Skip to main content
  • 17.02.2017.

Blacksoul: Mi smo scena i ako je mi ne stvorimo neće ni postojati

Chillate li zajedno negdje na svjetlu on je Tom. Jerryja nema, ali ima prezimena Pasanec, a uhvatiš li ga u mraku i pod strobom ili se uštimaš na Yammat FM U Music Matters, prepoznaješ ga udvostručenog kao Blacksoula, čiji istoimeni label noćas slavi dekadu postojanja s preko 150 izdanja.

 
Blacksoulu tako pripada bradata crna glava tate Blacksoul Musica kao ideje jednog koherentnog domaćeg house sliva jednako otvorenog renomiranim umjetnicima i njihovim, još uvijek u opskurne početke zamotanim, mladim parnjacima. Pa smo sjeli s tipom koji je s 14 ugazio u radijski studio, s 16 dobio svoju emisiju i s nosom za internacionalni okus groovea, melodija i vokala postao ujedno i prvi Hrvat ikada na ADE-u i Winter Music Conferenceu. Iz napunjenog planera podijeljenog između ureda, studija, floorova i planiranja noćašnje velike fešte u Operi, gdje se ujedno za deseto izdanje Bears & Honey serijala PEZNT-u (Blacksoul i kolegi mu Mark de Line-u) pridružuju i britanac Enzo Siffredi, Tom Bug i Full Ferry, Pasanec reže krišku vremena za čašicu razgovora s tvojom Klubskom. Prošli smo početke, prošli smo budućnosti, planove, realne i nerealne želje…  Pa se ugnijezdi, uzmi si koju minutu, baci oko i, ljubuješ li s houseom, navrati noćas na slavlje jednog domaćeg glazbenog jubileja. Enjoy

 
1. Bok Blacksoul i dobro nam došao na digitalne poljane Klubske. Kako za tebe sve počinje? Kako '94. završavaš na radio valovima i kako je tekla progresija puta od tada? Je li radio prethodio pultu ili se oboje odvijalo simultano?
 
Sve je krenulo sa zaluđenosti glazbom kasnih 80-ih da bi rezultiralo mojim moljenjem da dođem na radio Kutinu gledati kako se to radi i da mi se da prilika da i ja izaberem pustim koju pjesmu. Tada sam imao 14 godina kada sam počeo samostalno raditi dnevni glazbeni program – biranje. mixanje, tehniciranje u eteru. Prvih godinu dana sam radio sve potpuno besplatno. Nije bilo nedjelje koju nisam proveo na radiju sljedećih 7 godina, a i preko tjedna sam vrlo često radio šihte prije ili nakon nastave. Ljudi bi me često zvali i hebali mi sve po spisku kada bih pustio bilo kakvu elektroniku za vrijeme ručka ili ne daj bože ujutro. Bio je to show. Dakle bolest Ii zaluđenost. Kasnije sam svoju emisiju dobio sa 16 godina, točnije 1996., i zvala se Space NRG i tu sam vrtio svu moguću elektroniku, da bi negdje '97. postala kompletno house emisija gdje sam ja mislim '98. promijenio u Supreme Funk FM i nakon toga u Blacksoul Music FM. Kasnije, točnije 2001., selim na Cibonu i nakon toga Plavi 9. Ah bili su to dani. Danas vrlo sretno radim Music Matters emisiju na Yammat FM-u na 102.5 – srijeda od ponoći i repriza subotom od 2. U četvrtom mjesecu će biti dvije godine.
 
Osim radija nastupi po klubovima su bili redoviti u Kutini da bi 1997. krenuli nastupi po cijeloj Hrvatskoj. Među bitnijim momentima su mi rezidencija za Future Scope gdje sam ugrijavao podije Besta, OTV-a (Boogalooa) sljedećih 5 godina za sva strana gostovanja i propisno naučio posao, te rezidencija četvrtkom u Aquariusu pod nazivom Stylish od 2001. pa mislim negdje do 2002-3. To je početak kada je u pitanju DJing. 
boogaloo nye

 
2. Po čemu se tvoja glazba i pristup njenom stvaranju toliko razlikuje od uobičajenog da su te postavile kao prvog Hrvata na ADE-u i Winter Music Conferenceu? Što te privlači houseu i discu više no bilo kojem drugom žanru i koja je primarna razlika house i techno ekipe na flooru? 
 
U vrijeme kada su svi imali techno pristup na ovim prostorima ja sam uvijek težio američkom soundu punom groovea, melodija, vokala. Mislim da i dan danas jako malo house producenata djeluje na ovim prostorima. To je ono što me ja mislim istaklo, a i naravno vjerujem da je i dugogodišnji i predan rad doveo do nivoa kvalitete koja me opet dovela do top izdavačkih kuca (Def  Jam, Interscope, Ministry of Sound, Toolroom, Gomma, Nervous etc) te do nastupa van granica države.
 
3. Bližimo se dekadi Blacksoul Music labela. Koja je bila misija kada si ga tek osnovao i smatraš li da si je ostvario ili premašio kroz posljednje desetljeće? Postoji li neko izdanje na koje si apsolutno ponosan kao na ono najdraže dijete s kojim bi visio i da nije tvoje? Koji su planovi za Blacksoul Music dalje i što čeka plesače u toplijim mjesecima. Na što će se plesati na rođendanskoj fešti 17. veljače?

 
Tada sam već kao Blacksoul imao preko 40-ak izdanih ploča i remixeva na stranim house labelovima i došao na ideju jer toga nije bilo da netko treba krenuti raditi house community na Balkanu, u mom slučaju Blacksoul Music, gdje bi se okupili svi lokalni talenti i njima dala prilika, te naravno ugostili strani producenti i glazbenici. Osim toga to bi bila baza u za moju produkciju. I kada pogledam da smo sada na 150. izdanju, moram priznati da je to pozamašan repozitorij glazbe. Dosta izvođača koji su imali prvo izdanje kod nas nakon toga su full skočili i narasli i to mi je super drago jer moja misija se ispunjava. Smatram da 20 dobrih producenata u jednoj zemlji znači više za sve nas nego samo jedan. Ne samo za nas kao ljude iz branše nego i za zemlju i kompletnu scenu. Vecina na žalost to ne gleda tako, ali je spremna okriviti cijeli svijet za ne postojanje scene. Mi smo scena i ako je mi ne stvorimo neće ni postojati.  Ako je scena loša, loši smo i mi jer nismo dovoljno napravili. Vrlo jednostavno.
 
Sada kada je HR top party destinacija idealna je prilika za napredak i ucrtavanje na mapu većih lokalnih talenata, a to govori i trenutak da većina strana želi čak i besplatno doci svirati što je loše, ali i dobro jer pokazuje da smo u zemlji koja napokon poželjna u nečemu. Sada je pitanje tko će to znati iskoristiti. Ja znam da mi hoćemo, a to pokazuju i suradnje koje imamo s izvođačima i s organizacijama festivala tipa Defected Croatia festival, čiji smo i mi sami dio, i kao izvođači i kako lokalni support:) Vezano za izdanja ona su mi sva super draga, neka nisu ni zaradila osnovno, ali mi nisu ništa manje draga od onih koji su dovoljno zaradili da pokriju rupe izdanja s kojima smo vise išli na rizik. Sve ih jednako volim to su moja djeca i ne bih htio izdvajati nikoga tu jer izdajemo striktno muziku koja nam je super i za koju mislim da ima vrijednost u umjetničkom smislu.

 
Blacksoul music sada dobiva sestrinski label BLKSL LTD koji kreće sljedeći mjesec i biti će rezerviran za tech house i techno, možda tu i tamo koji ozbiljan progressive (ala GU). Tu startamo s izvođačem iz Srbije Andrew Mellerom, koji trenutno uživa najveći hype u regiji i na sceni zahvaljujući svom remixu za Underworld – Born Slippy kojeg vrti Carl Cox i mnogi drugi iz techno branše. Blacksoul Music će biti ajmo reći mothership s fokusom na glazbu, house, melodiju, groove, dušu, vokale i deep. Nešto s cime smo i startali, ali kako ja volim vise pravaca krenuli smo miješati i onda naposljetku odlučili napraviti pod label. Trenutno izdanje je moj novi projekt koji radim s Mark de Lineom pod nazivom PEZNT i stvar koja se zove KAYMAK. Već poprilično dobro funkcioniramo i to nam je fokus za ovu godinu. Potpisana izdanja za Toolroom, Nervous, Full Intention i hrpu drugih izdavača, koje još ne smijem spomenuti, govore da se radi po meni jednom od najperspektivnijih housea projekata na ovim prostorima. Nakon njega fokus je na WMC 2017 i kompilaciji koja će biti nešto najbolje što smo do sada izdali. 6-7 kompletno novih trekova i sve su bomba. To izlazi početkom ožujka.
 
Osim nastupa, tu je sada u petak 17.02. 10 godina Blacksoul Musica gdje pored PEZNT-a, Tom Buga I Full Ferrya u goste imamo jedno od većih house imena iz Velike Britanije Enza Siffredija koji je bio najprodavaniji house artists u 2015. godini sa svojim singlom Sometimes. Čovjek dolazi predstaviti svoje odlične nove materijale i prvi puta je u HR. Nakon toga tu je hrpa nastupa, ali izdvojio bih svakako Dobar House u trećem mjesecu u Zagrebu i onda naravno Defected Croatia 2017. festival u osmom mjesecu.

 
 
4. Dobitnik si Ambasadora za naj disco-house DJ-a. Što ti nagrada znači i što generalno misliš o potencijalu da se ovaj jednogodišnji naklon domaćoj sceni pretvori u tradiciju?
 
Svaka nagrada i priznanje mi puno znače. Iskreno mislim da laže bilo tko tko kaže drugačije. Dosta često radiš za dobru riječ i respect i onda kad se desi super dođe. Barem je tako kod nas koji živimo glazbu i za glazbu. Pomaže i kod inspiracije, a i daje ti volju za dalje te dokazuje da si odradio dobar posao. Ideja za nagradu je super i treba se nastaviti pogotovo nakon prošlogodišnje, gdje su se ja mislim po prvi puta u povijesti HR scene sakupili svi DJ-i, producenti, izdavači, organizatori. To je jako lijepo I to je ono što čini scenu i može ju oplemeniti, no na kraju sve je na nama. Pozdravljam inicijativu i želim da ona svake godine napreduje jer to je prvenstveno za opće dobro. Željno očekujem ambasadora 2017.
 
 5. Wild Card pitanje: Da ne postoje margine realnosti koji bi bio baš najveći san koji bi volio ostvariti – privatno, poslovno, diktatorski, hedonistički… nije važno.
 
Sve ono što želim i planiram je u marginama izvedivog. Ja sam vrlo jednostavna osoba. Većina se i ostvarila, ali ajmo reci da bih još želio definitivno otvoriti svoj lokal-klub s poštenim sound systemom i dugogodišnji san BBQ Joint s vlastitim signature umacima.  Naravno pojačati produkciju, provoditi vise vremena u studiju nego u uredu i dići label na level nekih od svjetskih uzora, pa čak ih i prestići. Od neizvedivog svakako mogućnost instant teleportacije u bilo koji dio svijeta.
 
 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano