Skip to main content
  • 4.02.2020.

ATB: Glazba često može izraziti stvari koje ne mogu biti izražene u riječima

Bliži se nastup njemačkog trance DJ-a i producenta ATB-a 29. veljače u zagrebačkom Boogaloo klubu, a tim povodom napravili smo i ovaj razgovor sa njim.

Piše: 


Poznatiji je postao prije nešto više od 20 godina kada je napravio hitove "9 PM (Till I Come)" i "Don`t Stop". Pozdrav gospodine Tanneberger, užitak nam je i čast popričati o svemu onome elektroničkom. Hvala ti što si uzeo vremena za svoje hrvatske fanove i dobro nam došao na stranice Klubske Scene.

1. Svjedočio si počecima uspona trance glazbe i upao pred uho javnosti sa Sequential One. Kako to da si odlučio krenuti u solo projekt ATB? Što se promijenilo u ovih 20+ godina u glazbi? Koje trendove si vidio kako dolaze, odlaze i mijenjaju se i koje nove iskre vidiš u elektroničkoj glazbi?

Projekt Sequential One započeo sam već 1993., a 1997. sam napisao i producirao 9PM i jednostavno se činilo kao da se traka ne uklapa među Sequential One stvari koje sam do tada izdao, pa sam tako stvorio ATB alias od svojih inicijala Andre TanneBerger. Nikada nisam očekivao da će ta stvar probiti krov tako kako se dogodilo. Od tada je bilo prilično jasno da ću se nadalje koncentrirati na ATB projekt.

Mnogo se promijenilo u glazbi od tada. Na početku 90-ih promjena od kazeta i vinyla prema CD-u bila je u punom jeku, a početkom 2000-ih promjena formata u mp3 došla je s iPod-om. Ovo je uvelike promijenilo ponašanje potrošača. U prošlosti glazba je imala vrijednost i bilo je prilično drugačije držati vinilku ili CD u rukama. Danas klikamo kroz playliste i mislim da su posebice mlađe generacije izgubile pojam o vrijednosti glazbe.

S druge strane napredak tehnologije je omogućio da se više ne moramo utjecati izuzetno skupoj opremi kako bi napisali i producirali vlastite pjesme, što mnogim mladim talentima daje priliku da realiziraju svoje snove u stvaranju glazbe. Ovaj trend pridonio je brzom razvoju posebice unutar elektroničke glazbe, koja je postala mnogo veća platforma za evente. U 90-ima je bila iznimka da elektronička traka dođe na mainstream radio. Danas je to u potpunosti normalno.

2. Redovno putuješ svijetom. Jesi li primijetio neke univerzalne globalne trendove i razvijaju li zemlje, kontinenti i regije specifično zasebni zvuk koji se razvija nezavisno? je li dans uopće moguće imati razvoj zvuka na koji već nije utjecao globalni trend pošto je svijet tako multikulturalan i premrežen konstantnom komunikacijom?

Kao i u prošlosti, i glazbena industrija danas traži nove trendove koji bi generirali maksimalni mogući profit. Ovo se nije promijenilo od prošlosti do danas. Ono što se promijenilo je da je brzina razvoja mnogo brža zbog prisutnosti socijalnih medija. Meni je uvijek bilo bitno da stvaram svoju glazbu dugoročno. Da samo konstantno slijedim trend izgubio bih vlastiti zvuk i identitet po kojem me publika prepoznaje, jer naličje trenda je da koliko brzo dođu, toliko brzo i prođu… 😉

3. "neXt" je tvoj 10. album i mnogi albumi prije su stigli kao dvostruko izdanje s klupskim trakama na jednom i više ambijentalnim i mekšim trakama na drugom CD-u. Kako teče tvoj proces stvaranja? Pristupaš li mu vrlo metodički ili jednostavno slijediš muze? Izvan elektroničke glazbe što bismo te mogli zateći da slušaš u slobodno vrijeme?

Nemam neki metodički pristup ovome. Uvijek sam u sebi imao ova dva glazbena srca. Jedno kuca melodično i plesno, a drugo kuca za opuštajuće zvukove i ritmove. Volim svoje slušatelje pozvati na putovanje kroz zvuk. U klubovima i na festivalskim nastupima možete čuti moju preferencu spram vrlo energijom nabijene plesne glazbe kakva se nalazi na CD-u 1.

Na seriji evenata "ATB UNDER THE STARS" predstavljam prekrasnu ambijentalnu glazbu koja više nalikuje stilu s CD-a 2 i vodi posjetitelje u planetariju na glazbeno i vizualno putovanje svemirom. To je savršeno mjesto za mene da predstavim ovu glazbu. Izvan elektroničke glazbe slušam vrlo raznoliku glazbu privatno, glazbeni stil je sekundaran. Dobra pjesma je jednostavno dobra pjesma, bila ona u rock, pop ili electro stilu.

4. Smatraš se jednako kompozitorom i piscem pjesama kao i DJ-em i producentom. Kako proces stvaranja glazbe dira mjesta unutra koje riječi jednostavno ne mogu? Je li poruka jednostavno nekako čišća ako je dostavljena kao čista energija i ostavljena time na osobnu interpretaciju? Što te inspirira? Kako vidiš da se narednih 10 godina odvija na elektroničkom pejzažu?

Izvori kojima se inspiriram su višestruki. Pošto mnogo putujem kao DJ sakupljam i mnoštvo impresija koje su tad inkorporirane u pjesme. Zato mi je uvijek potreban period odmaka između gaža kada odlazim u studio. No, inspirira me i svakodnevni život kada nisam na turneji kroz toliko mnogo stvari koje utječu na stvaranje novih traka. I baš kako ste rekli: Glazba često može izraziti stvari koje ne mogu biti izražene u riječima.

Što se tiče narednih 10 godina ne mogu predvidjeti nikakav konkretni trend. Trenutno se mnogo govori o umjetnoj inteligenciji u glazbi. Mislim i nadam se da računala ne mogu naučiti osjećati emocije i da će ljudsko biće zauvijek ostati iza glazbe kao stvaraoc. Što se tiče osobne glazbe želim ostati vjeran svom sadašnjem zvuku i razvijati ga dalje.

5. Uskoro plešemo s tobom u jednom od klubova u glavnom nam gradu – Boogaloo. Upadaš 29. veljače za novo izdanje Legendary festivala. Je li ovo prvi puta da sviraš u Hrvatskoj i što plesači mogu očekivati?

Zaista se radujem ovoj večeri u Boogaloo-u. Svirao sam već u Hrvatskoj, ali nisam često bio ovdje. Uzbuđen sam zbog ljudi i prilično siguran da ćemo svi imati nezaboravnu večer.

6. Wild Card pitanje: Zašto plešemo i što je to tako moćno u utjelovljavanju emocije pokretom?

Plešemo zato što možemo isključiti glavu nakratko i zaboraviti na probleme svakodnevice i zato što nas glazba potiče da pustimo emocije da slobodno teku.

__

Party je na dva floora koja će odisati trance zvukovima slijedećih DJa Rodg, Corti Organ, Maarten de Jong, Reconceal, Damien, Magappo i ACS.

Ulaznice su dostupne na Entrio, a trenutne cijene su od 180 kn do 250 za VIP.

FB event: Legendary pres. ATB


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Legendary Festival (@legendary_festival)

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano