Skip to main content
  • 5.12.2016.

Ikonal: Prednost livea je kontrola nad svakim aspektom glazbe

Ikona je jedna malena stvar, jedan fokus pažnje koji umjerava energiju i namjere u veće svrhe za koje ikona stoji kao simbol ili fizička zamjena ideje.

 
A alias Ikonal onaj je koji krije domaćeg nam Nikolu. Prezimena Kos glazbeni producent iz Zagreba sasvim je nastrojen live izvedbama dok ćeš u jednom setu lako moći prošetati od deepa, preko acida, pa sve do electra, trancea ili techna. S 33 godine na planeti i glazbenom gladi koja je započela kasnih 90-ih NIkola je sjeo u Scenin intervju stolac kao novopečeni vlasnik Ambasadora za večer bRAVE. Pa baci oko, opusti se, stisni si play na mixu kao soundtrack i uživaj!
 
1. Bok Nikola, dobro došao na KS stranice.Uskačemo odmah pa nas zanima kako je za tebe sve započelo? Koji su bili prvi partyji i prve trake koje su okinule ljubav prema elektronici? 
 
Prve trake su bile s albuma Oxygène IV Jean Michel Jarrea davne 1998., a godinu kasnije okusio sam i prve rave partye. Ubrzo sam nabavio i prvi software i zaljubio se u mogućnost stvaranja zvukova. 

 
2. Koja je prednost live nastupa pred DJ-ingom i je li live na neki način organskije iskustvo u trenu kada se događa? 
 
Prednost livea je kontrola nad svakim aspektom glazbe koju izvodiš, a prednost DJ-anja je to što ne moram ljude mučiti svojom glazbom.
 
3. Staneš li za pult potpuno odmoran, kreativan i slobodan kojim žanrovskim pravcima će te intuicija povesti, što se najčešće nađe kao gradivni element seta i zašto te baš taj element privlači?  
 
Setove kao i produkciju gradim iz više elemenata. Stoga se u njima žanrovski može čuti lijepog deepa, kiselog acida, atmosferičnost electra, psihodeličnost trancea pa sve do agresivnog techna, zavisi o tipu kao i dijelu večeri. Iako je za DJ setove, a pogotovo live actove potrebna i određena priprema pokušam se prepustiti trenutku i dobro zabaviti pa gdje nas ponese.

 
 4, Koja je idealna dužina trajanja live seta i zašto su oni obično kraći? 
 
Izvedba livea osim dugotrajne pripreme 10 do 15 traka iziskuje i korištenje mozga pa se sve duže od sata na radost publike i nas izvođača čini kao pretjerivanje. 
 
5. Stvorio si na svome putu i bRAVE večer? Koja je bila misija iza nje i sugerira li hrabrost u naslovu hrabrost glazbenog odabira? 
 
Nakon odličnog eventa sa Scientific Dreamz Of You; Maja Pa, Zarkoff, Le Chocolat Noir i ja odlučili smo pokrenuti klupsku večer koja nije strogo žanrovski definirana a uvijek podrazumijeva dobar rave. Naziv bRAVE se nekako nametnuo kao logičan, jer sadrži nama dragu riječ rave, a istovremeno ocrtava našu hrabru želju da ugostimo kvalitetne izvođače u intimnijoj atmosferi Mastersa. Do sada smo ugostili mnoge zanimljive inozemne izvođače kao što su Andreas Gehm, Koehler, December, DJ TLR, Scientific Dreamz Of You i Endless Illusion koji nam se vratio i ove subote 03.12. zajedno s Whydie? (RARE). Uz pomoć naših domaćih DJ-a Strahinje Arbutine, FM-a, Dine TM, Dj Buraza, Dode, Jakova Kolbasa, vjerne publike i odličnog kluba stvorili smo čarobno utočište za ples. 

 
6. Za ovu istu večer osvojio si Ambasadora u njegovu inauguralnom izdanju? Što ti znači Ambasador osobno i misliš li da je odavno već bilo vrijeme za ustoličiti jedan kolektivni presjek godine u kojem nagradu glasovima dodjeljuju oni za koje se glazba stvara? 
 
Lijepo je kad publika prepozna tvoj trud i zahvaljujem svima na glasovima. Iako je jedan dio scene kojoj pripadamo bio izostavljen ili nominiran u drugim kategorijama što dovodi u pitanje opravdanost naše pobjede, publika koja dolazi na naše evente zna da nagrada nije došla nezasluženo. Svakako vam želim puno sreće u daljnjem radu i da Ambasador bude sve bolja nagrada u godinama koje dolaze. 
 
7. Wild Card pitanje: Da ti sada uleti mladi klinac i kaže kako bi volio napraviti karijeru u elektronici, što bi mu sugerirao da izbjegava što si naučio na vlastitoj koži? 
 
Sugerirao bi mu da izbjegava karijeru u elektronici i posveti se računarstvu.

 

 

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano