Skip to main content

Ovaj instrument Richie Hawtin je dizajnirao posebno za učitelje glazbene kulture u školama

Premda je u školama Hrvatske i regije ritam mašina ili instrument ovakvog tipa još znanstvena fantastika zahvaljujući lobijima o kojima smo pisali ovdje, nadamo se da će se i to promijeniti u skorije vrijeme, i to samoinicijativno od strane profesora, nastavnika ili učitelja koji su doživjeli iskustva elektroničke glazbe.

Svjesni činjenice da sve veći broj mladih ima doticaj sa elektroničkom glazbom u ranijoj fazi života, vrijeme je da učitelji razmisle o edukaciji svojih polaznika uz instrument poput ovog, koji će im otvoriti posve nove dimenzije glazbe. Bullfrog želi da vaši učenici otkriju muzikalnost kombinirajući uzbuđenje produkcije elektroničke glazbe sa sveobuhvatnim iskustvom učenja.

Dizajniran je posebno za učitelje glazbene kulture u školama

Sa svojom povećanom veličinom i ugrađenim osciloskopom, Bullfrog XL nije samo za učionice, već će biti izvrstan dodatak svakom studiju. Richie Hawtina možete poslušati na Sonus festivalu od 18. do 22. kolovoza na Pagu, a ulaznice su dostupne na web stranici organizatora We Love Sound.

Pola stoljeća Autobahna: Aplauz za koncertni ciklus Kraftwerka u Americi. Pogledajte snimku!

Album su skladali, producirali i snimili osnivači Ralf Hütter i Florian Schneider 1974. godine.

Koncertni ciklus predstavlja 8 albuma Kraftwerka: Autobahn (1974.), Radio-Activity (1975.), Trans Europe Express (1977.), The Man-Machine (1978.), Computer World (1981.), Techno Pop (1986.), The Mix (1991.) i Tour de France (2003.).

Svaka večer sadržava koncert na tematiku jednog cijelog albuma plus dodatne skladbe iz njihovog kataloga. Koncert broj 9 bit će finale s revolucionarnim djelima koja obuhvaćaju pet desetljeća repertoara Kraftwerka.

Pogledajte snimku sa prvog koncerta kada su izvodili Autobahn 21. svibnja.

Jeff Mills objavio fotku iz 80-tih snimljenu u Detroitu koja nosi važnu PLUR poruku

Stacey Hale mi je dala ovu našu zajedničku fotografiju iz 1980-ih. Snimljeno u klubu “Cheeks” u Detroitu. Uz DJ-a Johna Collinsa tamo sam imao rezidenciju. Bilo je to vrijeme kada bi DJ svirao 5-6 sati i stvarno je morao znati kako ritam publike pa smo morali imati više od samih hitova.

Trebali smo biti hodajuće knjižnice glazbe!

Gledajući po onome što sam nosio, mora da je bilo ranije tijekom noći prije, no što je noć stvarno počela. Mislim da je u to vrijeme bila na fakultetu. Ovakve fotografije bile su prilično rijetke jer jedini ljudi koji su nosili fotoaparate bili su lokalni fotografi koje je angažirao klub. Ti bi fotografi išli po gradu, od kluba do kluba i snimali fotografije koje su kasnije morale biti odnesene u lokalnu trgovinu fotoaparatima kako bi se razvile u fizičku papirnatu fotografiju. Dakle, ovo mora biti generirano ili iz skeniranja ili iz 35 mm filma. Prvi put sam vidio Stacey kako svira u dvorani koja se zove Leland House kad sam bio u srednjoj školi.

Prije nego što je dance glazba stvarno eksplodirala u Europi, američki DJ-i bili su (društveno) puno bliži zajedno, gotovo kao obitelj

Negdje oko 1979. ili 1980. Ona je, zajedno s još nekoliko DJ-eva po gradu, bila prilično odgovorna za izravan utjecaj na mnoge DJ-e koje danas poznajemo iz Detroita. Bilo je prilično rutinski posjetiti DJ-a u DJ kabini i samo gledati i slušati cijelu večer. Ova fotografija mora biti snimljena oko 1982. ili 1983. godine, a također je bila otprilike u vrijeme kada su mlađi DJ-i poput mene bili podučavani i mentorirani. Prije nego što je dance glazba stvarno eksplodirala u Europi, američki DJ-i bili su (društveno) puno bliži zajedno, gotovo kao obitelj. Postojalo je međusobno poštovanje koje je došlo s umjetničkim formom puštanja glazbe domaćoj publici.

Natjecali smo se jedni s drugima, ali i rukovali se ili grlili jedni druge kada bi napravili dobar prijelaz što je bilo poput predaje štafete

Na primjer, bilo je važno znati što je DJ puštao prije vas kako publika to isto ne bi čula prerano. Ili, prije koliko su ga vremena usporili kako bi ljudi mogli popiti piće ili se odmoriti od plesa. Natjecali smo se jedni s drugima, ali i rukovali se ili grlili jedni druge kada bi napravili dobar prijelaz što je bilo poput predaje štafete. Svi smo nekada radili zajedno i znali smo to.

Samo malo drugačija publika, ali ništa nije se promijenilo.”

Stigli smo u Detroit! Večeras kreće kultni Movement

Iz dalekog Detroita se javlja naš suradnik koji ovog vikenda prati kultni Movement festival.

“Prvi dan Detroita je prošao u razgledavanju. Grad je trenutno još prazan, ali se osjeća neka posebna vibra u zraku koju još uvijek ne mogu opisati. Sutra ću biti pametniji” prepričava nam Tonko Mikulandra te dodaje kako osim samog turističkog razgledavanja grada je posjetio i Skalarovu veliku audio-vizualnu instalaciju.

Prije nego što samo festivalsko ludilo krene, naš suradnik će posjetiti i razgledati najstariji jazz klub na planeti, kao i prvi techno muzej.

Podsjetimo, ovog vikenda prvi put posjećujemo kultni Movement Detroit festival, a naš suradnik Tonko Mikulandra će izvještavati iz “Motor Cityja“, istražiti njegovu techno povijest, kao i prenijeti atmosferu te dojmove sa samog festivala kroz fotografije, video i tekst.

Festivalska sezona je krenula! Provjerite atmosferu prvog dana Sea Star festivala

Nakon indie rocka i popa, točno u ponoć prvog dana Sea Star festivala na Mainstageu su krenuli elektronički ritmovi pod palicom Hot Since 82. Vidno raspoloženi Britanac je tijekom dva sata seta polagano pričao priču i podizao temperaturu plesnog podija, a sve je to začinio s pokojim bezvremenskim house klasikom.

Sljedeći na redu su bili ARTBAT s očekivanum melodičnim ritmovima, koji su naposljetku bili značajno bliži tranceu nego technu ili houseu. Pogotovo izborom traka i obrada koje su se našle u setu. Dupko popunjeni Mainstage niti kiša pred kraj seta Ukrajinaca nije rastjerala, već dodatno rasplesala jer su mobiteli bili u džepovima.

Prije samog finiša večeri, na pozornici se s kratkim setom predstavila Lanna iz EXIT Echosystem programa.

Posljednji set večeri na Mainstageu je pripao Deborah de Luca koja je brzim, žestokim i tvrdim beatovima partijanere držala budnima do ranih jutarnjih sati.

Svakako vrijedi spomenuti i veliki interes za domaćim i regionalnim DJ-evima koji su svirali na Electric Waves pozornici.