Outlook Origins 2022. – podrijetlo bass glazbe
Na Outlook Origins 2022. krenuo sam dan ranije. Uz ugodnu vožnju sa nekoliko kišnih momenata stigao sam u Tisno gdje me dočekalo prekrasno nebo prošarano bojama
Nakon više od 10 godina mojih odlazaka na Outlook raduje me što još uvijek sa oduševljenjem očekujem novo izdanje festivala. Kao što znamo, od prošle godine Outlook je iz Pule premješten u Garden Tisno i vraća se svojim početcima jer je krenuo 2008. godine iz Gardena Petrčane.
Ono što se ostvarilo tek ove godine je promjena datuma, te je ove godine Outlook po prvi puta bio usred ljeta, na prijelazu iz srpnja u kolovoz.
Četvrtak, 28. 07.
Pristižem na Garden lokaciju uz zvukove mračnog i dubokog dubstepa. Pozornice su raspoređene isto kao i lani; čini mi se kao da ima više ljudi. Kvaliteta zvuka je osjetno poboljšana od prošle godine i onakva je kakvu Outlook zaslužuje.
Tailor Jae na Beachu je prva na redu na mom popisu praćenja. Uživam u njenom setu u kojem miješa sve bass stilove sa naglaskom na grime, dubstep i garage uz izvrsnu tehniku miksanja. Zatim odlazim u Olive Grove gdje nastupa LucyLyu koji predstavlja domaću stranu na ovome uglavnom britanskom festivalu sa svojim drum & bassom koji prelazi u žestoki happy rave.
Nakon Lucya su Blind Judge b2b Redex – duboki i romantični drum & bass rolleri. Vraćam se na Beach gdje je Madam X, sjajna sa svojom hipnotizirajućom selekcijom dubstep-postdubstep break-grimea. U trenutku kad je pustila Egolessov Empire of Dirt svi pjevaju melodiju. Četvrtak završavam na Main stageu sa Goldiem, jednim od najbitnijih predstavnika DNB žanra i šefom etikete Metalheadz. Goldie je standardno odličan sa svojom selekcijom duhovnog drumandbassa.
Petak, 29. 07.
Na Outlooku je dominantno UK publika, mada se tu i tamo čuju francuski i njemački jezik. Cijeli petak rezervirao sam za Olive Grove Swamp81 takeover; Swamp81 je meni jako draga etiketa koja izdaje post-dubstep-UK-techno crossover, a vodi je dubstep legenda Loefah.
Stižem kada nastupaju Big Kani i Patrice u b2b izdanju, sa nešto lakšim tonovima. Zatim svira Loefah koji mi je turbo, uz fantastičnu pratnju Snowya na MC dužnostima. Duboki post dubstep koji prelazi u techno pa nazad, sve naravno popraćeno zaista dubokim basom. Usred seta pojavljuje se MC Chunky sa glavnom porukom: Party in Croatia! Divan nastup koji vraća sjećanja na prošla izdanja i Punta Christo veselja.
Madam X nastavlja sa post-dubstep pričom i mješa u to afričke tribal zvukove i gqom, čuje se i grime i mračni garage. Za kraj svi navedeni vrte b2b i sviraju jungle i drum&bass što je iznenađenje s obzirom na to da Swamp81 ne njeguje dnb nego uglavnom ravne ritmove ali je svejedno ispalo super. DJ ekipa sa drugih pozornica đuska na flooru i lijepo je vidjeti međusobni support artista. Iako je dosta manje ljudi nego u Puli, mogu reći da mi se vratio karakterističan osjećaj Outlooka.
Na prvoj večeri aftera u Barbareli čuje se lijepi i protočni liquid drum & bass, a nastupili su Skeptical, The Sauce i T>I. Sa zadovoljstvom pišem da je i kvaliteta zvuka ove godine u Barbareli na razini i bass udara kako treba. Kako večer odmiče, trake su sve energičnije, a svi uživaju.
Subota, 30. 07.
Polazim ranije na fest jer sam si zadao jači ritam, a artisti koje hoću popratiti počinju od kasnog popodneva, uglavnom na Beachu. Emerald kreće svirati u smiraj dana, osvježavajuć set sa ravnijim ritmovima, a ipak puno bassa, nažalost zbog ranijeg termina nije se još skupilo dovoljno publike. Čuje se i reggae-dub sa umiješanim grime vokalima i sve zvuči zaista dobro. Tan nastavlja energičnije sa breakbeat rave elektrom.
Radim zatim đir do Olive Grovea, gdje Ago vrti odličan i moderan tribal footwork i dubstep. Tailor Jae na Beachu ponovno oduševljava svojom tehnikom miksajući sve žanrove bass glazbe bez greške. Barbarellas večeras kulisa je za Kiwi Rekords takeover. Kiwi je etiketa koja je dosta zaslužna za trenutni hype oko UK garage žanra koji je krenuo još u doba prije korone. Conducta, šef Kiwija lijepo započinje after laganom garažom i svojim nostalgičnim uspješnicama. Gemi nastavlja sa svojim čistokrvnim UK garage zvukom nove generacije.
Zatim Oppidan, jedna od najboljih predstavnica mlađe škole UK garagea, vrti tvrdi set ispunjen bassom, svi na eventu su veseli i sretno đuskaju! Nastavlja Sharda koji svira malo prebrzo i preveselo za moj ukus, ali rulja ga u potpunosti prihvaća. Slijedi Salute, artist iz Austrije, međutim preselio je u Englesku i jedan je od trenutno meni najzanimljivijih producenata, vrhunski sound sa točnim omjerom divljanja i melankonije, a dosta se i čuje utjecaj lo-fi house scene. Notion pred kraj vrti zanimljivu mješavinu garaže i basslinea. Večer kulminira i završava sa svima leđa-o-leđa.
Nedjelja, 31. 07.
U nedjelju sam odlučio malo odmoriti, tako da na festival dolazim dosta kasnije. Prvi na mom programu je Youngsta, u masliniku (Olive Grove). Zanimljiv nastup jednog od zanimljivijih dubstep igrača sa danas dosta tvrđim zvukom koji uspješno rasplinjuje moj umor i vraća mi volju za skakutanjem. J:Kenzo nastavlja sa dubstepom u kojeg miješa lagani breakbeat i tribal melodije i reggae/dub. Selim zatim na Main stage gdje udara drum & bass.
Enei je artist iz Rusije čiji smo nastup radili pred 10 godina u Rijeci, predstavnik Critical etikete; svira uglavnom svoju vlastitu produkciju i tzv. rollere, a svi zadovoljno plešu. Na mikrofonu ga prati MC Jakes i u najžešćim trenutcima vozi u žestoki rave.
After u Barbarelli danas ima zanimljiv line-up sa festivalskim legendama. Hatcha je jedan od rodonačelnika dubstep žanra svira oldskul klasike i svi se njišu sa dubokim bassom, zatim okreće na garage sa odličnim i pitkim stilom, a na mikrofonu je izvrstan MC Mighty Moe.
Fabio & Grooverider su još jedni rodonačelnici, ovog puta drum & bassa. Aktivni od 90ih godina prošlog stoljeća, pružaju povijesni presjek dnba i džungle, dosta žestoko i konkretno.
Ponedjeljak, 01. 08.
Ponedjeljak provodim uglavnom na Main stageu. The Bug svira eksperimentalni dubstep koji je dosta težak za slušanje, međutim pruža ugodu slušateljima zahtjevnijeg uha. Sa zamračenom pozornicom i isključivo crvenim svjetlima stvara se atmosfera rata, na mikrofonu ga prate Flowdan i Manga. Slijede Sicaria Sound – ženski glazbeni duo iz Londona i sviraju uglavnom dubstep.
Zadržavaju žestinu međutim pojačavaju pitkost glazbe i okupljeno mnoštvo skakuće. U sredini večeri nastupa Mala. Jedan od osnivača i začetnika dubstep scene servira svoje duboke i melodične hitove, svi su jako zadovoljni sa njegovom glazbom i radosno se njišu. Kraj festivala rezerviran je za Trilogy (Hatcha b2b N-Type b2b Youngsta) – leđa o leđa nastup legendi festivala i bass scene za pamćenje, a svaki od navedenih je ostavio dosta traga u UK glazbenom undergroundu. Dosta žestoko razvaljuju i naravno da dostojno zatvaraju Outlook Origins 2022.
Za kraj teksta moram komentirati da mi je postalo pomalo naporno ‘rejvati’ pet dana u kontinuitetu, ali budući da sam slušao i gledao artiste koje volim i pratim, nije mi to stvarno teško palo. Tisno je ljubiteljima bass glazbe ponudilo sunce, more i pomalo od svakog žanra i podžanra koji u sebi ima bass elektroniku. Velike pohvale idu za zvuk, koji je prošle godine često bio neadekvatan, ove godine je bio odličan, kristalno čist i glasan.
Ono na čemu moramo poraditi svi mi dionici domaće bass scene je po meni nezasluženo mali broj domaćih ljudi na festivalu. Iako je domaćih artista bilo dovoljno (uvijek može više), činilo mi se kao da domaće publike ima jako malo. Zato pozivam sve da ustrajno rade evente, trake, gostovanja, izbacuju setove i sviraju dubstep, garage, drum & bass i sve između pa da zajednički stvorimo novu generaciju zakačenu na bass zvuk.
Autor: Vojko Mecena
Pogledajte najzanimljivije storye za Outlooka kao i presjek najboljih momenata u video klipovima niže.