Ambasador. “Kao i bilo koja druga nagrada u životu, ona ovisi isključivo o tome kako je taj pojedinac doživi i kasnije iskoristi u svojoj karijeri. Netko se može uljuljati u svojoj nagradi i reći – “Super, pobijedio sam!”, i onda može doživjeti pad u kvaliteti jer sebe doživljava kao najboljeg. S druge strane, netko može doživjeti ono što bi legendarni trener Chicago Bullsa, Phill Jackson rekao “Osoba je uspješna, samo dok izvodi uspješni akt.” Što znači da onog trenutka kada dobiješ nagradu, ti više nisi uspješan. Tebe je netko resetirao i sada trebaš sve ispočetka. Trebaš se još više dokazati da bi opravdao tu nagradu u sljedećoj sezoni, odnosno godini.

Kako se prijaviti za “Festivalsku fotografiju godine?

  • fotografija treba biti originalan rad autora
  • svaki autor može poslati neograničen broj prijava
  • prijave se šalju putem maila [email protected]

Uz ime i prezime, opisati rad (pola kartice, do 700 znakova); ako se prijavljuje više fotografija, potrebno je u Wordu napisati opis svih prijavljenih fotografija.

Fotografije koje se prijavljuje treba uploadati na Dropbox, Google Drive ili neki drugi server te omogućiti opcije za javno pregledavanje/preuzimanje radova i poslati link za preuzimanje.

Podsjećamo, do nedjelje u ponoć otvorene su javne prijave kandidata/projekata za sve aktere scene. Prijave su moguće na ovom linku.

Upravo objavljenim videom o nastanku “Trigger’s Broom” EP-a Ivan Komlinović najavljuje debi album “Hit The Gate”!

Na remixevima je Ivan okupio značajna imena domaće scene, Shot, autor, izvođač i glazbeni producent, jedan od pokretača i najvažnijih sudionika domaće hip-hop scene, koji gotovo nikad ne remixira tuđe pjesme, Sessiondigger, vrsni glazbeni selektor, veliki techno entuzijast, elektronički connoisseur i sve traženije ime, te Jan Kinčl, trenutno jedan od naših najaktivnijih i najproduktivnijih DJ-a i producenata čija dva desetljeća djelovanja je ne samo oplemenilo nego i unaprijedilo domaću techno i house scenu.

Od jučer u podne je dostupan i video o nastanku Trigger’s Broom” EP-a, kao odličan uvod u skorašnji dolazak studijskog izdanja “Hit the Gate”

Zbog čega je uopće došlo do ovog videa, Ivanovim riječima: “Subota popodne, moj frend Tomislav Šuflaj (Sessiondigger), navraća na popodnevnu kavu i nakon ozbiljnih minuta provedenih u pretumbavanju tehnikalija, kaže on meni: “Nego, ovaj Trigger’s Broom singl s remixima… Kaj je s njim? Vani je već neko vrijeme.”
-Ma znam da je vani. Al tu je sve nekako stalo. Daj smisli nekaj da se ipak malo promoviramo.
Nije neka suludo revolucionarna ideja, ali palo mi je na pamet da uzmem u ruksak kameru i nekakav jeftini građevinarski LED reflektor i posnimam dečke u njihovim radnim ateljeima. Kako u kratkim crtama opisuju svoj proces stvaranja remixa. Ideja je bila snimiti kratak video (do maksimalnih 5 minuta), no već je na snimanju u Janovom studiju taj plan neslavno propao. Običan “Bok, Jan!” opening nije mogao rezultirati odgovorom kraćim od 4 minute. Pa sam odlučio ne razmišljati o vremenu ako je priča zanimljiva. U Shotovom se studiju ta odluka pokazala razumnom. Iako sam njega ozbiljno kratio, Shotov monolog o Trigger’s Broom remixu je u editu skraćen na 8 minuta s inicijalnih 15. Najavni singl za moj album je tako dobio i neki video content koji iz perspektive autora remixa svjedoči razini kreativnog kaosa glazbenika, koji su ujedno i moji prijatelji.”

S preko 15 vinilnih izdanja i nešto više samostalnih digitalnih, kompilacija i remixeva, jasno je da je studio njegovo prirodno okruženje

30 godina karijere Ivana Komlinovića predstavlja izazov za napisati kratku biografiju. Put kojim je krenuo ovaj zagrebački DJ, audio engineer, mastering engineer i producent, doveo ga je do statusa koji danas uživa regionalno. Raznolika, ali u svojoj suštini, technu orijentirana glazbena lepeza, njegov je glazbeni potpis, bilo da se radi o DJ nastupima, liveu, ili pak autorskom radu.

S preko 15 vinilnih izdanja i nešto više samostalnih digitalnih, kompilacija i remixeva, jasno je da je studio njegovo prirodno okruženje. Ivan je istaknuti techno DJ hrvatske i regionalne scene čiji glazbeni stil nadilazi uobičajene žanrovske granice. Dok većina njegovih setova naginje techno glazbi (Detroit techno, deep techno, acid) često iznenađuje publiku novim minimalističkim techno/house melodijama, smatrajući da su kronološke i stilističke granice zastarjele. Odbijajući pristup “satima isti zvuk”, Ivan ističe svoju sposobnost živopisne improvizacije tijekom nastupa.

“Hit the Gate” album samo što nije stigao, a dotad se zagrijavamo “Trigger’s Broom” EP-om.

Kompilacija Dekmantel Ten – uvod u jednu od najpromišljenijih i najpristupačnijih institucija elektroničke glazbe

Dekmantel je elektronička institucija koja uspijeva ugoditi kako ljubiteljima ljetnih partya, tako i omamljenim čudacima. Počelo je kao serijal partya koji se održavao po raznim lokacijama, a pokrenuli su je haaški domorodci Thomas Martojo i Casper Tielrooij 2007.

Kao label je Dekmantel odigrao ključnu ulogu u podizanju karijera DJ-a Pythona, Roze Terenzi, Jexa Opolisa i mnogih drugih do samog vrha

Do 2009. proširila se na izdavačku kuću s izdanjima San Propera, Juju & Jordasha, Vakule i drugih. 2014. zatekla je Dekmantel kako testira vode na punom festivalu, u pokušaju da oživi amsterdamsku plesnu scenu. Trodnevni koncept bio je uspješan i pretvorio se u godišnji događaj. Od tada je Dekmantel postao bastion za dobro raspoloženje.

Kao label je Dekmantel odigrao ključnu ulogu u podizanju karijera DJ-a Pythona, Roze Terenzi, Jexa Opolisa i mnogih drugih do samog vrha. “Uvijek tražimo nove umjetnike kako bismo vidjeli možemo li im pomoći da se uzdignu od lokalnih umjetnika koji su počeli stvarati glazbu do nekoga tko ima međunarodne turneje i možda može imati velika mjesta na našem festivalu,” kaže Olf van Elden. Radi kao A&R za Dekmantel nakon što se uključio kao nusproizvod DJ-iranja pod nadimkom Interstellar Funk. Za razliku od mnogih etiketa, Dekmantel svojim umjetnicima daje alate za rezerviranje turneja i podizanje brenda; dugoročni ciljevi su prioritet, a Dekmantel je resurs od 360 stupnjeva koji uzima u obzir dugovječnost prije uključivanja pridošlice u okrilje.

Osim njegove početne težine, prva stvar koja me zadivi kod Dekmantel Ten-a je kako je kompilacija zamišljena

Festival Dekmantel 2024. bio je posebno impresivan. U čast obilježavanja desetljeća se događaj protegnuo na 10 dana, umjesto povijesna tri. Crkve, tvornice streljiva i dijelovi šuma postali su upečatljive pozadine za nastupe raznih umjetnika od Kali Malone do Joy Orbison i DJ Sprinklesa.

Dekmantel je, također, nedavno izdao složenu kompilaciju Dekmantel Ten: A Decade of Dekmantel Festival, koja se pojavila na policama nedugo nakon završetka svečanosti. Ploča je oživjela za nešto više od dva mjeseca, van Elden je izveo zastrašujući zadatak u kratkom roku. Box set navodi kao jedan od najambicioznijih projekata iza kojih Dekmantel stoji. “Bili smo jako impresionirani svima koji su rekli da”. Obuhvaća 43 dosad neslušane pjesme hvaljenih ličnosti, od kojih su sve izvodile na Dekmantelu. Tri sata i 43 minute kitnjaste glazbe raspoređeno je na sedam diskova, koji uključuju doprinose onoga što van Elden kategorizira kao “legende”, “talenti” i “novi umjetnici”.

Dekmantel Ten ukazuje na drastične načine na koje se dance glazba razvila nakon pandemije

Osim njegove početne težine, prva stvar koja me zadivi kod Dekmantel Ten-a je kako je kompilacija zamišljena. Ploča je na početku puna živahnih pjesama Young Marca, Palms Tracksa i Eris Drew i Octo Octa. Ali kako napreduje, slušatelja vodi na mračno putovanje. Iako su poznati po svom IDM-u u sivim tonovima, Sky H1 i Lee Gamble zamišljeno preuzimaju bubanj i bas. Ima i dosta tutnjave kojoj se možete prepustiti; Nick León, Verraco i Wata Igarashi nude posebno niske, iskrivljene melodije. Dekmantel Ten završava u blagoj noti, s oštrom DJ Python pjesmom “Mare” — jednom od najintrospektivnijih pjesama Briana Piñeyra od njegovog Luis EP-a iz 2022., 057 (Schwyn) .

Dekmantel Ten ukazuje na drastične načine na koje se dance glazba razvila nakon pandemije. Na novoj kompilaciji ritmovi su brzi, sintisajzeri su netaknuti, a sveobuhvatna bit je duboka i kontemplativna. To je snimka budućih tekstura koje se vrte u stvarnom vremenu, prenosi Ted Davis za Stereogum.