Skip to main content
  • 1.04.2011.

Lebditi slobodno uz Brightona i Examinea

Iz Freefloating Music kolektiva dolazi nam još jedan urnebesni dvojac koji će na house flooru naše godišnjice nastupiti live.

Možda nemaju plan, ali Brighton i Examine imaju ideju i slobodu da svaki svoj nastup učine unikatnim iskustvom. Slove za istinske ljubitelje clubbinga, a uz to su uspješni kao producenti, DJ-i i izvođači. U glazbi ih spaja dub i tech, a prema životu percepcija. Iz ovih par pitanja na koje su nam uspjeli odgovoriti jedno je sigurno – oni znaju kako sreću prenijeti na plesni podij.

Kako i kada ste se upoznali?
U Varaždinu početkom 2007. Davor O. i ja smo vrtili u jednom klubu, a Ratko je bio taj koji nam je pružio krov nad glavom. Bio je to sjajan izlet! Sjećam se da smo preslušavali njegovu glazbu iz neke rane verzije Abletona, da je bila sirova ali davala znakove potencijala, a vidi ga sada! Sjećam se da sam bježao od murije 150 na sat po nekoj lokalnoj cesti prema Čakovcu s valjda 10 laptopa i kofera s pločama vjerojatno svih DJ-a koji su vrtili u Extravaganzi tu noć. Stao sam praveći se mutav kako nisam znao da idu za mnom, pustili su me. Odmah sam od sreće zapalio joint kojeg nisu našli u pepeljari. Slijedeći dan smo, u nekakvom restoranu, pojeli najbolji ručak svih vremena na X-icu. Šampinjoni sa žara, kroketi i zagrebački odrezak za jedno 7 kuna, vrh!

Ratko koji ti je najdraži instrument koji koristiš za vrijeme nastupa?
Native Instruments Maschine, definitivno. Dao mi je toliko dinamiku u live nastupima o kojoj sam prije mogao samo sanjati. Uvijek mi je bio prioritet odsvirat nesto uživo, taj nastup učiniti unikatnim, da to publici bude one time experience.

Ratko izdao si album prošle godine, jesi zadovoljan reakcijama?
Ma samo izdavanje albuma je po meni bio uspjeh, dugo sam se fokusirao na njega, cijeli proces je trajao gotovo 3 godine, u jednom trenutku prije samog izdavanja sam bio jako nervozan zbog uloženog truda i vremena. Na kraju, feedback na album još uvijek dobivam iz svih dijelova svijeta, a uvijek je lijepo čuti koju dobru riječ na svoj rad, motivirajuće je. Mislim da sam kroz taj proces nekako odrastao uz glazbu i moj zvuk je nekako evoluirao poslije tog albuma.

Ratko zbog čega si osnovao Terminal Croatia label? Koje sljedeće izadnje možemo očekivati?
Terminal Croatia je moje igralište, platforma za dobru glazbu i sve oko nje. Jednostavno mi u jednom trenutku samo produciranje glazbe više nije bio dovoljno. Primjećujem oko sebe jako puno talentiranih mladih producenata kojima je potrebno samo malo motivacije da bi radili stvarno kvalitetne stvari. Terminal Croatia zamisljam kao neku vrstu odskočne daske za njih. A izdanja su još u pripremi, želim ih pripremiti i izdati na najbolji mogući način, mislim da toliko dugujem artistima čija će se izdanja naći u katalogu labela u budućnosti.

Koji vam je najdraži zajednički nastup?
Ajoj! Siguran sam da će se Ratko s ovime složiti: 21.06.2009. zadnji Movement tulum. Sve se odigralo na brodu na Savi usred Zagreba, koliko god to čudno zvučalo. Do broda sam došao preko frenda iz osnovnjaka koji ga je dobio samo Bog zna kako. Pošto je sve bilo ilegalno pozivnice su slane isključivo mailom i na kraju se pojavilo 100-150 ljudi, taman koliko je stalo. Tulum je krenuo već u poslijepodnevnim satima, bilo je klope, 609 je slavio Isusove godine, a navečer se održavao festival vatrometa preko puta na Bundeku i imali smo najbolji mogući pogled na isti. Sve se poklopilo te noći, od ekipe do sounda, Andlar je razvalio sa svojim liveom, tulum je trajao do pola 9 ujutro, ljudi su bili u ekstazi… urlici zadovoljstva, ma predivno nešto. Uf, sad sam se nabrijao skroz!

Što je Freefloating Music? Koja je misija Freefloating Musica? Ima li veze sa lebdećom glazbom?
Freefloating Music je label, skup istomišljenika, ideja, san, želja. Ni ja ne znam šta je točno Freefloating Music ali znam da ga trebamo. Služi nam kao nit vodilja koja gura stvari prema naprijed, služi nam kao poligon za izdavanje glazbe ljudi koje poznajemo, Freefloating je proces, a procesi se stalno mijenjaju. I da, ima veze sa lebdenjem i slobodom, to je naš način življenja, naš pogled na svijet i naša percepcija glazbe.

Brighton zašto si prestao repati? Je li te prijatelji još uvijek uspiju nagovoriti da uzmeš mikrofon u ruke?
Zato što hip-hop u jednom trenutku više nije predstavljao moje stavove i način razmišljanja. Postao je materijalan, počeo je govoriti o autima, lancima i kujama, a to zbilja nije nešto s čime se mogu poistovjetiti. A što se tiče mikrofona, da, znam nekad baciti koji lajn, obično pod šokom otkrića okolice da sam nekada repao ili u nekoj spontanoj zajebanciji. Ali volio bih repati ponovno sada kada sam zreliji, iskusniji, vjerujem da bi rime bile vrlo dobre. Postoji već neko vrijeme ideja s Davorom da zakopamo eksperimentalni hip-hop album, ne bih mogao raditi klasične stvari. Bit će valjda jednog dana.

Brigtone što znači "Kućna glazba"? Opiši nam taj pojam.
Kućna glazba se rodila kroz zajeb.. kao doslovni prijevod od: House Music. Zbilja mi je išlo na živce što su svi nazivi apsolutno svega na engleskom, trebao sam naziv za partije koje sam radio u to doba i Kućna glazba se zadržalo. Nikada se ne volim uklapati u masu pa sam naravno i tu htio stršati, imam strašnih problema s uklapanjem u mase. Kasnije se to pretvorilo u emisiju i slušaonu na Radiju SC i egzistira i danas ali pod nazivom SCena.

Kako znamo spremate nam nešto posebno za godišnjicu. Možete nam otkriti koji detalj?
Kada bi i mi znali vrlo rado, ali kreativni proces je varljiv, tko zna šta će se izroditi do subote. Možda otkaramo sve i pustimo E2-E4, taman sat vremena..

Poruka za naše čitatelje.
Ne slušajte tuđe poruke, razvijajte svoje.

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Pionir hrvatske elektroničke scene prisjetio se 1995. i debate o techno glazbi na HTV-u
dobar house mobile
Pionir hrvatske elektroničke scene prisjetio se 1995. i debate o techno glazbi na HTV-u