Skip to main content
  • 11.02.2016.

Liquid: Zadar dobiva novi place, s još luđom ekipom, s kojom ćemo surađivati

Još samo malo kakofonije kuckanja satova. Za dva dana, 13. veljače, zadarski Q-bar postaje lokacija novog i svježeg KS Takeovera u kojem zvučni val preuzima deset lokalnih momaka.

 
S nama danas, dva dana prije finish crte odbrojavanja, priča na zadarskim pločnicima odgojeni Josip Milković tebi poznatiji kao Liquid i onaj koji već preko desetljeća operira iza i ispred kulisa zadarske scene kao i polovica dvojca koji drži uzde Electropedie. Pa što je s nama podijelio ovaj tekući fluidni Zadranin baci oko niže.
 
 
 
1. Bok Josipe. Pa da odmah uskočimo u žižu. Kako te nit odvela u glazbu, koje je prvo sjećanje koje možeš prizvati da si osjetio da bi elektronika mogla postati tvoj put?
 
Bilo je to davno još u jako mladim danima kada sam imao svega 9-10 godina, znači negdje oko 1997 godine. Stariji rođaci su bili među onima, ako ne i prvi, koji su počeli partijati i raditi party-e na zadarskom području, a ja sam tada bio još klinac s njihovim kazetama i CD-ima u rukama te hi-fi sustavom u svojoj sobi. Krajem osnovne negdje u 7.,8. razredu znao sam da ću kad skupim nešto novca kupiti gramofone. To se ostvarilo u 2.srednje nakon krizme. Otišao sam u Munchen gdje sam kupio svoje prve ploče, mixer i danas već legendarne mk2 12/10 gramofone. Tako je to sve počelo malo po malo i evo prošlo je već 12 godina od kada sviram.

 
 
2. Kakav je osjećaj svirati u rodnom gradu okružen svima koje voliš? Koja je razlika domaćeg terena i podija u drugim gradovima?
 
Uvijek se veselim kada idem svirati u neki drugi grad, to mi je baš poseban osjećaj. Najdraža mi je priprema i breefinzi prije svirke kod domaćina, jednostavno imaš sve što ti srce poželi, onda slijedi nestrpljivo iščekivanje svirke. A kad si doma onda si doma i sve je nekako puno opuštenije, sviraš pred publikom koja te zna. Dobar dio te publike su tvoji prijatelji i kolege DJ-i koji ti dođu dati support tako da je atmosfera gotovo pa kao obiteljska.
 
 
3. Jesi li imao mentora ili si učio sam sebe? Koji umjetnici su najviše utjecali na oblikovanje ukusa i kako je tekao žanrovski put? Što preferiraš danas?
 
Od samog početka učio sam svirati na gramofonima, a mentor mi je bio DJ Bartol Njari, Bilo je tu dosta umjetnika koji su svojedobno određivali moj žanrovski put koji se mijenjao s godinama. U početcima mi se dosta sviđao electrohouse i John Acquaviva kao predvodnik tog stila. Klasični techno je tada bio u punom jeku svi se sjećamo Jeff Millsovih setova. S vremenom se tu još podosta toga izmiješalo od minimala do minimal housea i techna, no vrlo brzo sam počeo naginjati klasičnom Tech-Houseu i artistima koji su producirali taj stil poput Mathias Tanzmana i Kadena, Mihalis Safrasa, Jamie Jonesa, Booka Shade, Guida Schneidera, Gui Boratoa i drugih. Danas kad mixam preferiram deep house i tech-house mada se tu uvijek nađe ponešto i od drugih stilova poput melodične electronice.
boogaloo nye

 
 
4. Imaš li već neke stvari koje si siguran da ćeš pustiti na KS Takeoveru 13. veljače?
 
Naravno da imam, no to najviše ovisi o vibri koja je u tom trenutku u klubu. Ima tu još jako puno faktora i još više pjesama koje su na standby-u i čekaju svoj pravi trenutak da budu puštene i rasplešu ekipu.
 
  
5. Kako si upao u Fast Forward i Electronic Sound Waves ekipe i koja je tvoja osobna misija u Elektropedia radijskoj emisiji? Koje je tvoje iskustvo na jednom od najboljih hrvatskih festivala. Sonusu?
 
Fast Forward je pokrenuo kolega Dally Gee koji je vidjevši naš entuzijazam i ljubav prema elektronici pozvao mene i Eggy-a da mu se pridružimo u suradnji i organiziranju evenata u tada novo otvorenom klubu Skipper. Nije nas trebalo puno nagovarati i tako smo započeli suradnju za koju Vam moram reći da je bila jako uspješna, napravili smo vrlo veliku seriju evenata. Može se reći da se svaki tjedan partyjalo s raznim imenima poput Nastića, Miličevića, Billy Nastyja, Tomcrafta, Dundova, Komlinovića, Silicon Soula… Čak se i zalomio jedan trance party na kojem su nastupili Astral Projection. No eto kako to već biva svemu što je lijepo kad tad dođe kraj pa tako i Skipperu. 
 
Par godina nakon toga sviralo se i dalje međutim u režiji drugih organizatora, i tu dolazimo do ESW-a. ESW je zapravo nastao spontano, htjeli smo ponovno pokrenuti suradnju s željom da kad nam se ukaže prava prilika organiziramo kvalitetne evente, što podrazumijeva puno više energije i truda koji se treba uložiti i još više detalja u organizaciji jednog takvog događaja. Oni koji su u tome znati će o čemu pričam, a do sada nam je uvijek problematična stavka bio prostor što je i glavni razlog zašto nema toliko evenata pod etiketom ESW-a, no ubrzo Zadar dobiva jedan novi place, s još luđom ekipom s kojom ćemo svakako ostvariti suradnju jer dogovori su već u tijeku. 

 
Što se tiče Elektropedie to je emisija o elektronskoj glazbi koja ide utorkom od 21 do 23h na radiju 057. Kolega Vito i ja smo zaduženi za emisiju. Sav sadržaj emisije pripremamo skupa, dogovaramo sve od gostovanja lokalnih DJ-a preko intervjua ili katkad subotom navečer spojimo opremu na radiju i pozovemo nekog da dođe odsvirati. Katkad putem telefona zovnemo DJ-e koji nastupaju u Zadru taj vikend te malo porazgovaramo s njima. Sama emisija služi kako bi se scena još više izgradila i uzdigla na veći nivo. Kroz razne rubrike isto tako dajemo slušateljima informacije o aktualnim producentima, DJ-ima i labelima.
 
I za kraj na ovo sve bih još nadodao 2014.godinu koja je bila jako važna za mene pošto mi je tada bilo 10 godina da sviram te sam razmišljao kako proslaviti jedan takav jubilej, a rješenje je došlo s pozivnicom za nastup na Sonusu festivalu. Tomislav Rupić, Mate Kokić i ja imali smo tu čast otvoriti Sonus, a ono što me je najviše oduševilo 1. dan festivala bio je natpis na kojem je pisalo tickets sold out, a dalje vam više ne moram pričati. Za mene je to bio najbolji mogući način na koji sam mogao proslaviti svoju desetu godišnjicu karijere. 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano