Skip to main content
  • 25.02.2019.

Bass Couture interview: Dinko Filipović aka Kodin aka The Recorder

Ovaj mjesec lagano u susret 17. rođendana Dirty Beatz kolektiva donosimo razgovor sa jednim od prominentnijih imena hrvatske drum and bass scene.

Piše: 


Ukoliko pratite DnB scenu ime Kodin vam ne bi trebalo biti strano, no što nas je zaintrigiralo dodatno jest činjenica da pod imenom The Recorder stvara techno, te do sada ima već dva EP izdanja za Naked Lunch Records, te Physical Techno Recordings u suradnji sa Teo Haroudom. No, krenimo redom pošto ekipa Bass Couturea ipak malo više voli drum and bass, prvobitno su razgovarali sa Kodinom, te usput postavili i par pitanja The Recorderu.

1. Pozdrav Dinko, molim te predstavi našim čitateljima Kodina i The Recordera svojim riječima.

Pozdrav svima, ja sam Kodin, jedan od prvih drum & bass producent-a u Hrvatskoj, danas mi je još uvijek glavni fokus dnb produkcija i DJing, a The Recorder je techno projekt koji je čekao u pozadini i tek sada izašao na vidjelo jer se nisam htio predstavljati niti promovirati prije izdanja na nekom od labelova. Do sada sam imao 2 EP-a na kojima sam surađivao sa Teo Haroudom, a trenutno radim i na 2 nova koji će nadam se izaći uskoro ove godine.

2. Kako je krenuo tvoj put kroz glazbu? Koji su bili prvi koraci, a koji pravci su te gurali da počneš izvoditi i snimati glazbu?

Prva vrsta glazbe koja me počela zanimati produkcijski je bio rap/hip-hop, pa me s vremenom zanimalo i kako nastaje, dosta tog hip-hop-a je bilo underground, a na radiju i tv-u je bila "komercijala", pogotovo tada, ništa kaj bi mene zanimalo.

Ranije nisam ni primjećivao glazbu dok se nije pojavilo nešto meni zanimljivo i cool za moje uši, a pošto nije bilo interneta kao danas negdje krajem 90tih dobio sam dosta mjuze od starijih frendova, od kojih je jedan pokojni frend Krešo, najviše zaslužan tome, dofuravao mjuzu izvana na minidisk-ovima i kopirao meni i ostalim frendovima na audio kazete, jedini način tada da čuješ dobre artiste.

Uglavnom tu je bilo svega tipa: triphop, downtempo, funk, deep house, tech house, techno i drum & bass, ali drum & bass koji je puno drugačiji nego danas, uglavnom chillout laganini sa puno nižim bpm-ima. Na svim tim kazetama se našla hrpa stilova koje još dan danas čuvam iz fore, a nemam trenutno kazetofon. Tako sam došao i do kompilacija David Holmes-a, poslušao sam njegovo svako izdanje i soundtrack. On me uveo u svijet psihodeličnog rocka, bluesa i funka koji isto ima velike poveznice sa hip-hop sempliranjem.

Drum & Bass me počeo posebno zanimati jer sam čuo dosta sličnih ritmova iz spomenutih žanrova, samo bržih bpm-a pa sam lakše prihvatio taj zvuk jer isti takav sound dolazi od sample breakova, pošto je skoro sve bilo samplirano, a tako su tada radili i drumbu, makar me produkcijski nije još toliko zanimalo, jer mi je falio jedan bitan element, underground party element. S vremenom sam počeo producirati malo tvrđi progresivniji tech house sa techno prizvukom, radio sam 5-satne live setove u tom žanru u dvije instance Propellerhead Reason-a i Korg MicroKontroler pa sam tako i pripremao glazbu za nastupe koji su većinom bili neki lokani underground partiji, a tu i tamo poneki privatnjak i slično.

Tada nije baš netko išao okolo i puštao drumbu na partiju, bilo je prelagano, chillout, svi su čagali na 4/4 i jeli veselice za partijanje. Drum&bass u Hrvatskoj praktički nisam niti mogao čuti vani ili u klubu na sound systemu ili slično u tim početcima. Ali sa vremenom drum & bass je postajao sve popularniji i zanimljiviji, te se počeo jako mijenjati, stapati jedan u drugi stil, itd. Pa sam tako počeo s vremenom experimentirati jer sam već dosta naučio o produkciji i glazbi općenito, a kad sam čuo prvi Ed Rush i Optical znao sam da je to za mene.

3. Illectricity newcommers, te Dirty Beatz suradnje koje su dovele do DNBK i sličnih projekata. Jesu li to bili oni ključni trenutci za tvoj osobni razvoj kao umjetnika ili samo pravo vrijeme, pravo mjesto?

Mislim da nema previše utjecaja na moju produkciju koliko je imalo utjecaja na moj DJing, + treba napomenuti JabbaTon i LED u kojima sam sudjelovao od skoro samih početaka. Svi ti crew-ovi su uvijek tu za promicanje kulture, jer kao što smo svi upoznati, nema para od organizacije ovakvih eventa već samo dobra volja određenih ljudi i ljubitelja tog žanra i želja da muzika koju voliš ne nestane iz tvoje okoline, jer najbitnija stvar svakog artista je predstaviti svoje djelo publici, ako nema publike nema ni zadovoljstva, svaki artist čeka feedback, a feedback daje naznake kako poboljšati sebe i svoj rad tako da sljedeći rad bude još bolji, kvalitetniji, inovativniji i zanimljiviji.

Pošto sam godinama imao samo live setove sa 100% svojim drum & bass trakama bilo mi je malo teže zadovoljiti svakoga, jer ipak drugi vrte najnovije dnb hitove dok ti vrtiš svoje trake ali još uvijek uspiješ natjerat ljude da se pokrenu, head bangaju i zafućkaju, pa ti je malo lakše u životu XD, ali kad neko drugi dropa Block Control onda si frulica XD.

4. Zašto baš drum and bass i techno, uzevši u obzir da su neurofunk i techno usko povezani kroz techstep 90-ih?

S vremenom mi je postalo evidentno da ta dva žanra nemaju restrikcije i uvijek su the edge of electronic music, tehnički i produkcijski. Sama srž drum & bass-a a i techna su brejkovi, ritam mašine, sampling, + puno distorzije i saturacije na svim elementima da harmonici popune cijeli spektar, uz neku ludu ponavljajuću melodiju. Sloboda izražavanja kod ovih žanrova nema granica i zato me najviše privlači.

5. Objavio si dosta izdanja kroz godine, koja su neka od tvojih osobno najdražih skladbi koje si producirao ili sudjelovao u produkciji?

Teško je izabrati nešto, pogotovo jer sam radio više žanrova tako da ovisi o situaciji u kojoj bih izabrao određenu traku, al inače nikad nisam zadovoljan sa svojima radovima pa mi još teže 😀

6. Tko su ti neki od trenutnih inspiracija za produkciju/DJing kroz oba aliasa?

Ne tražim često inspiraciju u drugim artistima, pogotovo ne iz istog žanra, makar nekad možeš dobiti dobru motivaciju da kreneš radit nešto kad čuješ neku super traku, natjera te da i ti složiš nešto novo i zanimljivo. Ali ako nekog moram imenovati samo jednog onda bi to bila Noisia (duhhh) u drum & bassu te Dax J u technu, a mogu spomenuti i Lorn-a te Chromatics koji te nekad ufuraju u duboka razmišljanja o glazbi i općenito.

7. Koji su smjerovi gibanja Kodina i The Recordera u bližoj i/ili daljoj budućnosti?

Fiksne određene ciljeve nemam već ulažem svoje vrijeme u nabitnije, a to je produkcija. Volim ono što produciram i vrtim na dj nastupima i pokušavam svakim danom to poboljšati i dovesti na novi nivo. Uživam raditi collabove tako da će toga uvijek biti u bilo kojem žanru koji me zanima ili će me počet zanimati.

8. Svirao si na dosta velikih festivala do sada uključujući Outlook, Let It Roll, Membrain. Imaš li posebnu želju nastupiti na nekom festivalu/eventu ili jednostavno ideš kako muzika svira?

Želim da je više drum & bass evenata u Hrvatskoj. To je jedino kaj mi fali sve više svake godine, pogotovo jer se pojavljuje u skoro samo 2 grada u cijeloj Hrvatskoj, što je jako žalosno za nas. šmrc šmrc

9. Surađivao si sa većinom regionalnih producenata i DJa. Koje suradnje su ti ostale posebno u sjećanju i zašto?

Npr. kad samo radili komšija Billain i ja traku za Eatbrain pod nazivom Feed For Speed, to je bila zezancija zešća, uživo, preko skypa, pa uživo, opet preko skypa, itd. Traka sa 150-200 kanala tako da je bilo zabavnih trenutaka, od vrištanja do plakanja 😀

10. Za kraj, a to uvijek pitamo, neka anegdota ili situacija koja ti je ostala onako u sjećanju kroz godine bavljenja muzikom.

Jednom smo išli sa partija i frend je bio tolko sjeban da je išao u suprotnom smjeru u 3 trake usred Zagreba, jutarnje express buđenje XD.


 

Kodina slušamo uskoro zajedno sa Dirty Beatz Crewom u Depo klubu 16. ožujka za njihov 17. rođendan na kojem gostuje Kyrist, no više o tome uskoro kada na kauč dovodimo cijelu Dirty Beatz ekipu da nam se izjasni kako je to promovirati drum and bass u Hrvatskoj kroz skoro dva desetljeća.

Autor intervjua: Dragan Franc Srdoč aka FrenkyBoy
 

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano