Skip to main content
  • 18.10.2022.

Kultni album The Prodigyja napunio 30 godina

Krajem rujna 1992. objavljen je debitantski album The Prodigy Experience legendarnog britanskog benda

Piše: 

Suosnivač i producent The Prodigyja, Liam Howlett slavi 30. obljetnicu albuma koji je obilježio generaciju. U velikom intervjuu za BBC osvrnuo se na jedan od najinovativnijih elektroničkih albuma, same početku karijere i scenu s početka 90-ih.

boogaloo nye

Utjecaj na album je u to vrijeme imala scena. Sve je bilo friško, buntovno. Išli smo u raveove po skladištima koji bi trajali sve dok nas policija nebi zaustavila i potjerala.” istaknuo je glavni tekstopisac The Prodigyja.

 

U trenutku izlaska, album se pozicionirao na visoko 12. mjesto UK top ljestvice albuma. Sama produkcija albuma se odradila iz kućnog studija Liama Howletta koji je tada imao svega 19 godina. Debitantski album The Prodigyja je sastavljen od 12 pjesama u originalnom izdanju, a proširena izdanja su sadržavala i do 25 pjesama. U to vrijeme The Prodigy su činila tri člana, a samo je Maxim Reality pomogao u produkciji kada je dao vokal za posljednju pjesmu na albumu.

Kod odabira zvuka za album, važni su bili DJ-evi koje je u to vrijeme slušao spomenuo je Liam Howlett i dodao “Breakbeat rave zvuk je bila velika pojava u istočnom Londonu. Od tu se sve rodilo. Piratske radijske stanice u našim krajevima koje smo slušali su to svirali. Zvučalo je tako originalno i svi producenti su to htjeli radit. Slično kao kada se freestyle zvuk proširio Brooklynom ili dubstep u Croydonu.”

Pjesme s Experiencea su se našle u setovima Carl Coxa, Mobyja, Tim Westwooda i kod mnogih drugih prominentnih DJ-eva s početka 90-ih. Trake kao “Jericho”, “Out of Space”, “Charly” i “Everybody In The Place” su zapisane u analima elektroničke glazbe.

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano