Skip to main content
  • alt
  • 4.12.2014.

DJ Konferencija na EMI Institutu

Prije nekoliko dana umjetnička udruga Kultura Futura okupila je poznate zagrebačke DJ-e, radijske voditelje, menadžere i aktere suvremne zabgrebačke klupske scene.

 
Svakako da je jasno vidljivo da scena iznova jača i da njenim žilama teče svježa kreativna krv. Ipak, ni jedan kulturni fenomen ne može dospjeti tamo gdje treba biti bez vodstva onih koji se nalaze na čelu i čije kumulativno iskustvo zaista može donijeti promjene. 

alt

 
Tako su se na ovom, iznimno bitnom događaju za domaću scenu, zatekli Damir Ludvig, Goran „Go Cut“ Vlajić, predsjednik udruge Kultura Futura, a u žustrim raspravama pridružili su im se Iva Vrdoljak, glazbeni PR i menadžer; Marin Gospić, direktor EMI Instituta;Josip Ćurković, direktor DJ Akademije; Stribor Jurčić, osnivač Pegaz Auctoritas; Arsen Pavešić, Emir „E-Base“ Bešić, Igor Grgić Toxic, Ivan Komlinović, Jan Kinčl Zero, Renato „DJ Reno“ Milovan…
 
Raspravljalo se o mnogim aspektima poslovanja i prva na dnevnom redu našla se ZAMP-ova DJ iskaznica gdje je iz ZAMP-a na konferenciju navratila Romana Večerić iz ZAMP-ovog sektora dokumentacije i distribucije. U otvorenoj raspavi iskristalizirale su se jasne činjenice. 73% prisutnih DJ-a uopće ne posjeduju ZAMP-ovu iskaznicu već koriste glazbu kupljenu preko računala, 78.6% uopće ne vidi legitiman razlog njenog postojanja, a većina njih se slaže da cijena ove nepotrebne iskaznice ne bi trebala prelaziti 750kn i da je također nepotrebna i prilikom inozemnih nastupa.

alt

 
Razgovor je zatim usmjeren na problem toga da DJ  zanimanje još nije nikako pravno regulirano i primijećena je potreba osnivanja predstavničkog tijela koje bi se borilo za interese ove melodiozne skupine kreativaca. Kao najbolje riješenje smatra se format udruge kojom bi se također mogla i dobiti sredstva iz EU Fondova.
 
Kao važno pitanje iskrslo je i ono utjecaja stranog kapitala na razvoj scene u Hrvatskoj i 63.6% prisutnih se složilo da su festivali ipak namijenjeni prvenstveno stranoj publici, jer s cijenama od 300 pa do 700 kn nisu baš pristupačni mladima u Hrvatskoj. To je dvosjekli mač jer iako unos stranog kapitala svakako jača scenu poražavajuć podatak je da u festivalskoj piti samo 10% nose lokalna DJ imena.

alt

 
Što se tiče medijske podrške elektroničke klupske scene, TV je još uvijek najprominentniji medij kojim javnost oblikuje mišljenje i većina se složila s Arsenom Pavešićem kako je potrebna  specijalizirana TV emisija, dok se Renato Milovan zalaže i za specijalizirani časopis. Trenutno, medij koji najviše podržava scenu je prikladno i onaj elektronički, gdje internetski portalii daju vjetar u leđa njenom razvoju. Ivan Komlinović je ovaj dio rasprave zaključio riječima: Potrebno je kvalitetno podizanje na viši level, jer po inerciji interes medija prati rast organizma o kojem razgovaramo”.
 
Čini nam se da je ovakav tip otvorene rasprave pravo oruđe za razvoj i nadamo se još mnogim kvalitetnim i produktivnim susretima, možda uskoro i uz predstavnike samih educiranih fanova elektroničke glazbe koji bi mogli ponuditi i svoje mišljenje, 
 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem