Skip to main content
  • alt
  • 11.11.2014.

Intervju: Ramichevih četvrt stoljeća na sceni

Eddy Ramich, starosjedilac pulteva, iskusni jahač radio frekvencija, zagrebački Dj i producent, na sceni od 90-ih i na fronti samih početaka dance glazbe u Hrvatskoj.

 
Ljubav prema dobroj glazbi, neprestano inzistiranje na učenju, razvoju, inovativnosti i rastu učinili su gospodina Ramicha jednim od stupova scene u centralnoj, istočnoj i južnoj Europi.

alt

 
Istraživao je po udaljenim polovima glazbene sfere i do sada se u karijeri dotakao hitova koji pale podije, disca, dobrog čistog housa, dubstepa pa sve do vrućeg sočnog jazza. Kada je u polumraku radio kabine stavlja se u ulogu edukatora a na podiju kluba želi vas natjerati da osjetite nešto i zabavite se. Kao domaćin Kontrapunkta u Zagreb je doveo momke sa samoga vrha kao što su Gilles Peterson, 4Hero, Carl Craig, IG Culture,Theo Parrish, Martyn…
 
Jedan punoljetan staž u radijskom eteru, nebrojeno mnogo partija, gostovanja, klubova i noći za uživanje, festivali suradnje, i studijski projekt sa Dusom koji ga trenutno zaokuplja… sve ovo ćemo slaviti za nekoliko dana, u DEPO klubu 14. studenog na jednom od nekoliko partija kojima Eddy zahvaljuje svima što su s njim proveli prethodnih 25 godina. Nadamo se barem još toliko i želimo sretnu godišnjicu. Sada ćemo prestati duljiti i pustiti ga da nam sam ispriča što ima za reći uoči fešte. Prepuštamo podij gospodinu Eddyju.
boogaloo nye

alt

 
1. Bok Bok Eddy, lijepi pozdrav od postave Klubske Scene i svih onih koji nas čitaju u ovom digitalnom svemiru. Prva stvar koju moramo pitati jest kakav je osjećaj gledati u oči četvrtini stoljeća na sceni? Jesi li u bilo kojem trenu u početcima mislio da će se tvoj životni put ovako razmotati pred tobom?
 
Kad pomislim da već 25 godina DJ-iram zvuči mi pomalo nevjerovatno jer nekako imam osjećaj kao da je sve počelo jučer.
 
Tek kad se počnem prisjećati određenih trenutaka iz prošlosti postanem svjestan da sam bio dio odličnih glazbenih priča, događaja koji su u mnogome ostavljali trag i utjecali na današnje stanje glazbe u ovom ili onom obliku. 
Najviše me veseli to što i danas jednako osjetim euforiju kad čujem neku sjajnu pjesmu, isto kao i onda kad sam počinjao kao DJ. 
 
Bez obzira na prošlih 25 godina i dalje sam na samom početku u potrazi za “savršenom” glazbom i jedva čekam do kojih će opet promjena u glazbi doći. Unatoč tome što se nekad vrtimo u krug i vraćamo korijenima, mislim da iz svakog prođenog kruga izađemo svi skupa zreliji i tom prilikom dođe do stvaranja opet nekog novog stila.

alt

 
 
2. Što bi rekao da je bila najveća prepreka koju si trebao savladati kroz sve ove godine i s kojim problemima misliš da su se susretali mladi koji su se probijali u vrijeme kada si ti krčio svoj put i po čemu su oni različiti od onoga s čime se susreću današnje nade elektroničke scene?
 
Nisam nikad imao osjećaj da ima neke prepreke, možda se nešto nije moglo ostvariti iz prve ali na to ne bih gledao kao na prepreku već da nešto nisam dobro postavio ili napravio. Općenito mislim da ako osoba smatra da ima neke prepreke, ona zapravo na taj način sama sebi zatvara put ili si govori da zapravo nije to za njega…
Moje mišljenje je da je u ovom poslu najvažnija stvar ta da moraš cijelo vrijeme učiti i širiti si vidike da bi mogao napredovati i ponajprije svjesno razumijevati glazbu kao i ljude.
 
Onda se možeš i kreativno izraziti a to te na kraju onda i ispuni kao osobu.
 
Povlačiti mnoge paralele sa stvarima prije 25 godina i nema previše smisla, jedino je dobro mlade upoznati se sa poviješću radi samog razumijevanja zašto je to upravo tako kako je danas ali ništa više, treba težiti prema novim stvarima.
 
Sada kad mi prođu kroz glavu ta neka prošla vremena… da bi uopće imao glazbu za puštanje u klubovima morao bih putovati svakog tjedna iz Zagreba noćnim autobusom u Italiju ili Austriju kako bi već ujutro bio u dućanu kad bi došla pošiljka ploča iz distribucije. Na taj način svaka kupljena ploča osim glazbe sadržavala je i neku tvoju osobnu priču. To bi se nekad i odražavalo u samom puštanju te iste, dok na primjer danas teško da se možete povezati s nekom pjesmom na takav način kad naručujete putem interneta ili pak kupite u digitalnom obliku.
 
S druge strane mislim da nikad nije bilo uzbudljivije nego danas baviti se ovim poslom, pogotovo jer ima toliko puno glazbe pa je veliki izazov naći nešto što vam je stvarno jako dobro i onda to moći prezentirati.

alt

 
 
3. Misliš li da se tvoj stil ponešto mijenjao kroz desetljeća kako si sakupljao iskustvo i rastao kao osoba ili si se uvijek trudio slijediti jednu zvučnu liniju? Misliš li da je bolje ponekad se prikloniti struji ili je uvijek bolje slijediti vlastitog bubnjara?
 
Naravno da sam s vremena na vrijeme znao stilski skrenuti malo lijevo ili desno i onda bih te nove trenutke implementirao u postojeći stil i na taj način se razvijao.
 
Kako sam kao DJ počeo pod utjecajem house-a, bio sam tako najviše i vezan uz njega. Znao sam vrtiti dosta jazza ili broken-a ili nešto drugo ali uvijek bih to radio kao house DJ, gledano s tehničke strane.
 
Ljudi koji me godinama znaju, a i sam to kažem, na kraju koji god glazbeni pravac bio u pitanju – uvijek ga prezentiram na svoj način pa mogu reći da imam svoj sound bez obzira koji tempo bio u pitanju.
 
 
4. Što možemo očekivati u DEPO klubu 14. studenog od tebe? Kojim ritmovima planiraš pokrenuti tijela i planiraš li uopće svoje setove ili slušaš intuiciju i slijediš energiju u klubu?
 
Obzirom da trenutno ipak najviše sviram house setove, u Depou ću odvrtit jedan takav.
 
Kako sam uvijek eklektičan rado ću prošarati i do disca i techna … ali sigurno će biti čista 4/4 noć.
Setove nikad ne planiram, prva pjesma koju stavim određuje ostatak noći i sam razvoj komunikacije s ljudima.
Upravo zato najviše volim cjelonoćne setove jer mogu od prve pjesme i praznog kluba kreirati određneu atmosferu i stvarati priču u koju se svaki gost ulaskom u klub uključuje.  

alt

 
 
5. Kako tvoja karijera na radiju traje već 18 godina što bi rekao je li ti draže biti nevidljiva sila koja šalje zvučne vibracije kroz eter ili ti je veći gušt zasjesti za pult u prepunom klubu gdje možeš uči u interakciju sa slušateljima?
 
Na radiju sam radio preko 18 godina, ali zadnje dvije godine nisam aktivan.
 
Vjerojatno ću se opet radijski aktivirati u jednom trenutku, ali trenutno mi je više fokus u smjeru studijske produkcije sa Dusom.
 
Radijski i klupski DJ-ing volim podjednako. Kod radija mi je odlično što možeš podijelit pjesmu sa širim auditorijem nego u klubu i možeš odmah i ispričat neku priču vezanu uz pjesmu. Ja radio percipiram kao nešto što treba služit edukaciji i tako sam uvijek bio orijentiran kad bi radio na radiju, uvijek u želji da ljudima prezentiram nešto potpuno novo ili im otkrijem nešto staro što vjerojatno nisu poznavali.
 
Kod klupskog DJ-inga je ipak u fokusu prvenstveno zabava a onda edukacija jer ljudi u klub dođu da se zabave i dožive neke određene osjećaje.
 
 
6. Što je na horizontu nakon velikog partyja koji zaključuje jednu eru i postoji li na sceni netko koga iznimno cijeniš i s kime bi volio surađivati?
 
Trenutno sam dosta fokusiran na produkciju sa Dusom tako da se nadam da ćemo uskoro imati i zanimljivih stvari za predstaviti javnosti.
 
Što se puštanja glazbe tiče, bez obzira što imam unaprijed raspoređene datume, jednostavno idem iz tjedna u tjedan i u tome uživam, svaki vikend donese nešto super.
 
Ima jako puno ljudi koje cijenim, zapravo svakog tko radi ovaj posao iskreno i da se to na njemu vidi i pri tome da je inovativan, onda ga jako cijenim.
Što se tiče suradnji, najviše volim kada do nekih dođe spontano, nakon nekog zanimljivog druženja ili nastupa,.. jasno da imam favorite s kojima bih volio surađivat ali je još bolje kad s nekim kliknete u nekoj situaciji i napravite suradnju.
{youtube}wGn6oKSDEyg{/youtube}
 
 
7. Wild Card pitanje: Smatraš li se introvertom ili ekstrovertom?
 
Vjerojatno jedno i drugo.
 
Podjednako sam otvoren ali i zatvoren. Kad sam vani, u klubu, svakako sam otvoren i raspoložen za dobru zabavu, ali isto tako volim bit sam sa sobom nekad.  
Tako je i s glazbom koju slušam, od krajnje otvorene do zatvorene i teško razumljive. 
 
Zahvaljujemo gospodinu Eddyju, želimo mu svu sreću na japanskoj mini turneji na kojoj se sada nalazi i jedva čekamo 14. i DEPO klub. Nabacite nam odgovor ispod članka koliko godina na sceni slavi gospodin Ramich i dijelimo vam 2×1 kartu. Naluknite se ovdje u petak oko podne i provjerite je li karta baš vaša. 105 pa opet Ramichu!
boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano