Skip to main content
  • 4.04.2018.

Koleo – Ciljam na kvalitetan i kreativan zvuk

Ususret prvom izdanju Bass Couturea porazgovarali smo sa prvim gostom ovo mladog multimedijskog kolektiva okrenutog bass sceni u Hrvatskoj i regiji.

Piše: 

Koleo, pravim imenom Filip Kiš, je DJ i Producent iz Osijeka. Ima velik broj gaža iza sebe te svoj serijal evenata pod nazivom Rollout. Radio je u suradnji s VuBass, Skandal, Bassinga i United Noise organizacijama. 2017. Pobijedio na Mix Competitionu za VuBass OpenAir festival. Produkcijom se bavi tek četiri godine, ali ima velikih planova što se toga tiče. U Zagreb sa sobom nosi kolekciju staroškolskog junglea i rollera u koju su uključene i njegove pjesme.

boogaloo nye

Pozdrav iz Klubske Scene i Bass Couturea, molio bih te da se svojim riječima malo predstaviš čitateljima.

Pozdrav! Zovem se Filip i dolazim iz Osijeka. Od malih nogu igrao sam se s glazbom u DJ programima pa se tako i rodio san za DJ-anjem. Pretprošle godine se taj san i ostvario te sam s ekipom Resistance vrtio glazbu u klubovima prvih nekoliko mjeseci. Iako sam s njima bio usredotočen na house i bassline glazbu moja ljubav prema drum & bassu je prevagnula te sam se osamostalio i usredotočio na produkciju i DJ-anje drum & bass glazbe.

Kako je krenula tvoja strast za muzikom, specifično prema bass glazbi?

Ljubav prema drum & bassu rodila se još dok sam pohađao osnovnu školu. U tom periodu sam trenirao parkour te nam je za dizanje energije i morala trebala brža i jača glazba. Drum & bass je upravo tu potrebu i zadovoljio. Kako je vrijeme prolazilo tako sam i u slobodno vrijeme počeo slušati drum & bass te sam se na više načina počeo približavati drum & bass glazbi.

Tko je bio tvoja početna inspiracija za bass glazbom, tj. koji izvođač/producent  je bio prijelomna točka nekom trenu, ako i jest?

U početcima sam slušao imena kao što su Noisia, Pendulum, Black Sun Empire, ali kako je s vremenom neurofunk postajao sve više monoton tako sam prešao na dublju, minimalniju stranu drum & bass glazbe. Tu sam otkrio imena kao što su Total Science, Scar, Ulterior Motive, Break, DLR, Foreign Concept. Upravo ta imena započela su odgoj mene kao DJ-a.

Pojasni nam malo značenje iza tvojeg umjetničkog imena Koleo?

Ulazeći u vode produkcije i DJ-anja trebao sam umjetničko ime. Od niza nasumičnih imena koja sam smislio, bez obzira imala ona značenje ili ne, Koleo mi se najviše svidilo pa je tako i ostalo. Samo ime nema nekakvo značenje (iako sam otkrio da na svahiliju znači "lopata").

Popričajmo malo o tvojoj produkciji i početku rada na vlastitoj glazbi?

Produkcijom se bavim otprilike četiri godine, a tek prije godinu dana sam se u produkciji, kao i u DJ-anju, okrenuo drum & bass glazbi. Početci su bili zafrkancija, a produkciju nisam shvaćao ozbiljno niti sam očekivao da ću ovoliko napredovati. Prve tri godine pokušavao sam s brojnim žanrovima (preko hip-hopa do basslinea), ali je ovdje, kao i u DJ-anju, ljubav prema drum & bass glazbi prevagnula.

Ukoliko bi mogao, opiši za čitatelje malo svoj produkcijski workflow.

Workflow, iako je i dalje nasumičan, postaje sve intenzivniji kako razvijam planove za napredak. U cilju mi je ove godine potpisati s nekom izdavačkom kućom kako bih se produkciji mogao okrenuti i profesionalno.

Prvi put nastupaš u Zagrebu. Kakva su ti očekivanja, te od 1-10 koliko si uzbuđen?

Nisam ljubitelj ljestvica ali jako sam uzbuđen. Nadam se što većem odazivu i jedva čekam isprobati nekoliko, još uvijek vrućih, traka iz svoje kuhinje i pokazati što znam pred novom publikom.

Od raznih podžanrova D'n'B-a, koji su tvoji favoriti?

Što se tiče mog odabira drum & bass glazbe, kao DJ i kao producent, jednostavno ciljam na kvalitetan i kreativan zvuk, snažnu bass-liniju te na čiste i "hrskave" bubnjeve. U samim pjesmama, kao DJ, volim čuti stare samplove i prizvuk junglea, dok kao producent isto to nastojim implementirati u svoje pjesme.

Koji te label/producent, trenutno najviše inspirira, navodi na daljnji rad?

Najveći trag na meni kao producentu ostavio je (jedan jedini) Serum (Producent/DJ iz Velike Britanije) čiju produkciju smatram najoriginalnijom i najgenijalnijom. Od izdavačkih kuća jako cijenim "V Recordings", "Philly Blunt Records" i "Souped Up Records" zbog velikog spektra drum & bass glazbe i originalnih pojedinih pjesama koje izdaju.

Za kraj imaš li neku anegdotu ili kratku priču sa nekog festivala/kluba gdje si nastupao, gdje se dogodilo nešto što ti je ostalo duboko u sjećanju, vezano ili nevezano za sami nastup?

Na jednom od Rollout evenata primjetio sam neko komešanje oko WC-a. Djevojka je došla do mene i na mobitelu mi pokazala sliku patika u čudnom položaju na malom prozoru ženskog WC-a. Ispostavilo se da je to netko (muška osoba) visio s prozora van zakačen nogama unutra. Konobari su otišli i s vanjske strane mu pomogli da se spusti. Nitko ne zna kako je uspio proći kroz taj mali prozor.

Hvala ti na vremenu i vidimo se na BassCouture at Pločnik.

#BassCouture

Intervju je odradio DJ FrenkyBoy

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano