Ivan Komlinović: Inspiracija dolazi i mijenja se u nekim nepravilnim intervalima
Uoči rođendanskog partija na kojem će legendarna primoštenska Aurora proslaviti 20 godina gdje svira preko 20 renomiranih HR glazbenika pričali smo s Ivanom Komlinovićem jednim od DJ-a koji svjedoči nezaboravnim provodima na terasi ove diskoteke. Na partiju se stapa prošlost, sadašnjost i budućnost elektronske scene.
Techno onda i sada?
I onda i sada, techno je glazba koja se stalno razvija i mijenja. Sam techno je šuma stilova i pristupa plesnoj glazbi i nerijetko dolazi do konflikta teorija o istom. Na kraju krajeva ista je situacija i sa glazbenim stilovima prije techna; I rock i Jazz i klasična glazba se unutar žanra dramatično razlikuju. Generalno techno je prije nekoliko godina postao bitno sporija glazba naglašenijeg low enda, od one glazbe koju smo puštali prije 10ak godina…
Tvoje nezaboravno iskustvo iz Aurore je?
Moj prvi gig u Aurori. Mislim da je bila 1998 ili 1999. Mr. C. Svakako vrijedi spomenuti i onaj rekordno posjećen party sa Jeffom Millsom kad smo u klub ulazili u pratnji 5-6 izbacivača, jer se jednostavno drugačije nije moglo proći. Zatim Bryan Zentz i Aaron Nesbit…
Uživaš li još uvijek kao nekada jednako u puštanju glazbe nakon toliko godina?
Da. Puno toga se promjenilo. I dobro je da je tako. Nove tehnologije su utjecale i na izvedbu i na sadržaj, ali uživam jednako u svom poslu kao i prvog dana. Nekada imam jednaku tremu kao newcommer one davne 1994, ali to je uvijek dobar znak.
Da li se može živjeti od glazbe koju puštaš i produciraš u HR?
Ne. Ne više. Do prije nekoliko godina moglo se od toga skromnije živjeti, no puno promjena je pogodilo Hrvatsku i to je direktno utjecalo na techno/house scenu. Mnogi klubovi su svoj program prilagodili žanrovima koje traže novi naraštaji, mnogi independent promotori su prestali raditi.
Gdje pronalaziš inspiraciju za nove produkcije?
Inspiracija dolazi i mijenja se u nekim nepravilnim intervalima. Nekad mi ideja sjevne u nekom potpuno banalnom trenutku (npr. dok vozim bicikl, šećem psa ili kosim travu…), a nekad dobar "catch" nastane u igri sound generatorima i procesorima. Obožavam eksperimentirati, no ipak, ne bih rekao da produciram eksperimentalnu glazbu. Volim slučajno doći do sounda kakav još nikada nisam kreirao i diskretno ga upotrijebiti kao sastavni dio aranžmana.
Radio si izdanja za pozamašan broj izdavačkih kuća, imaš omiljene/omiljenu?
Ima ih puno. Kao i sve ostalo u životu i labeli imaju svoje kvalitativne intervale. Neki labeli zauvijek ostaju u srcu kao institucije koje su obilježile određeni glazbeni period. Takvih je malo. Neki iznenade sa super izdanjima i onda se desi nakon nekog vremena gubitak inspiracije ili izbacivanje glazbe "na silu" što neupitno rezultira gubitkom kvalitete…
{youtube}jZnqNMtnW0M{/youtube}
Top 5 producenata trenutno?
Uff, jesi me.. Na pamet mi padaju jaka imena kao što je Gary Beck, Perc, Pfirter, Alan Fitzpatrick, Maetrik… Ne znam. Ima ih more
Postoji li stvar koju redovno puštaš, neka koja teško izlazi iz tvoje torbe?
Prije s hard disca:) ne znam. Nisam primjetio da neku stvar ponavljam prečesto. Možda pokoju stariju stvar od Carla Craiga, Garniera ili nekog drugog starog genijalca.
Znam da puno vremena provodiš na restauraciji 30 godina starog analognog syntha, kako ide i koliko te to zaokuplja?
Haha, sjetila si se toga. Pa više ne. sad je skoro gotov.Treba promijeniti kompletno drvo i MIDI-zirati ga. Ipak ja nisam svirač nego DJ, pa je malo vjerojatno da bih bio u stanju puno toga odsvirati u tempu i tonalitetu :)) .
Ljeto je za tebe razdoblje odmora ili produktivnosti?
Ja odmor iskorištavam za započinjanje novih projekata (glazbenih, naravno). Svugdje nosim svoj laptop i samo čekam priliku da se negdje zavučem u mir i hladovinu kako bih slagao nove beatove . Nisam neki kupač, pa kad svi odu na plažu, imam dovoljno mira da nešto nakuckam, što kasnije u optimalnijim uvijetima mogu dovršavati
Koliko vremena provodiš u studiju i kad možemo očekivati novitete?
Kad god uspijem uhvatiti vremena. Moj dnevni posao troši mi užasno puno energije i vremena. Nekad jednostavno nisam u stanju sjesti pred svoje mašinice i napraviti nešto. Noviteti izlaze stalno, a kako ja nisam "loop" producent i vjerujem u kreiranje vlastitih glazbenih elemenata, treba mi dosta da napravim stvar…
Mogu li se vratiti zlatna vremena (vinyl, techno, ispunjeni plesni podiji, euforija iz zlatnog doba scene)?
Vjerujem da nije nemoguće, ali jako teško u potpuno osiromašenoj zemlji (čitaj: opljačkanoj), bez neke vidljive perspektive ili barem svjetla na kraju tunela. Naša publika su mladi ljudi koji ili studiraju na teretu roditelja ili negdje rade. Malen je broj sretnika koji su adekvatno plaćeni za svoj rad i svoja znanja, te mogu razmišljati na način na koji smo mi nekad, putovati po 500 km da bi čuli određene artiste, kupovati glazbu, pratiti trend…Nema radijskih ili TV emisija koje prate modernu plesnu glazbu, nema časopisa.
Ljudi koji su isfrustrirani lošim životom i besparicom, nisu iskrena i sretna publika koja se samo želi dobro zabaviti i 100% povjerenja poklanja DJu. Kada je tako, nema veze i ako se desi koja greškica. Zlatno vrijeme je splet okolnosti i stvarno bih želio da ljudi opet žive dobro i dostojanstveno. Mislim da ekonomski pokazatelji ne govore u prilog tome.
Ljudi često krive niži Bpm, novu tehnologiju i medije, ili kompleksnije aranžmane za situaciju kakvu danas imamo, ali bojim se da stvari nisu tako banalne. Previše faktora je potrebno da bi s obje strane DJ pulta vladalo potpuno zadovoljstvo.
Što očekuješ od proslave 20-te godišnjice Aurore i kakav zvuk namjeravaš puštati tu večer?
Nadam se odličnoj zabavi, a glazba nek ostane i meni i vama iznenađenje!
{youtube}gz3GpsGsQg4{/youtube}