Skip to main content
  • 16.12.2012.

Intervju: Blacksoul

Blacksoul – nekad SAE student, danas priznati glazbenik s preko 100 ploča izdanih za svjetski poznate underground etikete poput Strictly Rhythm, Toolroom, Cr2, Milk & Sugar, Hed Kandi, Ministry Of Sound, te posljednjih šest godina vlasnik labela koji nosi njegovo ime.

Piše: 

Što znači uspjeti u Hrvatskoj? Kako se ti vidiš ovdje, i 'gledaš' li se uopće?

Uspjeti u Hrvatskoj haha? Iskreno neznam što to znači jer smatram da se uspjeh kod nas mjeri i vrednuje na drugačiji i sasvim krivi materijalistički način. Vrijednosti koje se kod nas traže ja ne posjedujem tako da sam se prestao tražiti u tome davnih dana. Moja definicija uspjeha je, kada radiš ono što najviše voliš i uspijevaš napredovati svakim danom. Uspjeh je kada imas respekt kolega iz minimalno istog ili višeg ranga, kada se to što radiš i u što vjeruješ svidi ljudima koji su u toj branši respektabilna imena. Kada te bukiraju zbog glazbe a ne zbog imena. Kada nakon 19 godina bavljenja glazbom i dalje imaš onaj isti žar u očima i entuzijazam. To je po meni definicija uspjeha.
 
 

Koji domaći DJ-i garantiraju popunjenost kluba i odaziv publike i postoje li isti?
Ni jedan. Čak ni oni koji rade komercijalan program ili narodnjake. Nažalost vremena kada su ljudi dolazili zbog glazbe i Dja tj. da čuju nešto novo su gotova. Vani je slična situacija. Ide se na mješta koja su „in“, gdje su najbolji „komadi“ i gdje se moze „nažicat“ VIP pass i piti besplatno. Ono što je dobro da je kompletno barem na Balkanu došlo do zasićenja i da se lagano kreće iz početka. I tu vidim priliku za nove talente, nove klupske večeri i radnje koje bi mogle unaprijediti scene koja je na tankim i neodrživim temeljima trenutno. Ono što je bitno i što se mora promijeniti je kvaliteta sound systema bez kojeg je nemoguće predstaviti ista što nema motornu pilu, cvilenje i noise. U trenutku kada klubovima prioritet bude sound system i atmosfera možemo očekivati pomak na bolje.
 
 

boogaloo nye
Kako je bilo na ADE? Što si vidio, koga si slušao, što si svirao? Je li moguće imati takav neki događaj u Zagrebu, još k tome da ga organiziraju naši? 
Ovo je bila moja peta godina na ADE-u. Sjecćm se kada sam prvi puta otišao nitko sa ovih proštora nije išao. Sada se situacija poboljšala i svi lagano vide smisao u odlasku jer realno ne biti prisutan na takvom događaju znači da ne postojiš za svjetsku scenu. Što se tebe tiče samih partija poslušao sam hrpu toga, no najviše me se dojmio live performance Francesca Tristana koji je ove godine nastupio na Paramount Artist eventu zajedno sa Carl Craigom, Radio Slaveom, Paul Woolfordom, Agoriom i drugima. Osobno sam nastupio na 4 partija. Dva su bila od moje booking agencije, jedan je bio Blacksoul Music showcase/networking dinner-party i treći bio za Soufly Yours i Fiasco organizaciju. Moram priznati da su mi sve jako dragi a ponajviše moj prvi label showcase na kojem se pojavilo 140 producenata, DJ-a, label ownera, publishera iz cijeloga svijeta pored naravno standardne ekipe. Odlično za biznis i reputaciju u svakom slučaju.  Glazbu koju sam prezentirao je ista kao i uvijek a to je underground house music od indie-a – nu disco do deepa i tech-a. 

 

Blacksoul Music ADE 2012 kompilacija je dostigla broj 1 na Traxsourceovoj prodaji albuma…to je super, pretpostavljamo…reci nam nešto o kompilaciji, i na što treba obratiti pažnju…
Vjerovao sam u ADE 2012 kompilaciju ali nisam očekivao da bi baš toliko mogla dobro proći. Audiowhores – Trapped je bio na prvom mjestu nekoliko tjedana, sama kompilacija isto te nema tko od Dj-a nije chartao neki od trekova koji se nalaze gore. Upravo neki dan je Traxsource objavio top100 chartove za 2012 godinu i u njima se nalazi 6 izdanja sa BSMa.  To je još dalo dodatni poticaj za Blacksoul Music label i buduća izdanja i artiste. Baš sada završavam svoju verziju Trapped-a tako da ćemo to izdati početkom slijedeće godine koju jedva čekam jer sam potpisao toliko dobrih i talentiranih što novih što starih artista.

 
Koliko pridodaješ važnosti društvenim mrežama i vlastitoj promociji na istoj? 
Nužno zlo bez kojeg je nemoguće išta napraviti. Oduzima dosta vremena, no ako ne komuniciraš s ljudima ne možeš očekivati ni povratni feedback. Bitno je pridonijeti a pokušavam ljude obavijesitit o svemu što se događaj putem FB-a, Tweetera, web sajta www.blacksoulmusic.com itd i naravno uvijek podijelim neki mix ili track for free itd.
 
 
Skidaš li ti kad ilegalno mjuzu i što misliš o skidanju mjuze? 
100% glazbe koju koristim za posao i nastupe je legalnog porijekla. Ono što mi se sviđa i kupim bez obzira na ogromnu količinu promoa koje dobivam svakodnedvno. Smatram da ako zarađujes od glazbe moraš nešto i vratiti jer bez toga glazba nebi postojala i sad je vrlo teška situacija za sve. Postoje novi modeli zarade za artiste ali to je preširoka tema. Protivim se skidanju ilegalne glazbe ali u današnje vrijeme je to nemoguće zaustaviti. Teško je nekome shvatiti da za jedno izdanje na labelu je potrebno izdvojiti dosta novca, vremena i truda da bi se uopće pojavilo. Ljudi to ne shvaćaju i nije ih realno ni briga. Neki čak misle da svi zarađuju hrpe para na što ću reći da su totalno u krivu. 95% izdanja jedva doživi solidnu nulu na kraju svega. Ono što je plus u svemu što je vinyl postao opet cool i prodaja vinyla lagano raste i tu je moguće nekako napraviti računicu ali na top limitiranim izdanjima. Ove godine smo dobili ponudu od Prime Direct vinyl distributera da Blacksoul Music i Disko Zoo i sve labelove koje cu hendlati radimo i u limited verzijama vinyla.  Koliko me strah tog svega toliko se i veselim tom potezu stoga možete očekivati 3-4-5 izdanja godišnje na 12“.
 
 

Mnogi producenti se danas odlučuju svoju mjuzu dati ljudima besplatno preko neta… je li to dobro ili nije, gdje to vodi, i je li to budućnost?
To je njihovo pravo i način na koji dolaze do pažnje. Slažem se da na početku karijere je potrebno napraviti extra korak i investirati u tako nešto jer u moru izdanja i producenata i wannabe producenata je jako teško isplivati. Nažalost činjenica je da nitko, barem ne s ovih područja, bez management podrške i nekog label zaleđa nije uspio napraviti ništa po tom pitanju. To je normalna stvar, tako je i u većim zemljama kao Velikoj Britaniji, Americi, Njemačkoj itd. Zato vidim još jednu priliku za BSM kao predstavnika balkanskih talenata za svijet. Jer „know how“ imamo a i iskustvo je daleko veće nego prije 5 ili 10 godina. A priliku kod mene svi koji su kvalitetni i dobiju. Nikada do sada nisam odbio nikoga tko je iole nešto vrijedio a jos uvijek uspijem preslušati iskomentirati sve što mi ljudi pošalju.
 
 
Što ti imaš u planu uskoro? Vidimo da se sprema neka suradnja s Yannom Valdevit? Koga si još otkrio da rastura, a da ćemo tek čut za nju/njega/njih?
Plan je dići sve na još jedan veći nivo. Uskoro kreće klupska večer u Sirupu pod imenom Bears & Honey i plan je raditi jedan event svaki 2 mjeseca ali na drugačiji način. Želim lokaciju – večer gdje će se ljudi doći zabaviti i isključivo zabaviti. Dakle na prvom mjestu je sound system koji je sada vrh, glazba, ugođaj i opustenost. Ono što je prioritet da pored stalne postave dovodimo ljude koji nešto znače za glazbenu scenu i predstavimo nove talente što sa mog labela što van labela. Dati  ću maksimum od sebe da to uspije. Kvaliteta prije kvantitete.


Prva večer je 11. siječnja i osim mene za pultom će biti moj stalni crew koji cine Pintha Indahouse, Kal El te mega talentirani producent i ujedno exclusive Blacksoul Music artists Apple Juice koji dolazi iz Zagreba. Osim toga imat ćemo najpoznatiju beauty blogericu i make-up guru SmashinBeauty koja ce animirati ljude šminkanjem u medvjede te dijelenjem raznoraznih rekvizita koje će ljudi moći koristiti za glupiranje i slikanje. Cilj je zabava uz kvalitetnu glazbu. Za ostatak godine planiramo dovoditi goste a o njima ću kada za to dođe vrijeme. Glazba koja će dominirati je Deep/Tech/Classic House ono za što zivim i s čim sam počeo kada sam krenuo Dj-irat kao klinac. Drago mi je što je taj sound trenutno vrlo popularan na svjetskoj klupskoj sceni. 

 
Što se tiče mojih planova kao producenta, kako si rekao počeo sam raditi s vokalisticom i autoricom Janom Valdevit koja iza sebe ima bogatu inozemnu glazbenu karijeru i prilikom snimanja vokala za moji novi single mislim da smo si sjeli full te da bi suradnja mogla biti dugoročna jer već dugo nisam naletio na nekoga tko je toliko profesionalan i paralelno kvalitetan i brz u radu. Osim toga raditi ćemo i poseban zajednički projekt koji planiram izdati na BSM-u.
 

Po pitanju samog labela, tona odličnih izdanja je potpisana i upravo slažem lineup za 2013. Odlučio sam uložiti još više u neke od lokalnih autora za koje mislim da imaju potencijal tako da imam exclusive deal sa Apple Juiceom iz Zagreba i sa Mr. Joolsom iz Crne Gore za sada i planiram taj način poslovanja proširiti i na nekoliko drugih novih artista iz regije. Osim BSMa i Disko Zooa plan je otvoriti još dva pod labela jedan će biti u suradnji sa Gramophonedziom te drugi Bears & Honey Records koji će pratiti klupsku večer i sve ostalo oko iste te će biti vrlo experimentalan u glazbenom smislu.
 
 
Koja je stvar s kojom ćeš otvoriti idući set, a koja je stvar s kojom oživljavaš dancefloor?
Setove nikada ne planiram unaprijed ali znam da je prva stvar jedan od najbitnijih ako sviraš u špici. Do samog preuzimanja pulta neznam što će biti. Za sam kraj najčešće ide neki od klasika za koji tada osjetim da bi mogao dobro sjesti. Sam set je uvijek up and down jer mi se taj način najviše sviđa i puštam onako kako se osjećam u tom trenutku.
{youtube}9EY11TdF06c{/youtube}
 
 

Jesi li posjetio neki od silnih festivala ovo ljeto u Hrvatskoj, i kako gledaš na te festivale? Je li Hrvatska nova Ibiza?
Hideout, SunceBeat. Ponovit ću i ove godine. Po količini partija i gostiju može se reći da je Hrvatska nova Ibiza, ali po ugostiteljstvu i ponudi još uvijek kaskamo za zapadnim zemljama, no polako dolazi i taj nivo tj. ugostitelji će biti primorani na switch ako ne žđele izgubiti posao od strane konkurencije koja je užasno jaka , organizirana i ima „know how“. Općenito mislim da je svaka zdrava konkurencija dobra čak i nužna za poboljšanje kvalitete ponude.

 
Jedno bezvezno za kraj… Daviš se u sushiju, gdje si jeo najbolji sushi ikad?
Ja sam relativno nov sushi freak, zadnje 3-4 godine pokušavam gdje god dođem pojesti bar jedan set 🙂 pogotovo prije nastupa paše, jer je lagan i ne uspava čovjeka kao naprimjer mesina koju išto tako naravno volim 🙂 . Realno prije se nisam mogao zamisliti da jedem sirovu ribu, no jednom kada probaš, to je to. Sad ceš se smijati ali ono što sam imao prilike isprobati – najbolji sushi mi je bio u Americi  – Miami i Los Angeles, te u bugarskoj Sofiji.
Japanski sushi jos uvijek sanjam, ali nadam se ne zadugo 🙂

 

Blacksoul – Can`t Help Myself (Koolade Remix) – unofficial video from hiLO on Vimeo.

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano