Skip to main content
  • 5.11.2019.

Edi Grubišić Cipal: Rekao bih da je čar Live acta upravo taj put u nepoznato

Edi Grubišić Cipal poznat je kao bubnjar elektroničkog banda BILK osnovanog prije 20 godina u Zagrebu, a čine ga još i Tin Oberman (sintesajzeri, vokal, Ableton) i Luka Vrbanić (bas, vokal, Ableton).

Piše: 


18. rođendan Klubske scene nije mogao proći bez inovacija, pa je tako ovaj radnog naziva More Than Clubbing osmislila Jelena Jeja Cikatić. Kada se njen kreativni svemir spojio sa muzičkim inovatorom NT Wave-om nastala je ideja oko stvaranja All Stars Banda kojeg čine velikani klupske LIVE scene i članovi bendova elektroničke glazbe.

U toj priči važnu ulogu ima i naš današnji gost Edi Grubišić Cipal s kojim smo popričali o bandu BILK, početcima splitske Rave scene, korijenima, metodi Live acta i samoj ideji All Stars Banda.

1. BILK trio je veliki dio elektronične priče. Band je osnovan 1999. Od kada si ti član i kako si upao kao dio trijade? Za što stoji ime BILK i gdje ste sve svirali, što zu za tebe značile turneje diljem Europe?

Cipal: Lijepo mi je čuti da je BILK veliki dio naše elektroničke scene. U BILK sam ušao 2006. god. na preporuku zajedničke prijateljice. Nije nam trebalo dugo da kliknemo i postanem dio BILK priče. Ime BILK je nastalo nasumičnim bacanjem prsta po engleskom rječniku. Uglavnom smo svirali izvan granica Hrvatske, budući da smo u to vrijeme imali slovenskog izdavača. Kao lijepa sjećanja izdvojio bih turneju po Francuskoj, Budimpešta (Siget Festival), Moskva… Pošto smo svirali u gradovima sa jakom elektroničkom scenom i dobivali pozitivne povratne reakcije, turneje su za mene osim velikog i lijepog iskustva bile potvrda i spoznaja da smo na pravom putu i radimo nešto kvalitetno i na nivou.

2. Znao te svaki rejver koji drži do sebe u Splitu 90-ih. Kakvo je za tebe bilo ovo doba, kakvi su bili partiji tada i što ti se čini drugačijim danas? Kakve uspomene nosiš iz ove ere i na koji način je ova ranija faza utjecala na tvoje glazbene preference i današnji rad? Što slušaš kada si sam sa sobom?

Cipal: Hahaha. Gledajući iz današnje perspektive to mi sve zvuči malo smiješno, ali tada je to bilo stvarno nešto novo i progresivno. Ne mogu biti objektivan jer sam tada bio mlađi i aktivniji, pa mi je teško uspoređivati i povlačiti paralele. Definitivno mi je ta faza života bila dobar temelj da nastavim istraživati i pratiti razvoj elektronike u glazbi. Na pitanje što slušam kada sam sam, moram priznati da mi je uvijek bilo teško dati pravi odgovor. Danas mogu reći da sam se napokon uspio osloboditi  trendova, posla i opterećenosti da nešto mora biti kompleksno i uživam u samom slušanju glazbe.

3. Korijeni su ti usađeni u plodno tlo jazza? Na koji način je jazz sudjelovao u današnjoj estetici, kako se translatira u elektronički etos i kako to da je bubanj za tebe postao karijerni odabir instrumenta? Koje mjesto u inspirativnim šetnjama s muzama za tebe danas nose breakbeat, trip-hop i hip-hop?Što misliš o metodi live acta i koja to emocija razlikuje svirku uživo od već unaprijed pripremljenog seta?

Cipal: Istina, od samih početaka bavljenja glazbom imao sam najveću sklonost prema slušanju jazza. Stilovi elektroničke muzike koji su mi se sviđali često su koketirali sa jazzom i u njima su se mogli naći semplovi iz raznih jazz standarda. Ta fuzija mi je legla prirodno pa mi je bilo lako razvijati se u tom smjeru. Pojavljivanje trip-hopa, breakbeata je imalo veliki utjecaj na moj razvoj, rekao bih da je to puno više moj “puls” nego neki drugi elektro smjerovi poput techna… Kako se nitko u obitelji nije bavio muzikom i nije me imao tko usmjeriti, volim reći da je bubanj odabrao mene. Metoda live-acta za glazbenika je privlačna jer pruža slobodno reagiranje i izražavanje u realnom vremenu na podražaje glazbe koja se događa oko njega. Rekao bi da je čar toga upravo taj put u nepoznato…

4.  Na koje žanrove misliš da elektronički zvuk fino sjeda kao kompliment? Kada je za tebe došla prekretnica u elektroničko i doživljavaš li njegove margine kao fluidna klizanja žanrovima u drugom formatu instrumenata?

Cipal: Može se raditi o raznim žanrovima, po meni je bitno da to bude ukusno i muzikalno dozirano.

5.  Što donosiš kao svoj pečat na Valentovu ideju ovog jednosatnog slušnog orgazma? Što misliš o All Stars Bandu i s kime od članova ove privremene fuzije si već zasvirao? Pitali bi i za planove u narednih pet godina, no život je neplanirana melodija pa samo plešemo.

Cipal: Kao i svi iz All Stars Banda tako i donosim komponentu svog znanja i iskustva kako bi na kraju naš live act pretvorili u još jedan put u nepoznato… 😉

All Stars Band

Šest glazbenika iz različitih bendova elektroničke glazbe ispreplesti će se u jednosatnoj izvedbi i odvesti nas na još jedno nedoživljeno putovanje.

Zvuk, osjećaj, strast, trenutak.

Edi Grubišić Cipal (udaraljke)
NT Wave (techno gitara)
Dora Fodor (procesuirani vokal)
Filip Borelli aka BREGO (beatbox sa looping tehnikama)
Davor Venom (scratch)
DJ M.I.L.E. (hang drum, specijalni efekti, sokovi, glasanje)

Program otvaramo zvučnom kupkom od 21.30h, pa nastupom NT Wave ft. Dora Fodor u 22h, da bi u 23 uslijedio All Stars Band, stoga dođite u Aquarius što ranije. Ako niste u mogućnosti biti s nama ovaj dio zabave pratite u Livestreamu na našem FB kanalu. Line up čine i domaća i regionalna DJ scena.

More Than Clubbing program u cijelosti možete pogledati na našem FB eventu, a ulaznice nabaviti na Entrio. Trenutno su u prodaji Advance i grupne.

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano