Omar: U zadnje vrijeme se u Sisku zaista osjeća nova kreativna snaga
Čavke čavkaju svoje proljetne pjesme, anesteziran mirisima cvata i ogoljelim tijelima teturaš gradom koji se budi, potpuno sretan da si ovdje i sada.
U osvit proljeća očekujemo još jedno svitanje – zoru u sisačkom Skwhat u kojoj nam se 9. travnja na novom KS Takeoveru pridružuju Zarkoff, Omar, Le Chocolat Noir, dualni Emphatic Affinity i Kristijan Kozlowsky. Sjeli smo i ispili čašicu razgovora s Omarom, rezidentom u legendu upisanog Stereo Studia, pokretačem elektroničkog srca Pulsea, kao i trenutnim vlasnikom rezidencije u zagrebačkom punktu Mastersa. Pa imamo pomalo o svemu od početaka, preko sisačkog novog elan vitala sve do Perry Coma. Enjoy!
1. Pozdrav Omar. Kako je za tebe započeo elektronički put? Koji partyji su zapalili iskru i sjećaš li se prvoga?
Definitivno legendarni Under City Rave u tunelu Grič, nakon tog sam počeo intenzivno rejvat. Prve mikstejpove sam pokupio na Quorum Colours u Rijeci, od Ivana Mastermixa, ali najveći utjecaj su ipak odigrali Kiki i Frajman i njihovi Loops četvrtci u Aquariusu. Glazba na koju smo tamo plesali formirala je moj ukus, sve što danas volim u neku ruku dolazi iz tog lonca.
2. Kakva je bila scena Siska kada si krenuo i što se promijenilo danas? Ima li mladih ljudi čiji rad u elektronici cijeniš?
Sisak je oduvijek bio prepun sjajnih ljudi koji su stvarali odličnu glazbu, ali što se elektronike tiče, mogla se čuti jedino na prijeratnim slušaonicama koje je organizirao Alen Belajec u tadašnjem omladinskom klubu. Prave partye smo počeli organizirati tek početkom 2000.-ih. Situacija danas je drugačija, i to u jednoj čudnoj konstelaciji u kojoj imamo manje partya nego tad, a sve više klinaca zainteresiranih za elektroniku.
Sve svoje mlade kolege iznimno poštujem i veselim se onome što od njih tek dolazi.
3. Što misliš o demokratizaciji glazbe tj. da danas svatko može producirati ili odlučiti postati DJ? Je li prezasićenje izdanjima rezultiralo poboljšanjem ili padom kvalitete? Što razlikuje dobrog DJ-a ili producenta od mase?
Mislim da je bespredmetno danas još uvijek raspravljati o tome. Dobre stvari uvijek nekako isplivaju, bez obzira na sve.
4. Kako si upao u priču Stereo Studia i s kojim ciljevima je nastao Pulse? Na što si najviše ponosan u preko desetljeća odvijanja Pulsea? Što nam pripremaš za KS Takeover 9. travnja?
Za Stereo Studio je zaslužan jedan moj dubtechno mikstejp koji se našao u rukama Marijana Felvera, očigledno mu se jako svidio, pa me pozvao da im se pridružim. Posljedično, Pulse je nastao baš kao rezultat uspjeha Stereo Studija, postali smo zanimljivi vlasnicima jednog sisačkog disko kluba, hype oko partija u Tvornici bio je presudan pa su nam dali prostor da probamo napraviti istu stvar i u Sisku. Pristali smo jer je sve bilo bolje od plesanja vikendom na dvadesetak istih izlizanih pop-hitova, što je u Sisku bio slučaj do tad. Nakon toga, zajednički jezik smo pronašli s grupom mladih ljudi iz čijih je nastojanja kasnije nastao klub Skwhat, a upravo to i jest ono na što sam najviše ponosan, ako je ponos prava riječ – na Sisak koji, unatoč svemu, već godinama uspijeva održati tu pozitivnu priču, u Sisku se uvijek nešto dešava; koliko god bilo malo (ili veliko), nikad nije prestalo. Dapače, svaki novi party je bolji od prethodnoga, a uz to, u zadnje vrijeme se u Sisku zaista osjeća neka nova kreativna snaga koja nas sve tjera da u organizaciji dajemo sve od sebe.
Za subotu ćemo vidjeti. Ne programiram setove, i jako ovisim o atmosferi i publici.
5. Kako bi svojim riječima opisao ono što radiš? Čime se vodiš, što voliš najviše od svega i što si naučio u toliko godina na sceni?
Naučio sam se dobro zabavljati i shvaćati cijelu ovu priču malo manje ozbiljno. Da ne duljimo – uzmeš dva gramofona i mikser i razvališ ih.
6. Wild Card pitanje: Koja pjesma te najbolje opisuje i zašto?
Perry Como – Moon River