Pero Fullhouse: Odavno sam preskočio granice među podžanrovima
Jedan od kreatora dalmatinske elektronske scene na samim počecima porazgovarao je s nama uoči proslave rođendana u Aurori, klubu kojega je doveo na svjetski glas dovođenjem imena poput Jeff Millsa, Laurent Garniera, Stacey Pullena, Bryan Zentza itd, a gdje pamti svoje najbolje partije.
Tvoji počeci u Aurori?
Koliko se sjećam moji prvi partiji u Aurori bili su '97. ili '98.
Podigao si scenu u Dalmaciji a Aurora je bila samo jedan od klubova u kojem si doveo veliki broj inozemnih Dj-a. Jedna odlična generacija uživala je u svakom tvom partiju. Možeš li na prstima jedne ruke izbrojati pet gostovanja koja su obilježila tvoje djelovanje u Aurori?
Da, to je bilo vrijeme kad je Aurora stajala uz bok najboljim svjetskim klubovima i kada je cijeli dj svijet želio doći u taj klub. Ovo su neka od gostovanja koja su mi se utkala duboko u sjećanje.
Jeff Mills
Stacey Pullen
Laurent Garnier
Bryan Zentz
Oxia
Stacey Pullen Live @ Freedom, San Francisco – 1997 by R_co
Izumire li techno u HR? Gdje je u svijetu ta scena najjača?
Techno zasigurno neće nikad nestati, baš kao ni jazz ni blues. Bilo je trenutaka kad je techno jednim svojim djelom bio glazba za mase. Ali u principu držim da je techno glazba za klubove, gdje se može osjetiti sva raskoš dobrog tehna, lišenog svakog kiča, prolaznosti, svega nepotrebnog. Na žalost konzumerizam se svugdje proširio, od brze hrane, do kiča u glazbi. U nas je doživio i sjedinjenje s balkanskim melosom i mentalitetom tako da imamo to što imamo. Danas je bitnije imati polugole plesačice, te ponekog celebretyija nego dobrog dja. Važnije je skida li se djica od toga što pušta. Zapravo velika većina ljudi uopće više ne zna što je dobar dj. Danas je sve PR. Također, problem je što se svašta zove techno. Po meni tehno nije tek puka zabava nego nešto puno više. Apstraktna futuristička elektronička soul glazba. Lišena svega nepotrebnog. Npr va stvar od Robert hooda koja predstavlja esenciju techna : {youtube}2pCd4b1KGys{/youtube}
Techno se stalno mijenja i to je najnormalnija stvar. Na žalost mnogi su se naučili na samo jedan zvuk i ne žele prihvatiti evoluciju i tu često nastaje konflikt, kao staro je dobro, ovo novo je bezveze. Po meni sadašnja techno produkcija je inovativna i bogata. Najjača scena je u Berlinu, gradu koji je inače meka za umjetnost i umjetnike. Ali svako malo pojave se novi umjetnici iz svih krajeva svijeta. Dobrih klubova u kojima je techno i više nego prisutan ima na sve strane i u pravilu so najbolji svjetski klubovi. Što se Hrvatske tiče, tu scena već nekoliko godina stagnira, ali se neda. Iako su komercijalni house i trance, tj prije bi to nazvao nekim novim popom, uglavnom zastupljeni u HR klubovima, postoji dosta dja koji ne odustaju od svojih ideala.
Što se događa na Omegaritam/Alfaritam produkcijskom polju, odavno ništa izašlo? Je li došlo do zasićenja?
U onom trenutku kad su ploče izgubile bitku od mp3-ca, pojavilo se tisuće etiketa, i tada su se počeli stvarati gubitci kod produkcije vinila, tako da sam morao odustati. Iako mi još i danas dosta autora šalje materijale, među kojima ima i iznimnih, nemam trenutno inspiraciju pokrenuti digitalnu etiketu. Vjerujem kad se odlučim na to da ću se potruditi da to bude kako treba ili nikako.
Vinyli – misliš li da su brzo otpisani zbog digitalne revolucije i postoji li ikakva šansa da se revitaliziraju?
Vinili se još koriste , i to je ok za one dje koji si to mogu priuštiti. Problem je i taj što sve manje klubova ima gramofone, a i oni koji ih imaju sve manje brinu o vibracijama na pultu, tako da je to sve veći problem za vinil dje. Osobno sam ponosni vlasnik više od 3000 vinila, uglavnom onih klasika koji su mi prirasli srcu, dok sam se oko njih 5000 pa i više odavno rješio.
Prolazio si kroz različite stilske faze funky techno, tech-house, electro, minimal. Koja glazba je definitivno tvoj najjači adut i gdje si osjetio da publika najbolje reagira?
Odavno sam preskočio granice među podžanrovima, i takve klasifikacije me odavno ne zanimaju. jedini mi je kriterij da je stvar dobra. što se publike tiče, ne igram na tu kartu da podilazim publici. najprije zadovoljavam svoj ukus i ako se to nekome svidi super. Ne pristajem biti jukebox. danas je mnogim lokalima svejedno hoće li im svirati konobar s laptopa ili dj. ne okrivljujem njih koliko ljude koji to puše.
PeroFH DobarTech DebeliVol1 by Pero FH
Kako ocjenjuješ stanje scene iz zlatnih vremena Aurore i sada u Dalmaciji? Je li stanje općenito u Hrvatskoj drukčije bolje ili lošije?
Ovisi s koje strane se gleda. Ako se gleda s komercijalne strane i dovođenja aktualnih komercijalnih zvijeda onda smo u svjetskom vrhu. Ako se gleda ona kvantitativna strana onda tu zadnjih godina debelo kaskamo prvenstveno jer nemamo specijaliziranih klubova.
Može li Diskoteka Riva vratiti vjeru i stvoriti nove naraštaje party goera, ili pak Splitu nedostaje jedan disko klub koji bi takav naraštaj i odgojio u pravom smjeru?
Mega događaji i festivali sigurno mogu pomoći da se netko više zainteresira za elektroničku glazbu, ali partygoere prvenstveno odgajaju klubovi kojih fali. Discotheque Riva je specifičan projekt koji nije vezan samo uz elektroničku glazbu. Pošto se radi o prostoru za preko 30 000 posjetitelja, iluzorno bi bilo očekivati, ispuniti ga pa i da dovedemo ne znam koju dj zvijezdu. Što znači da može nastupiti npr i Eminem do ponoći a poslije ponoći dji. Najsretniji bi bio da su to dji iz undergrounda, ali na žalost u ovoj situaciji moramo tražiti kompromis. Zato će after biti beskompromisan 🙂
Hoćemo li u petak slušati tvoj noviji set ili pak prisjećanje na neke produkcije koje su nas do zore držale budnima u Aurori?
Definitivno novu glazbu. Stare stvari puštam ponekad samo na večerima WTF?!! Oldies Again??