Skip to main content
  • 13.11.2019.

Brego: Svaki moj nastup je spoj biologije i tehnologije

Intervjuirali smo beatboxera koji će upotpuniti band koji je stvoren posebno za događaj slavlja 18 godina postojanja našeg portala.

Piše: 

Brego (Filip Borelli) dio je Beatbusters projekta a na proslavi našeg rođendan pridružiti će se All stars bandu. Osim što je   vrhunski performer on je i  konstruktor svjetlosno vizualnih instalacija. Vještina koju će podijeliti sa nama je beatboxing a prije samo eventa odgovorio nam je na nekoliko pitanja.

boogaloo nye

1. Kako si upao u glazbu i kao is postao dio Beatbusters ekipe? Propitivali ste mnoštvo domaćih i internacionalnih podija. Koji nastup s Beatbustersima ti je ostao u posebnom sjećanju i koja je tvoja uloga u kolektivu? Jesi li imao mentora ili si samouk i što čini dobrog beatboxera?

Čini mi se da sam upao u taj kotao glazbe kada sam počeo slušati svakodnevicu kroz percepciju vlastitog sebe. Ritam hoda, ritam udaha, ritam srca, ritam tijela! Spontanost života je dovela do Beatbusters priče u koju me Valent uveo. Naše pozanstvo je započelo kada sam slučajno uletio u predstavu “Gusle moje električne” gdje Valent svira tehno gitaru na glumu Željka Vukmirice. Zbog toga jer sam sjedio u prvom redu Željko me povukao na pozornicu kroz lik majmuna te smo tako oboje skakali i pjevali kao da smo to vježbali. Bilo je fantastično! Poslije su ljudi pitali koliko smo dugo radili na tome, a mi se prvi puta vidjeli. Nakon toga me Valent pozvao na “audiciju” za Beatbusterse koju sam prošao i otišao na svoj prvi nastup u Berlin na Music tech festival. Ludnica! 🙂 Svaki nastup je za sebe specifičan jer se ipak radi o spoju tehnologije i biologije, elektronike i organike, posebno u smislu interakcije s publikom. Zbog toga jer je cijeli sustav sviranja bežičan, sloboda kretanja je velika što daje mogućnost za rasplesavanje što je totalno spaljeno! Svirati nasred plesnog podija dok je tijelo u ful pokretu je neprocijenjivo.
Tijekom godina vježbanja i edukacije imao sam više mentora od kojih su neki bili iz područja suvremenog plesa, likovne umjetnosti i filozofije te su svi oni zajedno formirali glazbenu edukaciju. Sjećam se kada sam spoznao koliko mi je bavljenje suvremenim plesom pomoglo u osjećaju ritma, groova i flowa.
Beatbox je nekako uvijek bio tu. Još od doba 'Policijske akademije' i Michael Winslowa. Dok sam kao student radio neke poslove u kojima sam većinu vremena provodio u autu, vježbao sam beatbox pošto je to bio jedini dio tijela koji nije zauzet vožnjom.
U cijeloj priči je bitno biti točan i zaigran. Vladati vještinom i biti slobodan u realizaciji. Kako bi i Valent rekao, metronom ti je najbolji prijatelj.

2. Beatbox projekt BREGO je svježija prisutnost na sceni? Kako je došlo do suradnje s glazbenicom Fen i što to tako dobro sjeda s organskim vokalom i beatboxingom? Koliki dio skladbi koje nastaju u trenutku loopingom je izvježbani element, a koliki dio je spontana intuitivna nit vodilja? Hoćemo li imqati prilike čuti i flautu?

Brego je friško pečeni ove godine. Cijeli projekt je zamišljen oko vlastitog gušta za beatboxanjem. Looperi su napravili revoluciju evolucije za čuboritmičnjake jer sada možemo parirati Dj-evima.
Sa Fen sam zajedno studirao na likovnoj akademiji. Oboje volimo zvuk, eksperimente i improvizaciju pa je suradnja došla prirodno. Njen hipnotički glas obojan etno melosom stvara poseban ambijent koji me podsjeća na neke prošle živote i životne oblike, nekako arhajično na što volim dodati zaigrani ritam koji vraća dušu u ovaj trenutak. Vokalne mogućnosti Fen me uvijek iznenađuju pa se tako veselim ovom rođendanskom partiju.
Skladbe uglavnom nastaju prema početnom zadanom ritmu. Na taj ritam se gradi ostalo po određenom kompozicijskom principu ali izbor harmonija i melodija su intuitivni i neplanirani. Četri četvrtina je osnovna mjera iz koje povremeno izađem ali se ubrzo vratim. Ipak je to plesna mjera! Što se tiče flaute, koristiti ću ju sigurno u solo izvedbama ali za ovakve evente je ipak sramežljiva.

3. Formalno obrazovanje te vodilo kroz razne medije i grane umjetnosti pa se veliki dio tvoje estetike i istraživanja nalazi i u fokusu vizualne i filmske umjetnosti. Tko te inspirira od multimedijalnih umjetnika današnjice i koji vlastiti projekt ovim linijama smatraš najuspješnijim? Što to umjetnost može iskazati, a neiskazivo je na bilo koji drugi način?

Konceptualna i moderna umjetnost je dopustila razvoj novim shvaćanjima svijeta koji nas okružuje u kontekstu svakodnevice. Tako npr. John Cage je jedan od velikana koji je ukazao na važnost svakodnevnih zvukova u kontekstu glazbe. Također, Ivan Ladislav Galeta, multimedijski umjetnik koji je izrazito važan za hrvatsku suvremenu umjetnost jer je osim svojih ezoteričnih pristupa  bio jedan od osnivača odsjeka za animirani film i nove medije na Likovnoj Akademiji u Zagrebu. Smatram da upravo “nove” umjetničke prakse imaju direktnu poveznicu sa suvremenim svijetom te tako mogu direktno progovarati o vremenu u kojem živimo.
Smatram da se uspješnost umjetničkog djela mjeri prema kvaliteti komunikacije s publikom tako bih mogao istaknuti rad pod nazivom “Nevidljiva Ljepota” u kojem kroz interakciju s publikom predstavljam osnovne fizikalne zakonitosti kroz rotaciju fluorescentnih niti. Rad je bio izlagan u hrvatskoj i inozemstvu te bez obzira na jezične i kulturološke barijere kvalitetno komunicira priču koja se tiče svakog pojedinca. Umjetnost iskazuje nevidljivo i duhovno, ono je direktno vezano uz emocionalno stanje društva i pojedinca te često propituje poziciju svijesti i podsvijesti. Tako umjetnost može dotaknuti sfere čovjeka koje smatramo nevidljivima a povezane su kroz sinesteziju tijela i uma.

4. Što misliš o, na Valentovu inicijativu stvorenom, All Stars Bandu i treba li scena više ovakvih interdisciplinarnih crossovera? Što  bi volio poručiti plesačima koji će biti s nama na More Than Clubbing eventu ili pratiti live streamom?

Super je inicijativa i zbog toga sudjelujem! Mislim da će biti dinamično i zaigrano, a plesačima i plesčicama predlažem da uzmu rezervnu odjeću jer bi moglo biti hajcunga.

5. Gdje ćemo te sve još moći uhvatiti ove jeseni i koji projekti su pod pekom?

Jesen bi mogla biti interesantna za  snimanje pa ću se nekako orjientirati na youtubericu iako bi mogao i neku gerilušu po zagrebačkim ulicama nabaciti. Ideja je pripremiti live set u trajanju od 2h u kojem bi se ispreplitali afro, techno, rave, trance, metal, rock, jazz i etno ritmovi uz komične presjeke koji podižu duh i opuštaju publiku. Thom Tom, Beardyman i Reggie Watts su najbolji primjer onoga što bi volio doseći.

 Ovog petka, 15.studenog, osim vizualnog dijela  očekujte spektakularan program. Pozivamo Vas na početak slavlja već u 21.30 kada ćemo predstaviti Zvučnu Kupku o kojoj ćemo uskoro više pisati. Interaktivan program poput zida na kojem će posjetitelji ostaviti svoj trag, 'flashback cornera' sa fotografijama posljednjih 18 godina scene do prodaje PDV Records odjeće i ploča te promotivne cijene knjige Laurent Garniera. Zbog toga predlažemo što raniji dolazak u klub kako biste doživjeli More Than Clubbing onako kako je i zamišljeno.


Za sve koji neće stići na otvorenje omogućili smo livestream uz Photo Studio 82. Na slavlju plešemo uz NT Wave (techno gitara) uz intuitivni vokal Dore Fodor i Legabyte live dvojac. Za DJ pultom moći ćete čuti Valentina Kanzyania, Mayella, Mate Čeko, IGZ, Sergej Snooze, Forniva te Lawrence Klein. Novi kontigent Advance ulaznica u prodaji na Entrio.hr ili na fizičkim lokacijama ovdje.

FB Event: 18 godina Klubske scene – More Than Clubbing

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano