Skip to main content
  • 15.11.2023.

FrenkyBoy o DnB sceni: “Nakon osjetne stagnacije, počelo se jače i učestalije raditi”

Važan akter hrvatske i regionalne drum ‘n’ bass scene dugi niz godina je Dragan Franc Srdoč poznatiji kao FrenkyBoy

Piše: 

 S popularno zvanim FrenkyBoyom smo razgovarali o njegovim počecima, projektima, glazbi i naravno d’n’b sceni. Što nam je sve otkrio pročitajte u intervjuu.

Dugi niz godina si na sceni, no vratimo se malo u prošlost. Kako se dogodila tvoja ljubav s drum ‘n’ bassom? Koji su d’n’b glazbenici na tebe i tvoju karijeru imali utjecaja?

Prvi dodir se dogodio negdje tokom drugog razreda srednje škole prilikom nalaska Logical Progressions CD-a u stanu  te na nagovor sam kupio E-Z Rollers – Titles of the Unexpected. Punokrvna ljubav započinje tokom godina u KSET-u te kroz rad na projektu BiPiEm. Od glazbenika bi uz već navedene Bukem i E-Z Rollers, definitivno spomenuo kada sam čuo kakav oblik liquida rade Hybrid Minds uz njihov podcast feat. Tempza. Trenutno samoslušam glazbu koja mi dođe po ruke i nešto uvijek baci manju ili veću inspiraciju.

Drum ‘n’ bass krasi brzi ritam i tempo koji se nalazi u sferi 160-180 BPM-a, što na prvu može “izgledati strašno”, no ti si se smjestio u nešto mekšoj i melankoličnoj strani u liquid d’n’b-u….

Tako nekako je najlakše opisati ljudima koja mi je preferenca od tih „većih“ generalnih podžanrova drum and bassa. No raspon ljubavi prema isprekidanom ritmu i dubokom i snažnom bassu je uvijek bila po svim idejama i zvukovima. Na kraju uvijek me možete dobiti sa finom klavirskom sekvencom ili snažnim vokalima, najčešće karakterni ženski vokali.

Drum ‘n’ bass scena u Hrvatskoj se budi, još na proljeće se održalo veliko okupljanje scene na dvodnevnom “DnB United” partyju u Zagrebu. Kako bi ocijenio trenutnu situaciju na d’n’b/bass sceni?

Napokon, nakon godina osjetne stagnacije počelo se jače i učestalije raditi, tu posebno treba spomenuti Bassovanye i trenutne Koturaljke kao ekipe koje su najviše utjecale na novi preporod d'n'b u Hrvatskoj, pa riječki Shabby Kicks zadnjih par godina. Naravno neizostavni Membrain Festival i Davor Dedić te Igor Bergam kao pokretačke snage iz sfere lokalnih festivala. I sada novije ekipe poput Fiche na splitskom/šibenskom području te zagrebačkih momaka Penthouse D'n'B. Naravno tome su doprinijela i kvalitetna produkcijska izdanja koje se samo množe zadnjih godinu do dvije i više. Možda najinteresantnije ime je trenutno Result te naravno i svi koji nisu ni prestali poput Kodina, Svena Nalisa…Te naravno ponovni povratak DMT-a sa svojim novim projektom Drop te organizatora navedenog okupljanja.BIG UP svima!

Involviran si u brojnim sferama elektroničke scene, kao DJ, producent, promotor, urednik radijske emisije…U kojoj se sferi najviše pronalaziš?

Počeo sam kao DJ i promotor, sa znanjem da se s vremenom budem ubacio u produkciju, dok je radio došao nekako usput prvo na UK piratskoj stanici Distinct.FM, zatim na UGC Radio streamu te na nagovor Lea Hekamana aka Degree, skočio sam do Radia 808 na razgovor te dobio termin i vremenski raspon za emitiranje. Iskreno što volim više je vjerojatno isto pitanje kao roditeljima koje ti je dijete najdraže, ali ako baš moram birati  DJ je vjerojatno ono što volim najviše. Svirati publici, zabavljati i priuštiti im iskustvo koje neće htjeti zaboraviti. Produkcija je tu u borbi sa radiom, iskreno najviše jer jedno i drugo zahtijevaju više rada i pripreme te je jedno i drugo svojevrsni načini izražaja prema publici.

Dugogodišnji si urednik radijske emisije Bubanj & Bass. Koja je priča iza kreiranja radijske emisije? Što te je potaknulo na stvaranje nje? Emisija broji više od 150 epizoda, imaš li neku posebnu u sjećanju?

Leo Hekman me nagovorio, Ilko Čulić je dao termin, ostalo je bio jedan put od klasičnog mixcasta prema više talk radio obliku uz povremeni ili redovni guest mix meni zanimljivih izvođačica/ča. Ima ih više dragih, one u kojima sam radio kraće intervjue, neki mixevi koji su mi zapalili mozak baš kako treba. Iskreno svaka je posebna na svoj način.

Nedavno, Bubanj & Bass je primio nominaciju za nagradu Ambasador. Koliko ti znači prepoznavanje rada emisije kroz nominaciju za Ambasadora?

Da citiram Stinga „Ne volim nagrade za umjetnosti, jer to nije natjecanje. No neću reći ne ako mi ju netko da.“ – šalu na stranu, dobar je osjećaj znati da netko tamo sluša moje cringy trabunjanje i energično opisivanje traka, sve to dok je situacija toliko odvojena od direktne komunikacije sa snimanjem unaprijed, da doslovno gledam u shield protector, popis muzike i zid. Dobiješ taj feel da ipak nije samo zid i vokalna zaštita sa druge strane. Prije svega vjerujem u projekt Ambasadora, bilo nagrade ili ne, jer na kraju smo svi tamo da izmijenimo ideje i svjetonazore.

 

Naravno, ne smijemo zaboraviti i na tvoj projekt Bass Couture s kojim uz nekolicinu mladih entuzijasta guraš bass glazbu i scenu. Kako se priča s Bass Coutureom zakotrljala? U kojem je stadiju Bass Couture sad? Možemo li očekivati neki novi party uskoro?

Bass Couture je nažalost na svojevrsnom hiatusu. Cijela ideja je ionako bila motivacija i svojevrsna unifikacija izvođača regije i Hrvatske. Smatram da se kroz ovaj ponovni skok, Bass Couture pokazao koja je bila uloga. Trenutno niti imam mogućnost igdje raditi evente, te naravno uz sve ostalo, moraš nekada nešto zapostaviti. Ma koliko ti projekt i/ili ideja bila draga.

Prije 20-ak dana si objavio traku “Dreamer” na brazilskoj etiketi DNBB Records. Traka pruža nešto drugačiji zvuk od onoga što smo navikli od tebe. Otkrij nam nešto više o samoj traci i kako je došlo do objave nje na etiketi iz daleke Južne Amerike?

Dreamer je jedan od onih „zadnjih pet minuta ili dosada“ priča. Nakon par dana prčkanja po d’n’b-u, postalo mi je doslovno dosadno te sam si rekao idem probati raditi speed garage, no to je ispalo više d’n’b na 160 BPM-a, nego baš UKG. No nakon te, morao sam raditi nešto drugo, počeo prtljati po klaviru, i lagano krenuo. Sami sample je došao zadnji kao potreba za nekim laganim vokalom. Nakon par dana sam skužio da već neko vrijeme sviram ili koristim traku od Mystifica, voditelja DNBB Recordsa, te sam mu poslao čisto iz zezancije, jer smiješno mi je bilo da sam koristio isti sample, a da nisam ni skužio.

Čovjek je par minuta kasnije samo javio, da mu je traka super i da bi ju objavio na labelu. Čak usprkos tome, jer sam traku 5 minuta nakon završetka „mastera“ i stavio free na SoundCloud. Ono što me prvo iznenadilo je bilo da je u roku 24h imala preko 300 slušanja. Tu sam dobio taj val samopouzdanja da ju malo još šaljem dalje. Također DNBB je label koji uz svoje pod labele redovno šalje promo glazbu u kojoj uživate većinom tijekom emitiranja emisije Bubanj&Bass.

Objavom trake “Dreamer”, najavio si objavu još nekih izdanja, što te očekuje do kraja godine?

Do kraja godine još povremeno izdanje za Soul Tribe Records. U prvome kvartalu 2024. bi trebao izaći EP naziva “Low Step” na za sada još nenajavljenom labelu, također iz Južne Amerike. Kao i album, moj prvi LP, sa vjerojatno 10-11 traka koje su prikaz svojevrsnog stanja uma i razvoja skladanja/produkcije i stvari koje volim te sam ih pretvorio u vlastite glazbene interpretacije. To je trenutno od onoga što mogu najaviti, no svaki dan se prčka po malo. Evo upravo sada je pauza od studija.

FrenkyBoy je među potvrđenim imenima koji će nastupiti na Serotonin flooru našeg slavljeničkog Endorphin festivala1. prosinca u zagrebačkom Boogaloo. Ujedno je i zaslužan za postavu Serotonin floora na kojem još vrte DMT, Minimalist, VRH, ekipa Penthouse DnB i Olive Session kolektiva.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio, a od nedavno su u prodaji i grupne ulaznice (kupi 4, a plati samo 3).

 

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano