Skip to main content
  • 23.03.2020.

Laurent Garnier: Nikad se ne prilagođavaj… radi glazbu za sebe!

Nakon što je doživjela ekstazu na partyu Laurent Garniera u Minhenu, naša novinarka uspjela je sa Francuzom dogovoriti i telefonski intervju

Piše: 

O njegovom partyu u klubu Blitz i doživljajima Tina Ladić nas je izvijestila ovdje. Nedugo nakon povratka u Hrvatsku čula se sa Laurentom telefonski pa evo što je zabilježila u tom razgovoru


Photo by Xavier Duquesne

T: Rekao si da kad sviraš, uvijek je lijepo imati dijelić tišine u klubu. Što misliš pod tim?

L: Glazba nije samo stvaranje buke i nota. Radi se i o disanju. Tišina je ponekad dobar kontrast i vrlo je važan dio glazbe. Trebaš stvoriti nešto, znaš…

T: Što misliš o eksperimentiranju u DJ setovima? Na primjer, jedan DJ je nedavno zavrtio dobar klasik, odličnu traku. Reakcija većine ljudi je bila negativna: "Što je ovo? Gdje je beat? Želim plesati!" No, vrlo malo ljudi je zapravo znalo tu traku i bili su sretni što je čuju. Da li 10 zadovoljnih ljudi pobjeđuje 500 nezadovoljnih?

L: Radi se o putovanju, priči. Nikad nije bio važan samo beat. Moj posao kao DJ-a jest da sviram glazbu za ljude da uživaju. Ako tih 500 ljudi nije uživalo, onda sam na krivom mjestu. Daj publici što želi, ali onda u jednom trenutku kada osjetiš da ih sve imaš pod kontrolom, zajebi ih.

Odvedi ih negdje drugdje.

I to je ono bitno u našem poslu… Uvijek gledaj i prati svoju publiku. Gledaj im u oči… Pokušaj ih iznenaditi, iznenađenja su važna.

T: Uvijek sviraš duge DJ setove, četiri ili više sati. Zašto?

L: Zato jer mi to dopušta da se izrazim. Ne sviram tako često i ponekad ljudi čekaju dosta dugo vremena da me čuju. Mislim da je bolje imati više vremena kako bi se mogao izraziti, pokazati ljudima tko si zapravo.

Jer ako imaš samo sat ili dva… DJ set je kao knjiga.

Ako imaš sat vremena, možeš pročitati samo poglavlje. Ako imaš više vremena, moći ćeš pročitati cijelu knjigu. Radim ono što osjećam da je dobro i ako se ljudi ne slažu sa mnom, to je u redu jer svatko ima pravo na mišljenje.

T: Po tvojem mišljenju, što je komercijalna glazba danas?

Ne znam. Ako nešto postaje popularno, ne znači da je komercijalno. Ili traka koja postaje popularna ne znači da je zbog toga loša za sviranje u nekom setu. Obično, stvari koje postaju popularne su stvari koje ja osobno ne slušam.

T: Nakon tvog nagrađenog albuma, napravio si još jedan pod nazivom "Cloud Making Machine". Tvoj cijenjeni prijatelj došao je u studio, poslušao ga i rekao: "Koliko kopija misliš da ćeš prodati?" Odgovorio si da ako zaradiš 10% od onoga što si prije zaradio, sretan si. Kao producent, koji savjet bi dao sljedećoj generaciji?

L: Nikad se ne prilagođavaj i ne slušaj druge. Nemoj praviti glazbu za ljude.

Glazbu je ionako vrlo teško prodati, stoga je najbolje da ju napraviš za svoje zadovoljstvo.

T: Osjećam kao da su se svi tvoji snovi ostvarili. Koji je tvoj slijedeći projekt?

L: Preseliti se u kuću, to je moj slijedeći projekt. (smije se)  Uvijek postoji slijedeći projekt. Samo moraš izaći iz svoje komfort zone. Mrzim biti previše u svojoj komfort zoni, pa uvijek pokušavam raditi različite, drugačije stvari. Možda ponekad donosim pogrešne odluke, ali barem se trudim.

boogaloo web
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem