Skip to main content
  • 14.01.2020.

Helena Hauff: Najviše sam inspirirana detroitskim technom i electrom

Petak je navečer i sunce zalazi ispod horizonta dok Helena Hauff uzima uzde headlinera na boat partyu Dimensions Festivala.

Piše: 


Kako se udaljujemo od obale i plovimo prema otvorenom moru, osjeća se uzbuđenje publike željne mračnog electra. Hauff pali cigaretu i vadi svoju Nokiu iz 90-ih. “Oprosti, kada sam nervozna prije nastupa, igram zmiju na mobitelu.” – smije se.


Photo by Prudence Upton

Ova iznimno talentirana producentica i DJ-ica rođena je i odrasla u Hamburgu. Studirala je likovnu umjetnost, fiziku i glazbenu znanost, a radila je kao DJ u hamburškom Golden Pudel Clubu gdje je bila domaćin večeri pod nazivom Birds and Other Instruments.

Još uvijek sviram po istim klubovima kao prije, samo je sada moje ime na flyeru malo više.

Objavila je svoj prvi EP od 2017. 9.rujna Living With Ants  koji se sastoji od četiri klupski spremne electro trake te obilježava prvo potpuno izdanje na Return To Disorder, etiketu koju je osnovala 2015. To je ujedno i njen prvi novi materijal od prošlogodišnjeg Qualm LP-a na Ninja Tuneu. Living With Ants dostupan je samo na vinylu.

Dan nakon dva odlično odrađena seta na Dimensions Festivalu, imam čast putovati na Sea Dance Festival u Budvi zajedno sa Helenom Hauff gdje je odvojila malo vremena za ovaj intervju.

1. Uskoro izlazi tvoj novi EP Living With Ants. Što nam možeš otkriti?

Izjava o romantičnoj napućenosti među inače istreniranim, iskrivljenim i sirovim krajolikom. Pogled u prošlost i pogled u budućnost. Nema nikakve isprike u ovom zapisu i to je ono što ga čini tako sjajnim.

2. Koja je tvoja najdraža traka koju nikad ne sviraš?

Hmm, nešto što nije elektroničkog žanra. Volim glazbu 60-ih ili 70-ih, npr. Nick Drakea, tako da se moje najdraže pjesme ne uklapaju u setove koje sviram.

3. Sa iskustvom i znanjem kojeg imaš sada u ovome poslu, bi li napravila nešto drugačije u prošlosti?

Poprilično sam sigurna da bih napravila sve isto, ne sjećam se da sam ikad pogledala unatrag i pomislila da sam mogla drugačije. Uvijek radim nešto što u tom trenutku mislim da je dobro za mene i što se čini ispravnim. Možda bih ubuduće trebala tražiti pisani intervju na provjeru jer se često događa da je objavljeno nešto što nisam rekla i sa čime se ne slažem. Uvijek vjerujem ljudima, i treba im vjerovati, ali ponekad te netko prevari i treba biti oprezan u ovome poslu.

4. Tko ili što je tvoja najveća inspiracija?

Generalno, najviše sam inspirirana detroitskim technom i electrom. Kad sam počela sa DJingom inspirirao me je Chicago house, a sada mi se jako sviđa Dutch underground, acid, techno, electro. Od DJeva današnjice mogu izdvojiti Jeff Millsa, Roberta Hooda, Drexciya…

5. Ako se sjećaš, koja noć ili svirka je promijenila tvoj život?

"Danas. Upravo se događa pa se sjećam", smije se Hauff. Trenutke koje ću pamtiti su npr. prošlogodišnji Dekmantel gdje sam zatvarala main stage, prva svirka izvan Hamburga i Njemačke na Meakusma Festivalu u Belgiji, studentski party u Švedskoj… To su neki od trenutaka gdje radiš nešto novo što prije nikad nisi ili dobiješ priliku svirati kao headliner po prvi puta.

6. Koji žanr misliš da ne dobiva dovoljno pažnje koje zaslužuje?

Rekla bih electro, ali promijenilo se svašta u zadnjih nekoliko godina i imam osjećaj da dobiva više pažnje. Možda hardcore, nekako su ljudi pre mekani. -smije se.


Photo by Prudence Upton

7. Tvoje mišljenje o razlici između old school DJinga gdje je sve bilo ograničeno na vinyl i modernog DJinga gdje većina pjesama nikada nije stavljena na bilo koji fizički medij prije ili nakon puštanja?

Mislim da je to osobni izbor, čime možeš raditi bolje. Ja sam učila na vinylu i ostala na tome, ne mogu ni zamisliti da radim drugačije. Iako je tehnički teže jer često ne funkcionira kako si zamisliš, i tada svi misle da si loš DJ. Svirajući na vinylima ima iznenađenja, može biti grubo i nije uvijek savršeno. Neke trake nisu čiste i moraš se potruditi kad ih miksaš. Zaista možeš čuti da je DJ uložio puno rada i truda. Ponekad osjećam da to daje dobru energiju, kada čuješ da DJ stvarno radi i spaja stvari. Kada sviraš digitalno sve je nekako čišće i savršenije što je cool, ali nekako mi je draže kad se moraš potruditi sa vinylom da bude kako treba.

8. Prilagođavaš li setove mjestima na kojima sviraš ili puštaš kako se u tom trenutku osjećaš?

Sviram kako se osjećam, no na kraju mogu svirati samo ono što imam u torbi, stoga sam ograničena. Često ne znaš što te čeka; je li stage ogroman ili mali; ili očekuješ nešto drugačije nego što zapravo je, pa se promijeni raspored izvođača i sviraš nakon nekog drugog što nije planirano. Sa vinylom si manje fleksibilan, pa ponekad jednostavno poneseš krivi materijal koji se možda ne uklapa u vibru, ali isto tako može biti zanimljivo jer je izazovno. Možeš raditi točno ono što želiš, nećeš svirati nešto što ne želiš samo zato što se možda uklapa. Jednostavno imaš torbu sa određenim materijalom s kojim moraš raditi.


Photo by Prudence Upton

9. Tvoje pravilo za b2b?  

Ne sviram b2b često, imam pravilo da sviram samo sa ljudima s kojima sam barem jednom izašla i pila alkohol, jer ne vjerujem ljudima ako ne mogu s njima opušteno voditi razgovor i osjećati se ugodno. Najvažnije je da se osjećaš udobno pored osobe s kojom sviraš. Ne možeš svirati sa strancem već sa prijateljem.

10. Kako ti se sviđa Sea Dance Festival?

Lokacija je odlična, sviđa mi se krajolik i sretna sam što sviram ujutro uz izlazak sunca. Prvi puta sam ovdje i mogu reći da sam zadovoljna sa organizacijom, ljudi su ljubazni i sve je baš kako treba.

Jedna zanimljivost:
"Helena Hauff nije na društvenim mrežama, nema smart telefon i modernu tehnologiju, savršeno govori tri jezika, pozitivna je i nasmijana, iako na prvu izgleda pomalo mračno baš kao njezina glazba. Mogu reći da je najprizemljeniji artist kojeg sam ikad upoznala", tvrdi Tina Ladić

Ovoga ljeta Helena Hauff ponovno je na Dimensionsu koji se održava od 13. do 18. kolovoza u Tisnom.

sven desk
sven mob
Ovaj dokumentarac gotovo 30 godina nakon originalne objave je ponovno ugledao svjetlo dana na YouTubeu
sven mob
Ovaj dokumentarac gotovo 30 godina nakon originalne objave je ponovno ugledao svjetlo dana na YouTubeu