Skip to main content
  • 6.06.2019.

Dax J: Hrvatska publika je uvijek spremna za rave, uvijek su za glazbu

Dax J, poznat kao producent i uspješan vlasnik izdavačke kuće, danas je jedan od najcjenjenijih DJ-a u svijetu elektroničke glazbe.

Piše: 


Uvršten je u Resident Advisor, DJ Mag i 100 najboljih DJ-a Groove Magazina, a tijekom godina dobio je nominacije od Mixmaga, DJ Maga te nagrade za najboljeg tehno DJ-a i najboljeg britanskog DJ-a. Ove godine pridružit će nam se u Hrvatskoj na Sonus festivalu i popeti ljetnu avanturu na višu razinu. Sonus je više od ravea, savršen ljetni odmor u kombinaciji s najboljim partijem svijeta elektroničke glazbe.

boogaloo nye

Dax J je porazgovarao s nama na DGTL festivalu u Amsterdamu u travnju ove godine. DGTL ima održiv utjecaj na globalni festivalski krajolik. Uvijek pazeći ekološki i društveni utjecaj, rade s entuzijastičnim partnerima kako bi proširili svoju poruku i proširili svoj doseg s ciljem da postanu prvi klimatsko-neutralni događaj. Regionalne ulaznice za Sonus dostupne su na ovom linku.

Kako izgleda tvoj tipičan dan u studiju?

Dax J: Pa … ovisi. Svaki dan u studiju je drugačiji. Ponekad samo završavam projekte koji moraju biti dovršeni ili sam s nekim u studiju i radimo nešto zajedno. Nekad idem u studio kako bih promijenio neke stvari ili dolazim u potpunosti kao prazno platno, poigram se s aparaturom i snimam kako bih napravio novu stvar. U trenutcima kada nabavim novu aparaturu, proučavam kako ista radi. U svakom slučaju, uvijek je drugačije.

Da li obično dobiješ ideju za glazbu nasumično tijekom dana ili ona dolazi u trenutku u studiju?

Dax J: Vjerojatno i jedno i drugo. Često se, ako sam na putu i čujem neku buku ili imam ideju, mogu vratiti i odmah započeti stvarati. Iako ponekad odem u studio i samo se zabavljam s aparaturom i tako napravim stvar.

Kako bi ti opisao svoj techno?

Dax J: Rekao bih da je mračan, snažan i promijenjivog raspoloženja. Također ima elemente euforije i ljubavi. Velika je to mješavina.

Da li je to na bilo koji način povezano s tvojom osobnošću?

Dax J: Pa, pretpostavljam da je… možda imam mračnu osobnost (haha). Uvijek me privlačila mračna glazba. Možda je to kanaliziranje… nekih stvari koje se događaju u mojoj glavi.

Ponekad govoriš o tome kako je svijet ispranog mozga i kako ne ide u dobrom smjeru. U tom pogledu, kakvu poruku želiš prenijeti svojom glazbom?

Dax J: Da, u stvari ne pokušavam prenijeti poruku. Samo predstavljam svoje vlastite poglede na svijet i kako me zanima način na koji svijet djeluje sam sa sobom. Vidim stvari na vijestima i društvenim mrežama i smatram da je to zanimljivo. Činjenica da se sve to nastavlja… samo promatram iz daljine i mislim u sebi: "U redu, to je nekako sjebano. Zašto se to događa? Zašto ljudi vjeruju u sve ove stvari?” Da… to je samo moje opažanje.

A što misliš zašto se sve to događa?

Dax J: Pa, stvar je u tome da tehnološka evolucija ima puno veze s tim. Način na koji konzumiramo medije… glavna stvar su društvene mreže. Svijet je postao drugačiji, nerealan. Dakle, imate pravu životnu stvarnost i društvene medije koji su nerealnost. Toliko ljudi živi u svijetu društvenih mreža i tamo je sve savršeno. Barem će biti na savršenim slikama, imati savršen život. To je jedan dio vašeg života i onda imate onaj dio života koji je stvarni život… a tamo je sve pomalo ludo. Da, to je samo ono što ja mislim o svemu tome. Meni je to vrlo zanimljivo. Promatranje načina na koji se ljudi razvijaju.

Što se toga tiče, misliš li da evolucija ide prema gore ili degradira?

Dax J: Hm … oboje. Definitivno ide prema gore jer tehnologija je nevjerojatna, postaje sve bolja i bolja. Rade lude stvari uz njenu pomoć. U isto vrijeme svijet degradira jer društveni mediji čine ljude manje društvenima. Dakle, na kraju je oboje prisutno i to je ono što smatram zanimljivim.

Kakvi su planovi za 2019. godinu?

Dax J: Pa, upravo sam objavio novi EP na Monnom Black. To je EP od 4 stvari i 18-i u izdavačkoj kući. Da, to je bilo veliko izdanje, zaista dobra reakcija sa svih strana i stvarno sam sretan s povratnim informacijama. Zatim, u potpunosti sam bukiran s festivalima, doista se radujem tome, jedva čekam!

Što misliš o kolaboracijama? Da li je potrebno prijateljstvo između DJ-a?

Dax J: Ja ih zapravo ne radim. Mislim da prijateljstvo u suradnji pomaže. Po mom mišljenju, kolaboracije su prije svega napravljene da budu zabavne, kako bi učinile stvari zanimljivijima za samog umjetnika. Putem toga imate mogućnost zabaviti se sa svojim prijateljem. Ja sam većinu vremena sam u studiju i da… to je samo način na koji radim, ali kada ste s prijateljem onda će svakako biti ugodnije. Dakle, da … definitivno mislim da je to dobar bonus.

Postoji li način na koji pokušavaš potaknuti ili motivirati publiku svojom glazbom?

Dax J: Hm … Da, želim da plešu.

Koje bi bilo idealno mjesto po tebi za savršen rave?

Dax J: Pa… rave koji sam nedavno odradio u Parizu. Volim velika skladišta, sirove i netaknute skladišne prostore. Ovaj u Parizu je bio upravo takav. Doslovno su ga pronašli dan prije jer su imali drugi prostor, ali su ga izgubili u posljednjem trenutku. Zatim su tražili oko Pariza, pronašli to skladište i bilo je nevjerojatno. Preferiram skladišta… to je moj omiljeni prostor. Skladište ili vrlo intiman klub. Također, volim kad je DJ na podu, to je odlično. Zvuči kao mala stvar, ali zapravo čini veliku razliku. Razlog tome je što onda vidite samo one ljude koji se ludo zabavljaju, a meni je to nevjerojatno. Kad ste na povišenom možete vidjeti ostatak u pozadini kako razgovaraju jedni s drugima ili piju piće na baru. Iz tog razloga kad sam na podu uvijek više uživam u svirci jer vidim ljude kako polude.


Photo credit: cruelphotointentions

Što je tvoja inspiracija?

Dax J: Ja samo volim glazbu, jednostavno je volim. Inspiriran sam svojom ljubavlju prema glazbi. Isto tako sam malo i ovisan o stvaranju glazbe. Mislim da je to pomalo i ovisnost (haha).  Dakle, ta kombinacija ljubavi prema glazbi i ovisnosti. S tim dvoje u kombinaciji ne mogu prestati stvarati glazbu.

Kada si počeo s glazbom i kako?

Dax J: U školskim danima, s 15 godina sam počeo s DJ-ingom. S 13 godina sam počeo slušati underground, a sa 17 sam počeo producirati. Na početku sam isprobavao garage i drum&bass jer smo u Londonu svi odrastali uz to. Da, nije bilo niti housea, ni techna. Za nas… mlade mojih godina i na tom području. Svirao sam drum & bass oko 6 godina. Ljeto nakon što sam završio fakultet sam odlučio da ću ići na Ibizu na 6 mjeseci. Samo iz zabave, vidjeti kako je. Nikad prije nisam bio tamo te nisam znao ništa o housu ili technu. Samo sam čuo da je Ibiza lijepo mjesto za provesti ljeto. Tako da sam otišao tamo, čuo glazbu i odmah se s njom povezao. Od tog ljeta sam shvatio da ću promijeniti prošlost i početi s technom. Da, bilo je to ljeto na Ibizi 2007. godine, ljeto koje je napravilo promjenu.

Prvi put sviraš na Sonusu u Hrvatskoj. Što očekuješ?

Dax J: Pa, prilično sam siguran da sam već bio na toj plaži. Lijepo je, zapanjujuće, a i vrijeme je bilo nevjerojatno. Veoma se tome radujem jer znate… mi nemamo lijepo vrijeme u mračnim skladištima (haha). Bit će to lijepa promjena i ne mogu je dočekati. Vibra je također uvijek zabavna, party vibra. Čuo sam da je Sonus najbolji festival u Hrvatskoj… glavni. Da, to sam čuo… dobre stvari.

Jesi li ikada prije svirao u Hrvatskoj?

Dax J: Da. Svirao sam na toj plaži, na istoj gdje je Sonus. Onaj glavni klub na kraju plaže. Uglavnom, moj prijatelj je organizirao party na brodu. To je bilo prije 6 ili 7 godina. Dakle, unajmio je brod, ja sam svirao na tom brodu te smo napravili after party u tom klubu na plaži. Također sam svirao u Zagrebu u Sirupu prije jedno 4, 5 godina. Da, bilo je sjajno, tamo sam dočekao Novu godinu.

Što možeš reći o hrvatskoj publici? Da li se razlikuje od publike u ostatku Europe?

Dax J: Lijepo! Zadivljujuće! Hrvatska publika je uvijek spremna za rave, uvijek su za glazbu. Sjećam se da imate veliku publiku u Hrvatskoj. Isto tako, mislim da vaša publika ima manje izbora i kad odu na rave, za njih je to sveto.

Što možemo očekivati od tebe na Sonusu?

Dax J: Pokušat ću svirati set specifično za publiku Sonusa. Iz razloga što su okolina i atmosfera malo drugačije. Također, što se tiče publike… mislim da ima mnogo Britanaca. S obzirom na sve te činjenice, bit ću u mogućnosti promijeniti svoje setove u skladu s tim i nadam se da će imati dobar učinak. Definitivno ne bih svirao nešto tako teško kao što bih svirao na eventima za Reaktor. Znate… kao DJ, dođete u ovakve situacije… svirate na raznim festivalima i klubovima s različitom publikom. Bilo bi neprofesionalno od mene da samo dođem i ne pokušam vidjeti što se događa i što je prikladno. Iz tog razloga idem tamo s otvorenim umom i kada ću svirati vidjet ću što pali te ću lako pronaći slatku točku. Ali, strogo techno, to je sigurno.

Koji je bio najbolji gig na kojem si svirao?

Dax J: Iskreno, mislim da je preteško odgovoriti na to pitanje. Mislim da ne bih mogao odabrati jedan party … ali možda Reaktor za Novu godinu. Sviranje u Berghainu je uvijek nevjerojatno, ali onda imate toliko sjajnih festivala. Exit je bio nevjerojatan kada sam svirao tamo, Sea Dance također, ali i Awakenings je po ljeti uvijek ludnica. Svirao sam na Dekmantelu i to je bilo sjajno. Toliko puno! Nemoguće je odabrati samo jedan.

Kako si se pripremio za DGTL danas?

Dax J: Za moj live show na Skyline-u sam se puno pripremao. Morao sam napisati određenu glazbu te je bilo puno posla u sveme tome, mnogo opreme. Za DJ set sam uvijek spreman jer svaki tjedan provodim možda 10 sati tjedno u potrazi za glazbom te ažuriram glazbu koju sviram. Dakle, svaki tjedan uvijek sviram najsvježiju, najnoviju glazbu koju imam. Uvijek sam spreman, ako razumijete što mislim. To je nešto što uvijek držim kao prioritet. Skyline je bio vrlo specifičan, a za DJ set sam samo radio ono što radim svaki tjedan … ništa drugačije. Uvijek sam ja spreman (haha).

Mudre riječi za kraj? Što bi htio poručiti svojim pratiteljima?

Dax J: Pa… Budite dobri jedni prema drugima i zabavljajte se. Budite sretni, uživajte u ljetu i uživajte na Sonusu, vidimo se na Sonusu! Jedva čekam!

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano